-->
טוען...

יום שלישי, מרץ 08, 2011

חמוץ-מתוק (עוגת קוקוס לימון עם בצק אגוזים)

כמו בכל שבוע,או יותר נכון סוף שבוע, בו אני אופה, ניצב בפניי אתגר. עליי להכין לפחות שני סוגים של מתוקים. אחד יכול להיות מופרע ומושחת,והשני חייב להיות ידידותי לכאלה שנבצר מהם להנות ממוצרי חלב.
כל פעם מחדש אני צריכה לחשוב טוב טוב מה להכין, כדי שלא תהיה סתם עוד בחושה משעממת, ולא תמיד המרה לפרווה יוצאת מוצלחת.
הפעם,בנוסף להכל, קיבלתי שקית לימונים טריים שנקטפו ישר מהעץ, ואמרתי,במתכון הזה חייב להיות לימון.
וכדי שזו לא תהיה סתם עוד עוגת לימון פושטית,הוספתי לה כמה שדרוגים מעניינים.
מתקבלת עוגה רכה ועשירה,מנוקדת בגושי בצק נימוחים, ובטעם עשיר וחזק של לימון ונגיעת קוקוס בשביל העוקץ.
עוגה די פשוטה להכנה, אבל התוצאה שמתקבלת יחסית מפוארת ל"סתם עוגה בחושה"
מושלמת לאירוח כי היא פרווה וסתם כיף לנשנש אותה עם תה.


עוגת קוקוס-לימון ובצק אגוזים
עפ"י מתכון שלי
עוגה אחת בתבנית 24-26

מרכיבים:

עוגת לימון-קוקוס:
4 ביצים
1 וחצי כוסות סוכר
1 כף סוכר וניל/כף תמצית וניל
1כוס שמן
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית סודה לשתייה
קורט מלח
3 כוסות קמח
1/2 כוס קוקוס
200 מ"ל מיץ לימון סחוט (בערך שני לימונים)



בצק אגוזים:
חצי כוס שמן
חצי כוס אגוזי מלך
חצי כוס סוכר
1 ו-1/4 כוסות קמח

אופן ההכנה:
מתחילים בהכנת הבצק.מרסקים היטב את האגוזים. מערבבים בקערה את השמן,האגוזים המרוסקים, סוכר, ומוסיפים את הקמח (כמובן שמנפים) בהדרגה, ולשים עד לקבלת בצק רך ואחיד. מעבירים להקפאה. אם יוצא רך מדיי אפשר להוסיף קמח לפי הצורך.
מקציפים היטב את הביצים בשלמותן במהירות גבוהה. כשמתחילות להופיע בועות, מוסיפים כוס סוכר בהדרגה וממשיכים להקציף עד שהקצף מתייצב, והופך לתערובת תפוחה ובהירה. בינתיים מערבבים חצי כוס סוכר  (שנותרה) עם מיץ הלימון הסחוט ומשהים בצד.
הקצפת הביצים

מוסיפים וניל וממשיכים להקציף. בזרם דק, תוך כדי ערבול, מוסיפים את השמן לאט ובהדרגה.כשהשמן הוטמע לחלוטין, מזרימים את מיץ הלימון בהדרגה (באותו אופן שהוספנו את השמן).
מנפים קמח,מלח,א. אפייה וסודה לתוך תערובת הביצים. מוסיפים את הקוקוס, ומערבבים מעט עד שהתערובת אחידה.
בלילת העוגה ובצק האגוזים לפני האיחוד

משמנים ומקמחים תבנית מתפרקת בקוטר 24 (אם רוצים את העוגה גבוהה) או 26 (אם רוצים את העוגה פחות גבוהה),ויוצקים את תערובת העוגה לתבנית. את הבצק שהקפאנו (כבר שכחתם?) מפוררים באמצעות הידיים מעל הבלילה בשכבה אחידה ככל האפשר.
האיחוד המרגש לפני התנור

אופים בתנור שחומם מראש ל165 מעלות כ40-45 דק, עד שהחלק העליון שחום ויציב, וקיסם יוצא נקי עם פירורים לחים עליו.

מקררים, מפזרים מעט אבקת סוכר, ומתענגים...

הערות ושדרוגים:
  • לא לוותר בשום אופן על ניפוי הקמח. הקמח שארוז בשקיות מגיע דחוס דחוס, והדבר משפיע בסופו של דבר על מרקם העוגה,בעיקר עוגה בחושה.כשמנפים את הקמח, מעבר לכך שאנחנו מוודאים שאין שם אבנים או חרקים, אנחנו גם מאווררים אותו.
  • לאחר הוספת הקמחים להימנע מערבוב יתר, העוגה מתקבלת נימוחה ורכה וחבל חבל להרוס את זה, אחרת היא תהיה סתם עוגת חנק עצובה.
  • טעם הלימון חזק ועמוק במיוחד בשל כמות גדולה של מיץ לימון. אני אוהבת טעמים חזקים,אבל מי שלא, יכול להסתפק ב100 מ"ל מיץ לימון ולהחליף את השאר במים או חלב.
  • אם לא אוהבים לימון, אפשר להחליף במיץ תפוזים, אשכולית, אשכולית אדומה, פומלית..תתפרעו.
  • אגוזי מלך,לטעמי,הם בעלי הטעם הכי עדין ולא משתלט,אבל אפשר להחליף בכל אגוז אחר או בשקדים טחונים.
  • קימוח התבנית הוא שלב חשוב, אל תדלגו עליו-הוא עוזר לעוגה לטפס למעלה במהלך האפייה והיא נשמרת גבוהה.
גבוהה,יפה,ומנוקדת בבצק נימוח
בתאבון!

15 כבר הגיבו:

vika אמר/ה...

יאמיייייי!!!!
נישמע מעולה....=)))

Winnie אמר/ה...

העוגה ניראית נהדר, ואני אשמח מאד לפרוסה :)

Taltul אמר/ה...

תודה רבה :)

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

איזה יופי של פוסט , איזה יופי של בלוג.
כבר נרשמת לעדכונים.
את מוזמנת להעלות קישורים ומתכונים לפורום שלנו בתפוז (עושים שוק)
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?ForumId=2087
יש לנו פינת הבלוגיה שבה את יכולה להעלות קישורים ככל שתרצי , אבל יש גם פינות שונות של מתכונים ונשמח מאוד אם תשתלבי גם עם מתכונים.
בכל מקרה נשמח לראותך אצלנו.
אריאלה

Taltul אמר/ה...

תודה רבה לך!
אני אכנס להציץ ואשמח להשתתף

monday אמר/ה...

היי טל

העוגה נראית מצויין, אוהבת קוקוס
מאוד ולכן שמתי עין עליה...חחח

אבל לגבי כמות הלימון נשמע לי הרבה מדי...זה לא יוצא בטעם חמוץ משהו למרות הקוקוס?

תודה על תשובתך ויש לך בלוג מקסים..סליחה שאני נכנסת מדי פעם..כי אני בקושי משתמשת בתיבת הדואר שלי...מתנצלת מראש

Taltul אמר/ה...

היי דליה!
איזה כיף לראות אותך פה
בקשר לעוגה,היא נימוחה ומצויינת ואני שמחה שאהבת.
לגבי הכמות של מיץ הלימון,ציינתי בפוסט שיכול להיות שטעם הלימון יהיה חזק מדיי עבור אנשים מסויימים,לכן אפשר להחליף חצי מכמות המיץ במים או חלב וזה ייצא מצויין!
חוץ מזה,אפשר להשתמש במיץ תפוזים או קלמנטינות אם לא אוהבים את טעם הלימון.
אצלי בבית זה התחלק לשניים-חלק טענו שזה יותר מדיי מיץ לימון,וחלק התלהבו ממש.אז תעשי חושבים מה הטעם של בני ביתך והחליטי...
תהני!
ותעדכני אותי איך יצא...
תהני!

קורל אמר/ה...

יצא מדהים!!!

עדי אמר/ה...

היייי
פעם ראשונה פה וכבר מוקסמת
אני מאד רוצה להכין את העעוגה לחג אבל קצת מהססת בגלל הקוקוס...הרבה מהאורחים לא אוהדי קוקוס...האם ניתן להמיר במשהו אחר...?
תודהה
עדי

טל אמר/ה...

היי עדי!!
אין בעיה להחליף את הקוקוס בשקדים טחונים באותה כמות, אפשר גם באגוזים אחרים אבל שקדים הכי יתאימו כאן :)
בהצלחה

נוני אמר/ה...

היי טל,
העוגה העוגה ניראת מעולה!
אצלי במשפחה אוהביים לאכול עוגות לא מאד מתוקות ותמיד אני מפחיתה מכמות הסוכר במתכונים אך פה אני חוששת בגלל הלימון האם את חושבת שיהיה בסדר לשים רק כוס סוכר במקום כוס וחצי ? ועדיין העוגה תהיה מתוקה? או שלא כדאי..?
תודה רבה לך
ויש לך אתר ממכר אני אוהבת לגלוש פה :)

טל אמר/ה...

היי נוני
אני מאמינה שאפשר להפחית את כמות הסוכר
אמנם לא ניסיתי...

נוני אמר/ה...

היי
חזרתי לעדכן
עשיתי פעם עם לימון ופעם עם תפוז ויצא מעולה!!
תודה לך :)

סיון אמר/ה...

ראשית, אני ממש אוהבת את האתר שלך- התמונות, המתכונים וכמובן הכתיבה
שנית, אני משום מה לא רואה את הכמויות, כאילו חתוך וממש בא לי להכין את העוגה הזאת
היא מתאימה בול לסערה שמתחוללת =)

טל אמר/ה...

סיון
תנסי להיכנס מהמחשב
יש בעיה בחלק מהפוסטים כשקוראים אותם מהפלאפון

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים