-->
טוען...

יום שישי, מרץ 11, 2011

הצלחה מתוקה (עוגיות שוקולד ושבבי קרמל)



אז בנוסף להתמכרותי לזהב החום עליה דיברנו בפוסט הזה, יש לי התמכרות נוספת, או יותר נכון אובססיה קלה לכל מה שקשה להשיג אותו.כמו פטל, שהוא נדיר יחסית במחוזתינו, אבל גם על זה דיברנו.
יש משהו שקצת מבאס אותי בחיך הישראלי, שבגלל שהוא סגור לטעמים מסויימים או לתרבויות אכילה שונות, הרבה דברים מיוחדים ומגניבים לא מגיעים ארצה או מיוצרים כאן כי אין להם ביקוש. למשל דונאטס. בראש השנה הכל קשור לרימונים תפוחים ודבש. בחנוכה סופגניות. בפורים אזני המן. בפסח מצות (יאמ O_o) אבל חס וחלילה שנאכל סופגניות באמצע אוגוסט או אוזן המן בטו בשבט (למרות שכבר מתחילים למכור אותן בתקופה הזאת,ולי אין בעיה לאכול אותן כל השנה)

הקהל הישראלי אוכל לפי תקופות. סופגניות מספיקות לו פעם בשנה ולכן עסקים שכל התכלית שלהם היא דונאטס, למשל,לא הלכו טוב בארץ. מצד אחד,חבל כי זה טעים, מצד שני אני צריכה לשמוח שלא גדלה לי איזה דונאט באיזור הבטן.

אז יש מוצר מסויים שהייתי מאוד סקרנית לגביו, כל מיני שבבים (כמו שוקולד צ'יפס) בכל מיני טעמים מגניבים-שוקולד-מנטה,תות,חמאת בוטנים,קרמל ועוד ועוד,שכמובן לא מגיעים ארצה.ואם הם מגיעים,אז בטעמים מוגבלים ובחנויות מאוד מסוימות ולא תמיד נגישות בשבילי.מאז שנתקלתי בהם באינטרנט שמתי לי למטרה להשיג אותם. וזה היה קשה למצוא,אבל בסוף,למרבה ההפתעה, נתקלתי בהם במקום שהכי לא ציפיתי לראות אותם. וכמובן שהייתי חייבת לחגוג את מציאתם בהכנת עוגיות .
!הו יאמ
מצאתי שבבי שוקולד בקרמל,שזה שוקולד-צ'יפס קטנים בצבע חום בהיר-קרמלי עם טעם נפלא ששיערתי שישודכו היטב עם שוקולד מריר ואגוזים. וכך היה.




עוגיות שוקולד קראנצ'יות ושבבי קרמל
עפ"י מתכון שלי
25-30 עוגיות
מרכיבים:
1/2 כוס סוכר לבן
1/2 כוס סוכר חום
100 גר' חמאה רכה חתוכה לקוביות
ביצה אחת גדולה
כף תמצית וניל
כוס קמח רגיל
2 כפות קקאו
50 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות
1/2 כפית אבקת סודה
1/4 כפית מלח
כוס שבבי שוקולד בטעם קרמל
חצי כוס אגוזי מלך-אופציונאלי

אופן ההכנה:
בקערה מקרימים חמאה ושני סוגי סוכר.עד שזה נראה ככה:


מוסיפים ביצה ווניל וממשיכים לערבל עד שזה נראה ככה:


ממסים במיקרוגל את השוקולד בפולסים של חצי דקה עד שהוא נוזלי. מוסיפים לתערובת ומערבלים עוד קצת.
מנפים יחד קמח,קקאו,מלח ואבקת סודה ומוסיפים לתערובת בהדרגה. לבסוף מוסיפים את השוקולד והאגוזים,ומערבבים עד לקבלת עיסה אחידה שנראית קצת כמו קרם חמאה חום.

בשלב הזה אפשר להכין את העוגיות אבל זה פשוט לא נוח. מקררים את התערובת חצי שעה במקפיא או שעה במקרר ואז הרבה יותר נוח לכדרר כדורים מהבצק.
לוקחים כמות קטנה מהבצק,אפשר באמצעות כף גלידה, ומכדררים כדורים קטנים.

הקרמלוס הקטנים מבצבצים מבעד לשוקולד

מסדרים אותם בתבנית במרווחים די גדולים כי העוגיות ממש מתפשטות. ממליצה על גודל של כדור פינג-פונג קטן ואז הן יוצאות מדוגמות.
הרווחים האלה למשל? לא מספיק..רווחים יותר גדולים

אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות, 15-17 דקות עד שהעוגיות מתייצבות בשוליים ועדיין קצת רכות במרכז.

אפשר לאפות אותן פחות זמן אם אוהבים אותן יותר רכות.

אוכלים...

ואז,הולכים לשטוף כלים...

הערות ושדרוגים:
  • אם אין לכם שבבי קרמל,ואני לא מתפלאת, אפשר להחליף בשבבי שוקולד חלב,לבן או מריר, או לקנות שתי טבלאות שוקולד בטעמים מגניבים-לא חסר היום, לקצוץ אותן ולהוסיף. אני הולכת לנסות את זה.סוכריות קופצות יהיה מגניב!
  • אפשר להחליף את השוקולד המריר המומס,בשוקולד לבן או חלב,אבל צריך להפחית קצת בסוכר בעוגיות עצמן.
  • העוגיות יוצאות דקות וקראנצ'יות. אפשר לאפות פחות זמן מהמצויין ואז הן יתקבלו יותר רכות.
  • את האגוזים פיזרתי מלמעלה לפני האפייה בחלק מהעוגיות כי לא אוהבים אצלי אגוזים. אפשר להוסיף אותם ישירות לבצק,או לפזר מעל, או לוותר.וכן, אפשר להשתמש בכל אגוז שבא לכם.
  • כמעט שכחתי!! לעשות מהעוגיות האלה סנדוויץ' עם כדור גלידת וניל!יאמי

 בתאבון!


עדכון:
בעקבות בקשות רבות-הנה קלוז-אפ על העוגיות (למרות שהצילום לא מוצלח)
תבלו.



5 כבר הגיבו:

* אמר/ה...

ואפשר לשאול איפה השגת את השבבים המגניבים?

Taltul אמר/ה...

כמובן
בspices בצומת בילו

Winnie אמר/ה...

יופי של עוגיות :)
ושאת מכינה בשבילי - אז ממש לא איכפת לי איפה יהיו האגוזים
אני אוכל את העוגיות בכל מקרה (חחחחחח)

אגב - יש עוד כל מיני סוגי שוקולד צ'יפס. ובארץ יש להשיג כבר בטעם חמאת בוטנים.

Taltul אמר/ה...

חח תודה, אני אשמור לך אחת עם אגוזים...
לגבי הסוגים האחרים שקיימים, אני יודעת, ציינתי את זה בפוסט
אבל לפי מה שאני יודעת בארץ יש רק חמאת בוטנים וקרמל(וחבל). באזור המרכז אני מכירה רק מקום אחד שמוכר אותם וזה לא כל כך נגיש עבורי.
את אלה מצאתי ממש במקרה..הייתי שמחה למקום שעושה משלוחים (שלחי לי בפרטי איפה את מוצאת)

קורל אמר/ה...

יצא מעולה, תפסיקי להיות כזאת מוכשרת :)

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים