-->

יום שני, אוגוסט 29, 2011

דברים שאוכלים כשחם - לביבות כרובית וברוקולי אפויות

חם.




חם, לא?


אני לא סובלת שחם לי. לא אוהבת את הקיץ.
אם לא הייתי עובדת במקום הכי קפוא בעולם,לא הייתי יכולה לאכול אוכל חם בחיים!!!

מה שאני מנסה להגיד, זה שבקיץ אני מוצאת את עצמי מחפשת אוכל שאפשר להכין בשנייה ולא למות מחום תוך כדי נזילה לתוך הצלחת.

מה לעשות אי אפשר לאכול גלידה כל הקיץ.אי אפשר. אוף.

בטוח שאי אפשר?

יש לי כמה הצעות לדברים שאפשר לאכול כשחם,והם לא כל כך משעממים כמו קוביות קרח.

אז בלי הרבה מילים,נתחיל באחת מהן.

לביבות כרובית וברוקולי אפויות
עפ"י מתכון שלי 
20-25 יחידות




מתכון מאד זול, מרכיבים זמינים בבית, קל להכנה, ניתן לשתף את הילדים בימים האחרונים של החופש.


מרכיבים:

400 גר' פרחי כרובית וברוקולי טריים או קפואים
חצי כפית מלח
רבע כפית פלפל שחור טחון
כפית גדושה פטרוזיליה יבשה
3 כפות קוטג'
2 כפות גבינה לבנה
1 ביצה
3 כפות קמח מלא

הוראות הכנה:

מפרקים את הברוקולי והכרובית לפרחים, מניחים בקערה,ויוצקים מים רותחים עד לכיסוי. משהים ככה כחצי שעה או יותר. מסננים את הירקות ושוטפים היטב.
קוצצים באמצעות סכין חדה לפירורים קטנים.




ולא, למעוך עם מועך של פירה זה לא רעיון טוב.

מערבבים עם שאר החומרים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.




יוצקים תלוליות של בלילה על תבנית מרופדת בנייר אפייה באמצעות כף עם מרווחים בין לביבה ללביבה.

אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ20-25 דקות עד שהלביבות מזהיבות.




כמה שזה פשוט וקל, ויש ארוחת ערב מוכנה בשניות.

אם כתבתי מעט, זה אומר שהמתכון הזה אחד הפשוטים! והוא גם בריא יחסית, ללא טיגון ועניינים רעים אחרים שמעבר ליתרון הבריאותי שבכך, טיגון באוגוסט זה לא חכם ולא כיף בכלל!!


בקיצור ולעניין:



מניחים את פרחי הכרובית והברוקולי בקערה ויוצקים מים רותחים לכיסוי. לאחר חצי שעה-שעה, באמצעות סכין או מעבד מזון קוצצים את הכרובית והברוקולי קיצוץ דק. מערבבים עם שאר החומרים לפי הסדר. באמצעות כפות יוצקים לביבות לתבנית מרופדת בנייר אפייה עם רווחים בין לביבה ללביבה. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות 20-30 דקות עד שהלביבות זהובות. מומלץ להגיש עם שמנת חמוצה.







הערות ושדרוגים:
  • אני השתמשתי בפרחי כרובית וברוקולי קפואים.אפשר בהחלט להחליף בטריים.
  • ניתן להוסיף עשבי תיבול לפי הטעם לתערובת
  • אפשר לטגן את הלביבות בשמן כמו כל לביבות אחרות, אבל זה הרבה יותר כבד, ולא מתאים לימים חמים כאלה.
  • ניתן להחליף את הקמח המלא בקמח לבן
  • מגישים עם שמנת חמוצה ומלא בצל ירוק קצוץ!

12 כבר הגיבו:

יעל אמר/ה...

אחלה מתכון,אהבתי!

Winnie אמר/ה...

אהבתי מאד!
מתכון קל שמתאים לי מאד, ונראה לי גם שכל התוספות הן בדיוק במינון כזה שטעם הירקות יגרע מהלביבות, אלא רק ידגיש אותם :)

מור אמר/ה...

מצחיקה, ברור שאפשר לאכול גלידה כל הקיץ. מנסיון.

(מצטערת שאני לא אומרת דברים על המתכון, אבל את כבר יודעת איך אני עם ירקות וגבינה. זה בסדר, נכון? לא כועסת?)

Taltul אמר/ה...

תודה, אכן מתכון קל מאד!תוך שנייה יש ארוחת ערב :)

ומור! השאלה היא איך נראים בסוף קיץ כזה בו אוכלים רק גלידה (צ'אבי האבי)

וברור שאני כועסת! סתם האמת שחשבתי לעצמי,מעניין אם מור תגיב על הפוסט הזה שיש בו את כל מה שהיא לא אוהבת...אז אני אפילו מופתעת לטובה!

מור אמר/ה...

איך נראים? הממ בואי נאמר שאם התלבטתי האם ללכת היום למכון אחרי העבודה, שאלתך גרמה לי להבין שזה בכלל לא נתון לדיון.
וברור שהגבתי, תמיד יש לי מה לומר, לא שמת לב? היום בו אלמד לסתום את הפה יהיה יום חג לאנשים באשר הם.

ולסיום - איפה איפה איפה ניתן להשיג צ'אבי האבי? היא חסרה לי (הגלידה. גלידה חסרה. חשוב לי להבהיר שאני לא עילגת). אני מתגעגעת ועצובה.

בישול בזול אמר/ה...

זה נראה רייט אפ מיי אלי. ינוסה בקרוב. תודה!
ואני עם מור לגבי הגלידה. כל עוד מקפידים לגוון בטעמים כדי שתצרכי מגוון של ויטמינים וקבוצות מזון :)

אנונימי אמר/ה...

אפשר גם עם קמח לא מלא? :)

אנונימי אמר/ה...

עכשיו ראיתי שלא קראתי עד הסוף ושכתבת שאפשר גם עם קמח לבן.

אבל יש לי 2 שאלות אחרות.

האם אפשר לאפות גם בתור מאפינס?
ועם איזה עוד ירקות את ממליצה לנסות את הלביבות האלה?

תודה!

אנונימי אמר/ה...

האם צריך 400 גרם כרובית ו-400 גרם ברוקולי או סה"כ 400 גרם משניהם יחד?

Taltul אמר/ה...

אנונימי,
אפשר עם קמח רגיל-אין בעיה
לא ניסיתי לאפות בתבנית מאפינס-מאמינה שאין בעיה, ממלאים כל שקע עד לחצי מגבוהו בבלילה ויוצאות מעין פשטידות קטנות.

אפשר להשתמש בתירס,תרד,אפונה ירוקה,מנגולד קצוץ, כרוב,חצילים,פטריות...

והכוונה ל400 גרם של כרובית וברוקולי יחד

אנונימי אמר/ה...

אני לא יודעת אם את קוראת תגובות על פוסטים ישנים אבל ננסה-
1. כמה זה 400 גר בכוסות מדידה?
2. אפשר לשים את התערובת בתבנית ולהכין בתור פשטידה?

טל אמר/ה...

הי אנונימית
סליחה על העיכוב במענה מקווה שהסתדרת
בעיקרון לא מדדתי בכוסות, כי 400 גר זה בדיוק חצי שקית של ירקות קפואים
להערכתי בין 2 ל-3 כוסות
ובהחלט אפשר לאפות כפשטידה או מאפינס

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים