-->

יום שני, מרץ 28, 2011

ילדת סנדוויץ' (עוגיות סנדוויץ' חמאה וריבה)

אני ילדת סנדוויץ'. אמצעית. לא הכי גדולה,ולא הכי קטנה.
תמיד הייתי אמצעית, וילדי סנדוויץ' תמיד צריכים לוותר.הם צריכים לוותר לאח הגדול מתוך כבוד,ולוותר לקטן כי הוא קטן. לכל אחד בהיררכיית האחים יש יחס מסויים שהוא מקבל.ושלא תבינו אותי לא נכון,אני בכלל לא מתלוננת.
זה נחמד להיות ילד סנדוויץ', כי אתה לא במרכז העניינים ואתה יכול לעשות מה שבא לך רוב הזמן :)
את כל הטעויות הראשונות של ההורים, כבר עשו על הילד הבכור,ולילד הקטן תמיד מציקים הכי הרבה.

העוגיות הבאות מוקדשות לי, שאף פעם לא מספיקה לאכול את הדברים הטעימים שאני מכינה או שקיימים בבית(או כי אני מוותרת בשביל אחים שלי,או כי אין לי זמן), ולכל ילדי הסנדוויץ' באשר הם! 

נוסטלגיה אמיתית
תזכרו שאנחנו תמיד לומדים מהגדולים מאיתנו,ומהקטנים מאיתנו.ויש לנו תפקיד חשוב מאוד-בלעדינו הסנדוויץ' לא יחזיק מעמד,ויתפרק.
אז במיוחד לכבוד ילדי הסנדוויץ'-עוגיות סנדוויץ' חמאה וריבה-נוסטלגיות,אמיתיות ומתוקות,שמזכירות לי את הילדות בדרך הכי טובה.



עוגיות סנדוויץ' חמאה וריבה
כ20 עוגיות סנדוויץ'
פ"י מתכון שלי

מרכיבים:
2 כוסות קמח רגיל
חצי כוס שקדים טחונים
3/4 כוס סוכר לבן
כף תמצית וניל טובה
100 גר' חמאה רכה חתוכה לקוביות
1 ביצה


אופן ההכנה:
בקערה מניחים את כל המרכיבים מלבד הקמח. מתחילים לפורר את החמאה עם הסוכר ושאר המרכיבים. מוסיפים בהדרגה את הקמח וממשיכים לעבד עד לקבלת תערובת פירורית (תהליך העיבוד צריך להיות קצר יחסית,מדובר בבצק פריך)כעת עוברים ללישה ידנית.לשים מעט ככל האפשר עד לקבלת גוש בצק אחיד. 


!!פשוט לאכול אותו
מהדקים את הגוש ומשטחים אותו מעט. עוטפים בניילון ומקררים בין חצי שעה לשעה.
מחלקים את הבצק לשני חלקים. משטחים כל גוש על נייר אפייה מקומח.מקמחים גם את המערוך.מרדדים כל חלק לעלה בעובי 1 ס"מ.
קורצים צורות לפי החשק. בחלק מהצורות קורצים עוד צורה קטנה כדי שיהיה חור דרכו תציץ המלית.(אם אין לכם חותכנים קטנים,השתמשו במכסה
של תמצית הוניל)
חשוב להקפיד לקמח גם את המשטח וגם את המערוך

משאריות הבצק קרצתי עוגיות קטנטנות

מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה

ואופים בתנור שחומם מראש ל175 מעלות בין 10-15 דק' עד שהעוגיות זהובות בשוליים.
לאחר האפייה מצננים את העוגיות היטב (מומלץ על רשת,אבל לא חובה) מורחים כפית של מילוי בין שתי עוגיות 

וסוגרים לסנדוויץ' (ניתן לקשט במעט אבקת סוכר)


אוכלים,ומתרפקים על הנוסטלגיה...

הערות ושדרוגים:
  • את הבצק ערבבתי בכף רגילה בקערה,ולאחר מכן לשתי אותו בידיים. לא השתמשתי במיקסר ולא במעבד מזון,ולא הקרמתי שום חמאה. הבצק יצא פצצות. תרגישו חופשי ללכלך כלים, אבל תדעו שאפשר גם בלי.
  • חשוב להקפיד לרכך את החמאה מספיק זמן לפני הכנת הבצק (חס וחלילה לא במיקרוגל,פשוט הניחו אותה על השיש עד שתגיע לטמפרטורת החדר)תראו כמה קל יהיה לעבוד איתה.
  • לא ללוש את הבצק יותר מדיי! ממש דקות בודדות עד שמתקבל גוש אחיד.ברגע שהוא אחיד-עזבו הכל וזרקו אותו למקרר (בעדינות כן?) עוגיות חמאה קשות זה לא טעים! תכינו בינתיים את עוגת השוקולד הזאת...
  • לא לוותר על קירור הבצק במקרר. תוך כדי עיבוד הבצק אנחנו מחממים את החמאה.קירור הבצק מחזיר אותה למצבה הקודם,וכך יותר קל לרדד ולקרוץ.
  • לא בא לכם שקדים? נגמרו השקדים הטחונים? החליפו בכל אגוז:לוז,מלך,קשיו,פקאן ואפילו קוקוס.
  • בא לכם עוגיות יותר מתוחכמות?הוסיפו כף גדושה של קפה נמס או שתי כפות קקאו.
  • אני מילאתי את העוגיות בקונפיטורת פטל(יאממממ) קונפיטורת משמש ונוטלה.הרגישו חופשי להתפרע.
  • כמות העוגיות היא בהתאם לגודל שתקרצו.אני אפיתי אותן גדולות יחסית.
...תראו איך הנוטלה נוזלת לה

בתאבון!
דרך-אגב, למרות שהעוגיות האלה היו בשבילי, שוב נאלצתי לוותר,אך למזלי הספקתי לטעום אחת עם ריבת פטל לפני שהן חוסלו... :)

שלי,ורק שלי



5 כבר הגיבו:

Sivan אמר/ה...

זהו, סופית הרגת אותי עם התמונה של עוגיית הנוטלה!

Winnie אמר/ה...

עוגיות ריבה הן עוגיות נ-ה-ד-ר-ו-ת
אבל גם מסוכנות - כי אי אפשר להפסיק לאכול אותן :)
יאמייייייייי יאמיייייייייי

Taltul אמר/ה...

חח סיון אני מצטערת! אל תיכנסי לפה יותר! סתם סתם
אנחנו חזקות,עוגיית נוטלה לא תשבור אותנו.

ו-וויני,באמת קשה להפסיק לאכול אותן,מזל שהן חוסלו מהר!! :)

טיפול בילדים חולים עם - אוכל! אמר/ה...

נראה לי שזאת פעילות נהדרת לעשות עם ילדים!

חח יש לנו תורנות טיפול בילדים של אחותי (הקטנה עם מחלת הנשיקה, מסכנה). אני בטוחה שהלבבות הקטנים האלו יגרמו לה להרגיש יותר טוב :)

Taltul אמר/ה...

אם הלבבות לא יעשו את העבודה,אז הטעם כן :)
רק בריאות!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים