-->
טוען...

יום שני, אפריל 11, 2011

זה עוד יום חול ואין מה לנשנש (כעכי בצל פיקנטיים)



אז עוד שבוע פסח.
אתם כבר באטרף?
כל בני ישראל ישנים כבר חודשיים ימים עם עין אחת פקוחה,בעוד הם חובקים מטאטא, שמא פירור חמץ כלשהו, חס וחלילה, יפול למטבח.
כל שנה מחדש אין לי כח לנקיונות המטורפים האלה, כאילו שהבית לא נקי כל השנה.
אין לי כח וזמן להשתגע כל כך ולנקות כאילו אין מחר. למשימת חיסול החמץ לעומת זאת, אני נרתמת ראשונה!
ואת זה אין לי בעיה לעשות חצי שנה לפני פסח!

כחלק ממשימת חיסול החמץ, החלטתי לנצל כמה שאריות של קמחים שהצטברו אצלי במקרר.
לקחתי קצת הפסקה מכל המתוק שרץ פה כדי לנשנש איזה משהו מלוח וטעים, כי כמה שאני אוהבת מתוק, אני מאוד אוהבת גם מלוח.

מהעירבוביה הנסיונית שלי יצא נשנוש מגניב לאללה שהולך ממש טוב עם בירה, ככה פעם אחרונה לפני פסח. (שבוע שלם בלי בירה?? מה נעשה??)

אז יאללה לעבודה.


כעכי בצל פיקנטיים עם הפתעה
עפ"י מתכון שלי
25-30יחידות

מרכיבים:

כוס קמח לבן
חצי כוס קמח חומוס-(הפתעה!!)
חצי כוס קמח כפרי (שטיבל 3)
1 ביצה
1 בצל גדול
3 כפות שמן קנולה
2 כפות שמן זית
רבע כוס מים
חצי כפית פפריקה מתוקה
חצי כפית שום גבישי
רבע כפית אבקת אפייה
אבקת צ'ילי גרוס-לפי הטעם
פלפל שחור,מלח-לפי הטעם

אופציות לפיזור: שומשום,קצח,פרג,מלח גס, סולת,קמח תירס...

אופן ההכנה:

קוצצים את הבצל לקוביות קטנות קטנות קטנות.
מנגבים את הדמעות ומחממים כף שמן קנולה במחבת. כשהשמן חם מטגנים את הבצל עד להזהבה, או עד שהוא נראה ככה:

בקערה מערבבים את הקמחים(המנופים!!),אבקת האפייה והבצל


בקטנה על קמח חומוס-קמח חומוס הוא מוצר מגניב ביותר שמשמש בעיקר במטבח ההודי, אבל לא רק. הוא עשוי מחומוס יבש טחון וקלוי או לא קלוי,וקשה להגיע לרמת הטחינה שלו בבית, לכן ניתן לרכוש אותו בחנויות טבע או חנויות מתמחות, ולדעתי גם ברוב הסופרים במחלקת מוצרי הטבע.
קמח החומוס מאוד טעים ומגניב לדעתי, ומשמש למתוכנים רבים, וניתן להוסיף אותו לממרח חומוס ביתי-מאוד מומלץ.
בכעכים האלה, הקמח הוא הפתעה מעניינת, הוא הופך את הכעכים לפריכים, עם מרקם מעולה וטעם פיקנטי עם רמיזות עדינות מאוד של פלאפל-זהירות מנשנוש יתר.

ו...חזרנו.
מוסיפים ביצה, שמן ותבלינים ומתחילים ללוש. אם הבצק מתפורר, מוסיפים מעט מים בהדרגה, לא חייבים את כל הכמות, עד שמתקבל בצק גמיש ונוח,ומאוד חמוד. אבל אל תיקשרו אליו יותר מדיי.


בשלב הזה כבר ניתן להתחיל לעבוד עם הבצק, אבל הוא יהיה יותר נוח לעבודה אם הוא יקורר חצי שעה במקרר.
לוקחים כמות קטנה מהבצק ומגלגלים אותה בין הידיים לנקניק ארוך ודק. ניתן ליצור כעכים עגולים, או אם אתם משקיענים כמוני ליצור שמיניות לפי התרשים הבא:


אם תעשו שמיניות קטנות, יתקבלו יותר כעכים, אז קחו את זה בחשבון, כי צריך סבלנות.
את הכעכים מסדרים בתנית מרופדת בנייר אפייה. מברישים כל כעך במים ומעל מפזרים את מה שבחרנו מהאופציות למעלה.

אני השתמשתי בסולת כי זה מה שנשאר בבית. זה ילך מעולה עם כל תוספת אחרת.


ככה הם נראים לפני האפייה
!אני שמן

אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות בין 10-20 דק', תלוי בגודל הכעכים שיצרתם.הכעכים צריכים להיות זהובים-שחומים וקשיחים למגע,אך לא קשים מדיי.


זהו, לאחר שסיימתם לקרצף את החיים, יושבים בפינת החמץ, עם כוס בירה קרה ומנשנשים כעכים עד אין קץ!!

הערות ושדרוגים:
  • אם אין לכם קמח חומוס, אז באסה. אפשר להחליף בקמח לבן או קמח תירס, אבל קמח חומוס הוא ממש מגניב אז אני ממליצה לנסות, זה מה שנותן את הייחוד לכעכים האלה.אולי קמח עדשים או קינואה (כן כן) יעבדו במקום.
  • במקום קמח כפרי אפשר להשתמש בקמח מלא, שיפון או בקמח לבן רגיל.
  • לא בא לכם בצל מטוגן?? זיתים, עגבניות מיובשות קצוצות, אנשובי, גבינה מגורדת או כל שעולה על דעתכם.
  • התיבול שבחרתי הוא ספציפי לטעם שרציתי להגיע אליו, פיקנטי,אבל אפשר לגוון ולהתפרע עם תיבול ועשבי תיבול.

אל תשכחו שפסח זה כולה שבוע, ולא יקרה לנו כלום, אלא להיפך, יהיה רק טוב אם במשך שבוע לא נאכל לחם.
אז עד לחמץ הבא, חג פסח שמח.

אל חשש, יהיו פוסטים כשרים לפסח בקרוב!


6 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

יאוו - מאדדדדדדדדדד מוצא חן בעיני.
זה כמובן יחכה לאחרי פסח - כי אין קמח כבר בבית, אבל אני אוהבת שיש נישנושים מלוחים בבית, והכעכים האלה קורצים לי:)

CooknBake אמר/ה...

פעם ראשונה שאני מבקרת כאן ומאד מצא חן בעיני מה שאני רואה :-)
הכעכים מעלפים!! והרעיון של קמח חומוס ממש מקורי ונשמע שזה אכן נותן עיניין נוסף לעוגיות.

אהבתי!

תודה :)

Taltul אמר/ה...

איזה כיף שאהבתן!

וויני אני מתה על עוגיות מלוחות, אם זה מתנשנש אצלך חופשי, אז אני ממליצה לך להכפיל כמויות :)

וCOOKNBAKE ברוכה הבאה!
כיף לראות אותך כאן...
אכן קמח החומוס הוא מה שמייחד את הכעכים האלה!

תודה לכן

LiHi =] אמר/ה...

איך לא ראיתי את זה לפני פסח?! :O בא לי כזה עכשיו..

Taltul אמר/ה...

באמת פספוס ליהי!
יאללה עוד כמה ימים נגמר...:)

נדב אמר/ה...

הכנתי היום ויצא ממש מעולה :)
התוספות המנצחות אצלי היו קצח וקימל.

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים