-->

יום חמישי, מאי 05, 2011

ריפוי בעיסוק 2-עוגיות מוקה,אגוזים ופולי קקאו מזוגגות

עוגיות עוגיות עוגיות. מי לא אוהב עוגיות. 

כנראה שלהכין קרקרים היה קל מדיי בשבילי, כי זה בכלל לא עזר להסיח את דעתי מדברים מסויימים.
החלטתי לקחת על עצמי פרויקט (עדיין לא מפרטת כי הוא בשלבי בדיקה) שדורש הרבה הכנות כדי שאולי זה יעזור לי להסיח את הדעת. גם זה לא הספיק, אז במהלך העבודה על הפרויקט, החלטתי להכין עוגיות.
לא סתם עוגיות שמערבבים בהם את כל החומרים ועושים כדורים ושולחים לתנור...


הכנתי עוגיות מושקעות, עם פרטים, וחיתוכים, כי ככל שיש יותר התעסקויות ככה אני פחות חושבת. ובאפייה, יש לי סבלנות עד אין קץ! בנוסף הן קצת עוגיות של גדולים, עם כל המרכיבים שדחפתי בפנים כי היה לי משעמם, התקבלו עוגיות בטעם מתוחכם, אבל אפשר להפוך אותן לעוגיות לילדים בכמה שינויים קטנטנים.

את העוגיות הבאות לא חייבים להכין בדרך המושקעת. הצעתי שתי דרכים להכין- אחת מושקעת יותר, ואחת פחות. שתיהן אסתטיות בצורה מפליאה, ואם גם לכם אין מה לעשות בחיים חוץ מלחכות למשהו שיגיע, אז תכינו את העוגיות בדרך המושקעת.

עכשיו כשאני חושבת על זה, יש עוד דרך, פי אלף יותר קלה. אפרט עליה גם בהמשך.

אחלה. אז נתחיל?

עוגיות מוקה עם אגוזים,פולי קקאו וזיגוג
עפ"י מתכון שלי
50 עוגיות קטנות


מרכיבים:

3 כוסות קמח לבן
100 גר' חמאה רכה חתוכה לקוביות
חצי כוס אגוזי מלך טחונים דק
חצי כוס פולי קקאו גרוסים
כפית קקאו
כפית אבקת קפה נמס
כף תמצית וניל
ביצה גדולה
3/4 כוס סילאן+סוכר (לערבב חצי חצי)
קורט מלח

זיגוג:
4 כפות גדושות אבקת סוכר
2 כפות מים או מיץ
מעט קקאו או קפה נמס

אופן ההכנה:

בקערה מניחים חמאה סוכר וסילאן. באמצעות מיקסר או מטרפה מקרימים את החמאה והסוכרים עד שהם מעורבבים היטב, והחמאה נעשה קרמית. מוסיפים ביצה ווניל וממשיכים להקציף עד שמתקבלת תערובת חלקה ואחידה, ללא גושי סוכר.


מנפים קמח, מלח,קפה וקקאו. מוסיפים את האגוזים ופולי הקקאו הגרוסים.


את הקמח יש לנפות בהדרגה, צריך לשים לב למרקם הבצק, יכול להיות שלא תצטרכו את כל הכמות, אבל אל תתפתו להוסיף יותר, הבצק יהיה קצת רך ודביק וזה בסדר גמור.
מעבדים את החומרים עד לקבלת פירורי בצק. מהדקים את הפירורים לגוש בצק, ומעבירים אותו לקירור במקפיא למשך שעה, או שעתיים במקרר. עצה שלי-צריך לעטוף את הבצק לפני שמכניסים אותו להקפאה,אז עזבו אתכם ניילון נצמד. דחפו אותו לשקית סנדוויץ' גדולה,שטחו אותו בתוך השקית,קשרו אותה והשליכו בעדינות למקפיא...ו...נגמר הסיפור.
עכשיו לחלק המעסיק בעוגיות (חוץ מלשטוף כלים).

אופציה א':
מחלקים את הבצק ל4 גושים. כל גוש מרדדים על נייר אפייה מקומח היטב מכל הכיוונים (יש לקמח גם את הבצק  והמערוך היטב היטב) לעלה בעובי חצי ס"מ. באמצעות חותכני עוגיות קורצים צורות ומסדרים בתבנית אפייה.


לי יש חותכנים מגניבים שאמא שלי קנתה פעם של חג ההודייה, אז יש שם עלי שלכת, ודלעת, וסנאי, ובלוט והם שלי שלי שלי. אז סוף סוף אני משתמשת בהם אחרי שנים שהם תקועים במגירה...בחרתי בעלה ובבלוט, כי יש להם מראה סתווי ומדכדך שהתאים אתמול למצב הרוח שלי :)
 אם לכם אין חותכנים מגניבים כמו שלי, אתם יכולים לבחור באחת מהאופציות הבאות:

אופציה ב':
מרדדים את הבצק כמו בחלק א, רק שבמקום לקרוץ צורות, חותכים באמצעות חותכן פיצה, או עוד יותר פשוט-סכין (כלי כזה מגניב שמשמש בני אדם במטבח ) ריבועים ריבועים. מסדרים את הריבועים בתבנית ואופים. כמה קל ופשוט.
אם הראש שלכם ממש טרוד, קחו שיפוד (כזה שעושים איתו אוכל של יום העצמאות) ועם הצד העגול וה-לא חד שלו, יוצרים 4 סימונים על העוגייה ואז היא מקבלת מראה של ביסקוויט ביתי מגניב. ממש לא חובה, אבל יוצא יפה ומעניין.



אופציה ג':
במקום לקרר את הבצק שעתיים, מקררים אותו שעה לקירור חלקי.מחלקים את הבצק לשלושה חלקים. כל חלק מגלגלים לגליל או ריבוע בנייר אפייה כמו שעשינו פה. מקפיאים את הגלילים עוד שעה, מוציאים כל פעם גליל אחד מהמקפיא, פורסים לפרוסות בעובי חצי ס"מ, מסדרים בתבנית ואופים.

את העוגיות אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות, 8-12 דק', תלוי בגודל העוגיה. בממוצע בערך לוקח להן 10 דק' להיות מוכנות. העוגיות מתבהרות קצת מלמעלה, והתחתית שלהן צריכה להיות זהובה. והריח שהן מפיצות בבית..ואיי ואיי ואיי....


לאחר שהעוגיות התקררו. מערבבים את חומרי הזיגוג, ומקשטים.

אפשר באמצעות כפית, למרוח בשכבה אחידה על פני העוגייה.
או להעביר את תערובת הסוכר לשקית סנדוויץ' קטנה, לחתוך אותה בקצה ולזלף.
וגם אפשר ליצור שקית זילוף מאולתרת מנייר אפייה. אני קצת הסתבכתי עם זה,כי ניסיתי להמציא קיפול בעצמי, וזה לא כל כך הלך.אז אני מצרפת הוראות להכנת אחת כזאת. חיפוש קצר בגוגל יניב תוצאות נוספות.חבל שלא חשבתי על זה אתמול.

בקיצור מזלפים ככה:


 הציפוי מתקשה לאחר דקה או שתיים. כמות הזיגוג שציינתי מספיקה לחצי מכמות העוגיות, אם אתם רוצים יותר פשוט הכפילו לפי היחס שציינתי למעלה.



בקיצור ולעניין:
מניחים בקערה חמאה,סילאן וסוכר. מקציפים עד לאיחוד החומרים. מוסיפים ביצה ווניל ומקרימים עד לקבלת תערובת בהירה,ועד שהסוכר נמס. מוסיפים אגוזים ופולי קקאו ומערבבים.מנפים קמח,מלח,קקאו וקפה. את הקמח יש להוסיף בהדרגה. מערבבים עד לקבלת בצק אחיד ורך. הבצק יכול להיות מעט דביק- לא להוסיף יותר קמח ממה שמצויין. מעבירים את הבצק לקירור של שעתיים במקרר או שעה במקפיא כשהוא עטוף בניילון. לאחר הקירור מחלקים את הבצק ל4 חלקים. מרדדים כל חלק לעלה בעובי חצי ס"מ. קורצים צורות ומסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות, בין 8-12 דקות, תלוי בגודל העוגייה, עד להזהבה. לאחר צינון העוגיות מערבבים את חומרי הזיגוג ומקשטים באמצעות כפית או שקית זילוף קטנה.




הערות ושדרוגים:
  • ניתן להשתמש בכל אגוז שבא לכם. אני אגב הנחתי את האגוזים בשתי שקיות סנדוויץ' וכתשתי להם את האמא באמצעות מערוך עץ.יצא דק מאוד. לשיקולכם.
  • אפשר להחליף את הסילאן בדבש, מייפל או סוכר חום.
  • אפשר להשמיט את הקפה והקקאו. כדי להפוך את העוגיה לידידותית לילדים, את האגוזים ופולי הקקאו מחליפים באותה כמות של שוקולד חלב קצוץ לפירורים דקים (אפשר לקצוץ במג'ימיקס)
  • ניתן לגוון ולהוסיף קינמון, ג'ינג'ר, קוקוס, אבל לא להגזים בשילובים כי זה יכול להיות קצת בעע אם יהיו יותר מדיי טעמים בעוגייה.
  • דיברנו מספיק על בצקים פריכים כדי שאני לא אוסיף הערה על עיבוד מועט של הבצק נכון?
בתאבון, תהנו, ו...זהו. ביי.


דרך אגב, נשארה לי חתיכת בצק שלא ניתן היה לרדד אותה כבר כי הייתה קטנה, אז גלגלתי אותה לשלוש עוגיות ובאמצע עשיתי פס עם השיפוד. לאחר האפייה ראיתי שנוצרה מפלצת עוגיות שהסתכלה עליי במבט מפחיד.

אז אכלתי אותה.

קצת OFF

 סופלאקי כבר אכלתם?
חוויות מהטיול המדהים לכרתים:


חוויה קולינארית במטוס
ארוחת הצהריים הכי טעימה שהייתה לי

קצת אמנות

הרבה כלבים עזובים

ובעיקר ים מדהים

נוף עוצר נשימה

וכחול אין סופי




2 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

וואייייייייי איזה יופי של עוגיות.
אני מעדיפה להכין בצק פריך במעבד מזון - עם חומרים קרים. יותר נוח לי
ואני רואה שכתבת שאפשר להשמיט את הקפה, כי מוקה זה לא בשבילי - אני משתייכת לילדים בעניין הזה :)
טוב, שימי לי בצד כמה חבילות בבקשה

Taltul אמר/ה...

וויני החבילה שלך מחכה, הקפה כבר התקרר...
בוודאי שאפשר להשמיט :) סופ"ש מתוק

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים