-->
טוען...

יום שישי, אוגוסט 26, 2011

לא כוס התה שלי- פאדג' שוקולד לבן ופירות יער


כזה ממתק שמכינים רק למי שאוהבים!


יש כמה דברים שאני לא אוהבת באוכל.
חלק מהם אני אפילו שונאת.
צבעי מאכל הוא אחד מהם. יש לי סלידה עזה מהכימקלים הרעים האלה שנמצאים במזון במוצרים שלא הייתי מצפה למצוא בהם צבעי מאכל כמו למשל גבינה צהובה.
גם אם הגבינה הצהובה לא הייתה ממש צהובה, צהבהבה או אפילו לבנה, לא היה אכפת לי. מה, כרוב אדום הוא באמת אדום? לא הוא סגול! וסלק אדום? גם סגול! אפילו ורוד. אני לא נצמדת לדקויות כאלה, אז גם לגבי גבינה צהובה לא היה לי אכפת.למה צריך לדחוף לשם צבע מאכל לא קשור?

אבל,לפעמים צריך קצת צבע בחיים, אז אתם אומרים לעצמכם "כן,מה יש צבעי מאכל טבעיים"
זה שכתוב על זה טבעי,לא אומר שזה בריא, זה מוצר מהונדס ומתועש,וצריך כמות גדולה ממנו כדי לקבל צבע. אז בקיצור,לא בשבילי.אמנם קשה להימנע מזה לחלוטין, אבל כמה שניתן משתדלים. כשאני מכינה דברים, הם לא מכילים צבעי מאכל. אני מספיק היפר אקטיבית בלי זה.

אם אתם חולי ניסויים כמוני, אז יש מלא דברים שאפשר למצות מהם את הצבע בבית כמו סלק,גזר,כרוב, כורכום...
אבל זה באמת תהליך ארוך,חופר ומעט (הרבה) חנוני. אז מצאתי דרך קלילה יותר לתת צבע וחיים למאכלים,אמנם זה מלווה בקצת טעם אבל ניתן להתאים את זה למאכל בלי בעיה.

עכשיו פאדג' זה נחמד וטוב. כשזה עשוי משוקולד מריר. המתכון הבא לא הוכן בשבילי כמובן,אלא למישהי שמאד אוהבת שוקולד לבן,וזכתה לקבל ממני את הקופסא הלבבית הנ"ל מלאה בגושים מרוכזים של אושר (ושומן טהור)

אז אני מזהירה מראש-המתכון הבא עתיר בשומן וסוכר (הו יאמ!), אבל יום הולדת יש רק פעם בשנה,ומותר לנו לבלוס כאילו אין מחר, רק בפעם בשנה, או נגיד כל יום הולדת של חברה לבלוס איתה בעוד היא בולסת...אז זה יוצא פעם בשנה שלי+בערך 5 פעמים בשנה של חברות..שוה מלאן בליסות..

טוב אני סוטה מהנושא!

פאדג', כן דיברנו על פאדג'.

להתעסק עם שוקולד ביום קיץ חם, זה לא חכם. באוגוסט עוד יותר לא חכם. שוקולד לבן...פפףף אני מתחילה להטיל ספק באינטילגנציה שלי בקיץ, מצד שני אני טיפוס של חורף אז זה מסתדר.
בקיצור זה רק מראה כמה שהממתק הזה נועד למישהי ספציפית ואני אמרתי שאעשה הכל כדי שהיא תקבל ממתקים סגולים ביומולדת!
אז אמנם שוקולד לבן הוא לא כוס התה שלי, מה לא עושים בשביל חברים? (אהה הבנתם? כוס תה? חליטה? שוקולד לבן? לא לא הבנתם? טוב ביי)

ועכשיו לחלק המעניין. איך צובעים שוקולד לבן? עם שני מרכיבים. חליטת תה, וריבה. אני הלכתי על פירות יער אז השתמשתי בחליטת פירות יער וורדים, ובריבת פטל (ללא צבעי מאכל!!!)

אפשר להשתמש בחליטה חליטתית כזאת שקונים במשקל בחנויות טבע או שווקים, או בשקיקי תה. שתי האפשרויות יתנו תוצאות טובות מאד. אני השתמשתי בחליטה חליטתית כי זה מה שהיה לי בבית. וזה מגניב.

אז נתחיל או מה? כי אני יכולה לחפור פה עוד שעות. יכולות החפירה שלי לעומת האינטליגנציה, רק הולכות ומשתבחות ככל שחם. מעניין.

ממתקי פאדג' שוקולד לבן ופירות יער
עפ"י מתכון שלי
כ35 יחידות



מרכיבים:

250 מ"ל שמנת מתוקה
300 גר' שוקולד לבן
3 שקיקים חליטת פירות יער/3 כפות חליטת פירות יער בתפזורת
1 כף גדושה ריבת פטל



אופן ההכנה:



זו חליטה חליטתית. המצאתי מילה, זה מגניב. חליטה חליטתית (או חליטה בתפזורת) היא מגניבה כי יש בה פירות מיובשים כמו אוכמניות ותפוחים, ועוד דברים. קשה יותר למצות ממנה את הצבע מאשר תה בשקיקים, אז לשיקולכם.


זה 300 גר' שוקולד לבן. זה המון אני יודעת. אבל זה שוקולד לבן, זה לא באמת שוקולד. אין בו מוצקי קקאו ולכן צריך כמות גדולה ממנו ביחס לשמנת כדי שהגנאש שלנו יתייצב. וגם עם הכמות הזאת זה עדיין קשה לייצב אותו.אז תתמודדו או שתחליפו בשוקולד מריר ואז זה יהיה אלוהי!
שוברים את השוקולד לקוביות ומניחים בקערה.

טוב. אז מניחים שמנת בסיר קטן. מוסיפים את החליטה, או תוכן שקיקי התה.מחממים על אש נמוכה תוך כדי ערבוב בלתי פוסק, עד שהשמנת מגיעה לסף רתיחה.  הערבוב עוזר לצבע לצאת מהחליטה.

יוצקים את השמנת החמה חמה על מסננת דקה שמונחת מעל קערת השוקולד כדי שהחליטה תשאר במסננת.סוחטים ולוחצים היטב את החליטה כדי למצות ממנה את הצבע.


רואים את ההבדלים בצבע? איפה שיש ורוד חזק-חליטה שנסחטה היטב!! כל כך היטב...ש...לא יודעת. באמת שסחטתי טוב.


בשלב הזה אפשר להוסיף לשוקולד קצת מהחליטה הסחוטה.זה מוסיף טקסטורה ויופי.לא חובה לבעלי התסביכים המרקמיים שבינכם. אני הוספתי, ננה בננה.

זה אמנם כתוב הרבה, אבל את השלבים האלה מבצעים ממש מהר. טורפים את השוקולד והשמנת היטב היטב היטב, עד שאין זכר לשוקולד הלבן. לא נורא אם זה נראה חום, זה דבר שצריך לקחת בחשבון שמערבבים שוקולד צהבהב  (שנקרא לבן אהמ אהמ) עם שמנת ורודה סגולה. כשתערובת חלקה מוסיפים את הריבה ומערבבים היטב. 


יוצקים את התערובת לתבנית קטנה או קופסא קטנה מרופדת בנייר אפייה, ומקפיאים למשך הלילה להתייצבות.


למחרת בבוקר, אצים רצים אל המקפיא שולפים את היציקה הסגלגלה שלנו מהקופסא/ תבנית, וחותכים אותה לקוביות קטנות (מאד) כי זה מתוק ומרוכז.


בגלל ששוקולד לבן זה שמןןן אז הוא לא קופא עד הסוף, וחם ודביק, ובלה בלה בלה.
לוקחים סכין חדה וטובה, מרטיבים אותה, וחותכים לקוביות. אפשר לגלגל לכדורים כמו שאני עשיתי, ואפשר להשאיר ככה. 


אני קישטתי בשוקולד צ'יפס, פולי קקאו גרוסים, ומזרה שוקולד. הכל מריר כדי לאזן את המתיקות. אפשר לגלג בקקאו וזה יהיה מושלם!

זהו. מניחים בעטרות נייר קטנטנות ואורזים בקופסת לב. תאמינו לי שאחרי מתנה כזאת,לא יפסיקו לאהוב אתכם לעולם...



בקיצור ולעניין:

שוברים שוקולד לקוביות ומניחים בקערה. בסיר יוצקים את השמנת. מוסיפים את החליטה או פותחים לתוכה 3 שקיקי תה. מחממים את השמנת לסף רתיחת עד שהיא מקבלת צבע ורדרד מהתה.  כשהיא הגיעה לסף רתיחה (מבעבעת) יוצקים אותה למסננת ישירות על השוקולד. משהים כמה שניות, ומערבבים היטב עד שכל השוקולד נמס. מוסיפים את הריבה ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה. יוצקים את התערובת לתבנית או קופסא קטנה מרופדת בנייר אפייה ומקפיאים ללילה. למחרת חותכים לקוביות או מגלגלים כדורים קטנים ושמים כל קוביה בעטרת נייר קטנה.מומלץ לחתוך קוביות קטנות כי הממתק מאד מרוכז.
ניתן לגלגל בקקאו,אבקת סוכר, סוכריות ועוד.

הערות ושדרוגים:

  • אפשר להשתמש בכל חליטה והשמיים הם הגבול-צ'אי הודי, תה ירוק, תפוח קינמון, פסיפלורה מנגו, ועוד ועוד אלפי שילובים.
  • יש לקחת בחשבון שיש הבדל בין עוצמת הצבע בין חליטות מיצרנים שונים, אז יכול להיות שתקבלו תוצאות קצת שונות.
  • ניתן להשתמש בשוקולד מריר או חלב ביחסים הבאים: על מיכל שמנת 200 גר' שוקולד מריר או 250 גר' שוקולד חלב. ילך מצויין עם חליטת פירות יער, תותים,פסיפלורה,וכל חליטה חמצמצה אחרת.
  • אפשר לגלגל לכדורים בקקאו,אבקת סוכר או אבקת נוגט. אפשר להמיס שוקולד ולצפות את הפאדג' או לזלף עליו פסי שוקולד בצבע אחר כדי להדגיש את הגוון הסגול.
  • אפשר להוסיף עוד ריבה-זה יעמיק את הצבע אם זה חשוב לכם, אבל לא להגזים כדי לא לפגוע במרקם. ריבה לא קופאת.

שתדעו רק אהבה!


ולך אני מאחלת יום הולדת שמח ומלא מלא נשיקות וחיבוקים!

5 כבר הגיבו:

vika אמר/ה...

יאמי יאמי יאמי =))))

אנונימי אמר/ה...

מקסים! איזו חברה נהדרת את!
אגב יום ההולדת שלי חל בנובמבר, סומכת עלייך חחח

שבת מקסימה
אלנה

Winnie אמר/ה...

אני דווקא לא חובבת שוקולד במיוחד, אבל שוקולד לבן - ממש כן!!!
וזה נראה מקסים ביותר מה שהכנת
הייתי מאד שמחה לקבל קופסא כזאת :)

בישול בזול אמר/ה...

איזה רעיון מגניב! אני ממש אוהבת את מגוון החליטות בטעמים - עם כל התבלינים והגרגרים וכו' וכו', יותר נכון, אני אוהבת את הרעיון. לצערי אני פשוט לא אוהבת תה. אני מנסה, אני כל פעם טועמת, אבל יש לזה טעם של מי עלים. אז עכשיו יש לי רעיון מה לעשות עם החליטות המפתות האלה. תודה!

שמרית זה לא רק שמרים אמר/ה...

אני יכולה להיות חברה שלך???
חולה על שוקולד לבן!! הכי טעים שיש!
אהבתי את המקוריות והרעיון לצביעת השוקולד, מגניב וטעים :))

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים