-->
טוען...

יום ראשון, אפריל 24, 2011

טירוף פסח חלק ה-פנקייקס לפסח

טירופסח עוד מעט נגמר...וטוב שכך. אני חושבת אך לא מבטיחה, שזהו המתכון האחרון הכשר לפסח...
אבל אני עלולה עוד להשתגע ולהכין כמה דברים נוספים, אני ממש מנסה חזק לעצור את עצמי D:




בכל מקרה, אני קצת סוטה מהנושא, המקורי, המעניין-פנקייקס. מחבתיות. עוגות מחבת. חמיטות. חביתיות.
נכון שבעברית זה פשוט נשמע רע?

אז הפנקייקס, מאכל שמזוהה מאוד עם המטבח האמריקאי, הוא בעצם בלילת עוגה דלילה המטוגנת בשומן (חמאה,מרגרינה או שמן) על מחבת. מכאן השם-Pancake

Pan=מחבת
Cake=עוגה

את הפנקייק ניתן למצוא במדינות נוספות, בעיקר באירופה, בצורות שונות ועל בסיס קמחים שונים כגון תירס, כוסמת ועוד, עם או בלי חומרי תפיחה,ותוספות טעם שונות, ונאכלים מתוקים או מלוחים, לדוג' קרפ צרפתי.

חלק אוהבים את הפנקייקס דקים וגדולים, וחלק אוהבים אותם שמנמנים ופלאפיים...כמוני...

איך אתם אוהבים את הפנקייק שלכם?

את המתכון הבא המצאתי כשהיו לי בבית רק מצרכים מסויימים והייתי צריכה להכין פנקייקס לעבודה כי הפסדתי בהתערבות..
מאז זה המתכון המנצח שלי לפנקייקס, כעת הוא מובא אליכם עם שינויים והתאמות לפסח. את המתכון המקורי אני אעלה בהזדמנות הראשונה שתהיה.

פנקייקס פלאפיים כשל"פ עם סלט תותים אדיר
עפ"י מתכון שלי

מרכיבים:

1 ו-3/4 כוסות קמח מצה
1/4 כוס קמח תפו"א
כפית גדושה אבקת אפייה
כף סוכר וניל
1 גביע שמנת חמוצה (200 מ"ל)
1 ו-1/4 כוסות חלב (למדוד לפי מיכל השמנת)
3 ביצים
3 כפות שמן
רבע כפית מלח
1 ו-1/2 כוסות מים

אופן ההכנה:

בקערה טורפים ביצים, סוכר, מלח, שמן, שמנת וחלב היטב עד לקבלת תערובת חלקה.מוסיפים את הקמחים ואבקת האפייה ומערבבים מעט. את המים מוסיפים בהדרגה. יכול להיות שלא תצטרכו את כל הכמות ויכול להיות שצטרכו אף יותר, זה תלוי בקמח ובסוג הטחינה. רק חשוב לא לערבב יותר מדיי. ככל שמערבבים יותר, מרקם הפנקייקס ייעשה עיסתי יותר, ותחושו זאת אח"כ בטעם שיהיה מבאס. לא נורא אם יש קצת גושים והעיסה נראית לא אחידה. זה מסתדר בזמן ההכנה, אל תתפתו לערבב יותר מדיי.

אחרי שסיימנו להוסיף מים ולערבב הבלילה תיראה ככה:
שימו לב לצבע הבלילה הכהה יחסית בגלל קמח המצה

מחממים מחבת על הגז. השיטה אצלנו בבית לשמן מחבת לפנקייקס היא להניח צלוחית קטנה ליד המחבת, לשים בה מעט שמן, ולטבול בה מגבת נייר,פושטית-חד פעמית כזאת, וכל פעם לעבור איתה על המחבת ולשמן אותה כך, בין חמיטה לחמיטה (הייתי חייבת...)

לוקחים מצקת קטנה או ספל קטן, ממלאים אותו לפי גודל הפנקייק שאנחנו רוצים, ויוצקים למחבת המשומנת


אם צריך, משטחים קצת את הבלילה במחבת באמצעות הכף. כשמתחילות להופיע בועות החלק העליון של הפנקייקס והשוליים נראים "מבושלים" והוא שחום מצידו השני, ניתן להפוך ולטגן את הצד השני עוד דקה או שתיים עד שהוא זהוב באותה מידה.


זהו סיימנו להכין פנקייקס כשרים לפסח...
עכשיו מגישים אותן חמים עם מייפל,נוטלה, דבש, קצפת, וסלט תותים פשוט פשוט והכי טעים בעולם.

עוד מעט כבר לא יהיו פה תותים, זה יעשה אותי מאוד עצובה. לכן אני מנצלת את הסלסלות האחרונות שמגיעות אליי, והעובדה שהתותים קצת מושיים עוד יותר תורמת להצלחה הסלט.

אין לי כמות מדוייקת, כי בסלט הזה  אין ממש הרבה מרכיבים, ואני לא יודעת אם אפשר לקרוא לזה סלט בכלל..
אז ככה, חותכים בערך סלסלת תותים (קטנה) נקיים לרבעים. מניחים בקערה ומערבבים עם שתי כפות סוכר וכף תמצית וניל. משהים בצד.

בינתיים מכינים את הפנקייקס. כשמסיימים, מסתכלים בקערה ואיזה פלא! כל התותים מצופים בסירופ נפלא, ובתחתית הקערה הצטבר מיץ תותים מופלא.ככל שהתותים יותר רכים ומושיים-כך זה משובח, הם יגירו יותר נוזלים ויהיה לנו יותר מיץ טעים.


אני לא יודעת מה איתכם, אבל לא כל כך הצלחתי להתאפק ואכלתי חלק ניכר מהתותים בזמן ההכנה...

הצעת הגשה:
מניחים שני פנקייקס שמנמנים בצלחת, ומעל כף גדושה מאוד של סלט תותים, כמובן שלא שוכחים לזלף מעל הכל מסירופ התותים המגניב.

שומרים בקירור, ניתן לחמם במיקרו לפני ההגשה.

הערות ושדרוגים:
  •  עובי הפנקייקס ומידת הפלאפיות תלויה הכמות המים שתוסיפו. ככל שתוסיפו יותר מים, הפנקייקס יצאו דקים ושטוחים יותר.עניין של טעם. כמובן שכמות הפנקייקס שתתקבל תהיה גדולה יותר,אך הם יהיו פחות עשירים.
  • אפשר להמיר לפרווה באמצעות שימוש במעדן סויה\יוגורט סויה, וחלב סויה במקום חלב ושמנת חמוצה.
  • הפנקייקס לא יוצאים מתוקים, טעמם נייטרלי ועדין, ניתן לגוון בתוספות מתוקות כמו: אבקת קקאו, קינמון ורסק תפוחים,שוקולד צ'יפס או פירות יער, ותוספות מלוחות- בצל ירוק, גבינת פטה, עגבניות מיובשות ועוד ועוד...או פשוט להוסיף סוכר או מלח לפי הטעם.
  • בבקשה אל תערבבו יותר מדיי, ואל תתפתו למרות הגושים, זהו סוד המרקם של הפנקייקס.
  • אין צורך להציף את המחבת בשמן, אם תפעלו לפי ההוראות, אין סיבה שהפנקייקס יידבקו למחבת.
  • ניתן להקפיא בקופסא אטומה, רק להפריד בין שכבות הפנקייקס באמצעות נייר פרגמנט.
  • אם אין תותים טריים אפשר להשתמש בכל פרי אחר כמו נקטרינות או שזיפים, או בפירות קפואים- תותים,פירות יער,דובדבנים, או להשקיע באגסים מקורמלים למשל...
בתאבון!

3 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

הם ניראים ממש אבל ממש טוב!

Taltul אמר/ה...

תודה רבה

קטיה אמר/ה...

אצלנו נהוג להכין פנקייקס כוסמת, למאותגרי הגלוטן... יוצא ממש ממש טעים, ואי אפשר כמעט (אלא אם יודעים) להבדיל מפנקייק רגיל! :)

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים