-->
טוען...

יום שבת, אפריל 02, 2011

פוסט של בריאות (מוזלי בניחוח תפוז-וניל)

בזמן האחרון יש דגש רב על שמירה על בריאות הגוף והנפש, הקפדה על תזונה נכונה,פעילות גופנית ואיכות חיים גבוהה.
עם זאת, אנשים רבים בוחרים באופן מודע להתקיים מתזונה לא נכונה בעליל ולצרוך מזונות תעשייתיים ומעובדים.
לי,באופן אישי מאוד חשוב לדעת מה אני מכניסה לגופי,כמה ומדוע.
אני לא מושלמת,ואני חוטאת מדיי פעם, אבל כל עוד זה לא נעשה על בסיס קבוע הנזק נמנע או שהוא מזערי ממש והגוף מצליח להתגבר עליו בעצמו.

תזונה נכונה תורמת למצב נפשי מרומם, לחוזק פיזי ולחיזוק המערכת החיסונית.
אסור להקל ראש בחשיבות של האוכל שאנחנו מכניסים לגופינו.
זה בסדר לאכול מתוקים ועוגות ולהתפנק מדיי פעם, אבל יש הבדל בין להכין אותם במטבח הביתי מאשר לקנות מוצרים מתועשים על בסיס קבוע.

בהכנה ביתית יש שליטה על כמויות השומנים והסוכרים, אין תוספת של חומרים משמרים וכל מיני "משפרים"(כן,בטח)
בנוסף,זה הרבה יותר משתלם כלכלית, למרות שאת המחיר שאנחנו משלמים בנזקים שנגרמים לגופינו לא ניתן להעריך בכסף.

שלא תבינו אותי לא נכון, אני לא אומרת לוותר על שוקולד. אין סיכוי שבעולם שאני אוכל לעשות דבר כזה,או ארצה, כי אני לא בעונש,לכן אני לא מעודדת אף אחד לעשות זאת.מחקרים הוכיחו לדוגמא,כי שוקולד מריר הוא בעצם דבר די בריא, כמובן במידה.
לכן המשיכו לאפות בהנאה ובכיף, כי ההכנה והחוויה,אם היא דבר שעושה לכם טוב,גם היא משפרת את המצב הנפשי,וידוע לכולם כי נפש בריאה בגוף בריא. רק שחשוב להקפיד על מוצרים איכותיים,וכמה שפחות מעובדים.

השבוע לא אפיתי. אבל כחלק מהדגש על תזונה נכונה הכנתי מתכון שכולו בריאות-מוזלי בניחוח תפוז וניל.



מוזלי הוא תערובת של דגנים גרעינים ופירות לא קלויה ולא ממותקת. אז אני קצת מרמה כאן,קליתי והמתקתי את התערובת כך שהיא בין גרנולה למוזלי.את האגוזים והגרעינים אני לא קולה, כדי לא לפגוע בערכם התזונתי.


מחיר של גרנולה קנויה נע בין 11-30 ש"ח. המחיר יקר ולא מוצדק לדעתי, כי משלמים גם במחיר קלורי גבוה.
ב11 ש"ח ניתן לקנות 3 ק"ג (בקירוב) של שיבולת שועל שלמה, שזה המון. זה גרנולה לכל החיים! סתם,לא באמת.אבל זה ממש המון! תנסו אותי...

אני כבר שנים לא קונה גרנולה. אני מכינה גרנולה או מוזלי על פי מתכון שהמצאתי כשהייתי בצבא.
מתכון שעשיר במרכיבים בריאים ומזינים.
הגרנולה מכילה כמות רבה של סיבים,ויטמינים,חלבונים ואומגה 3. תורמת למערכת העיכול,לחיזוק המערכת החיסונית ולשיפור תפקודי הלב.
דרך בריאה ומצויינת לפתוח איתה את היום.

נתחיל?
מוזלי בניחוח וניל ותפוז
עפ"י מתכון שלי

מרכיבים:

2 כוסות שיבולת שועל שלמה
1 כוס פצפוצי חיטה מלאה/אורז
3/4 כוס קוקוס
2 כפות סובין חיטה
2 כפות נבט חיטה
1 תפוז
כף גדושה סילאן
כף גדושה דבש
כף גדושה סוכר חום דביק
כפית תמצית וניל
גרידת תפוז מחצי תפוז-לא חובה
כוס פירות יבשים חתוכים
כוס גרעינים ואגוזים

אופן ההכנה:

בקערה גדולה מערבבים שיבולת שועל,קוקוס,סובין ונבט חיטה.
סוחטים את התפוז. חצי כמות שותים לרוויה,ואת החצי שנשאר יוצקים לקערה נפרדת. מוסיפים למיץ דבש,סילאן,וניל,סוכר וגרידת תפוז(אם משתמשים).


מערבבים היטב ויוצקים לקערה עם החומרים היבשים.


מאחדים היטב עד שכל גרגר מצופה לחלוטין בתערובת התפוז.

יש לזה ריח נפלא

מרפדים תבנית מלבנית בנייר אפייה ומשטחים את תערובת המוזלי בשכבה אחידה באמצעות כף.
מעבירים את התבנית לתנור שחומם מראש ל200 מעלות. אופים את התערובת בין 20 דק' לחצי שעה. כל 5-10 דק' מוציאים את התבנית ומערבבים את התערובת כדי שלא תישרף ותאפה בצורה אחידה.
כאשר התערובת קלויה במידה הרצויה מוציאים מהתנור ומצננים היטב.


כשהתערובת התקררה,מוסיפים את התוספות שבחרנו-פירות,אגוזים ופצפוצים.
אני השתמשתי בצימוקים לבנים,חמוציות, שקדים,אגוזי מלך,גרעיני חמניה וגרעיני דלעת.
מבחינת פצפוצים השתמשתי בפצפוצי חיטה מלאה.


מערבבים היטב ושומרים בצנצנת אטומה.
אוכלים עם יוגורט ופירות



הערות ושדרוגים:
  • אני באופן אישי ממש לא סובלת קליפת תפוז או לימון במאפים ומאכלים, אז אפשר להשמיט אותה וטעם התפוז יהיה מעודן יותר. אם אתם אוהבים אני ממליצה להוסיף.
  • אפשר להוסיף לתערובת קינמון לפי הטעם.
  • אם לא אוהבים תפוזים אפשר להחליף במיץ תפוחים טבעי שטעמו עדין ופחות דומיננטי.
  • אפשר להחליף את הקוקוס בשומשום,אבל טעמו קצת יותר דומיננטי אז צריך לקחת זאת בחשבון.
  • משך האפייה יכול להתארך או להתקצר בהתאם לתנור שלכם. חשוב להיות עם יד על הדופק כדי שהתערובת לא תישרף,קולים אותה לפי הטעם האישי.אני אוהבת אותה קלויה וקראנצ'ית.
רק בריאות


5 כבר הגיבו:

אנונימי אמר/ה...

מעולה
כל הכבוד.
שבוע מצויין
אילנית12

Winnie אמר/ה...

אף פעם לא הייתי מחובבי הגרנולה, אבל בזמן האחרון אני מתחילה להשתכנע....
כולם בהתקפת גרנולה :)
את אוכלת את זה כחטיף כמו שזה, או עם יוגורט/לבן?

Taltul אמר/ה...

תודה אילנית!
ו-וויני, אני ממליצה לך להתחיל, אצלי זה הפך לדרך חיים.
כל בוקר אני פותחת עם שתי כפות מהגרנולה שלי עם יוגורט לבן,וזה מאוד משביע וטעים.
אפשר גם לנשנש את זה,אבל צריך להיזהר כי שיבולת שועל מכילה הרבה שומן, אז להגביל את הכמות ל2-3 כפות כי קל ליפול בזה...

אנונימי אמר/ה...

נראה מעולה אבל יש לי שאלה, ניתן להחליף את פצפוצי האורז או החיטה במשהו אחר כגון גרעיני דלעת או משהו בסגנון? פשוט לא אוהבת אותם כל כך...

טל אמר/ה...

אפשר להחליף באותה כמות של שיבולת שועל, או לפצות בתוספת של גרעינים ואגוזים

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים