-->

יום שלישי, פברואר 15, 2011

זיכרון קיצי (עוגת שזיפים)

אמנם "שיא" החורף עכשיו בישראל, ויחסית קר, עדיין נחמד להיזכר בפירות קיץ, שאני הכי אוהבת בעולם



עוגת שזיפים מרשימה בהחלט
עפ"י מתכון שלי
תבנית עגולה 24-26

מרכיבים:
5 ביצים
1 וחצי כוס סוכר לבן (פחות כף)
2 שקיות סוכר וניל
3/4 כוס שמן קנולה
1 שקית אבקת אפייה
קורט מלח
200 מ"ל שמנת חמוצה 9%
3 וחצי כוסות קמח רגיל

4-5 שזיפים בינוניים בשלים ואדומים, פרוסים לחצאי ירח דקים.

זיגוג אופציונאלי לאחר האפייה:
כף דבש+כף מיץ לימון+2 כפות מים

אופן ההכנה:
מקציפים ביצים שלמות וסוכר+שקית סוכר וניל אחת עד לקבלת תערובת תפוחה. מוסיפים שמן בזרם דק וממשיכים להקציף.מוסיפים שמנת חמוצה. מנפים קמח+א אפייה+מלח ומערבבים עד להתאחדות החומרים-להיזהר מערבוב יתר!
משמנים תבנית 24 או 26. שופכים את בלילת העוגה,ומעליה מסדרים בצורת מניפות את חצאי השזיפים.
מפזרים מעל השזיפים את שקית סוכר הוניל הנותרת ואופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות, כ45 דק'.
קיסם שמוחדר לעוגה אמור לצאת עם פירורים לחים,אך לא יבש.
מערבבים את מרכיבי הזיגוג האופציונאלי,ומברישים את העוגה בעודה חמה כמה פעמים עד שהכל נספג.

הערות ושדרוגים:
  • ניתן להחליף את השזיפים בכל פרי אחר,נגיד:אפרסקים,נקטרינות,תפוחים וכו'. אם לא בא לכם על זה,אפשר לשפוך קופסא קטנה של פירות יער קפואים ולשלוח את העוגה לתנור. אני באופן אישי אוהבת פירות שצובעים את הבצק באדום וסגול, ופירות יער אני שומרת למתכונים אחרים...סבלנות.
  • אפשר להחליף את השמנת החמוצה באותה כמות של יוגורט 3% או 1.5%
  • הזיגוג אמנם לא חובה, אבל הוא ממש משדרג את מראה העוגה ושומר על צבע השזיפים חי ומבריק.

2 כבר הגיבו:

אנונימי אמר/ה...

היי טל:))
אתר מדהים !!
שאלה לי.. הבלילה אמורה להיות סמיכה ?
אני קצת חוששת שהשזיפים ישקעו..

תודה , תהילה :)

טל אמר/ה...

די סמיכה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים