-->

יום שישי, מרץ 25, 2011

שוקולד משוקלד בהחלט (עוגת השוקולד הכי טובה ביקום)

לא תאמינו כמה היא פשוטה!
כן כן,היא אמנם נראית מאיימת,אבל היא עוגת השוקולד הטעימה ביותר בעולם!
העוגות הכי טעימות ללא עוררין, הן עוגות השוקולד הפשוטות,עם הכינוי הגזעני שאני לא אוהבת, שמכינים תמיד לימי הולדת של ילדים בגן ומקשטים בציפוי שוקולד שחור משחור וסוכריות צבעוניות רעילות.
כמה פשוט-ככה טעים.
אני מתה על העוגות האלה,שחורות,רכות,טיפונת מלוחות-לא ברור לי למה,וכל כך טעימות.
כל כך טעימות שאתם עובדים כל היום במטבח כדי להכין את העוגה,לקרר אותה,לצפות אותה,לעטוף אותה,וכשאתם באים למחרת מהעבודה ובא לכם חתיכה-לא נשאר כלום! רק פירורים עבשים ומסכנים,שאבדה תהילתם כבר מזמן...


לפני כמה ימים הכנתי את העוגה לחגיגות יום הולדתי במשרד.היא הייתה כל כך טעימה,והתבקשתי לתת את המתכון.אז כן,אלו המרכיבים,אין מה להיות מופתעים,זה נראה פשוט,ואתם יכולים לא להאמין שזו התוצאה.
אבל לא תמיד יש צורך ברעש וצלצולים כדי לאכול משהו טעים ואיכותי.תנסו אותי...
כל מה שצריך זה 5 דק' פנויות,קערה אחת, מטרפה ידנית ו...זהו.

עוגת השוקולד הטעימה בעולם
עפ"י מתכון שלי
עוגה אחת בתבנית 24

מה צריך?

קערה
מטרפה/מיקסר
כף
כוס מדידה
כפית
מרית


מרכיבים:

1 כוס שמן צמחי
1כוס מים רותחים 
1 כוס סוכר
2 ביצים בלולות
כף סוכר וניל
1 ו-1/2 כוסות אבקה להכנת שוקו
100 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות
2 כפות קקאו
2 כוסות קמח תופח
קורט מלח

אפשרויות ציפוי:

-גנאש:
150גר' שוקולד מריר+150 מ"ל שמנת מתוקה

-סירופ:
50 גר' שוקולד מריר
2 כפות אבקה להכנת שוקו
2 כפות שמן
רבע כוס מים

אופן ההכנה:


מחממים את התנור ל-170 מעלות. משמנים היטב את התבנית ומקמחים אותה מעט.שמים בקערה את הסוכר, השמן, הביצים וסוכר הווניל, ומערבבים באמצעות מטרפה ידנית. מוסיפים את אבקת השוקו ומערבבים מעט. מוסיפים את המים הרותחים תוך בחישה נמרצת (כדי למנוע הקרשות של הביצים).ממיסים את השוקולד במיקרוגל: מניחים אותו בקערה, מחממים 30 שניות (לא יותר!) מערבבים וחוזרים על החימום והערבוב עד שהשוקולד נמס לחלוטין. אפשר להמיס את השוקולד גם בבאן מרי - סיר המונח מעל סיר גדול יותר שבו מים הרותחים בעדינות (מקפידים שהסיר העליון לא ייגע במים).מוסיפים את השוקולד המומס לקערה וטורפים עד שמתקבלת תערובת אחידה.מנפים לקערה את הקמח, הקקאו והמלח, ומערבבים ממש ממש מעט – רק עד שמקבלים בלילה חלקה ואחידה.יוצקים את הבלילה לתבנית. אופים 40-30 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא נקי ועם פירורים לחים עליו.

הציפוי:
  • גנאש: מביאים את השמנת לרתיחה. מורידים מהאש ומוסיפים לסיר את השוקולד. מחכים דקה ומערבבים עד שהשוקולד נמס לחלוטין. יוצקים על העוגה בעודה חמה.
  • סירופ: שמים את כל החומרים בסיר קטן, ומביאים לרתיחה תוך כדי ערבוב. ממשיכים לבשל עוד 10-5 דקות על להבה נמוכה, כדי שהסירופ יצטמצם ויסמיך מעט. עם זאת, חשוב שהוא יישאר נוזלי, כדי שיוכל להיספג בעוגה. דוקרים את העוגה עם שיפוד ויוצקים עליה את הסירופ. חשוב לעשות את זה כשהעוגה עדיין חמה, כדי שהסירופ יחלחל וירטיב אותה מבפנים ומבחוץ.













הערות ושדרוגים:
  • הערה חשובה: אני אפיתי את העוגה בתבנית סיליקון (קוגלהוף) בעלת קוטר קטנה יחסית, אבל דפנותיה גבוהות, כך שלעוגה לקח 50 דקות להיות מוכנה. אם אופים את העוגה בתבנית עגולה, מלבנית או כל תבנית אחרת בעלת קוטר רחב ודפנות נמוכות (כמו תבנית חד"פ מלבנית או עגולה, או אינגליש קייק) זמן האפייה יתקצר משמעותית ל30-40 דקות, ולכן יש לבדוק את העוגה כבר לאחר 20 דקות כדי לאמוד את מצבה בצורה הטובה ביותר וכדי שלא תתייבש.
  • אם אין קמח תופח משתמשים בקמח רגיל בכמות המצויינת למעלה +שקיק אבקת אפייה אותו מנפים יחד עם הקמח ושאר החומרים היבשים.
  • כדי לקבל עוגה חגיגית מומלץ לאפות אותה בתבנית סיליקון משומנת היטב ומקומחת מעט. אבל תעשו לי טובה, תהיו קצת יותר סבלניים ממני ותחכו עד שהעוגה תתקרר לחלוטין לפני שאתם מחלצים אותה מהתבנית,כי היא תתפרק לכם :)ואז גם פחות באסה לנקות את התבנית!
  • הצעה לקישוט שמשדרגת את העוגה פלאים והופכת אותה לאולטימטיבית לשוקוהוליקים-הוסיפו חצי כוס שברי פולי קקאו לבלילת העוגה,ופזרו אותם גם מעל הציפוי.יאמ.
  • אני מעדיפה לצפות את העוגה בסירופ ולא בגנאש,כי הוא נספג בעוגה והופך אותה לעוד יותר רכה וטעימה ממה שהיא.אפשר לגוון אותו בהוספת ליקר או אלכוהול כלשהו.
  • כמו בכל עוגה בחושה אחרת,להוסיף את הקמח בסוף לאחר שערבבנו את כל שאר המצרכים,ולערבב מעט עד לאחידות,זה עושה את ההבדל בין עוגה שכולם יטרפו ויבקשו מכם את המתכון,לעוגת חנק בוכייה שתעשו ממנה כדורי שוקולד בסופו של דבר...

בתאבון!

הערה חשובה: תעשו לי טובה,תכפילו כמויות.אחרת לא יישאר לכם אפילו ביס...☺

בגרסא קצת אחרת:
במקום מים השתמשתי ברוויון, העוגה נאפתה בתבנית שקעים, ולאחר האפייה נטבלו העוגות בעודן חמות בגנאש שהוכן ממיכל שמנת מתוקה+100 גר' שוקולד מריר 60 אחוז. לאחר מכן הונחו לצינון על רשת.

היה מופלא.


מוזמנים לקרוא על העוגה גם במדור האוכל של XNET ולקרוא תגובות נוספות

46 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

גם אני אוהבת שוקולד כאלה :)
ואני רואה ששתינו היינו באותו קו מחשבה השבוע - של עוגות שוקולד עסיסיות ושוקולדיות

Taltul אמר/ה...

תודה רבה לך!
אני מתה על עוגות שוקולד טובות..
איזו עוגה הכנת? אני סקרנית

אנונימי אמר/ה...

יש לי שאלה קצת דחופה.
לאחי יש היום יומולדת ואני רוצה להכין לו את העוגה ברגעים אלה ממש.
ושאלתי היא - האם יוצקים גם את הסירופ על העוגה ולאחר מכן גם את הגנאש? או שבוחרים אחד מן השניים?
מחכה לתשובה, תודה!

Taltul אמר/ה...

בעיקרון אפשר, אבל נראה לי שזה יהיה קצת יותר מדיי.העוגה עשירה גם ככה
אפשר להכין חצי כמות סירופ ולהרטיב אותה קצת בעודה חמה ואז ליצוק את הגנאש. מקווה שזה עוזר לך
בהצלחה :)

שרית-ב אמר/ה...

בא לי ביססססססססססססססססס ..........

האם יש אפשרות לרשו את המתכון בשלמותו כולל הטיפים ברצף { אחרי התמונות המרעיבות - זו לא טעות כתיב חחח........

כדי לא לגמור את כל מיכל הדיו הצבעוני ?

תודה ,
שרית-ב

Taltul אמר/ה...

שרית את צודקת לגמרי, ותוכלי לראות שבפוסטים החדשים יותר יש את המתכון המקוצר בלי תמונות באמצע.

אני אצרף לך את המתכון של העוגה לכאן:


מרכיבים:
1 כוס שמן צמחי
1כוס מים רותחים
1 כוס סוכר
2 ביצים
כף סוכר וניל
1 ו-1/2 כוסות אבקה להכנת שוקו
100 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות
2 כפות קקאו
2 כוסות קמח תופח
קורט מלח

הכנה:
בקערה מערבבים באמצעות מטרפה ידנית: סוכר,שמן ביצים וסוכר וניל. מוסיפים את אבקת השוקו ומערבבים מעט. מוסיפים את המים הרותחים תוך בחישה נמרצת .בוחשים מהר וללא הפסקה עד שרואים שהכל אחיד,כדי לא להרוס את הביצים.ממסים את השוקולד במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד שהוא נוזלי. טורפים לתערובת היטב עד שכל החומרים התאחדו.מנפים את הקמח הקקאו והמלח ומערבבים ממש ממש מעט כדי לשמור על מרקם העוגה רך ועסיסי.יוצקים את בלילת העוגה לתבנית משומנת היטב ומפודרת בקמח.אופים כ50 דק' בתנור שחומם מראש ל170 מעלות.יכול להיות שצריך פחות זמן, לאחר חצי שעה לבדוק עם שיפוד את מצב העוגה.כשהעוגה מוכנה השיפוד יוצא נקי עם פירורים לחים.יש להימנע מאפיית יתר.

שתי אופציות לציפוי:
גנאש:
150גר' שוקולד מריר+150 מ"ל שמנת מתוקה

מרתיחים שמנת ושופכים על השוקולד עד שהוא נמס, מערבבים היטב ויוצקים על העוגה.

סירופ:
50 גר' שוקולד מריר
2 כפות אבקה להכנת שוקו
2 כפות שמן
רבע כוס מים

מביאים את כל החומרים לרתיחה בסיר קטן תוך כדי ערבוב. כשמצטמצם מוריד מהאש. דוקרים את העוגה עם שיפוד ויוצקים עליה את הסירופ בעודה חמה

עקרבית חיפאית אמר/ה...

העוגה נראת משהו משהו
אך לא הבנתי למה הכוונה אבקה להכנת שוקו. כוונתך לשוקולית? תודה רבה .אני אוהבת את האתר

Taltul אמר/ה...

היי עקרבית,
תודה רבה :)

כן הכוונה היא לאבקת שוקולית או כל דומיה..
אבל ביננו,בעוגה הזאת שוקולית מנצחת את כל השאר :)

ק.א.ה. אמר/ה...

נראית עוגה שחבל על הזמן. אנסה לכבוד שבת הקרובה בע"ה. תודה :)

אוכל לנשמה אמר/ה...

נראית מושלמת בהחלט ,ואני מתכוונת לשמור לשימוש קרוב...
התמונות נפלאות !!!
תודה חיה

שקד אמר/ה...

הכרתי את בלוגך מחיפוש מתכון לעוגת שוקולד מנצחת וכעת בעודי כותבת תגובה זו העוגה מצטננת לה על השיש ומחכה לציפוי שלה :) זו הפעם השניה שאני מכינה אותה והיא פשוט זכתה למחמאות רציניות ולליקוקי אצבעות , המתכון פשוט יחסית גם לאופה מתחילה כמוני , ההוראות ושלבי ההכנה ברורים מאד וההערות הנוספות בסוף המתכון מאד עזרו לי וחשובות ביותר גם לאופים לא מאד מנוסים !! קיצרתי שלב אחד ואת השוקולד המריר המסתי בכוס המים הרותחים :) וגם : הוספתי מעט ליקר הן לעוגה והן לציפוי , שתצא ל''מבוגרים'' , אני מאד מוגבלת כי יש לי רק טוסטר אובן לא גדול ולשמחתי הרבה אני אופה אותה בתבנית מלבנית בינונית עד קטנה והכמויות מושלמות , יוצאת גבוהה ויפה , רק זמן האפייה התארך אצלי אישית לשעה .. נראה לי שזו תהיה עוגת השוקולד שאאמץ כעוגה ''שלי'' , היא לא פשוטה מדי ולא מסובכת מדי , עשירה ומעולה !! המון המון תודה ואני ממליצה מאד לכולם !!

טל אמר/ה...

תודה רבה שקד! שמחה שאהבת :)

אנונימי אמר/ה...

הי
אין לי אבקה להכנת שוקו, האם אפשר להמיר ב1 כוס קקאו ו 1 1/2 כוס סוכר?

אשמח לתגובתך המהירה מאחר ואני רוצה להכין את העוגה בהקדם.

תודה

פנינית

טל אמר/ה...

הי פנינית,
כן לדעתי אפשרי לעשות זאת
אבל מספיק 3/4 כוס קקאו לכל העוגה, אין צורך בשתי הכפות הנוספות שמצויינות במרכיבים.
לא לשכוח לנפות את הקקאו. זה ייצא מאד שוקולדי וטעים
אשמח לשמוע איך יצא.

נעמה אמר/ה...

העוגה מדהימה!
החלפתי את המים בחלב, ויצא נהדר.
נכנסה בגאון לרשימת העוגות המועדפות :)
תודה!

Oshrit Lankry אמר/ה...

הי!
אם אני רוצה להכין את העוגה הזו לשתי קומות- למשל אכין שתי תבניות של 24 ואחתוך לעיגול קטן יותר אחת מהן.. העוגה תחזיק מעמד (כלומר הקומה התחתונה)? או שהיא תקרוס?

טל אמר/ה...

הי אושרית, לדעתי העוגה יציבה מספיק לעוגת שכבות.
את אפילו יכולה לאפות אחת גדולה ולחצות באמצע, אם כי מבחינה אסתטית האופציה של אפייה בשתי תבניות עדיפה.
רק חשוב לקרר אותה היטב ולתת לה להתייצב לפני ההרכבה.

אנונימי אמר/ה...

שלום!!! שאלה קטנה- האם ניתן לאפות בתבנית 26 מבלי להעלות את הכמויות?

תודה רבה מראש!!!

טל אמר/ה...

לאנונימי
אפשר לאפות בתבנית 26, תצא קצת יותר נוכה אבל זה ממש לא ביג דיל

אנונימי אמר/ה...

היי שוב ושבת שלום!!! אפיתי את העוגה כולם טרפו אותה אך משום מה היא יצאה מתפוררת... מה יכולה להיות הסיבה? ועוד שאלה - אפיתי על חום בערך 170 טורבו והעוגה יצאה יותר מדי אפויה למעלה.... בעצם אחרי 20 דקות כל החלק העליון היה ממש אפוי אבל היא הייתה רוטטת לחלוטיןן, כך שהייצי חייבת להנמיך ל150 מעלוצ... אולי לא כדאי לאפות בטורבו? מה את אומרת? תודה לך מכל הלב!!!!

טל אמר/ה...

לאנונימית
המרקם של העוגה הוא באופן כללי קצת מתפורר, אם היא התפוררה בצורה מוגזמת זה יכול לנבוע מאפייה לא אחידה,
בכל אופן עדיף לקרר אותה היטב לפני החיתוך כדי שלא תתפרק.
לגבי האפייה, נשמע שהתנור שלך ממש חזק ביחס לשלי, 170 מעלות זה לא חום גבוה :) באיזו תבנית השתמשת?
לדעתי אין קשר לאפייה בטורבו, מה שכן אולי כדאי במקרה כזה גם לכסות את העוגה בנייר כסף בצורה רופפת כדי שלא תקבל קרום קשה ואפוי מידיי.

אנונימי אמר/ה...

היי
אפשר לקבל את המתכון עבור תבנית 26 ? יום הולדת של קטנים קרב ובא

תודה
מרב

טל אמר/ה...

הי מרב, המתכון מתאים גם לתבנית 26!
העוגה אולי תצא טיפה יותר נמוכה, אבל זה יוצא מעולה

אנונימי אמר/ה...

אבל בראש המתכון כתוב תבנית 24 .... ?
לא צריך להתחיל המרות ועניינים ? -:)
מרב

טל אמר/ה...

למרב, בעיקרון לא, כמו שאמרתי היא תצא קצת יותר נמוכה
מה שאת יכולה לעשות זה להכין כמות וחצי של בלילה וכך היא תצא לך גבוהה
נגיד במקום 2 ביצים במתכון המקורי תשתמשי בשלוש, וכן הלאה
בהצלחה :)

הדס מחלוף אמר/ה...

היי , לאחר שיטוטים רבים בנסיון למצוא את עוגת השוקולד המושלמת הגעתי לאתר שלך האמת לגמנרי במקרה, ה"מועדפים" שלי מלאים במתכונים לעוגות שוקולד אך אף אחד לא יוצאת נימוחה ואוורירית שאלתי היא לפני שאני ניגשת להכיו את המתכון שלך שנראה מופלא, אין ברשותי מיקסר ידני אלא רק מיקסר של קנווד האם אפשרי להשתמש בו ?ו.תודה רבה לך על האינדקס המופלא לעוגות בחושות זהו התחום האהוב עליי ואימצתי לי אות כל הטיפים הללו בחום ואהבה , שבת שלום ...............

טל אמר/ה...

היי הדס! ברוכה הבאה
הכוונה למיקסר עומד? אם כן בטח שאין בעיה! ממליצה להשתמש בוו גיטרה

הדס מחלוף אמר/ה...

באמת ?לא עם המקצף הנקרא בלון?איתו אני אופה את כל העוגות הבחושות לצורך קבלת עיה תפוחה ואוורירית?אוללי בשל כך הן יוצאות לי דחוסות, אם כי התערובת תמיד אורירית ותפוחה .......כשאני מקציפה ביצים וסוכר

טל אמר/ה...

הדס, במתכון הזה אין צורך בהקצפת הביצים, זה מה שהופך אותו לכל כך פשוט
פשוט צריך לערבל את כל החומרים, ולכן מקצף בלון לא מתאין כאן
במתכונים אחרים שבהם יש צורך בהקצפת הביצים לתערובת תפוחה (ברוב העוגות הבחושות זה ככה) משתמשים במקצף הבלון

הדס מחלוף אמר/ה...

תודה רבה יקירה אכין אותה בע'ה ואספר לך בהמשך כיצד יצאה














הדס מחלוף אמר/ה...

עוד שאלה..............ניתן להחליף בסירופ את השמן בחמאה ואם כם כמה גרם חמאה?

טל אמר/ה...

הדס,
מחכה לשמוע איך יצא
ואפשר להחליף את השמן ב-30 גר' חמאה, המרקם יצא מעט יותר סמיך/קרמי אבל זה יהיה נהדר עם חמאה

הדס מחלוף אמר/ה...

טוב אז ליד כוס התה מונחת לה פרוסת עוגה נימוחה ואורירית בפעם הבאה הי תהיה עוד יותר טובה, את הקמח הקקאו וקורט המלח אוסיף באופן ידני אולם היא באמת יצאה מעולה.....תודה לך , ערב טוב

tal aviad אמר/ה...

היי טל, גם אני טל,
ניסיתי לאפות את העוגה הזאת לבן זוגי שהוא חולה שוקולד, היא באמת נורא שוקולדית וטעימה,
אבל היא יצאה לי נורא כבדה והיא לא התרוממה באפייה.
איפה שגיתי?

טל אמר/ה...

יכולות להיות לכך כמה סיבות-
1. כשהכנת את העוגה הכנסת אותה ישר לתנור או שהיא חיכתה על השיש? לפעמים כשלא אופים מייד את העוגה אבקת האפייה מאבדת מיעילותה
2. חום תנור גבוה מידיי גרם לעוגה להיראות אפויה מלמעלה ובפנים להישאר נוזלים
3. ערבוב יתר של החומרים לאחר הוספת הקמח גורם להתפתחות רשת גלוטן ולקבלת עוגה יציקתית וכבדה

גבריאלה אמר/ה...

יואו בדיוק מתכון כזה אני מחפשת!!!
אנסה אותה בקרוב ממש

ענת אמר/ה...

הי טל,
אני רוצה להכין את העוגה בתבנית חד"פ גודל A4, מה הכמויות של המצרכים? תמיד יוצאות לי עוגות נמוכות :(
תודה מראש

טל אמר/ה...

הכמות של המצרכים הנ"ל אמורה להספיק לתבנית חד"פ בגודל הזה והגובה שלה אמור לצאת סבבה

ענת אמר/ה...

הי טל,

הכנתי את העוגה (הכפלתי את הכמויות באחד וחצי), טעימה מאאאווודדד, אבל כשהיא תופחת היא נסדקת בדפנות.. את יודעת למה?

טל אמר/ה...

הי ענת
כיף לשמוע
לפעמים גם לי היא נסדקת וזה לא כל כך מפריע בגלל הציפוי
אולי התנור היה חם מידיי? אולי היא היתה קרובה לגוף החימום? השתמשת בקמח תופח או אבקת אפיה?

ענת אמר/ה...

חיממתי את התנור קצת לפני - 170 מעלות..
השתמשתי בקמח תופח..
זה לא ממש מפריע (לפחות לא לטעם וזה נותן לעוגה מלמעלה מרקם קריספי), אבל בגלל שאני מקשטת את העוגה ושמה דף סוכר מעל וסוכריות , זה קצת מקשה...
אבל בכל אופן העוגה הזאת היא ליגה ואני מאמצת אותה... זאת העוגה שחיפשתי :)
וכבר המלצתי..
תודה

אלה יוקליס אמר/ה...

היי
הכנתי את העוגה הכנסתי את כל המרכיבים כולל קמח ושכחתי את הביצים. הוספתי אותם אחרי הקמח וערבבתי. האם יכול לצאת מזה משהו או שלעשות חדשה?

תודה

טל אמר/ה...

יכול להיות שהיא תצא טיפה יותר דחוסה בגלל ערבוב יותר אבל רוב הסיכויים שהיא תצא מצוין!! דווחי

בת-חן מועלם אמר/ה...

היי!
אפיתי את העוגה לפני איזה חודש והיא יאה מעולה אז שבתי אליה עכשיו :)
אני רוצה להכין אותה ליום הולדת, ולאפות אותה בתנית חד"פ גדולה ממש... אני חושבת שהיא הכי גדולה שיש בין הגדלים...
משהו כזה
http://62.90.138.233/blogim/ZipiTalesBlog/images/302554_264.jpg

השאלה היא - לתבנית כזאת, הכמויות הן פי אחד וחצי או פי 2?

ממש אשמח לתשובה :)

ג'ני אמר/ה...

היי טל!
העוגה הזו פשוט טעימה מאד! מוצלחת ביותר תודה רבה
עשיתי אותה עם הסירופ שהצעת ויצא מעולה

מתחשק לי לעשות גם גנאש הפעם אבל אני עושה את העוגה בתבנית 26 האם להגדיל את כמויות הציפוי? האם יוצא הרבה ציפוי?
ואקח את הרעיון שלך שכתבת פה לאחת מהבנות שקודם אשים חצי מכמות הסירופ שיהיה עסיסי
ושוב תודה על מתכון מעולה :)

מרדכי יאיר סובול אמר/ה...

היי, קודם כל תודה רבה!! האם קודם לשפוך אץ הסירופ ואח"כ את הגנאש? תודה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים