-->

יום שישי, מרץ 04, 2011

שוקולדת שמח לי (בראוניז של שלושה שוקולדים)

אני טל,ואני מכורה לשוקולד.
אבל באמת מכורה.אם הייתי יכולה לשבת עם עירוי של שוקולד לוריד הייתי עושה את זה.

השוקולד הכי אהוב עליי זה שוקולד מריר,איכותי,עם אחוזי קקאו גבוהים. או שוקולד חלב עם אגוזים שלמים.או שילוב של שוקולד עם אלכוהול מסויים.הו יאמ
שוקולד לבן אני לא אוהבת,כי תסלחו לי,זה לא שוקולד.זה גוש שומן. כל מה שטעים בשוקולד זה הניגוד בין המרירות של הקקאו למתיקות של הסוכר והמרקם השומני,וזה מה שחסר לי בשוקולד לבן.
כזה כזה כזה!

בקיצור,לא נראה לי שצריך להסביר למה שוקולד זה טעים, כי אני לא מכירה הרבה אנשים שסולדים משוקולד (אבל יש כאלה, איך אפשר??)


ואם זה לא מספיק, אז הנה עוד סיבה:


פאדג' בראוניז של שלושה שוקולדים בניחוח קוניאק
עפ"י מתכון שלי
תבנית מלבנית 25-20 (בערך)

מרכיבים:
200 גרם שוקולד מריר קצוץ גס
200 גר' חמאה (או 100 גרם חמאה וחצי כוס שמן)
1 וחצי כוסות סוכר
4 ביצים
1/2 כוס קמח
כף קורנפלור
1 כפית אבקת אפייה
כף קקאו
2 כפות קוניאק משובח
100 גר' שוקולד חלב קצוץ לקוביות יפות
100גר' שוקולד לבן קצוץ לקוביות יפות

אופן ההכנה:
מחממים על באן-מארי שוקולד מריר,סוכר, חמאה ושמן (אם משתמשים) עד שהכל נמס והופך לתערובת אחידה וחלקה.



מורידים מהאש ומוסיפים ביצה אחר ביצה תוך כדי בחישה נמרצת. התערובת חמה ואנחנו לא רוצים גושי חביתה מבאסים בתוך הבראוניז שלנו.התערובת צריכה להיות דביקה ובמרקם כמו של מעדן דני.מוסיפים את הקוניאק ומערבבים מעט.
מנפים קמח, קקאו, קורנפלור ואבקת אפייה לקערה אחרת. מערבבים לתערובת הקמח את השוקולדים הקצוצים ומוסיפים לתערובת השוקולד (משאירים קצת שוקולדים בצד לקישוט מעל הבראוניז).

מערבבים מעט עד שכל החומרים מתאחדים, לא לערבב יותר מדיי, זה יהרוס את המרקם הפאדג'י.

אופים בתבנית משומנת בתנור שחומם מראש ל180 מעלות עד שהתערובת יציבה,עם קרום מבריק וסדוק, וקיסם יוצא נקי עם פירורים לחים-בערך 30-40 דק' תלוי בתבנית שמשתמשים בה.

ככה זה נראה בפנים

הערות ושדרוגים:
  • הכי חשוב-לא לערבב יותר מדיי ולא לאפות יותר מדיי! כל תנור שונה מרעהו,צריך לעקוב אחר זמן האפייה לפי היכרותכם עם התנור שלם, ולאפות עד שמוכן,יכול להיות שייקח יותר זמן ממה שציינתי ויכול להיות שייקח פחות. היו קשובים לבראוניז שלכם, כדי שלא יהפכו לגוש מחניק של שוקולד מבוזבז.
  • השתמשתי בשוקולד לבן כי המתכון פונה לקהל רחב של חובבי שוקולד,שאוהבים גם שוקולד לבן.
  • אפשר להחליף את הקוניאק בכל אלכוהול אחר כמו ברנדי טוב, וויסקי, ליקר קפה או כל ליקר טעים אחר.
  • מומלץ להוסיף אגוזי מלך מעל הבראוניז-פשוט יאמ! אצלי לא אוהבים :(
  • אני השתמשתי גם בשמן וגם בחמאה,וזה משנה מעט את המרקם של העוגה. עם שמן יוצא יותר רך ועסיסי,עם חמאה יותר מוצק ופאדג'י. שניהם טעימים.
  • אפשר לערבב שני סוגי סוכר,אבל אם אתם משתמשים בסוכר חום, תעשו זאת עם סוכר חום לח ולא עם דמררה.
  • אפשר לחמם במיקרו את החמאה השוקולד והסוכר אם אין לכם כח לבאן-מארי.
  • אני אפיתי את הבראוניז בתבנית לב קטנה יחסית,וחילקתי את השאר בכוסות אישיות, כי יש לי יומולדת ורציתי לפנק את עצמי!
  • במקום שוקולד קצוץ אפשר להשתמש באותה כמות של שוקולד צ'יפס




בתאבון!



3 כבר הגיבו:

קורל אמר/ה...

יאמי, יאמי. פשוט יאמי.

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

כמה שוקולד איזה אושר ועושר -נפלא והכי מפנק ואוהב שיש
שיהיה לך טל ,ט"ו באב שמח

נוף אמר/ה...

הכנתי ויצא מעולה, נוזלי במידה הנכונה (פחדתי לאפות יותר מידי ושיצא יבש, אבל לשמחתי זה לא קרה). אני מודה לך מאוד!
הפחתתי את כמות הסוכר לכוס ויצא מתוק להפליא, לדעתי פעם הבאה אני אכין עם חצי כוס...

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים