-->

יום שני, אפריל 18, 2011

טירוף פסח-חלק א' (תפוחי אדמה ובטטה צלויים בתנור)

טוב אז כמו שהבטחתי-מתכונים לפסח!!

כל הארץ באטרף! ליל הסדר זה החג הכי משוגע שאני מכירה. העגלות הכי עמוסות, המתכונים הכי מסובכים והלחץ הכי גדול.
פסח זה באמת חג של טירוף. הכל כמו מירוץ נגד הזמן, וזה ככה בכל חגי ישראל, אבל בפסח במיוחד.
ואני לא יודעת אם זה בגלל המצות או סתם בלי סיבה אבל פסח הוא חג קצת פסיכי.
כולם מנקים כמו שהם לא ניקו בחיים, מבשלים אוכל לגדודים,ורצים רצים רצים כמו במרתון.
לכן אני פותחת במרתון מתכוני הפסח שלי.

ונתחיל בחלק א'- התוספות.

תפוחי אדמה צלויים בתנור-התוספת בערך הכי טעימה שאני מכירה בתור אחת שחולה על פחמימות, ותפוחי אדמה בעיקר. במיוחד הקטנטנים האלה הצלויים בשמן זית ורוזמרין.
והנה המתכון שלי לתפוחי האדמה הנפלאים האלה, מתאים לפסח בגלל שזו תוספת נטולת קטניות, וגם לכל השנה כי זה טעים בטירוף.


תפוחי אדמה צלויים בתנור

מרכיבים:

2.5 קילו תפוחי אדמה קטנטנים
גבעול גדול ונדיב של רוזמרין טרי
3 כפות שמן זית
3 כפות שמן קנולה
4 שיני שום שמנמנות במיוחד
מלח ופלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:

שוטפים היטב את תפוחי האדמה. מקרצפים באמצעות סקוטש או מברשת גסה את הקליפה, בעדינות. לא יותר מדיי. אנחנו לא רוצים חול ופיכסה באוכל שלנו,והקליפה טעימה וקראנצ'ית.
מסדרים בתבנית.
מניחים שן שום על קרש חיתוך. שמים עליה את להב הסכין לרוחב ומכים עם כף היד על הסכין עד ששן השום נמעכת. עושים כך לכל שיני השום וקוצצים אותן עוד מעט כדי שייצא מהן הטעם. מורידים את מחטי הרוזמרין מהענף וקוצצים אותן מעט. לא משתמשים בענף עצמו.מערבבים את כל החומרים בתבנית ועוטפים היטב את תפוחי האדמה בתיבול ובשום.
אופים בתנור שחומם מראש ל200 מעלות עד שתפוחי האדמה מתרככים. הם אמורים להיות זהובים וצלויים והקליפה מקומטת וסדוקה.

הו יאמ!!


אותו דבר עשיתי גם עם בטטה:

בטטה צלויה בתנור

מרכיבים:

3 בטטות בינוניות
3 שיני שום
2 כפות שמן זית
2 כפות שמן צמחי
מלח, פלפל שחור גרוס
ענף רוזמרין

אופן ההכנה:

חותכים את הבטטה לפרוסות אורכיות-אצבעות בטטה שכאלה ואופים אותן באותו אופן כמו תפוחי האדמה, עד שהן צלויות שחומות ורכות.



הערות ושדרוגים:
  • אפשר להכין את הבטטות ותפוחי האדמה באותו כלי, אני אוהבת להפריד
  • אם אין רוזמרין טרי,אפשר בלי בעיה להחליף ביבש.
  • ניתן להוסיף דבש, פפריקה, צ'ילי וכו' ועוד תבלינים כיד הדמיון.
  • זמן האפייה משתנה מתנור לתנור. בנוסף אני ממליצה להשתמש בתפוחי אדמה בעלי קליפה אדומה-מושלמים לאפייה,מתרככים מהר והמרקם שלהם מצויין. הזן נקרא דזירה.
  • אם אין תפוחי אדמה קטנים-גדולים זה סבבה, רק לא לשכוח לקרצף.

טעים טעים טעים!
בתאבון לכולם וחג שמח

1 כבר הגיבו:

גלעד אמר/ה...

הבטטה נראית נהדרת! בהחלט מתכון פוטנציאלי לערב פסח :-)

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים