-->

יום ראשון, ספטמבר 25, 2011

ראש השנה- עוגת דבש שוקולדית עם פירורי קינמון פריכים

עוד כמה ימים הוא פה. ראש השנה.
ואני הלוא הבטחתי לכם מתכונים לחג, לא הבטחתי?







הבטחתי.
אז נכון, כל הבלוגים בעולם בערך,או בארץ נגיד, מלאים במתכוני דבש/תפוחים/רימונים/סילאן

ויש המופרעים שמלאים גם בחלבה וגזר.

מעניין אם עוגת כרישה ועוגיות מנגולד זה קינוח טוב לערב חג. 


NOT

אז אני החלטתי הפעם,בניגוד למנהג הכמעט קבוע שלי-לשבור-את-המוסכמות-ולפרסם-מתכונים-לא-ברוח-החג, לפרסם מתכון אחד ברוח החג-מסורתי,חגיגי,שורשי ומה שבא לכם, ועוד אחד-מגניב,חדשני,פרוע,מודרני ו-וואטאבר.


אני יודעת, זה היה קצת מבלבל, אבל כל הדבש והשוקולד האלה עושים משהו למערכת העצבים שלי. תנסו לעקוב.

אז בגלל שאתם לא נחמדים (אנשי הפייסבוק, כן כן אתם שם) ולא רציתם לעזור לי להחליט מה לפרסם קודם, אני בחרתי לבד.

היחידה שטרחה לעזור בהחלטה הקשה היא מור מ-  Morcake  ולכן אני מפרסמת את המתכון שהיא בחרה!
תודה מור,על שתמיד אכפת לך! וסליחה שכמעט שכחתי אותך! (ד"א, כנסו כנסו לבלוג שלה, מטורף מה שהולך שם...)

נה לכם!
קבלו עוגת דבש שוקולדית ועשירה, עם פירורי קינמון פריכים ו..זהו. לא מספיק??
אז זהו, שהיא גם פרווה, מושלמת לקינוח בערב החג ולא צריך לשבור את הראש על המרות מחלבי לפרווה ועוד דברים לא נעימים...


___________________________________________________________________

ראש השנה תמיד מגיע יחד עם תחילת הלימודים.
אתם יודעים, שנה חדשה, התחלה חדשה, וכל הבלה בלה בלה.
אז אצלי ספסטמבר אוקטובר היא תמיד תקופה של התחלות חדשות.
כמעט כל ההתחלות החדשות בחיי חלות בתקופה הזו בשנה.


כל שנות הלימודים בחיי- כל ה12, נפתחו בספטמבר.

הערה חשובה ולא קשורה בעליל: אני חושבת שמגיע לי כל הכבוד גדול ושמן על כך שביד אחת שברתי ביצה, וביד השניה צילמתי את עצמי שוברת אותה עם מצלמת NIKON D90 הכבדה מאד שלי! 

ו...חזרנו.

גם תאריך הגיוס שלי חל בספטמבר. לקראת סוף ספטמבר.



ומן הסתם גם השחרור.
נכון השמן קצת חסר צבע? לא זו לא טעות בתמונה. זה שמן אגוזי לוז

מיד לאחר מכן התחלתי עבודה חדשה, שהייתה עבורי עוד "שירות צבאי"


ועכשיו כעבור שנתיים נוספות, אני עוד מעט עוזבת עוד מקום, לעוד התחלה חדשה.


שגם היא תתחיל באותה תקופה בשנה.


ואני יודעת שאני חופרת לכם על כך כבר כמה פוסטים ברצף-אבל מותר לבחורה להתלהב!


ככה זה זה כשאופים. המחשבות רצות בראש והופכות לסיפור. סיפור של כל עוגה או מאפה.


כמה דגשים לגבי הכנת העוגה:

  • הכנת הפירורים היא פשוטה בטירוף. בלי חמאה ובלי עניינים. פשוט מערבבים את כל המרכיבים של הפירורים בקערה קטנה באמצעות כף וזה מוכן!  רק לשלוח אותם למקרר עד שבלילת העוגה מוכנה.

יאמי פירורים! רק תתאפקו לא לחסל אותם לפני האפייה
  •  נכון היא לא עוגת דבש טיפוסית, אך למרות כל שאר המרכיבים טעם הדבש מורגש והעוגה לחה,דביקה ועסיסית. זה מה שמייחד אותה מכל עוגת שוקולד אחר או כל עוגת דבש רגילה. השילוב!
  • טיפ לאפייה בתבנית קפיצית: כדי שיהיה קל לחלץ את העוגה מהתחתית רצוי לשים נייר על תחתית התבנית. אם רוצים לשים נייר בתוך התבנית הוא מתקמט ומתקפל בתוכה (כי הוא מלבני והיא עגולה) והורס את האסתטיות של העוגה. ניתן למנוע זו בהנחת הנייר על תחתית התבנית המפורקת ואז להרכיב עליה את שולי התבנית בצורה כזו:


אפשר לקפל אותו לחצי לקבלת נייר חזק ועבה יותר. זה עוזר לנו להימנע מגזירות ועניינים במהלך האפייה.





עוגת דבש ושוקולד בציפוי פירורי קינמון פריכים
עפ"י מתכון שלי
עוגה בתבנית 24


מרכיבים:
לעוגה:
חצי כוס דבש
חצי כוס סוכר חום
חצי כוס שמן
3 ביצים
2 כפות קקאו
2 כוסות קמח
1 וחצי כפיות אבקת אפייה
קורט מלח
חצי כוס מים רותחים
2 כפות אבקת שוקולית
50 גר' שוקולד מריר מגורר דק


פירורי קינמון:
כוס קמח
רבע כוס שמן
3 כפות סוכר חום
חצי כפית קינמון

לחלק העליון:
כף גדושה דבש
2 כפות שוקולד צ'יפס מריר

אופן ההכנה:
מערבבים בקערה קטנה את כל מרכיבי הפירורים עד לקבלת בצק פירורי אחיד. שומרים בקירור.
טורפים את הביצים עם הסוכר והדבש עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את השמן בזרם דק תוך כדי בחישה. מערבבים את המים עם אבקת השוקו בכוס קטנה, יוצקים לתערובת הביצים ומערבבים היטב. מנפים לתערובת את הקמח, הקקאו המלח ואבקת האפייה. מוסיפים את השוקולד המגורר ומערבבים בעדינות, עד לקבלת תערובת אחידה וקצת גושית. לא להתפתות לערבב יותר מזה. יוצקים לתבנית אפייה מרופדת נייר אפייה ומשומנת מעט. מפזרים מעל הבלילה את הפירורים בשכבה אחידה, ומעל הפירורים את השוקולד צ'יפס.
אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות 40-45 דקות עד שקיסם יוצא נקי. מוצאים את העוגה מהתנור ובעודה חמה מזלפים בצורה אחידה כף גדושה של דבש ונותנים לה להיספג ולהצטנן.






הערות ושדרוגים:

  • מי שלא אוהב קינמון יכול לוותר בלי בעיה. לדעתי הוא מוסיף מאד, ויש לו ריח של חגי תשרי.
  • אפשר להחליף את הסוכר החום בלבן, אבל עדיף חום!
  • ניתן להשתמש בסילאן או סירופ מייפל במקום הדבש, אם לא אכפת לכם מטעמם הייחודי.
  • במקום שוקו אפשר להכין חצי כוס תה חזק או נס קפה, אבל זה עניין של טעם.
  • השוקולד צ'יפס בציפוי העוגה לא חובה, אבל הוא מאד מוסיף. שוקולד צ'יפס לבן ילך פה נהדר, וזה יהיה גם קישוט מאד יפה, אבל זה כבר חלבי אז לשיקולכם.
  • להימנע מערבוב יתר למרות שהבלילה גושית! אל תשכחו שיש שם גושים קטנים של שוקולד! עוגות דבש הופכות לחנק בשניה אחת מיותרת של ערבוב!
  • העוגה לא גבוה בטירוף, לכן לא מומלץ לאפות אותה בתבנית גדולה מ24, כדי שתישאר חגיגית ומרשימה ככל האפשר.
  • זמן האפייה משתנה בין תנור לתנור. לי לקח בערך 40 דקות לאפות אותה, אבל לכל אחד יש תנור אחר,עם עוצמות שונות,ופיזור חום שונה, לכן אני ממליצה כבר אחרי 20 דקות לבדוק מה מצב העוגה-וזו אגב, המלצה שתופסת לגבי כל עוגה וכל מתכון!
  • לא לוותר על המלח! זה מדגיש טעמים וממתן מתיקות! וחבר'ה, אתם צריכים את זה תאמינו לי.








ולשמרניים מבינכם שלא אוהבים עוגות דבש מיוחדות או את השילוב של דבש ושוקולד (אבל טובלרון אין לכם בעיה לאכול הא??)
חכו חכו למחר, ותקבלו מתכון שמרני ומושלם לראש השנה- גם הוא פרווה!!


עד מחר,למרות שבטח אאחל שוב, שנה טובה ומתוקה!


28 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

נראית מצוינת - לחה ועסיסית.

Winnie אמר/ה...

העוגה ניראית פשוט מ-ד-ה-י-ם
לדעתי - יש בעוגה הזאת שילוב טעמים נהדר. ממש לטעמי
לסיכום - וואוווווווווווווו

שתהיה לך שנה מתוקה ונהדרת!

פיית העוגיות אמר/ה...

יאממ יאממ יאממ, איזו עוגה מהממת- ממש עשית לי חשק לפרוסה!
עוגות פירורים תמיד עושות לי טוב על הנשמה,
ושילוב הטעמים פה ממש לטעמי :)
כרגיל כיף לקרוא אותך, את קורעת מצחוק
במיוחד עם מערכת עצבית רעועה, וערימות של עוגות דבש אכן עושות זאת
(מזל שלא פירסמתי עוגת דבש אז יכולה שלא לצאת מתחסדת במקרה. למרות שמודה ששקלתי זאת. ובלי גזר.)
חוצמזה התמונות מעלפות!
גם אני תמיד מחמיאה לעצמי על כמויות הדברים שאני מצליחה לעשות תוך כדי צילום,
ובכלל היה מצחיק הרבה יותר לצלם אותי מנסה לצלם תהליכי אפייה מורכבים, תוך החזקת הגוף בפוזיציות לא אנושיות מאחורי העדשה, חחח
שנה טובה מותק!

מור אמר/ה...

טוב תקשיבי, אני לחלוטין נקרעת בין הרצון לצרוח עלייך "ס-ל-י-ח-ה??? היתה מישהי אחת שכן הביעה עמדה בפייסבוק, אף על פי שהיא אדם מאד לא החלטי מטבעה" לבין הרצון לחבק אותך על העוגה הזו שנראית פשוט מדהימה (מה גם שפרסמת בסוף את המתכון שהלא החלטית תמכה בו, אז הדבר היחיד שהיא יכולה להתלונן עליו זה שלא ציינת אותה לטובה בזמן שנזפת בכל האחרים).
אוף טל, מה כבר ביקשתי? איזו מילה טובה?
אבל באמת, העוגה - וואו!
וכן, את הכי מוכשרת, לגמרי התרשמתי מתמונת הביצה (ובניגוד לתשעים אחוז מדבריי בדרך כלל, הפעם אני לא צינית ;-) ).
שנה טובה, סגולה ומתוקה!

גיל אמר/ה...

העוגה נראית מעולה!
אני אנסה להכין אותה בטוח בחג, כנראה ליום החג עצמו, שבו אנחנו נוסעים לבקר משפחה רחוק מהבית ואי אפשר להכין עוגה שדורשת קירור.
תודה ושנה טובה ומוצלחת!

Taltul אמר/ה...

בוקר טוב לכולם! עשיתם לי כיף גדול על הבוקר עם כל התגובות המקסימות האלה, אז תודה רבה ושמחה שאהבתם!

פייה, זה יהיה ממש מצחיק לתעד אותי כותבת פוסטים, מי שאין לו בלוג לא מבין במה זה כרוך! אבל זה ממש משעשע וכיף :)

גיל אשמח לשמוע איך יצא! ואפילו לראות תמונה! נחמד שקפצת לבקר

ומור אני כל כך מצטערת, את מה זה צודקת ולא נעים לי עכשיו, אני אפרסם התנצלות בפומבי :(

שנה טובה לכוווולכם!

nitzomer אמר/ה...

זה פשוט נראה מדהים!
אני לא מתה על עוגות דבש אבל השילוב עם השוקולד...... אני בהחלט אנסה!!
לא מאמינה שאני אומרת את זה על עוגת דבש אבל אני מחכה כבר לטעום!
תודה
שנה טובה ומתוקה!!!

מור אמר/ה...

את משהו את, התנצלותך התקבלה בשמחה!! הידד, משתלם להיות פולניה.
אבל אני גם ככה לא באמת יכולה לכעוס עלייך לאורך זמן - מי יספר לי על כל הדברים הטעימים והמגניבים שמתחבאים בסופרים השונים ברחבי הארץ? :-)

בישול בזול אמר/ה...

נראה ונשמע ממש לרוחי, נראה לי שאכין את זה הערב או מחר. תודה לך!
אני במיוחד מחבבת את הרעיון מכיוון שהבחור שונא עוגות דבש, אבל את העוגה הזו אני יכולה להציג כעוגת שוקולד תוך גלגול עיניים השמיימה בתמימות :)

אנונימי אמר/ה...

עוגה מעולה וציוחדת! כל הכבוד!
יש סיכוי שאפילו אנסה :-)

שנה טובה, מתוקה ומלאה דברים טובים!

אלנה

שמרית אמר/ה...

קחי לך טיפ..
גם אם זה מכיל ממש ממש מעט דבש זה מתאים לראש השנה :))

גם אני התגייסתי והשתחררתי בספטמבר, יש לנו עוד דבר משותף :)

אהבתי את הפירורים המהירים, אחלה שיטה!
והעוגה כרגיל..נראית נהדר.

שנה טובה ומתוקה כדבש
♥♥

בישול בזול אמר/ה...

העוגה יצאה עכשיו מהתנור, נראית טוב...:)

Taltul אמר/ה...

תודה רבה כולם ,
בישול אהבתי את הגישה שלך לגבי גלגול העיניים!! ברור לך שאת מצלמת ומראה לי תמונה נכון??

שנה טובה...

אלון אמר/ה...

עוגה כלבבי - נראית מדהימה, מרכיבים זולים ובלי מיקסרים. שמח להכיר את הבלוג שלך, שיהיה בהצלחה :-)

גיל אמר/ה...

הכנתי את העוגה והיא יצאה טעימה מאוד!
אמנם קצת ייבשתי לה את הצורה באפייה, אבל היא עדיין טעימה. כמעט לא מורגש בה הטעם של הדבש ואפשר בקלות למכור אותה כעוגת שוקולד לקהל בעייתי :)
תמונה עוד מעט בפייסבוק.
תודה!

אנונימי אמר/ה...

הכנתי את העוגה וגרפתי מחמאות , אז המון תודה !
רציתי לשאול : בפירורים מרגישים את הסוכר מתפצח בשיניים . האם זה צריך להיות כך , ואיך להימנע מזה ?

Taltul אמר/ה...

היי אנונימי,
אני שמחה לשמוע שהעוגה יצאה טעימה,מחמאות זה תמיד טוב!

לגבי הסוכר, כן זה אמור להיות כך כי מדובר בסוכר חום והוא שומר על צורתו באפייה. אני אישית אוהבת את זה כי זה נותן טקסטורה נוספת לעוגה, אבל אם זה מפריע, אפשר להשתמש בסוכר דק או אבקת סוכר או להמס את הסוכר החום בכף מים חמים...

אנונימי אמר/ה...

אכן נראתה מיוחדת, הכנתי בתבנית ח"פ גודל A4 יצאה גבוהה ומרשימה,אממה יבשושית וקצת חונקת בגרון,למרות ששמתי הרבה יותר מכף דבש בתום האפיה

Taltul אמר/ה...

אנונימי,
מתבאסת מאד לשמוע שהעוגה יצאה יבשושית, אך כנראה הדבר נובע מזמני האפייה.
כיוון שאפית את העוגה בתבנית רחבה וארוכה יחסית, התקבלת עוגה שטוחה יותר, שטח הפנים של העוגה גדול יותר, וכתוצאה מכך שטח המגע שלה עם חום התנור גדול יותר, וכתוצאה מכך זמן האפייה התקצר. ייתכן שאפיית יתר פגעה במרקם העוגה...
הזמן שציינתי מתאים לעוגה אחת בתבנית עגולה, וכמו שציינתי בהערות זה משתנה בין תנור לתנור, אבל לא נורא. מקווה שנהנת ממנה בכל זאת!

אוכל לנשמה אמר/ה...

העוגה מרשימה כמושלם , מהסוג שאני ממש אוהבת..
יופי של צילומים!!!
תודה
חיה

קורסים אמר/ה...

טוב, טל עכשיו ממש התעלית על עצמך.
הראיתי לבעלי אתמול את המתכון והוא אמר לי שלא נראה לו שאני יכולה לעשות את העוגה (חוצפן !). היום שהוא יחזור מהעבודה היא כבר תהיה מוכנה. תודה טל.

אנונימי אמר/ה...

עוגה מגרה אני הולכת להכין

אנונימי אמר/ה...

שלום טל,
רציתי לשאול אם אפשר להכין מראש ולהקפיא, ואז להפשיר בחג...?

תודה רבה וחג שמח!!
שרון

טל אמר/ה...

שרון,
לא ניסיתי להקפיא, ואין לי ממש ניסיון עם הקפאת עוגות אבל לא נראה לי שתהיה בעיה!
בהצלחה ואשמח לשמוע אם עבר בשלום :) חג שמח!

שרית אמר/ה...

היי
האם ניתן להכין עם קמח כוסמין עם אותן כמויות?
והאם ניתן לשמור במקרר יום יומיים לפני ההגשה?

טל אמר/ה...

לשרית
לא נראה לי שתהיה בעיה להחליף בקמח כוסמין
לגבי שמירה במקרא, יכול להיות שהמרקם שלה ישתנה קצת בקירור, מומלץ להגיש בטמפרטורת החדר או לאחר חימום קצר

אנונימי אמר/ה...

הי,
האם אפשר לשדך את הפירורים לעוגת שוקולית רגילה?
אשמח לתשובה

טל אמר/ה...

כן אין בעיה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים