-->

יום שישי, אפריל 22, 2011

טירוף פסח חלק ד'-בראוניז נוטלה כשל"פ


אחותי הקטנה והמקסימה חגגה השבוע יום הולדת. כבר כמה חודשים שהיא רומזת לי "בעדינות" על כמה שהיא אוהבת קאפקייקס וכמה שזה מגניב והלוואי שנכין את זה יום אחד.
אז החלטתי כבר אז, שביום ההולדת שלה אכין לה קאפקייקס. 
ואז כשמועד יום הולדתה כבר היה ממש קרוב נזכרתי שזה נופל על פסח!

אני זוכרת בתור ילדה קטנה שכל הילדים שיום ההולדת שלהם היה יוצא בפסח היו מתבאסים, כי מה לעשות זה לא כיף לחגוג יום הולדת עם תירוש ועוגיות יין...אז איך אני אמורה להכין קאפקייקס מפוארים לפסח?

עוגת יום הולדת לפסח לא חייבת להיות יבשושית ומבאסת.

אני הכנתי לאחותי את הבראוניז האישיים הכי מושקעים ומקושטים שיש בעולם!!


המתכון דומה  לבראוניז האלה, עם שינויים והתאמות לפסח. כל שנה הם קבועים אצלנו בבית, לא רק בפסח, כי בכלל לא מורגש שהם מקמח מצה.
את העוגות קישטתי בקרם חלבה-נוטלה שבישלתי, שקצת דומה לקרם פטיסייר. אפשרויות קישוט נוספות אפרט בהמשך.

בראוניז נוטלה לפסח
עפ"י מתכון שלי
24 יחידות אישיות או תבנית מלבנית אחת גדולה

מרכיבים:

4 ביצים
כוס ו-1/4 סוכר
3/4 כוס קמח מצה דק
2 כפות קקאו
כפית אבקת אפייה
150 גר' שוקולד
2 כפות גדושות ממרח נוטלה
3/4 כוס שמן

אופן ההכנה:
בקערה מקציפים את הביצים באמצעות מיקסר.כשמתחילות להופיע בועיות בשולי הקערה וקצף הביצים מתבהר ותופח מעט,מוסיפים סוכר בהדרגה וממשיכים להקציף עוד כמה דק' עד שמתקבל קצף יציב מאוד, בהיר ותפוח.

מזרימים את השמן בזרזיף דק ומבליעים אותו היטב בתערובת.
בקערה נפרדת ממסים במיקרוגל את השוקולד והנוטלה בפולסים של 30 שניות, עד לקבלת תערובת חלקה ומבריקה.

את תערובת השוקולד מזרימים לתערובת הביצים תוך כדי ערבול במיקסר.

מקציפים בערך דקה או שתיים עד שהתערובת אחידה.

מוספים את החומרים היבשים:


מערבלים מעט עד שכל החומרים היבשים התערבבו היטב, אבל אין צורך לערבב יותר מדיי כדי לא לפגוע במרקם של הבראוניז.
יוצקים את התערובת לתבניות אישיות עד חצי מגובה התבנית. אפשר גם להכין בתבנית אחת-פשוט תבנית מלבנית בערך 20X30 ס"מ-אבל זמן האפייה מתארך בהתאם:

  • תבניות אישיות אופים כ- 20-30 דק' בחום של 180 מעלות. קיסם יוצא נקי עם פירורים לחים עליו.
  • בתבנית גדולה-ככל שהתבנית גדולה יותר זמן האפייה מתקצר כי שטח הפנים של העוגה עם חום התנור גדול יותר לכן חשוב להיות עם יד על הדופק-בין 35-40 דק' ב-180 מעלות.קיסם יוצא נקי עם פירורים לחים עליו.
לפני האפייה

אני השתמשתי בתבניות אישיות גדולות מהרגיל, ולקח לי בערך חצי שעה. אבל שוב, זה תלוי בגודל התבנית.

לטעמי, על בראוניז טובים צריך להיות קרום מבריק ומתפצפץ. במתכון הספציפי הזה הוא נוצר מהקצפת הביצים בתחילת ההכנה. אם פעלתם נכון ועקבתם אחר כל ההוראות, אין סיבה שלא תקבלו קרום כזה מקסים:
אחרי האפייה
הקרום נסדק ומתקמט וזה בסדר גמור.

מצננים את הבראוניז ואוכלים. ניתן ומומלץ לקשט בקרם-הרי מדובר ביום הולדת לא? 
יש כמה אופציות לקישוט. אחת מהן מצריכה קצת עבודה, אבל היא ממש שווה את הטרחה. השאר פשוטות וקלות להכנה, וגם עושות את העבודה.

קרם חלבה-נוטלה חגיגי
עפ"י מתכון שלי
מרכיבים:

100 גר' חלבה חתוכה לקוביות
1 מיכל שמנת מתוקה
2 כפות סוכר
1 כף גדושה נוטלה
3 חלמונים
רבע כוס חלב
כף קמח תפו"א

אופן ההכנה:

מחממים בסיר קטן את השמנת המתוקה. כשהשמנת חמה אבל לא רותחת מוסיפים את קוביות החלבה ומבשלים על אש נמוכה במשך כמה דק' עד שהחלבה נמסה לגמרי והשמנת מבעבעת. 


מוסיפים סוכר ומערבבים היטב.ממשיכים לבשל ולבחוש תוך כדי.
בכוס מערבבים חלב קר וקמח תפו"א היטב עד שאין גושים. יוצקים את החלב, קמח תפו"א והחלמונים וטורפים היטב היטב. בשלב הזה אסור להפסיק לערבב-אחרת יווצרו גושי חביתה בקרם וזה ממש לא כיף.
לא מפסיקים לערבב עד שמרגישים שהתערובת מסמיכה תוך כדי בחישה. כשהמטרפה משאירה סימנים ברורים כשמעבירים אותה על התערובת, ניתן להוריד מהאש.
לפני הוספת הנוטלה והקירור

מוסיפים כף נוטלה ומערבבים היטב. שומרים לילה בקירור, ולפני השימוש בקרם "פותחים" אותו קצת באמצעות מיקסר כדי שיהיה נוח לשימוש.
לאחר הוספת הנוטלה,קירור והקצפה
אופציות נוספות לקישוט: גנאש רגיל/מוקצף כמו שעשינו פה ופה
וסירופ שוקולד כמו שעשינו פה

גנאש מוקצף מזלפים או מורחים על הקאפקייק.
גנאש רגיל וסירופ מומלץ לשפוך עליהן בעודם חמים כדי שייספגו בעוגות.

את הקרם ניתן לזלף במגוון צורות, או פשוט למרוח על העוגות. לדוגמא:

אני שילבתי גם גנאש מוקצף וגם את קרם החלבה, גם זילפתי וגם מרחתי, ויש מלא אופציות לקישוט קאפקייקס,זו רק טעימה.
קרם חלבה נוטלה מזולף בצנתר כוכב

מעל הקרם ניתן לפזר שוקולד קצוץ או מגורד, תלתלי שוקולד, סוכריות ועוד ועוד. אני קישטתי חלק מהן בעוגיות יין קטנטנות ומקסימות,כי זה הקישוט היחיד שהיה לי כשר לפסח, וחייבים להיות יצרתיים!!

גנאש מוקצף מזולף בצנתר עם פייה חלקה,ועוגיית יין קטנטנה
את הקאפקייקס שומרים בקירור,מוחבאים היטב, כי הן מתחסלות בשנייה!
כמובן שלא חייבים לקשט, ואם לא מקשטים אז אפשר לשמור אותן בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר.

הערות ושדרוגים:
  • אם אין נוטלה או בא לכם מתכון פרווה משתמשים ב200 גר' שוקולד מריר ואת שאר המתכון מכינים באותו אופן.
  • גם קרם החלבה יכול להיות פרווה. משתמשים בשמנת צמחית, ובמקום חלב-חלב סויה או מים.
  • מומלץ לפזר מעל הבראוניז חצאי אגוזי מלך.
  • אפשר להעשיר את הטעם של הבראוניז באמצעות קפה,תמצית וניל או ליקר כלשהו.
  • המתכון מתאים לימות השנה ולא רק לפסח-במקום קמח מצה מחליפים באותה כמות של קמח רגיל (מנופה כמובן).
  • במקום נוטלה אפשר להשתמש בכל ממרח אחר,חלבי או פרווה כמו "השחר",רוזמרי,ריבת חלב,ועוד
  • חשוב להשתמש בקמח מצות דק מיוחד לעוגות
גם לכם יש פומפייה מגניבה וקטנה כמו שלי?
 OFF TOPIC
חברים יקרים, ניתן עכשיו להתעדכן על "טולטולים" גם בפייסבוק
אני מזמינה אתכם להצטרף לעמוד החדש שלי:

8 כבר הגיבו:

LiHi =] אמר/ה...

איפה מצאת עוגיות יין מזעריות כאלה? זה קישוט מדליק!

Taltul אמר/ה...

אממ בכל סופר אפשר למצוא אותן
זה בא בשקית פרחונית כזאת וזה נקרא "פרחי אביב"
והן ממש מגניבות :)

Winnie אמר/ה...

הם ניראים פשוט נהדרים!!
לא יכולה להכין את הקרם (יש בו כמה מרכיבים שהם רק לאוכלי קטניות...), אבל עוגת הבראוניז שלך נראית לי רכה ונימוחה גם בלי.

שבת שלום :)

Sivan אמר/ה...

חלומי!

Taltul אמר/ה...

שבת שלום וויני וסיון!
תודה רבה לכן
העוגה אכן נימוחה ורכה בלי הקרם,ויש אופציות ללא קטניות (אם ניתן למצוא שוקולד ללא קטניות)
וויני-אל תוותרי על האגוזים,למרות שאני לא שמתי כי לא אוהבים אצלי אגוזים...זה ממש מוסיף ואני יודעת שאת אוהבת

pnina hornung אמר/ה...

נראה מדהים טעים ומקצועי

תודה רבה לך וחג שמח

Taltul אמר/ה...

תודה פנינה,שמחה שאהבת
חג שמח !

אמא אתי אמר/ה...

הרגע טעמתי את הבראוניז שהכנתי עם קמח תפו"א ושוקולד שחר
יצא לי פשוט מושלם!!

אין לי ספק שאכין אותם גם לא בפסח פשוט טעימים!!

תודה רבה
אתי.ד

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים