-->
טוען...

יום חמישי, מרץ 03, 2011

אנטיפסטי חציל וגם כרובית

אין ספק שיש שתי דרכים טובות לפתוח ארוחה. מרק טוב,או אנטיפסטי טוב, ושניהם מלווים בלחם טרי.
אני חושבת שמתחיל להיות חם מדיי בשביל מרק...אין ספק שהקיץ כבר באוויר, היום בכל מקרה, היה ממש חם.
יש לי הרגשה שלפתוח את ארוחת שישי עם מרק יהיה קצת כבד לסופ"ש האביבי שבא עלינו, לכן אנטיפסטי קליל ומרענן יהיה פשוט מושלם.
מה שעוד יותר טוב, שזה ממש ממש פשוט להכנה.



כרובית צלויה בבלסמי
הכי פשוט בעולם!
מרכיבים:
כרובית אחת שמנמנה
4 כפות שמן זית
כף רוזמרין
3 כפות חומץ בלסמי (פחות או יותר לפי הטעם)
מלח גס

אופן ההכנה:
מפרקים את הכרובית לפרחים  ומניחים בקערה. מעל שופכים מים רותחים עד לכיסוי עם כפית מלח ומשהים (בינתיים מכינים את החציל, נותנים לכרובית לשהות במים עד שהחציל מוכן)
שוטפים את הכרובית היטב. מעסים בשמן זית וחומץ מוסיפים רוזמרין ומפזרים מעל מלח גס. אופים בתבנית פיירקס בתנור שחומם מראש ל250 מעלות עד שהכרובית מזהיבה, היא נשארת קצת קראנצ'ית.(במהלך האפייה מוציאים את התבנית ומערבבים את הכרוביות ברוטב לפי הצורך)

חציל קלוי
עוד יותר פשוט

מרכיבים:
חציל אחד גדול וארוך
4 כפות שמן זית (אפשר יותר,לפי הטעם,אין צורך לדייק)
מלח גס

אופן ההכנה:
פורסים את החציל לפרוסות שמנמנות של 1-1.5 סנטימטר.
מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה אחד ליד השני (להשתדל שלא יחפפו ויהיה בינהם מרווח קטן)
מברישים באמצעות מברשת (כזאת שמורחים איתה ביצה על לחם) שמן זית. מפזרים מעל הכל מלח גס ביד נדיבה.
אופים בתנור שחומם מראש ל200 מעלות עד שהחצילים מזהיבים.

החצילים האלה טעימים סתם כך,חמים או קרים, בכריך או בסלט קינואה, אך מהווים בסיס מצויין למגוון סלטי חצילים שמתחילים בטיגון. לא מרגישים ממש הבדל, ויש כאן חיסכון אדיר בשומן מיותר ורדיקלים חופשיים,יתקבל סלט הרבה יותר בריא ולא פחות טעים, אם לא יותר.


הכי פשוט,והכי טעים

בתאבון!

0 כבר הגיבו:

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים