-->

יום רביעי, יוני 15, 2011

חלום ליל קיץ-עוגת פירות קיצית וקלילה

כן הוא פה.
ללא עוררין, ללא כל ספק.
הוא כאן, משאיר את חותמו בכל פינה ללא מזגן, בצורת אגלי זיעה קטנים ומשקפי שמש.
הקיץ.
יסלחו לי אוהביו, אבל הקיץ הוא העונה השנואה עליי.
אני שונאת שחם לי. וחם,ודביק,ויתושים, וזה לא לא נעים בכלל!
באמת באמת שהייתי מוכנה שיהיה חורף כל השנה. אני הכי טיפוס של חורף.
אבל הקיץ מביא איתו כמה דברים שאני מאוד אוהבת, ואין בחורף. בלעדיהם לא הייתי מצליחה לשרוד את הקיץ.


אז על מה מדובר?
ים, בריכה, ופירות קיץ.

שזיפים אדומים ועסיסיים, נקטרינות ריחניות ונוטפות מיץ, פירות יער חמוצים ומכתימים...ענבים...אבטיח..מלון...
אין על פירות הקיץ!

לפתיחת העונה, אני מכינה עוגה קלילה ופשוטה, אבל היא נראית מאוד מרשימה. אפשר להכין אותה עם כל פרי קיצי, או כל תערובת פירות קיץ. בקיצור כל מה שיש בבית.
מה שיש לנו כאן זו בעצם עוד עוגה מהירה, שהכנתה לוקחת בדיוק 5 דקות.

ומה יותר טוב מזה שהיא ללא טיפת שומן?

עוגת פירות יער קיצית
עפ"י מתכון שלי
עוגה אחת בתבנית 26-28


מרכיבים:

1 ביצה
רבע כוס סוכר
רבע כוס סילאן/דבש
1 וחצי כוסות קמח מלא
2 כוסות פירות יער


אופן ההכנה:

מקציפים בקערה ביצה,סוכר, סילאן/דבש עד לקבלת תערובת חלקה.


מנפים את הקמח


מערבלים את הקמח לתוך הבלילה באיטיות ועדינות


עד לקבלת בצק חלק וקרמי


את הבצק משטחים בתבנית באמצעות מרית. חשוב לשמן מעט את התבנית.אם הוא נדבק ולא נוח, מרטיבים את המרית והיא מחליקה בקלות על הבצק.



מעל הבצק מפזרים את פירות היער
אני השתמשתי בדובדבנים נהדרים שגלענתי, ופטל טרי שקטפתי זה עתה :)



רצוי להשאיר את שולי הבצק נקיים מפרי. זה גם יפה, וגם עוזר לנו לדעת אם העוגה מוכנה.
את העוגה אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות 15-20 דקות. קיסם שמוחד למרכז העוגה צריך לצאת נקי, ושולי הבצק זהובים מעט.

העוגה יוצאת נמוכה, לא להיבהל. זה כל הקטע שלה...

זהו.
נכון קל?
גם פשוט, וגם עוגה מהירה ושפויה יחסית, מקמח מלא, פירות טריים,וללא טיפת שומן (בסדר חוץ מהקצת שמשמנים איתו את התבנית,תתבעו אותי)
באמת לא מרגישים את החוסר בשמן. הבצק יוצא נימוח וטעים, ויחד עם חמיצות הפירות, נוצר איזון נפלא.
מומלץ להגיש עם כף גדושה של שמנת חמוצה.




בקיצור ולעניין:
מניחים ביצה סוכר וסילאן/דבש בקערה. מקציפים עד לקבלת תערובת קרמית וחלקה. מנפים את הקמח ומערבבים בעדינות עד לקבלת בצק חלק ואחיד. משטחים את הבצק בתבנית משומנת באמצעות מרית. אם הבצק נדבק, מרטיבים מעט את המרית ומשטחים בשכבה אחידה. מעל הבצק מפזרים את הפירות. אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות ואופים 15-20 דקות עד שהבצק מזהיב בשוליים וקיסם יוצא עם פירורים לחים עליו.
מומלץ להגיש עם כף שמנת חמוצה מעל.

הערות ושדרוגים:
  • ניתן להחליף את פירות היער בכל פרי אחר: שזיפים חתוכים, נקטרינות,משמשים או אפרסקים חתוכים,או אפילו תפוח ואגס חתוכים בקינמון.
  • אין חובה להשתמש בפירות טריים, ניתן גם להשתמש בפירות קפואים, אפילו תותים, או אננס מקופסא!
  • ניתן להשתמש בקמח לבן אבל יכול להיות שיהיה צורך בעוד חצי כוס קמח בערך.
  • העוגה לא מכילה כמות גדולה של סוכר, אם אתם אוהבים מתוק ניתן להוסיף רבע כוס סוכר לפי הטעם.
  • יש להימנע מערבוב יתר, בעיקר כשמשתמשים בקמח מלא, כדי לקבל בצק נימוח ולא קשה.חשוב לזכור שאין כאן שומן. מידת הערבוב של הקמח תכריע את המרקם הסופי של הבצק.
  • אם הפירות חמוצים מאוד, ניתן לערבב אותם עם כף או שתיים סוכר ואז לפזר על הבצק.
  • ניתן להמיר את הסוכר והסילאן באותה כמות של כמו סוכר לקבלת עוגה לסוכרתיים. כמו כן קיים סילאן ללא סוכר, ניתן להשתמש גם בו. מדובר בעוגה בהחלט שפויה.וטעימה :)

אז בתאבון, ושיהיה קיץ קל ומטריף חושים...

בנשימה זו אני ממליצה לכולכם, כל עוד הוא שם, לצאת לקטוף פטל או כל פרי קיץ אחר ומיוחד בכלמיני אתרים בארץ, יש גם במרכז...
מומלץ ביותר לפני שהעונה נגמרת. חוויה טעימה לכל המשפחה (וזה משתלם ביותר,יש לי סטוק של פטל במקפיא עכשיו!!)



הערה: חלמון ביצה מכיל שומן,לכן העוגה דלה מאוד בשומן אך לא נטולה. 

13 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

העוגה ניראית מ ד ה י מ ה !!

ממש לא יאמן כמה היא פשוטה וכמה היא ניראית מדהים!
אהבתייייייייייי

אגב, יש שומן גם בביצה (החלמון)
אבל אין ספק שזה מעט מאד.

Taltul אמר/ה...

וויני תודה רבה לך! היא אכן פשוטה מאוד ומרשימה!

ובקשר לחלמון,אני יודעת שהוא מכיל שומן,חשבתי שזה ברור,אבל אוסיף הערה על כך בכל מקרה.

תודה שהסבת את תשומת ליבי
לילה טוב

Winnie אמר/ה...

יהיה לילה טוב, אם אני אקבל פרוסה עכשיו!
:):)

Alisa אמר/ה...

I found you from the foodie blog roll and I'd love to guide Foodista readers to your site. I hope you could add this cherry widget at the end of this post so we could add you in our list of food bloggers who blogged about recipes with cherries,Thanks!

אנונימי אמר/ה...

I just added your website on my blogroll. I may come back later on to check out updates. Excellent information!

אנונימי אמר/ה...

I just added your website on my blogroll. Really enjoyed reading through. Excellent information!

סלסלת פירות חתוכים אמר/ה...

העוגה נראית ממש ממש טובה. אהבתי מאוד את פשטות ההכנה שלה. נראית עוגה טובה. רשמתי את המרכיבים ואני אכין אותה לחג. תודה רבה.

אנונימי אמר/ה...

Im rather new to blogging and truly respect your written information. The publish has actually peaked my curiosity.

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

ניסיתי אותה ממש עכשיו ויצא סופר סופר טעים! מה שכן, הבצק טיפה רך (הפנימי בעיקר) וזה למרות שאפיתי אותה למעלה מ 20 דקות בתנור חדיש ו"חזק". ככה זה גם אצלך?

טל אמר/ה...

היי אופנה
כן הבצק נשאר רך. אם הכוונה לא אפוי אז כנראה שהיה צורך בזמן אפייה נוסף, אבל בכל מקרה מדובר בבצק רך ונימוח.
שמחה שאהבת

אנונימי אמר/ה...

היי, ניסיתי ביום שישי את העוגה ולא יצא לי, הבצק יצא קשה , האם זה בגלל סוד קמל מחלא ? או הקצפה ? וגם הצבע שלו לא בהיר כמו בתמונה שלך ...
תודה מראש

טל אמר/ה...

אנונימי,
האם המשכת להקציף את הבצק ארוכות לאחר הוספת הקמח?
במשך כמה זמן אפית את הבצק? באילו פירות נעשה שימוש?
הבצק אמור להיות מאד רך, בעיקר כי יש עליו פירות שמכילים נוזלים.
במידה והקצפת את הבצק למשך כמה דקות לאחר הוספת הקמח יכול להיות שהוא נעשה קשה בגלל שככל שמערבבים בצק שמכיל קמח, רשת הגלוטן נעשית יותר ויותר סבוכה והבצק נעשה קשה יותר.
דבר נוסף שעלול היה להשפיע על צבעו ומידת הקושי של הבצק, היא זמן אפייה ארוך מדיי.
אשמח להמשיך לכוון אותך בהמשך לשאלות הנ"ל :)

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה , כנראה בגלל שעירבבתי יחסית הרבה ,או כי אני לא רגילה לקמח מלא , הבצק היה קשה עוד לפני האפיה ולא קרמי כמו שכתוב במתכון , כנראה שאני לא רגילה לקמח מלא :-) אנסה שוב

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים