-->

יום חמישי, מאי 26, 2011

זריז ומתוק-עוגת שיש חלבה ואגוזים עסיסית במיוחד

במסגרת המדור החדש שקם בבלוג-זריז ומתוק המספק פתרונות מהירים ומתוקים למקרי חירום של אורחים שנוחתים עליכם באמצע החיים, סיפקתי לכם מתכון מאוד מוצלח וזריז בהחלט-טראלפחורס משגעים שהעיפו לי ולכם ת'תריס!

סתם, הם לא באמת העיפו לי את התריס,כי אין לי תריס, ואני לא באמת משתמשת בביטויים כאלה D:

בכל מקרה, טראלפחורס הם דבר טעיםםםםם, אבל מגביל, כי הם מכילים ריבת חלב, שהיא הלוא :חלבית.
יפה. עכשיו כשסגרנו את הפינה הזאת,

מה עושים כשמגיעים אורחים ו..ו..צריך קינוח פרווה ו..ו..נמאס לכם כבר מעוגת שוקולית?!

עוגת שיש מפתיעה ועסיסית



 כל מה שצריך זה לערבב כמה מרכיבים, ליצוק לתבנית והופ לתנור!

מה שעושה את העוגה לשונה מסתם עוגות בחושות, והופך אותה לעסיסית במיוחד, הוא גוש ענק ומפורר של חלבה. משמין, נכון, אבל טעים בטירוף!

יאללה בוחשים.

עוגת שיש חלבה אגוזים עסיסית ועשירה
עפ"י מתכון שלי
עוגה בתבנית 24 או בתבנית אינגליש קייק גדולה


מרכיבים:

4 ביצים
250 גר' חלבה מפוררת
חצי כוס אגוזי מלך קצוצים דק
כף תמצית וניל
חצי כוס מיץ תפוזים סחוט טרי
חצי כוס שמן קנולה
3/4 כוס סוכר
שקית אבקת אפייה
2 כפות קקאו
2 וחצי כוסות קמח לבן

אופן ההכנה:

בקערה טורפים ביצים,סוכר, וניל, ושמן. לאחר מכן מוסיפים את החלבה.
אני מצאתי שמאוד כיף לגרר את החלבה על פומפייה, אבל אפשר בהחלט לפורר עם מזלג.


טורפים את התערובת היטב, עד שהחלבה מתמוססת והתערובת נעשית קרמית וסמיכה.מוסיפים את הנוזלים (מיץ, מים או חלב) ומערבבים היטב.
 מוסיפים אגוזים ומנפים קמח ואבקת אפייה.


מערבבים מעט עד שכל החומרים מתאחדים לבלילה חלקה. יש להימנע מערבוב יתר.



יוצקים 2/3 מתערובת העוגה לתבנית מרופדת בנייר אפייה. את הבלילה שנשארה מערבבים עם שתי כפות קקאו ויוצקים על הבלילה בתבנית. באצמצעות שיפוד או כף יוצרים דוגמת שיש על פני הבלילה.


אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות 35-40 דקות, או עד שפני העוגה זהובים ויציבים, וקיסם יוצא יבש עם פירורים לחים עליו. מומלץ לבדוק את מצבה בתנור לאחר 20 דקות, זמן האפייה משתנה בהתאם לתבנית כמובן.



בקיצור ולעניין:
טורפים ביצים עם סוכר,וניל ושמן. מוסיפים את החלבה המפוררת וטורפים היטב עד שהחלבה נמסה קצת והתערובת נעשית קרמית ואחידה. מוסיפים את הנוזלים ומערבבים ואז מנפים קמח, אבקת אפייה, ומוסיפים אגוזים. מערבבים עד לקבלת בלילה אחידה. יוצקים 2/3 מהתערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה. את השליש הנותר מערבבים עם שתי כפות קקאו ויוצקים על הבלילה הבהירה. באמצעות כף או שיפוד יוצרים דוגמת שיש.אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות 35-40 דקות.



הערות ושדרוגים:
  • אם אין מיץ תפוזים, בהחלט שאין בעיה להחליף במים או חלב (לעוגה חלבית)
  • העוגה מאוד רכה ועסיסית, לכן חשוב מאוד לא לערבב יתר על המידה או לאפות יתר על המידה כדי לא לפגוע במרקם העוגה.
  • אפשר לוותר על הקקאו, או לערבב אותו עם כל הבלילה לקבלת עוגת שוקולדית.
  • אפשר להחליף את אגוזי המלך בכל אגוז אחר, או שקדים טחונים או קוקוס.
  • אם אתם לא אוהבים חלבה, אז העוגה הזאת לא בשבילכם, אבל ניתן להחליף אותה ב-3/4 כוס ממרח שוקולד או ריבת חלב לדוגמא, או כל ממרח אחר.
  • ניתן לצפות את העוגה בגנאש שוקולד פשוט ביחס 1:1 מבחינת שמנת מתוקה ושוקלד, ולקשט בפירורי חלבה לקבלת עוגה חגיגית יותר.
  • זמן האפייה משתנה בין תנור לתנור. הזמן שמצויין הוא הזמן שלקח לתנור שלי לאפות את העוגה ולכן ממליצה לבדוק לאחר 20 דקות את מצבה כדי לא לייבשה.
אמא והסודה זכו לטעום ראשונות מהעוגה
בתאבון!


34 כבר הגיבו:

vika אמר/ה...

יאא זה ניראה מעולה ובטח מריח עוד יותר מעולה אני יכין יום שישי =)))
אפשר לשים משו אחר במקום הקקאו?

Taltul אמר/ה...

אממ אפשר לשים שתי כפות שוקולית או שתי כפיות נס קפה, אבל אפשר גם לא לשים כלום ולאפות אותה כעוגה בהירה...

שרית-ב אמר/ה...

אהבתי !

התמונה הורסת !

{ אהבתי במיוחד את המפה בשיטת רשלייה ... חתיכות הבד שנגזרו ועובדו בתך שיניים שהבד לא ייפרם . }

הדפסתי ואכין היום .

ואני רק בקשה אם זה אפשרי :

להוסיף את רשימת הטיפים מיד לאחר המתכון . לא מצאתי גירסת הדפסה , ואם אדפיס הכל אגמור את כל מיכל הצבע ......

תודה על ההתייחסות ,
המשך יום נעים !
שרית-ב

Taltul אמר/ה...

היי שרית!
שמחה שאהבת,תודה על המחמאות :)

בקשר לגרסת ההדפסה, קיבלתי פניות רבות על כך ואת ושאר הקוראים צודקים לגמרי.
אני עובדת על צירוף גרסת הדפסה למתכונים. אני מקווה שזה יעלה בהקדם.
בנוסף תראי שהפרדתי את המרכיבים ואופן הככנה במרוכז בצורה שתהיה נוחה להעתקה והדפסה, אז כרגע אני מתנצלת על אי הנוחות ואני מקווה שזה יסתדר בהקדם.

טלטול.

Winnie אמר/ה...

הי טל
רק עכשיו אני מוצאת זמן להגיב (סליחה) ומקווה שעדיין יש פרוסה לטעום כי אני מאד אוהבת עוגות כאלה.
אמנם לא הייתי שמה מיץ תפוזים, אבל העוגה עצמה ניראית יופי!!
שבת שלום

Taltul אמר/ה...

וויני כבר דאגתי! :)
סתם כיף שבאת, שולחת לך את הפרוסה האחרונה באהבה...

הכנתי אותה הפעם עם מים דווקא ויצא מעולה...הצעתי גם אופציה להחליף בחלב וכמובן שאפשר גם חלב סויה..

תודה ושבת שלום!

LiHi =] אמר/ה...

נראה טעים כרגיל!

ורק הערה לכל מי שסולד ממיץ תפוזים בעוגות: זה הופך את העוגה לסופר רכה ולא מייבש אותה! לעומת זאת, חלב כן..
(טיפ שלמדתי מאמא שלי!)
=]

טל סחטיין על הסבלנות להמציא כלכך הרבה מתכונים =]

יעקב אמר/ה...

היי,
היכן מאחסנים?

יעקב אמר/ה...

היי,
נראית עסיסית
איך מאחסנים במקרר?

Taltul אמר/ה...

היי יעקב,תודה
מומלץ לאחסן בקופסא אטומה במקרר או על מגש עטופה בניילון נצמד במקרר.

טעימה מאוד ישר מהמקרר, ניתן לחמם מעט במיקרוגל

יעקב אמר/ה...

אבל היא פרווה
אפשר אולי בכלי אטום ליומיים?

יעקב אמר/ה...

היי
אבל העוגה פרווה
אולי בקופסה אטומה רק ליומיים?

Taltul אמר/ה...

אני מניחה שאם היא פרווה אפשר לשמור בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר, אבל היא תחזיק יותר זמן במקרר.

אבל זה אפשרי בהחלט.

טלי אמר/ה...

לא ציינת באיזה שלב מוסיפים את המיץ...כדאי לתקן

דנה אמר/ה...

אני מאוהבת בעוגות בחושות ובנפרד מאוהבת בחלבה ולכן ניסיתי אותה....
אבל למרות שלא ערבבתי הרבה לאחר הוספת היבשים , היא יצאה לי חונקת.... אני רוצה לנסות שוב :(
אפיתי בתבנית עגולה למשך 33 דקות בחום 180 מעלות.....
האם אפיתי יותר מידי? תבנית לא טובה? חום גבוהה?

טל אמר/ה...

היי דנה זה ממש מוזר, בואי תעני לי על כמה שאלות ונראה איך אני יכולה לעזור לך
באיזה קוטר התבנית שהשתמשת בה?
איזה נוזלים הוספת לעוגה וכמה?
האם ערבבת היטב את כל הרטובים ואז הוספת את היבשים?
האם השתמשת במיקסר או ערבבת ידנית?
יכול להיות שהתנור שלך יותר חזק משלי, אולי תנסי לאפות פעם הבאה ב160 מעלות, גם אם ייקח יותר זמן יכול להיות שייאפה יותר טוב

אנונימי אמר/ה...

צריך לערבב במיקסר או שאפשר גם בעזרת מטרפה ידנית?

טל אמר/ה...

אני ערבבתי עם מטרפה (רואים בתמונות) אז בטח שאפשר :)

אנונימי אמר/ה...

העוגה עכשיו יצאה מהתנור :) לקח לה שעה שלמה! לפני כן פשוט הסכין שהוחדר למרכזה יצא עם בלילה נוזלית לגמרי... אני אחכה שהיא תתקרר ואעדכן כאן איך יצא :) אגב, לא היו לי אגוזים אז לא שמתי.

אנונימי אמר/ה...

אם אין לי בעיה שהעוגה תהייה חלבית, האם עדיף להחליף את השמן בחמאה?

טל אמר/ה...

בעיקרון אפשר להחליף בחמאה.
אני לא ניסיתי, אבל אני חוששת שהשילוב עם החלב יכול להיות מעט כבד, אבל זו דעתי.

אני ממליצה להקרים חמאה עם סוכר וביצים, ולהמשיך לפי המתכון.

בהצלחה ואשמח לשמוע איך יצא

נסלישיליפוז15-רותי אמר/ה...

איזה כיף של עוגה, יקירה!
תענוג אמיתי,
פשוטה וקלה להכנה ועם זאת,
בטוחה שטעימה בטרוף!
תודה על מתכון מקסים,
רותי :-)

רותי410 אמר/ה...

נראית נפלא.
אוהבת את השילוב חלווה/שוקולד - אז ממש לטעמי.
והכי-הכי לטעמי - שהיא קלה להכנה!!
אותי קנית עם העוגה הזאת.
מקווה להכין לשבת - רק מקווה שהיא תצא לי עסיסית כמו שלך.

אנונימי אמר/ה...

שלום טל!
רק עכשיו במקרה נחשפתי לאתר שלך. אתר מקסים נעים, הוראות ברורות ביותר יישר כוח ובהצלחה.
יפה שהמתכון הראשון שנחשפתי אליו מורכב מהדברים שאני הכי אוהבת חלבה בעיקר.
נראה לי שהמתכון יהפוך לאזרח קבוע במטבחי
תודה. זהר.

ליה אמר/ה...

טולטולית יקרה,
התאהבתי בעוגה מהרגע הראשון!
בתור חובבת חלבה מושבעת וחובבת אפיה עוד יותר מושבעת, לא יכולתי שלא לנסות אותה ויום אחרי שנתקלתי במתכון ניסיתי אותו, בדיוק לפי ההוראות, והתוצאה הייתה אמנם יפייפיה אך הטעם היה די מאכזב לצערי.
העוגה לא הייתה מספיק מתוקה (עניין של טעם אני מניחה), ובעיקר הייתה יבשה ודחוסה מאוד! ואני עוד מחובבי העוגות הבחושות הדחוסות יחסית בהן אין צורך בהפרדת ביצים.
במתכונים דומים (4 ביצים, 2 וחצי כוסות קמח...) כמות הנוזלים כמעט כפולה מזו שמופיעה במתכון הזה.. האם הורדת נוזלים כי החלבה שומנית?

נכנסתי שוב למתכון כי אני מאוד רוצה לנסות אותו שוב ושיצליח לי!
יש לך טיפים?
המון תודה :)

טל אמר/ה...

הי ליה,
העוגה יוצאת מאד עסיסית בגלל השימוש בכמות גדולה של חלבה ולכן אין צורך בכמות גדולה של נוזלים.מה שגורם לעוגה יבשה וחונקת הוא כמה דברים: ערבוב יתר לאחר הוספת הקמח, אפייה ארוכה מדיי (זה משתנה בין תנור לתנור..) וגודל התבנית
אשמח אם תפרטי על סוג התבנית שהשתמשת ואוכל לעזור.
בכל מקרה, מצטערת שלא הצליח ומקווה שבפעם הבא ייצא טוב.

ליה אמר/ה...

אפיתי בתבנית אינגליש קייק גדולה כפי שכתבת.
ייתכן והבעיה הייתה ערבוב יתר...
בכל אופן, אפיתי אותה היום עם שינויים קלים:
- כמות כפולה של מיץ תפוזים
- 2/3 כוס שמן
בשתי תבניות אינגליש קייק קטנות (תבניות מקרטון חד פעמיות) ויצא פשוט מעולה!!!
תודה רבה על המתכונים הנהדרים ועל התגובה המהירה!
שיהיה סופ"ש נפלא :)

אנונימי אמר/ה...

משהו בעייתי במתכון לדעתי.העוגה יצאה דחוסה מאוד,יבשה מלמעלה ולא אפויה מבפנים. (אולי שקית אבקת אפיה זה יותר מידי?)
וחוצמיזה, היא לא מתוקה מספיק. אגב,אני לא אחת שמפשלת בעוגות בדרך כלל.. אשמח אם תבדקי את המתכון!
תודה:) הבלוג שלך מקסים!!

טל אמר/ה...

לאנונימית
מדובר במתכון יחסית ישן שנוסה בהצלחה ע"י הרבה קוראים (מוזמנת להציץ בפייסבוק:))
נשמע שחום התנור גבוה מידיי, והיא נאפתה מהר וקיבלה קליפה מבחוץ, ובפנים נשארה לא אפויה
במקרה כזה מנמיכים את חום התנור ב 10-15 מעלות, ומכסים את העוגה בצורה רופפת בנייר כסף ואופים עד שקיסם יוצא יבש עם פירורים לחים

טל אמר/ה...

חשבתי על עוד משהו
אני אפיתי את העוגה בתבנית אינגליש קייק רחבה כך שהעוגה יצאה גבוהה. אולי אם אופים את העוגה בתבנית עגולה אז היא מתייבשת בגלל שטח הפנים הגדול יותר, שמתי לב שכל מי שאפה בתבנית עגולה קיבל עוגה יבשה ומי שאפה בתבנית אנגליש קייק כמוני קיבל עוגה מוצלחת..אולי פה הבעיה?

אנונימי אמר/ה...

הוספתי 2-3 כפות טחינה גולמית בשלב שלפני הוספת בקמח- יצא פגז!!! בגלל הוספת הטחינה שמתי כוס שלמה של מים...
תודה.

אנונימי אמר/ה...

היי טל,

אין לי תבנית אינגליש קייק גדולה, האם המתכון מתאים לשתי תבניות אינגליש רגילות, חד פעמיות? או שצריך לשנות את הכמויות?

תודה!:)

טל אמר/ה...

לא צריך לשנות כמויות, זה יכנס בשתי תבניות אינגליש קייק :)

אנונימי אמר/ה...

יצא מצויין וחוסל במהירות!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים