-->

יום ראשון, מאי 15, 2011

משהו מהיר וטוב-שבלולי פיצה עם בצק מעולה

תפתחו מחברות ותרשמו את המתכון הבא!

עם מצרכים שתמיד יש בבית, אפשר לאלתר אחלה ארוחת ערב מהירה.



הבצק הבא נבע מצורך במשהו זריז וטעים לארוחת ערב, בלי יותר מדיי עבודה, בלי חמאה, ובלי שימוש בבצק עלים קנוי (שגם אם הייתי רוצה, לא היה לי אחד כזה בבית..פוי)



מה שטוב בבצק הזה, שהוא רב תכליתי, ניתן להשתמש בו גם למאפים מתוקים וגם למאפים מלוחים, ניתן להקפיא את המאפים לאחר האפייה, או להכין את הבצק ולהקפיא אותו לפני האפייה, ויש לכם מאפה זריז וטעים, בלי הרבה עבודה.

שבלולי פיצה 
עפ"י מתכון שלי
12-16 יחידות

מרכיבים:
לבצק:
חצי כוס שמן
3/4 כוס חלב
חצי כפית עד כפית וחצי מלח (לפי הטעם)
כף חומץ פשוט
2 וחצי כוסות קמח
שקית אבקת אפייה


מלית:
3 כפות רסק עגבניות
כף שמן זית
4 פרוסות גבינה צהובה
תיבול: מלח,פלפל, שום גבישי, אורגנו מיובש, בזיליקום מיובש, אבקת צ'ילי.


אופן ההכנה:

יוצקים לקערה חלב,שמן, חומץ ומלח, לקבלת ירח מלא. סתם, זה פשוט יצא ככה וזה מגניב!


טורפים היטב, עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. בהתחלה זה לא נראה ככה, כי זה נראה כאילו החלב מתפרק ונעשה גושי (כמו חלב מקולקל) אבל זה בסדר, אחרי כמה בחישות נוספות זה מסתדר.


מנפים קמח ואבקת אפייה, ולשים עד לקבלת בצק חלק ואחיד.הבצק צריך להיות טיפונת דביק, אבל לא בטירוף. אם אתם מרגישים שהוא יותר מדיי דביק, ושלא יהיה ניתן ללוש אותו, אפשר להוסיף עוד קצת קמח בהדרגה עד שהבצק ירגיש לכם נוח.

הבצק אמור להיות דומה לצב נינג'ה. אבל אם הוא לא יצא לכם דומה, לא נורא! זה עדיין טעים.

דונאטלו?
מחלקים את הבצק לשני חלקים. בינתיים, מערבבים את כל חומרי המלית למעט הגבינה, ומתבלים לפי הטעם.את הגבינה חותכים לרצועות דקות וקטנות.
מרדדים כל חלק לעלה דק ככל האפשר.
מורחים על כל עלה חצי מכמות הרוטב, ומפזרים חצי מכמות הגבינה.מגלגלים את העלה לגליל שמנמן.

שכחתי לצלם את הגבינה, אז תסלחו לי, ותדמיינו שהיא שם

חותכים את הגליל לחתיכות בעובי 2 ס"מ, או לפי טעמכם האישי. זה בעיניי העובי האידאלי לשבלולי פיצה שמנמנים ומספקים.מסדרים בתבנית מרופדת במרווחים אחד מהשני, כי הם קצת תופחים באפייה.הצד החתוך כלפי מעלה.
את הקצה של השבלול מומלץ לדחוף מתחת לשבלול כדי שהוא לא ייפתח באפייה.


אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות 15-20 דק', עד שהמאפים זהובים והגבינה מבעבעת.
את מה שנשאר, שומרים בקירור, ומחממים מעט לפני ההגשה בטוסטר אובן או במיקרוגל. ניתן כמובן להקפיא.




בקיצור ולעניין:
מערבבים בקערה חלב,חומץ,שמן ומלח. טורפים עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. מנפים קמח ואבקת אפייה ולשים עד לקבלת בצק אחיד ורך. אם הבצק קצת דביק מוסיפים קמח בהדרגה עד שמגיעים למרקם נוח. מחלקים את הבצק לשני חלקים ומרדדים לעלה דק. מערבבים את כל מרכיבי הרוטב למעט הגבינה. את הגבינה חותכים לרצועות דקות. מורחים חצי מכמות הרוטב על כל עלה, ומפזרים חצי מכמות הגבינה. מרדדים לגליל וחותכים לחתיכות של 2 ס"מ עובי. מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה במרווחים בין שבלול לשבלול. הצד החתוך כלפי מעלה. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות 15-20 דקות עד שהמאפה זהוב והגבינה מבעבעת.



הערות ושדרוגים:
  • לבצק מתוק מחליפים את המלח בשתי כפות סוכר. ניתן למלא בריבה, ממרח שוקולד, ממרח תמרים ועוד, רק שמומלץ לרדד דק יותר, אפילו לחלק את הבצק ל-3.
  • במקום רוטב פיצה ניתן למלא באינספור מילויים. כמה הצעות:ממרח פסטו ופטה, ממרח עגבניות מיובשות וגבינת עיזים, חצילים קלויים או פלפלים קלויים ובולגרית, וכל ממרח אחר או גבינה שיש בבית יעשו את העבודה.
  • אם רוצים  להפוך את המאפים לחטיף לאירוח, מחלקים את הבצק ל4 חלקים, ומרדדים לעלה דק, ויוצרים חטיפונים קטנים.אופים באותו אופן, אך זמן האפייה קצת מתקצר בהתאם.


בתאבון!

ישר לפיקניק...


אופציות נוספות למילוי:
ממרח תמרים, גבינות ועשבי תיבול, נוטלה :


דרך אגב, אם אתם רוצים לקרוא על הערך התזונתי של המתכון, ניתן למצוא אותו פה.
מעכשיו יהיה ניתן לקרוא את המתכונים שלי בליווי ערך תזונתי באתר הזה.

67 כבר הגיבו:

pnina hornung אמר/ה...

נראה לי אחלה בצק. החומץ גם עושה אותו עם קצת עלים ולא מתייבש מהר- ינוסה בקרוה. תודה רבה ושבוע טוב.

Taltul אמר/ה...

בוקר טוב פנינה!
זה באמת אחלה בצק, שמחה שאהבת
תודה ואחלה יום!

Winnie אמר/ה...

הי
זה בוקר עכשיו, ולמרות שכתבת שזאת ארוחת ערב טובה (אין לי ספק!) לא הייתי מתנגדת לאכול את זה גם עוד מעט :):)

Taltul אמר/ה...

בוקר טוב, אין ספק שזו תהיה ארוחת בוקר מעולה... אני לא מגבילה! אין לי בעיה גם בבוקר גם בערב וגם בצריים!

בישול בזול אמר/ה...

:)) הוא באמת נראה כמו צב נינג'ה! נראה כמו מתכון מעניין. אנסה בקרוב. את חושבת שזה יעבוד גם אם הבצק נראה כמו שרדר (רחמנא ליצלן)?

Taltul אמר/ה...

בישול בזול! שעשעת אותי על הבוקר...אם הוא נראה כמו שרדר זה עוד בסדר, אבל אם יצא לך קרייג אבוד עלייך..או שתוסיפי עוד קמח :)

חלי שאול אמר/ה...

בצק מעולה. אם רוצים בצק פרווה לעוגיות במקום חלב אפשר לשים מים.

Taltul אמר/ה...

חלי,
לא ניסיתי אבל אני מאמינה שאפשר עם מים למרות שמרקם הבצק קצת ישתנה.
אפשר גם לנסות לדלל שתי כפות שמנת פרווה בחצי כוס מים.

אשמח אם תנסי ותעדכני

אנונימי אמר/ה...

בשלום וברכה,

אחלה מתכון, שילשתי כמויות, שליש עם קמח מלא - הבצק יצא מאוד קרנצ'י,כלבבי.
נתתי לבצק קצת "לנוח" בצק נוח מאוד לעבודה. חלק עם פטריות והמון בצל מטוגן חלק עם זתים וגמבה קוביות וכמובן גבנ"צ.
אתר כלבבי, ישר כוח, מתכננת להכין עוד - אדווח בהמשך, המקפיא מתמלא לקראת שבועות ומשלוח לבת שילדה. יצאו כ 100 שבלולים בגודל בנוני.

בריאות ואושר.

דינה.

אנונימי אמר/ה...

מתכון מצויין!
הכנתי עם כוס וחצי קמח רגיל וכוס קמח מלא.
הבצק יצא רך וטעים!!
אני כבר מתכננת להכין עוד בכל מני ורציות וגם מתוקים.
תודה על המתכון!

Taltul אמר/ה...

אנונימיות יקרות,אני ממש שמחה לשמוע שאהבתן את המתכון!

אין ספק שזה מעולה להקפיא ולשלוף מהממקפיא בעת הצורך,ומעולה גם לשבועות!


ואכן,בקרוב תעלה וריאציה מתוקה לבצק האדיר הזה...

אנונימי אמר/ה...

המידות והכמויות פשוט מדויקות.
יצא מגש וחצי מהכמות שנתת.

יצא טעים ומדהים !

אנונימי אמר/ה...

פשוט מ ד ה י ם!!! יצא מעולה, אחלה בצק, אני שדרגתי עם זיתים. חבל"ז. תודה רבה

monday אמר/ה...

טלטלוש השבלולים שלך מדהימים !

קניתי מהרגע שראיתי, גם בבלוג
שלי רשמתי לך עליהם...ממש התלהבתי
מהבצק שנראה קל הכנה וכמובן מהמלית
הנהדרת...איך לא גבינה בתור פיצה
מושלםםםםם בשבילי !

תודה יקירה על מתכון נפלא

חג שבועות שמח לך ולכל המשפחה

דליה

Taltul אמר/ה...

דליה כיף שאת פה :)

תודה רבה רבה לך!
אני שמחה שאהבת

חג שמח לך ולכל בני ביתך !

אנונימי אמר/ה...

מתכון מעולה ,אהבו אצלנו. תודה

בישול בזול אמר/ה...

אמנם לקח לי זמן, אבל סוף סוף הכנתי. למעשה, הכנתי פעמיים :) בפעם השניה עשיתי קצת שינויים - הורדתי את המלח ואת אבקת האפייה לכפית כל אחד, כי זה היה לי טיפה מלוח. ניסיתי גם עם עגבניות מרוסקות במקום רסק עגבניות (שכן שמתי לב שאין לנו רסק רק אחרי שרידדתי את הבצק. גאון שכמותי), ויצא סבבה. זה אחלה מתכון.
אני רוצה להעלות אu,u לבלוג שלי (עם קרדיט והפנייה לפה, כמובן). זה בסדר מצידך?

Taltul אמר/ה...

היי בישול בזול!
שמחה לשמוע שאהבת...תודה רבה
רק שתדעי לך,לפעמים (אני יודעת שזה נשמע מצחיק)יש מלח מלוח יותר ומלוח פחות, אז אולי זה תלוי במלח שהשתמשת בו,אבל זה עניין של טעם בכל מקרה

ובטח שאת יכולה להעלות! אשמח אם תשתפי אותי פה או בפייסבוק כדי שאוכל להתרשם ולהגיב ☺

בישול בזול אמר/ה...

לאחר שניהלתי דיון עם מישהו על מידת השוקולדיות של שוקולד בחפיסה לעומת שוקולד צ'יפס אני בהחלט יכולה להאמין :)

יש! אני אעביר לך לינק כשאעלה את הפוסט. הפוסטים שלי גם עולים ל-xnet.co.il (אתר תוכן חדש יחסית, בן דוד של ynet) כמה ימים אחרי. אעביר לך את הלינק לשם כשזה יעלה.
תודה לך :)

בישול בזול אמר/ה...

http://bishulbezol.blogspot.com/2011/07/blog-post.html

כפי שתראי, לקחתי את מוטיב צבי הנינג'ה כמה צעדים קדימה...

בישול בזול אמר/ה...

והנה הכתבה באקסנט
http://www.xnet.co.il/food/articles/0,14567,L-3084984,00.html

אנונימי אמר/ה...

הכנתי פעמיים - בפעם הראשונה יצא בצק רך וממש נעים למגע.

בפעם השניה - הבצק יצא טיפה יבש.
בשתי הפעמים הקפדתי על כמויות וזמן אפיה, אבל אני אנסה פעם הבאה להפחית קצת קמח ומקסימום להוסיף במידת הצורך.

השאלה שלי היא אם במקרה כזה יש מה לעשות? כלומר, אם הבצק דביק מוסיפים קמח, אבל אם הוא קצת יבש ומקומח מידי, מה אפשר לעשות (אם אפשר)?

Taltul אמר/ה...

היי אנונימית!
אני יודעת שזה נשמע מצחיק, אבל כשאת קונה קמח לבן יש הבדל בין החבילות בכמות הגלוטן וזה משפיע על המרקם של הבצק. לפעמים יש חבילות עם יותר גלוטן ויש עם פחות אז צריך להוסיף את הקמח בהדרגה ולא בבת אחת.

בכל מקרה אם הבצק מתקבל קצת יבש להוסיף כף מים וללוש קצת, ולהוסיף עוד מים כף אחת כף תוך כדי לישה קלה עד שמגיעים למרקם הנכון.רק לא להגזים עם המים!

זה בר תיקון :)

אנונימי אמר/ה...

תודה על התשובה המהירה :)

עכשיו שדיברת על סוגי הקמחים אז נזכרתי שבפעם הראשונה שהכנתי, השתמשתי גם בקמח רגיל וגם בקמח מלא (חצי חצי כזה).

האם יש עדיפות לכמות גלוטן מסוימת?
זה מופיע על האריזה?

חוץ מזה, גם ההדרגתיות שבה הוספתי את הקמח לא היתה הדרגתית כ"כ.
אבל ככה זה כשאת מכינה שבלולי פיצה ב-00:15 בלילה :)

בקיצור, לפעם הבאה אדע שיש מה לעשות.
אגב, הוספת המים תקפה גם אחרי שכבר התקבל בצק (יבש) נכון?
(אני בהתחלה חשבתי שאולי כדאי להוסיף עוד שמן, אבל בסוף החלטתי לא לעשות ניסויים על השבלולים שלי)

אגב, הפידבקים שקיבלתי עליהם היו טובים. אני פשוט אהבתי יותר את הגרסה הראשונה שיצאה לי.

תודה רבה על מתכון מקסים!
אני מחכה לעוד מתכונים עם הבצק הקליל.

נ.ב - כמה שאלות יש לי...
האם אפשר להכין את הבצק ולשמור בקירור להכנה עתידית? אם כן, לכמה זמן?

Taltul אמר/ה...

היי אנונימית

קמח מלא דל יותר בגלוטן מקמח רגיל ויכול להיות שזו הסיבה.
אין כמות מועדפת של גלוטן וזה בד"כ לא מצויין על האריזה. אם את רוצה קמח עדין יותר תחליפי כמה כפות ממנו בקורנפלור.

העניין הוא שכמות הגלוטן לא משמעותית. מה שכן חשוב להקפיד עליו הוא הוספה הדרגתית של קמח, ככה את תדעי יותר בקלות מתי להפסיק ולא להוסיף יותר קמח.

כן,הוספת המים יכולה להיות גם בשלב הסופי כשהוא קצת יבש,אבל אם תקפידי על הטיפים שנתתי ועל הוספה הדרגתית לא מאמינה שזה יקרה לך :)

לא ניסיתי לשמור את הבצק במקרר אבל אני מאמינה שאפשר, עטוף היטב היטב בניילון נצמד.

לא יותר מיומיים שלושה כי הוא מכיל כמות גדולה של אבקת אפייה.

שמחה שאהבת ותודה רבה :)

אנונימי אמר/ה...

יש לי עוד שאלות ולא נעים לי לשאול :)

אני מקווה שזו הפעם האחרונה.

לגבי ההוספה ההדרגתית של הקמח - מהמתכון הבנתי שבכל מקרה צריכים 2.5 כוסות קמח, אבל מדברייך אני מבינה שזה עד 2.5 כוסות קמח? כלומר אם שמתי 2 כוסות והבצק כבר טוב מספיק אפשר לעצור שם?

לגבי שמירת הבצק במקרר - המתכון שהכנתי לפיו הוא גרסה דומה למתכון שלך ושם יש רק כפית אבקת אפיה.
אבל בכל מקרה אני סקרנית לדעת למה בגלל שהבצק מכיל אבקת אפיה אסור לשמור אותו יותר מיומיים שלושה?

תודה רבה על התשובות.

Taltul אמר/ה...

אנונימית זה בסדר! תשאלי חופשי

אז ככה, לגבי כל מתכון של בצק לדעתי יש לקחת את כמות הקמח בעירבון מוגבל ולהוסיף בהדרגה עד שמגיעים למרקם הנכון,גם אם זה אומר לא להשתמש בכל הכמות או להוסיף עוד קמח כי כמו שאמרתי זה משתנה מקמח לקמח ומיד ליד, ואת זה אפשר ללמוד רק תוך כדי ניסיון, אז לא לפחד לנסות.

אז כן אם שמת שתי כוסות וזה הספיק אפשר בהחלט לעצור שם.

ולגבי אבקת האפייה, כמשתמשים באבקת אפייה ברגע שהיא במגע עם נוזלים מתחילה ריאקציה וככל שעובר זמן מרגע הכנת הבצק עד לאפייה שלו משתנה מרקם הבצק ואני אישית לא אוהבת את זה, אבל לא לכולם זה משמעותי.

אפשר להשאיר יותר מהזמן הזה במקרר אבל אני חושבת שזה יקבל טעמי לוואי לא נעימים, מאבקת האפייה עצמה.

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר לקרוץ עיגולים קטנים מהבצק ולהכין פיצות קטנות אישיות או שלא יעבוד?

Taltul אמר/ה...

אנונימי,
נשמע לי רעיון מגניב לאללה!
לא ניסיתי אבל נראה לי שזה ילך טוב

אנונימי אמר/ה...

אם יוצאת כמות גדולה, אפשר להקפיא?
אם אפשר, לכמה זמן נשמר טוב?

Taltul אמר/ה...

לא ניסיתי,אבל לפי דעתי אפשר להקפיא אחרי האפייה.
הייתי אומרת שבועיים-שלושה מקסימום,ולחמם אח"כ בטוסטר אובן,יאמי!

אנונימי אמר/ה...

טלטול, סחטיין קודם כל!!! זה פשוט היה מצחיק וכיף לקרוא, מעבר לכך שנראה לי שזה מתכון מגניב!! יש לי שאלה קטנה...אני יכולה להכין הכל עד הסוף, ולאפות בערב כשהקטנה-הגדולה תחזור מהגן?

Taltul אמר/ה...

היי אנונימית
אפשרי להכין מראש, לגלגל לרולדות ולשמור בקירור, לפני האפייה לחתוך לפרוסות ולאפות...לא נראה לי שתהיה בעיה
אם את משתמשת בעגבניות מרוסקות טריות או משומרות- לא כדאי להכין מראש כי הן ירטיבו את הבצק.

sarita אמר/ה...

דאלה קטנה של מתחילים....
1. כמה זמן אמורים ללוש את הבצק?
2. והאם הוא אמור עדיין להרגיש כל כך שומני (כי יש הרבה שמן), או שזה אומר שצריך להוסיף עוד קמח??
תודה טלטול!!

Taltul אמר/ה...

הי שריתה,

אמורים ללוש את הבצק עד שהוא אחיד וחלק, ומגיע למרקם רך ונוח.לישה של כמה דקות בודדות, לא משהו רציני.
הוא לא אמור להיות דביק מדי. דביקות זה לאו דווקא בגלל השמן אלא בגלל הנוזלים, אז אפשר להוסיף עוד מעט קמח עד שהוא מרגיש נוח לעבודה.

nirn אמר/ה...

עשיתי את זה הערב ויצא פשוט מעולה - בצק נהדר ואני מאמץ את הבלוג שלך
:)

אנונימי אמר/ה...

הכנתי אתמול ויצא ממש טוב :)
רק בעיה אחת... כנראה רידדתי דק מידי והם לא "נעמדו" כ"כ יפה אחרי האפיה , חלקם מעט נשכבו להם לנוח חחחח
פעם הבאה ארדד לעלה יותר עבה.

תודה לך

אנונימי אמר/ה...

Just to let you know your site looks a little bit strange in Opera on my laptop with Linux .

אנונימי אמר/ה...

הי, תוכלי לחדד בבקשה את עניין החומץ? מה זה חומץ פשוט? חומץ בן יין?....

טל אמר/ה...

כל חומץ שיש בבית-אפילו חומץ סינטתי 5% כזה..לא צריך לקנות במיוחד חומץ בן יין, אבל אם זה מה שיש בבית זה מעולה גם

אנונימי אמר/ה...

עשיתי את השבלולים ליום שישי לצהרים אחרי הגן. בעלי שיבח את הבצק ובתי אכלה בהנאה. בחג שבועות המתכון יהיה על שולחן החג. תודה רבה
קרן

אנונימי אמר/ה...

בוקר טוב
האם אפשר להכין את הבצק בבוקר לאפסן במקרר ולאפות בערב?

טל אמר/ה...

אנונימי
בעיקרון אפשרי, ייתכן שלאחר הקירור יהיה צורך בתוספת קמח בגלל הפעילות של אבקת האפייה.

אנונימי אמר/ה...

הי טל, אם אכין הכל הערב, אחתוך לשבלולים ואקפיא, אוכל מחר לאפות זאת הישר מהמקפיא? או שזה ידפוק את האבקת אפיה ועדיף לאפות ואז להקפיא?? תודה!

טל אמר/ה...

אני חושבת שאפשר להקפיא ולאפות, למרות שלא ניסיתי אבל לא נראה לי שתהיה בעיה

אנונימי אמר/ה...

דיווח מהשטח: אכן הכנתי והקפאתי ללא אפיה, ואתמול בערב הם נכנסו לתנור הישר מהמקפיא ונזללו בהנאה מרובה!!! אחלה בצק!! עשה לי חשק לנסןת יוד מילויים... ממש תודה על המתכון הזריז ןהשווה...

yasmin sch אמר/ה...

הי טל

הכנתי אותם אתמול. קצת התפרקו, לא היה מה שיחבר ושמתי הרבה מידי מהמילוי (בזיליקום ובצל ובזיליקום וזיתים מתובלים). איך מחברים את הבצק? היית מוסיפה ביצה? ואם כן באיזה שלב?

חשוב לציין שהבצק עצמו יצא מושלם (אמא שלי מאוד התלהבה מהצבע, המרקם והמהירות שבו הוא נהיה).

דורית אמר/ה...

איך לא גיליתי את המתכון הזה עד עכשיו? ובכלל, איך לא גיליתי את האתר המדהים הזה עד עכשיו? הכנתי קטנטנים לאירוח עם רסק עגבניות ואורגנו (מצריך כמות כפולה לפחות מזה שכתוב במתכון), וחלק עם פסטו ופטה. יצא מעולה!!! קצר מחמאות, חוסל על ידי המבוגרים והילדים. היה צריך לפחות חצי שעה בתנור כי הבצק עדיין היה נראה לבנבן. מחרדות שמא ישרף ביליתי מול התנור - לא כיף. נשנשתי תוך כדי מהנגלה הראשונה שכבר היתה מוכנה - כיף.

יהודית שרעבי אמר/ה...

הכנתי יצא מעולה.
אני הקפאתי את הרולדה ויום אחרי זה פשוט הפשרתי חתכתי ולתנור זה מאוד נוח שאפשר לשלוף מההקפאה ותוך חצי שעה יש ארוחה...

אשמח לדעת אם מישהי ניסתה עם קמח שיפון לעשות בצק שיתאים?בעלי מקפיד על קמחים בריאים יותר אז זה חשוב לי..

אנונימי אמר/ה...

יצא כל כך טעים שזה לא חוקי! :)
מתכון קל, טעים ומשביע.
אההה...... וגם מאד ממכר!!!.
תודה על המתכון. זה מתכון לתמיד!!!

אנונימי אמר/ה...

תודה על המתכון השווה, אני מפיצה אותו לכל עבר.
את חושבת שאפשר להמיר את החלב שבבצק לחלב קוקוס? כדי להפוך לפרווה.

טל אמר/ה...

אני יודעת מקוראים אחרים שדיווחו שאפשר להחליף את החלב במים ויוצא מעולה
לא יודעת לגבי חלב קוקוס, אולי חלב סויה יתאים יותר

אנונימי אמר/ה...

אין לי חומץ...במה אפשר להחליף אותו ???

אנונימי אמר/ה...

אין לי חומץ..במה אפשר להחליף אותו ?

טל אמר/ה...

את החומץ מחליפים במיץ לימון באותה כמות

אנונימי אמר/ה...

איך לדעתך אפשר לעשות את זה עם מילוי שום? אפשר אולי שום כתוש עם חמאה?כמה מכל דבר בערך נראה לך?להוסיף עוד משהו?דרך אגב,הכנתי את הבצק המתוק עם מילוי שוקולד ויצא מעולה!תודה!

טל אמר/ה...

ממ.. חמאה מומסת, להתחיל ב-50 גר' ולהוסיף לפי הצורך
שן שום כתושה על כל יריעת בצק, והייתי מוסיפה גם בזיליקום קצוץ, קצת גבינה ועגבניות מיובשות

אנונימי אמר/ה...

מקסים! בכלל גיליתי את הבלוג שלך ואני נהנת מהרבה מתכונים. הבצק היה רך ונח לעבודה, וזה שמן ולא מרגרינה... :-) תודה!

נ.ב. עשיתי גם את הטרחורס והם מעולים! נשמח שתמשיכי לעדכן פוסטים...

אנונימי אמר/ה...

אפשר לוןתר על החומץ?

טל אמר/ה...

אי אפשר לוותר על החומץ
זה יוצר מרקם רך לבצק
אפשר להחליף במיץ לימון

אנונימי אמר/ה...

פעם ראשונה שנתקלתי בבלוג זה. הכנתי את השבלולים, בגרסא טבעונית (גבינ"צ טבעונית וחלב סויה) וזה ממש ממש טעים וקל להכנה. נהדר :)

אנונימי אמר/ה...

לא כתבת חלב קר או חם????

אנונימי אמר/ה...

חלב קר או חם???

טל אמר/ה...

קר

אנונימי אמר/ה...

היי טל הבצק נראה מעולה! יש לך כבר ניסיון אם יכול לעבוד לפיצות קטנות שיוקפאו מראש לערב שבועות? תודה רבה, שני

טל אמר/ה...

לדעתי לא צריכה להיות בעיה, חג שמח! :)

אנונימי אמר/ה...

הצילו! גיליתי לפתע שאין לי חומץ וכבר שמתי חומרים בקערה.... מה עושים??
אולי אמשיך כרגיל ואקווה לטוב?
אגב... זה מתכון שרץ אצלי כבר שנתיים אם לא יותר מאז שגיליתי את הבלוג המהם שלך, ממש תענוג
דורין

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים