-->

יום שלישי, מרץ 15, 2011

אוזני המן מן מן (אוזני המן מבצק ע"ב שמן)

אין דבר כזה חג פורים בלי אזני המן.ואצלנו בבית,אין דבר כזה פורים בלי לחם עם ביצים קשות,וקוסקוס עם חלב...ואזני המן של אמא כמובן.
וכמו תמיד, מכיוון שמרגרינה לא עוברת את סף דלתי,ולא תמיד אפשר להשתמש בחמאה,משתמשים בשמן.
עכשיו בצק פריך ושמן,זה בעייתי כי השמן נוזלי בכל טמפרטורה,ולא מתקשה בדומה למרגרינה או חמאה.
לאמא שלי יש מתכון נפלא שהיא פיתחה לפני שנים,ואני כממשיכת דרכה הכנתי אזני המן פריכות וטעימות ממולאות בכלמיני מליות מגניבות,וקצת שדרגתי אותו בתוספת איכותית של מקל וניל שהקפיצה אותו בכמה דרגות.
אז אמנם זה לא פריך כמו בצק עם חמאה, אבל זה מעולה, וגם טיפה'לה יותר בריא.



אוזני המן ע"ב שמן
עפ"י מתכון של אמא
כ-45 אזניים קטנות

מרכיבים:

בצק:
3 כוסות קמח תופח
3 כוסות קמח רגיל
2 ביצים
1 חלמון
3/4 כוס סוכר
3/4 כוס שמן
3/4 כוס מיץ תפוזים סחוט טרי
תוכן של חצי מקל וניל

אופן ההכנה:
מערבבים בקערה את כל חומרי הבצק ולשים היטב לקבלת בצק רך וגמיש. ברגע שהבצק מתאחד לגוש אחד לא צריך ללוש עוד כדי לשמור על הפריכות וכדי שלא יהיה קשה.
מרדדים את הבצק לעובי של סנטימטר אחד.כדי שהרידוד ילך בקלות (כי הבצק קצת גמיש ומתכווץ)מרדדים על נייר אפייה כשהבצק מקומח משני הצדדים. קורצים עיגולים בגודל הרצוי. מניחים מעט מלית במרכז כל עיגול (בנדיבות אך לא יותר מדיי).
מלית פרג



מרטיבים את שולי העיגול ומהדקים היטב היטב. 
מלית שקדים וריבת משמש

חשוב להקפיד על השלב האחרון כדי שהאוזניים לא ירגישו יותר מדיי בנוח ויפתחו בזמן האפייה.אופים 13-15 דק' בערך עד שמזהיב, בתנור שחומם מראש ל180 מעלות. מקררים,מפזרים אבקת סוכר ואוכלים. יאמי יאמ.

מליות  מגניבות:

מלית פרג ביתית
עפ"י מתכון של אמא

מרכיבים:
חצי כוס מים
1 כף יין מתוק
1 כף דבש או מייפל
חצי כוס סוכר חום
100 גר' פרג טחון
2 כפות מיץ לימון
1 כף פירורי ביסקוויטים

אופן ההכנה:
מרתיחים בסיר קטן מים,דבש,לימון,סוכר ויין. כשהסוכר נמס לחלוטין והתערובת מבעבעת היטב, מוסיפים את הפרג ופירורי הביסקוויטים. מבשלים על להבה נמוכהה עד שהתערובת מסמיכה. מקררים לחלוטין לפני שמלאים את אוזני ההמן.

מלית ריבה ושקדים
מלית נחמדה של ריבה ושקדים טחונים, מתקבל מרקם קצת דומה למרציפן. היחס הוא על כל כף של שקדים טחונים כף ריבה.אני השתמשתי בריבת משמש טובה ויצא מצויין.

מליות מגניבות אבל לא מקוריות:
ממרח נוטלה,ממרח חלבה, ממרח רוזמרי,ממרח תמרים,קוביות חלבה ועוד ועוד...

הערות ושדרוגים:
  • חשוב לנפות את הקמח, לא ללוש יתר על המידה ולהימנע מאפיית יתר.
  • מתקבלת כמות גדולה של אוזני המן,אפשר להפחית בחצי.
  • אפשר להשתמש במיץ תפוזים קנוי,(אני לא מתה על זה) אפשר גם להחליף בחלב או שמנת מתוקה כדי להעשיר את הבצק.
  • אם אין מקל וניל החליפו בכף תמצית וניל/ברנדי או השמיטו.
  • אפשר להחליף את השמן ב200 גר' חמאה. אם אתם משתמשים במרגרינה-אל תדברו איתי. סתם...
  • אפשר להשתמש במלית פרג קנויה,אבל חבל.הביתית טעימה ועשירה,ונטולת טעמי לוואי.
  • במלית הריבה אפשר להשתמש בקוקוס במקום שקדים. עובד על אותו עיקרון. הולך נפלא עם ריבה אדומה-תות או פטל.
  • במלית הפרג אפשר להחליף את המים בחלב.


בתאבון!
וחג שמח...

9 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

קודם כל - גם אני אוהבת להשתמש בממרחים - חלבה, שוקולד וכו'

ואני ממש לא בררנית בעניין וכל אוזן המן מהמבחר שהכנת אני יותר מאשמח לאכול :)

Taltul אמר/ה...

ממרחים זה פתרון מעולה, במיוחד כשממהרים וצריכים להכין גם עוגיות וגם קילו של אזני המן קטנטנות,וכשאוכלים בכף את המלית פרג כי היא יצאה ממש טעים...:)

מגי גליקר אמר/ה...

איזה מבחר, פשוט נהדר. אוזני ההמן שלך נראים מעולים ופריכים מאוד.

פורים שמח,

מגי

אנונימי אמר/ה...

יצאו מעולה
אהבתי מאוד
תודה רבה

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על המתכון
הם יצאו ממש טעימים

אנונימי אמר/ה...

וואו קודם כל אני מתה על הדברים שלך!!יש לך פשוט מתוכנים טובים וקלים
ורציתי לשאול אם אין לי קמח תופח כמה אבקת אפייה צריך לשים?
תודה רבה!

טל אמר/ה...

היי תודה רבה!!
מספיק שקיק אחד של א.אפייה
חג שמח!

אנונימי אמר/ה...

אני מקווה שתעני לי....... רוצה להכין בערב ולהביא להורים (-:

מה הכוס מדידה בבקשה?
240 מ"ל/כוס זכוכית "רגילה" עם ידית?

תודה רבה

טל אמר/ה...

היי
אין לי ממש ניסיון עם כוסות כאלה
אם יש לך כלי אחר עם שנתות בבית את יכולה למלא בכוס מים לשפוך לכלי עם השנתות ולמדוד כמה היא מכילה..

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים