-->
טוען...

יום שבת, פברואר 26, 2011

פטריות או לא להיות

איזה כיף זה לקבל הפתעה נעימה ממישהו שאוהבים, שמכיר אותך ויודע מה אתה אוהב, וחוזר מחו"ל ומביא לך כמות אדירה של פטריות מגניבות! עכשיו שאני חושבת על זה,זה יכול להישמע קצת מוזר.
אז כדי לסבר את האוזן, לא מדובר בפטריות הזייה, אלא בפטריות מאכל. ויש לי הוכחות.
מי שמכיר אותי היטב יודע איזה דברים משמחים אותי,אז אולי זה נשמע קצת הזוי שקיבלתי מתנה כזאת ממישהו שחזר מחופשה,אבל לי זה לא מוזר, לא יכולתי לבקש משהו יותר שימושי.

אז קיבלתי פטריות ממגוון סוגים-מלך היער, אנוקי, שימאג'י, שיטאקי,שמפיניון,פור'ציני ועוד.

ובישלתי אותן בשני אופנים.
כן כן,זה פוסט בישול,ואין פה משהו מתוק. מדי פעם צריך לקחת הפסקות ממתוקים, אז אפרסם כאן מלוחים ומבושלים למינהם. אבל אם זה לא מדבר אליכם עוד כמה ימים יבוא פיצוי.


נתחיל!


תבשיל קינואה צבעונית בפטריות
עפ"י מתכון שלי
3-4 מנות

מרכיבים:
כמות פטריות בגודל של סלסלת פטריות (כמו שקונים בסופר) גדושה מאוד בפטריות
כוס קינואה ב-3 צבעים
3 כפות שמן צמחי
3 שיני שום חתוכות לרבעים
תיבול:מלח,פלפל שחור גרוס, טימין מיובש,רוזמרין מיובש.
2 ורבע כוסות מים מהברז
חופן פטרוזיליה טרייה קצוצה

אופן ההכנה:
מחממים שמן בסיר ומטגנים את שיני השום כ-2 דקות על להבה בינונית גבוהה. השום לא צריך להזהיב.
מנקים את הפטריות וקוצצים גס. מוסיפים לשמן. מטגנים עד שהפטריות מפרישות נוזלים ומשחימות, ומתקבלת תערובת פטריות מבעבעת. מתבלים לפי הטעם-בשלב זה לא מוסיפים מלח. מבשלים עוד כמה דקות.מוסיפים מים ומלח, ומביאים לרתיחה. כאשר הגענו לרתיחה, מנמיכים את הלהבה ומבשלים עד שהמים נספגים והקינואה מבושלת היטב(בערך 15-20 דק').מוסיפים פטרוזיליה קצוצה ומכבים את האש. משאירים בסיר עם מכסה סגור עוד 5 דקות.אוכלים בתאבון!

פטריות מוקפצות בעשבי תיבול
עפ"י מתכון שלי
2-3 מנות פתיחה קטנות

מרכיבים:
אותה כמות של פטריות כמו במתכון הקודם
2 שיני שום פרוסות דק
תיבול: אורגנו מיובש, בזיליקום מיובש, מלח, פלפל, אבקת צ'ילי גרוס
חופן פטרוזיליה טרייה קצוצה
3 כפות שמן צמחי

אופן ההכנה:
מטגנים על להבה גבוהה מאוד את השמן והשום, להיזהר לא לשרוף את השום. מוסיפים את הפטריות -נקיות וחתוכות,ומקפיצים כמה דקות עד שהן מתרככות ומשחימות. מתבלים לפי הטעם, וממשיכים להקפיץ עד שהנוזלים שהפטריות הפרישו התאדו. מוסיפים את הפטרוזיליה הקצוצה ומכבים את האש.

הערות ושדרוגים:
  • אפשר להשתמש בפטריות מכל סוג. אם יש לכם רק סוג אחד כמו נגיד שמפיניון זה בסדר גמור.
  • את תבשיל הקינואה שידרגתי באמצעות שתי פטריות שיטאקי מיובשות שהיו לי, לא חובה אבל מאוד מחדד את הטעמים.
  • אם אין לכם קינואה בשלושה צבעים, קינואה בצבע אחד תספיק בהחלט.
  • את הפטריות המוקפצות ניתן לשדרג באמצעות הוספת יין לבן או וודקה,אבל להיזהר שהמטבח לא יידלק.
  • רצוי להכפיל את הכמויות למתכון של הפטריות המוקפצות כי הן ממש מתכווצות בבישול, ואז מתקבלת מנת פתיחה מעולה לאירוח. טעים גם חם וגם קר.


0 כבר הגיבו:

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים