-->
טוען...

יום שני, אפריל 04, 2011

חורף? או קיץ? (ריבועי לימון,וניל ואוכמניות)


אני טיפוס של חורף. לא משנה מה,תנו לי חורף.קר,גשום,עלי שלכת, שמים אפורים, זה פשוט עושה לי טוב.
האוויר כל כך נקי,הכל שטוף ומצוחצח,מוכן להתחיל שנה חדשה ונקייה.
כדי שאני אוכל להעריך את החורף, הקיץ צריך לבוא, להזכיר לי כמה אני שונאת שחם, דביק ויתושי. ואז אני מכינה את עצמי נפשית להתמודד עם הקיץ, כי אמנם אני מתה על הים, אבל לא משנה כמה ים ,אבטיח, ושמלות יהיו בו-אני עדיין אשנא את הקיץ.
בעודי מתכוננת לקיץ הקרב ובא, שמביא איתו גם כמה דברים שאני יכולה לאהוב, כמו נגיד פירות קיץ, נפתחו ארובות השמים וגשם זלעפות החל לרדת.
אז נכון שזו רק תחילתו של האביב,אבל את הקינוח הקיצי שלי כבר הכנתי, אז מה, לא נאכל?



המתכון הבא -ריבועי לימון עשירים בוניל מנוקדים באוכמניות מדממות, די פשוט להכנה. מלכלכים רק קערה אחת, ולא צריך להקציף, רק לטרוף (כמו שאני אוהבת, עצלנית שכמוני).טעם הלימון עדין עדין, והעוגה נראית כל כך מרשימה, שהיא שווה את ההשקעה בקניית כמה מצרכים שלא נמצאים בכל בית.


ריבועי לימון, וניל ואוכמניות
עפ"י מתכון שלי
תבנית מלבנית 30X15

מרכיבים:

בצק פריך:

100 גר' חמאה רכה חתוכה לקוביות
1 ו1/2 כוסות קמח רגיל
1/3 כוס קורנפלור
ביצה גדולה
1/2 כוס סוכר לבן

מלית:

פחית חלב ממותק מרוכז (379 גר')
100 מ"ל מיץ לימון סחוט (לימון אחד בינוני)
תוכן ממקל וניל אחד
1/2 כוס סוכר לבן
1/2 כוס חלב קר מאוד
2 כפות קורנפלור
כוס אוכמניות טריות או קפואות
2 ביצים גדולות
 אופן ההכנה:

מתחילים בהכנת בצק פריך, בלי מיקסר ובלי עניינים. (כמו שעשינו פה) פשוט מפוררים את כל המצרכים בקערה עד שהם נראים ככה:


חשוב מאוד לעבד את הבצק כמה שפחות. הוא מאוד נוח לעבודה,ואין צורך לקרר אותו לפני. פשוט להגיע לשלב הפירורים ואז להעביר לתבנית.אם הוא בכל זאת קצת לא נוח, אפשר להוסיף כף או שתיים מים קרים בהדרגה ולראות אם המצב משתפר. זה צריך לעשות את העבודה.
את התבנית אגב, לא שימנתי. יש מספיק חמאה בבצק והוא לא נדבק.
מהדקים את הבצק בתבנית פיירקס ודוקרים אותו במזלג, למרות שהוא חמוד ונחמד ונעים. אופים אותו אפייה חלקית במשך 10-15 דק'  בתנור שחומם מראש ל180 מעלות עד שהוא נראה ככה:


באותה קערה בה עיבדנו את הבצק מערבבים את חומרי המלית.

מגרדים תוכן ממקל וניל אחד
וטורפים היטב בקערה חלב קר מאוד וקורנפלור עד שכל הקורנפלור הוטמע בחלב ולא נותרו גושים.
תקפידו על השלב הזה כי קורנפלור הוא חומר לא מסיס במים וגושים קמחיים כאלה זה באסה באמצע הביס.מוסיפים מיץ לימון, וניל, סוכר ופחית חלב מרוכז ממותק וטורפים היטב יחד עם שתי הביצים השלמות.


 ככה זה נראה לאחר הוספת כל החומרים:
!כמה וניל

יוצקים את התערובת הלימונית על הבצק החמוד שלנו. מעל מפזרים כוס אוכמניות-טריות או קפואות.
האוכמניות מדממות ומכתימות את המלית הענוגה, לכן אין לערבב או להזיז יותר מדיי את התבנית בשלב זה.


אופים בתנור שחומם מראש ל180- מעלות עד שהמלית מתייצבת, מזהיבה טיפונת (טיפונת!!) בשוליים, ורוטטת מעט במרכז (זה לוקח בין 20-30 דק') או בקיצור נראית ככה:




העוגה מתנהגת קצת כמו עוגת גבינה, ולכן חשוב מאוד לקרר אותה לילה שלם לפני החיתוך והאכילה.
כן אני יודעת,היא מפיצה ריח מטריף וקשה להתאפק. תתמודדו.או שהיא תתפרק.

יפה אמיתית


חותכים לריבועים ומגישים קר או בטמפרטורת החדר.
יאמממ
לא הצלחנו להתאפק


הערות ושדרוגים:
  • כמו שציינתי פה, אני לא סובלת גרידת לימון\תפוז, אבל מי שאוהב מוזמן להוסיף, יש כאלה שטוענים שזה מדגיש את הטעם הלימוני :)
  • לא לשכוח לנפות את הקמחים! חשוב מאוד,אנחנו לא רוצים דיקט לימון.
  • אם אין אוכמניות, החליפו בכל פרי יער אחר-פטל,דובדבנים, תותים, או אפילו בפירות קיץ כמו שזיפים או נקטרינות.
  • אם אין מקל וניל הוסיפו כף תמצית וניל טובה
  • בחיים שלכם אל תזרקו את מקלות הוניל המרוקנים!!! טוחנים אותם במג'ימיקס עד לקבלת סוכר וניל מדהים ולא תעשייתי ובעע. אם אין לכם זמן לזה, תעטפו אותם בשקית ושמרו במקפיא עד שיהיה לכם זמן.
  • אל תסתכלו על המתכון ותגידו "אוף יש פה חלב מרוכז איפה אני אמצא כזה עכשיו?" בכל סופר, ליד הקפה. בהצלחה.
  • אני השתמשתי באוכמניות קפואות, אבל אם יש לכם טריות תשלחו אותן אליי! 
  • יכול להיות שאיפה שהפירות נמצאים יווצרו סדקים או בקעים. לא נורא, זה כל היופי.


בתאבון ושיהיה קיץ קל ונעים

14 כבר הגיבו:

vika אמר/ה...

יווו טאל זה זה ניראה מעולה יום שישי אני מכינה אפשר רק בלי הלימון?

Taltul אמר/ה...

תודה :):)
תחליפי את הלימון בחצי כוס חלב, אבל תוסיפי כף מיץ לימון בשביל החומציות, לא תרגישי בטעם שלו.
תגידי לי איך יצא!!

Winnie אמר/ה...

וואוו וואיי וואיי
זה נראה כל כך טובבבבבבבב
שילוב מעולה - וניל לימון ואוכמניות

קורל אמר/ה...

יאמי! זה נראה טעים בטירוף! D:
כל הכבוד מוכשרת P:

ענבל אמר/ה...

שוטטתי (ככה כותבים?!) בבלוג. ראיתי את זה ואמרתי- אני מכינה את זה לשבועות!!!
יש מצב מכינים את זה בתבנית עגולה לתוספת יופי? <:
ואם כן, איזה קוטר?
נראה מהמם, וגם יש לי אוכמניות קפואות במקפיא אז בכלל!

Taltul אמר/ה...

היי ענבל!

בטח שאפשר!!
בתבנית מתפרקת כן?
מאמינה שאפשר בקוטר 26, גם 24 יעבוד רק שהתחתית תהייה עבה יותר,אבל זה יעבוד.

28 זה כבר יותר מדיי,לא נראה לי שזה יתאים..

כיף שאהבת! אשמח לראות תוצרים! שתפי בפייסבוק :)
בהצלחה וחג שמח ומתוק

ענבל אמר/ה...

סבבה, תודה (:
את יכולה לתאר כמה בערך הגובה שלה יצא?
ואני מקווה שזה יצא מספיק פוטוגני, אני גם מתכננת להכין את השבלולי פיצה אז אני אצלם את שניהם ואעלה.
שבועות שמח :)

Taltul אמר/ה...

היי ענבל
העוגה לא ממש גבוהה, אבל מדובר בערך ב5-6 ס"מ
בתבנית 24 נגיד, היא תצא לך גבוהה יותר מן הסתם :)

מחכה כבר לראות!

יעקב אמר/ה...

היי,
רציתי לדעת באם הבצק פריך ועדין יותר עם חלמונים יעבוד פה
יחזיק את המסה הלימונית הזאת?
יום טוב

Taltul אמר/ה...

הי יעקב,
לא ניסיתי עם בצק אחר, יכול להיות שכן יעבוד.אני לא יודעת מה המתכון שאתר רוצה לנסות,אבל בכל מקרה יש להקפיד ששכבת הבצק לא תהיה דקה,לתת לבצק אפייה מוקדמת לפני שיוצקים את הבלילה עליו,ולצנן את העוגה למשך הלילה במקרר לפני החיתוך.

בהצלחה ☺

אושרית לנקרי אמר/ה...

הי טל!
אפשר להכין את קרם הלימון כפאי לימון (בתוספת לבצק הפאי של פאי השוקולד שלך)?
:)

טל אמר/ה...

הי אושרית. לדעתי לא צריכה להיות בעיה. (הקרם חייב להיות אפוי כן?)
פשוט מכינה את הבצק, אופה אפייה עיוורת, מורחת מעל את הקרם ואופה יחד עם הבצק עד שהקרם מתייצב.

בהצלחה!

אנונימי אמר/ה...

אפשר להחליף את פחית חלב ממותק מרוכז (379 גר') במשהו אחר?

טל אמר/ה...

לא ניסיתי, אבל אולי בשמנת מתוקה באותה כמות?
חשוב לי להדגיש כי לא ניסיתי וזה עלול לשנות את המרכם של המתכון, ואולי יהיה צורך בזמן אפייה ארוך יותר

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים