-->

יום חמישי, ספטמבר 08, 2011

עוגיות נוטלה ללא תוספת חמאה או שמן (או מרגרינה)


באחד הימים המשעממים השבוע כל מה שיכולתי לחשוב עליו הוא שוקולד. ללכת הביתה ולאכול שוקולד.




 או מגש של עוגיות שוקולד טריות,סדוקות וקראנצ'יות.


בטוח תהיה בהן כמות מאד גדולה של נוטלה. כן כן, אין כמו נוטלה בסופו של יום רע, שתאיר קצת את היום.


אבל זה לא יספיק. לא רק היום הזה הוא בלתי נסבל. כל השבוע היה כך. עם כל הכבוד לנוטלה, גם כמות גדולה מאד לא תספיק להאיר שבוע שכזה.

עוד עוד שוקולד אני צריכה.



זה עדיין לא מספיק! חסר לי תחכום, חסר לי קראנץ'.


אני מחליטה להוציא מהבוידעם את הכלים הכבדים באמת, שאני שומרת לימים קשים בהם אני שוקוהוליקית עד הסוף. פולי קקאו טהורים גרוסים.

אני חושבת שהגעתי להחלטה. מאותו רגע אני לא יכולה לחכות להגיע הביתה,לערבב את השוקולד עם השוקולד וליצור מהם עוגיות סדוקות, פריכות, מנחמות.


שמחתי לגלות שמבעד לדלתות הארון מחכים לי בסבלנות מגוון חברים שמאירים ימים קשים.

ערבוב קצר


ועוד אחד או שניים קטנים



עדיין, זה לא מספיק. אולי כמה אוריאו'ס יעשו את העבודה.


עכשיו טוב.


עוד מעט יהיה יותר טוב.


נגיד, עכשיו.


עוגיות נוטלה קראנצ'יות
עפ"י מתכון שלי
30 עוגיות

מרכיבים:
2/3 כוס ממרח נוטלה
 ביצה
3 כפות סוכר חום דביק
רבע כפית מלח
חצי כוס שוקולד צ'יפס מריר
חצי כוס פולי קקאו גרוסים
כוס קמח לבן
חצי כפית אבקת אפייה


אופציונאלי: 6-8 עוגיות אוריאו חתוכות לרבעים

אופן ההכנה:
מקציפים בקערה נוטלה וביצה עד לקבלת תערובת חלקה ואוורירית. מוסיפים את הסוכר וממשיכים להקציף עוד קצת עד שהסוכר נמס. מוסיפים את השוקולד ופולי הקקאו, מנפים קמח,מלח ואבקת אפייה ומערבבים (ידנית) יחד עם שאר החומרים בעדינות עד לקבלת בצק אחיד וקצת דביק ומבריק. שומרים בקירור למשך שעה לפחות. לאחר הקירור צרים באמצעות כפית עוגיות קטנות. ניתן לכדרר אותן בידיים כדי לקבל צורה יפה. מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה עם רווחים בין עוגיה לעוגיה. אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות כ 15 דקות עד שהעוגיה יציבה ומזהיבה בשוליים, אך עדיין רכה במרכז.

הערות ושדרוגים:
  • אפשר להכין את הבצק מראש,לשמור בקירור ולמחר ליצור עוגיות ולאפות.
  • חשוב להקפיד על הקצפה טובה של הביצה והנוטלה, ולוודא שהביצא מוטמעת היטב בממרח.
  • לא לערבב את העיסה יותר מדיי, אמנם נוטלה הוא ממרח שומני, אבל הבצק לא מכיל עוד שומן פרט לכך, לכן ערבוב קצר מאד של הקמח עם שאר המרכיבים כדי לא לפגוע במרקם העוגיות.
  • לא לוותר על המלח! הוא מדגיש את הטעמים השוקולדיים בעוגיה.
  • אם אין פולי קקאו, אפשר להשתמש בכל סוג של אגוזים קצוצים. בשביל הקראנץ' אפשר להשתמש בברס(שבבי אגוזים מסוכרים) או פקאן סיני קצוץ.
  • לפרווה יש להחליף את ממרח הנוטלה בממרח שוקולד אגוזים פרווה, או ממרח רוזמרי או ממרח נוגט, או כל ממרח שוקולד פרווה שאתה אוהבים.
  • הבצק מתקבל דביק, אל תתפתו להוסיף עוד קמח מעבר למה שכתוב. זה מסתדר לאחר הקירור.
  • אני השתמשתי ב6 עוגיות אוריאו ממולאות בטעם אוכמניות שבורות לרבעים לחלק מהעוגיות, זו תוספת טעימה מאד למי שאוהב את העוגיות האלה.
  • אני אוהבת את העוגיות שלי קראנצ'יות לחלוטין לכן אפיתי אותן קצת יותר מ15 דקות, יותר לכיוון ה20. מי שאוהב עוגיות פריכות מבחוץ ורכות מבפנים, יש להקפיד על זמני האפייה ולבדוק אותן אפילו לפני שעברו 15 דקות.
  • אם נפשכם חשקה בעוגיות נוטלה אך אבוי! אין לכם נוטלה, הכינו את המתכון הבא:עוגיות נוטלה מזויפות




הערה: העוגיות אינן דלות או מופחתות בשומן, הן ללא תוספת חמאה או שמן. ממרח הנוטלה עשיר בשומן בפני עצמו לכן אין צורך בתוספת שומן ממקור אחר אבל עוגיות דיאטטיות הן בטוח לא!


עוגיות נוטלה שהכינה הגולשת ליהי שהשמיטה את פולי הקקאו והשוקולד צ'יפס ובמקום הוסיפה שוקולד לבן:

12 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

נראה מצוין ומושחת!

מגי גליקר אמר/ה...

מאממה מיה, שחיתות זו מילה קטנה ליד העוגיות היפיפיות שלך.
מקווה שעכשיו מרגיש לך טוב יותר.
אוהבת מאוד את סידרת הצילומים.

מגי

Winnie אמר/ה...

העוגיות האלה הן פשוט סוףףףףף!

את האמת אני לא מתחברת לשוקולד כמוך ולא אוהבת לאכול שוקולד בפני עצמו, אבל עוגיות שוקולד - מאדדדדדדדדדדדדד!
אין לי שום בעיה לחסל ערימת עוגיות כאלה, במיוחד כאשר בעוגיות שלך יש את כל הדברים הטובים ביחד!!

מור אמר/ה...

וואו טל, את פשוט לא אמיתית! סוף סוף מתכון שאני יכולה להגיב עליו כמו שצריך ;-)
קראתי את הפוסט הזה כמו ספר מתח. זה התחיל בנוטלה. ואז המשיך לשוקולד צ'יפס - אני מודה שזה היה קצת צפוי. פולי הקקאו היו טוויסט מפתיע. והאוריאו בסוף? סיום גאוני, ממש לא ראיתי את זה בא. דמעות של אושר מציפות את עיני, בסוף לגמרי הגעת לקתרזיס המיוחל (או שאולי אני הגעתי, בעקבות העוגיות שלך?). טירוף.
אגב, ההבהרה כי העוגיות האלה לא דיאטתיות (האפילוג, אם תרצי) הצחיקה אותי מאד. כי.. את יודעת. stating the obvious וזה ;-)
אה, ועוד משהו. אוריאו במילוי אוכמניות? מה?! איך לא שמעתי על זה מעולם והאם זה באמת טעים?

Taltul אמר/ה...

תודה לכולכן,אחרי העוגיותכבר הרבה יותר טוב...☺

ומור תתפלאי, אבל זה מפתיע לגלות כמה דברים שלי ולך ברורים מאליו מעלים תהיות משמעותית אצל אנשים אחרים!

לפעמים זה טוב ללכת על בטוח ולציין דברים כאלה..

ואוריאו במילוי אוכמניות (יותר נכון גלידת אוכמניות) זה מגניב, זה טעים,זה עושה הרגשה קרירה בפה קצת כמו מנטה וזה סגול!!

יש גם בטעם תות, ובטעם שוקולד חמאת בוטנים-שזה טעים מאד!!

שמרית זה לא רק שמרים אמר/ה...

יקירתי מרגישה שהרגשתך השתפרה :))
העוגיות נראות עסיסיות ושוקולדיות (איך לא....) :))
אני פחות מתחברת לכל השוקולד הזה אבל הן נראות מעולה!!

אסנת אמר/ה...

אני אוהבת את העוגיות רכות, הבן שלי ליתר דיוק, בכל אופן אפיתי אותן 10 דק יצאו מהממות!

אנונימי אמר/ה...

אוהבת כל תמונה וכל הסבר חחח מתה על השוקולד!

שבוע נהדר!
אלנה

קרן אמר/ה...

בדיוק מה שחיפשתי!
תודה תודה תודה, מחכה כבר להגיע הביתה בערב ולהכין :-)

דברת :) אמר/ה...

היי טולטול! אני לא בטוחה שזה פורסם אז אני כותבת שוב-
יש לי שתי שאלות, אחת קצרה ופשוטה = האם קריטי ששמתי סוכר לבן במקום סוכר חום?
השניה- מה זה אומר בצק אחיד ודביק [אני מבינה מה זה כשאני אופה חלות אבל כאן זה היה דביק ולא יכולתי לעבוד עם זה אז מה שעשיתי היה פשוט לעבד את הבצק עד שהחומרים התערבבו מספיק -שלא רואים את הקמח למשל..]

מה את אומרת?? :)

טל אמר/ה...

הי דברת
ממש לא קריטי ששמת סוכר חום
עשית בדיוק מה שצריך, זה ממש לא דומה לחלות.
מערבבים עד שלא רואים קמח, ואם הבצק דביק ולא נוח, פשוט מניחים תלוליות עם כף על תבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים. עדכני איך יצא!

דברת :) אמר/ה...

מעולה! בהחלט אעדכן :) תודה רבה!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים