-->
טוען...

יום שני, פברואר 14, 2011

שוקוזיות! אני בשוק (עוגיות "נוטלה")!

יום שישי בצהריים. הלחם הכפרי כבר יצא מהתנור.
אני מוצאת את עצמי קצת משועממת, ו-וואללה, בא לי עוגיות.

בא לי משהו אגוזי, מזמן לא אכלתי עוגיות אגוזים,ובמקרר יש כל מיני דברים מעניינים.

קצת אלתורים ויצא משהו די מגניב.
כל בני הבית טועמים, מהנהים בראשם ומהמהמים קולות ביקורת.
ואז, אחי שלף הברקה-יש לזה טעם של נוטלה!

בעוגיות אלה נעשה שילוב של אגוזי לוז ושוקולד צ'יפס שיצר טעם המזכיר ממרח נוטלה האהוב מכולם.
ומאז אלו עוגיות נוטלה (כי "שוקוזים" זה לא מקורי)


עוגיות נוטלה
עפ"י מתכון שלי
כמות:מלא עוגיות קטנות (לא ספרתי,מצטערת)

מרכיבים:
3 כוסות קמח תופח
3/4 כוס שמן
2 שקיות סוכר וניל
2 ביצים שלמות
1/2 עד 3/4 כוס דבש (לפי הטעם)
100-150 גר' אגוזי לוז מרוסקים גס בקליפתם
לקישוט:
חצי כוס שוקולד צ'יפס מריר 
חצי כוס סוכר דמררה

אופן ההכנה:
טורפים את הביצים, מבליעים את השמן וממשיכים לטרוף עד שהתערובת מתאווררת. מוסיפים את הסוכר והדבש וממשיכים לטרוף.מנפים את הקמח והאגוזים ומעבדים לבצק אחיד ונוח.
מקררים חצי שעה את הבצק.יוצרים עיגולים קטנים  ומגלגלים במעט סוכר חום, משטחים מעט ונועצים בכל עוגיה שוקולד צ'יפס אחד.אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות עד שהעוגיות זהובות בשוליים ומעט רכות במרכז(בערך 10-15 דק').העוגיות נשארות במרקם מעט רך ונשמרות היטב לזמן ארוך.

הערות ושדרוגים:
  •  המלצה-את האגוזים רצוי לקנות שלמים, ולרסק עם פטיש שניצלים. דרך מצוינת לפריקת מתחים :)
  • ניתן ליצור גלילים מהבצק,לגלגל בסוכר חום להקפיא שעה,ולחתוך לפרוסות ברוחב סנטימטר לעוגיות אחידות יותר בגודלן.
  • מרקם העוגיה לא פריך אלא יותר נוטה לרך בגלל השימוש בשמן. ניתן להחליף את השמן בחמאה ולהשתמש באגוזים אחרים, אבל אז הן מאבדות את הייחוד שלהן וכבר לא יהיו עוגיות נוטלה.
  • בזמן כתיבת הפוסט עלה לי רעיון-להחליף כף או שתיים מהקמח בקקאו, יכול להיות שיתקבלו עוגיות יותר דומות בטעמן לנוטלה. אשמח אם תנסו ותעדכנו אותי איך יצא!
  • אם לא אוהבים דבש, אפשר להחליף בסילאן או סוכר חום לח (דמררה לא מתאים פה,וגם לא מייפל,דומיננטי מדי)



2 כבר הגיבו:

אנונימי אמר/ה...

האם אגוזים קלויים או לא?

טל אמר/ה...

אני השתמשתי באגוזים טבעיים אבל אפשר להשתמש באגוזים קלויים

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים