-->
טוען...

יום שני, פברואר 14, 2011

להכין או לקנות (OREO ביתיות)?

אני אוהבת לאתגר את עצמי במתכונים מורכבים. בעיקר כשמדובר בממתק פופלארי, שמסתתר בו סוד, ונראה שאין סיכוי שאפשר להכינו באפייה ביתית. 
במהלך שיטוטיי ברשת נתקלתי במתכון של עוגיות Oreo ביתיות. מי לא אוהב את העוגיות האלה?
שילוב מושלם של מתוק ומלוח, טעם העוגייה השחורה לא ברור, יחד עם קרם וניל מתוק, עם כוס חלב או עם גלידה!
אני באופן אישי, לא מסוגלת לסרב לOreo
החלטתי לקחת את הסיכון ולהכין.
המתכון נלקח מהאתר של מרתה סטוארט: home made oreo's
ואכן, הוכן בהצלחה.

אבל, יש אבל גדול. ואפרט אותו לאחר המתכון.



עוגיות Oreo בהכנה ביתית
עפ"י מתכון של מרתה סטוארט

מרכיבים:

עוגיות:
100 גר' חמאה לא מלוחה חתוכה לקוביות
3/4 כוס סוכר 
1 ביצה גדולה
1 ו-1/4 כוסות קמח רגיל
1/3כוס  קקאו כהה (השתמשתי בחצי כוס)
חצי כפית מלח
חצי כפית סודה לשתייה
חצי כפית אבקת אפייה
כפית תמצית וניל

קרם וניל:
50 גר' חמאה
50 גר' מרגרינה
1 כף תמצית וניל
3 ו-1/2 כוסות אבקת סוכר

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום בינוני 170-180 מעלות.
בקערה מקציפים את החמאה והסוכר עד לקבלת תערובת תפוחה.מוסיפים את הביצה ומטמיעים.
מנפים את החומרים היבשים ומעבדים לבצק רך.
יוצרים כדורים קטנים מהבצק ומסדרים בתבנית האפייה. אופים כ10 דק' עד שהעוגיות מתייצבות. 
ליצירת הקרם-מקציפים חמאה ומרגרינה, מוסיפים סוכר ותמצית וניל ומאחדים. מורחים על כל עוגייה מעט קרם וניל וסוגרים לסנדוויץ' באמצעות עוגייה נוספת. שומרים בקופסא אטומה.

הערות ושדרוגים:
  • הבצק ממש,אבל ממש לא נוח לעבודה.ניסיתי להקפיא וליצור גלילים-לא הולך. ניסיתי לרדד ולהקפיא ואז לקרוץ עיגולים, לא הולך. גלגול כדורים קטנים שמשטחים באפייה נראה לי הפתרון הכי מוצלח. (אולי לא כדאי לאפות את העוגיות האלה ביום קיץ חם?)בכל מקרה מומלץ לקרר את הבצק.
  • המילוי שמרתה מציעה, ממש לא לטעמי. אני לא יודעת מה חשבתי לעצמי שהשתמשתי במרגרינה- אבל זה ממש לא מומלץ. היום בכל אופן, מרגרינה לא נכנסת אליי הביתה, אפשר להשתמש רק בחמאה, לדעתי גם לא טעים.
  • הייתי מחליפה את המילוי בגנאש שוקולד לבן או מריר. נראה לי יותר משובח.
  • ניתן לצפות את העוגיות בשוקולד מומס-למושחתים האמיתיים שבינינו.
מסקנות:
אני מצטערת, אבל עם כל הכבוד שיש לי למרתה, אני נשארת נאמנה לעוגיות Oreo שניתן למצוא בכל סופר.
במקרה הזה, עדיף לקנות.



4 כבר הגיבו:

bali אמר/ה...

מסכימה איתך לגבי המלית. האמריקאים אוהבים קרם מרגרינה/חמאה אבל זה ממש לא מתיישב טוב עם הטעם הישראלי (או על כלי הדם שלנו לצורך העניין) וגנאש מוקצף או לא מוקצף בטוח יהיה טעים בהרבה, אפילו משוקולד לבן, שאני לא מתה עליו.

אבל הערימות שצילמת נראות טוב, זה כן :-)

talul אמר/ה...

כן, זה הכל עניין של טעם בסופו של דבר!
תודה :)

bali אמר/ה...

אין בעד מה.
אגב, זו באלי מנהלת פורום קינוחים בתפוז, רק שתדעי אם לא קישרת עדיין :-]

talul אמר/ה...

ועוד איך קישרתי...
כמה באלי כבר יכולות להיות?? :)

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים