-->

יום שני, ספטמבר 26, 2011

דובשניות רכות של קפה ואגוזים


אז לאלה מכם שניצבו מוכי הלם אל מול עוגת הדבש השוקולדית והמודרנית שלי אתמול, אל דאגה. כי אני מקיימת הבטחות!

לכבוד ראש השנה, כמו שציינתי גם אתמול, הכנתי שני מתכונים, והנה השני מובא לפניכם.

דובשניות רכות של קפה ואגוזים.



דובשניות. מה הן קשורות?

הן קצת שנויות במחלוקת לא?

אני תמיד הכרתי דובשניות כאלה ספק רכות ספק פריכות, מצופות בזיגוג לבן לימוני שתמיד היו לנו בבית באזור ראש השנה ויום כיפור.טעימות טעימות! ואני לא משוחדת.
כאלה שאמא שלי הכינה, לא קנתה חס וחלילה (בלי להעליב אף אחד, אבל אצלנו בבית לא בדיוק קונים מאפים, או חמאת בוטנים, או פיצה...מכינים אותם)

ואז באיזשהו שלב בחיי הצעירים נתקלתי בדובשניות הקנויות, שתמיד באו בשק צלופן מרשרש ונראו יותר כמו חלוקי נחל ישנים. טעם עבש, מרקם לא ברור, ולפעמים הן גם היו מצופות בשוקולד (שאח"כ התגלה כצימקאו שהוא בכלל לא שוקולד וזה נורא מעליב!)


לא הבנתי למה אנשים עושים את זה לעצמם! אני חייבת לעשות תיקון. להכין דובשניות בבית זה כל כך קל, כל כך מהיר, שאין שום הצדקה לקנות שטויות תעשיתיות...


לא רוצה לשמוע תירוצים של אין לי זמן ואפילו חביתה לא מצליחה לי!


אני לא מבקשת מכם להפריד ביצים, או חס וחלילה להקציף. פשוט לערבב ולאפות. אי אפשר לפשל.


מה שהופך את העוגיות האלה למיוחדות הם שני מרכיבים שלא רואים בד"כ במתכונים לדובשניות-פודינג וניל ויין לבן מתוק

ככה מתקבלות עוגיות רכות מבפנים, ופריכות ונגיסות מבחוץ עם הפתעות אגוזים בכל ביס.


לא לשכוח את האגוזים! אני כמעט שכחתי


בצק כל כך רך, קצת דביק אבל עדיין נעים ונוח.



ידיים רטובות מקלות על הגלגול ומונעות דובשניות עם "קוצים" כמו ההיא מאחורה.

ופיניש אחרון עם זיגוג אבקת סוכר פשוט וטוב


מוכן!


דובשניות קפה ואגוזים רכות ומזוגגות
עפ"י מתכון שלי
כ30 יחידות

 לעוגיות
רבע כוס שמן
רבע כוס יין לבן מתוק (ולא יין אחר!)
חצי כוס דבש
חצי כוס סוכר חום דביק
1 ביצה
חצי כפית אבקת אפייה
חצי כפית קינמון
כפית וחצי אבקת קפה נמס
2 ורבע כוסות קמח
80 גר' אינסטנט פודינג וניל (שקית)
קורט מלח
חצי כוס אגוזי מלך קצוצים דק


זיגוג -לא חובה
5-6 כפות אבקת סוכר
2-3 כפות מים

בקערה טורפים יחד סוכר ודבש. מוסיפים את הביצה והיין ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. מוסיפים את השמן לתערובת תוך כדי בחישה. מוסיפים קפה, קינמון ומלח ומערבבים היטב. מנפים לתערובת הביצים קמח ואבקת אפייה,מוסיפים את אבקת הפודינג והאגוזים ומערבבים בעדינות עד לקבלת בצק רך, קצת דביק ונעים למגע. באמצעות ידיים רטובות יוצרים כדורים קטנים ועגולים מהבצק. מסדרים אותם במרווחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות 10-12 דקות עד שהעוגיות נסדקות ומזהיבות בשוליים. במרכז הן עדיין קצת רכות למגע.
לאחר שהעוגיות מצטננות, מערבבים את מרכיבי הזיגוג עד לקבלת המרקם הרצוי וטובלים את החלק העליון של העוגיה עד שהיא מצופה בזיגוג.


הערות ושדרוגים:
  • אין לכם יין? לא נורא, אל תבכו. מיץ תפוזים או אפילו תירוש ילכו פה. נראה לי שאפשר גם יין אדום מתוק אבל לא ניסיתי ואולי זה יהיה דומיננטי מדיי.
  • היין חייב להיות מתוק! ולא יבש!
  • כשטועמים את העוגיות לא אומרים "ואו קפה!" הוא לא ממש מורגש, אבל הוא עושה את שלו גם בטעם וגם בצבע ואני ממליצה לא לוותר גם אם לא אוהבים, מקסימום להפחית לכפית.
  • אפשר להחליף את אגוזי המלך בכל אגוז אחר גרוס.
  • ניתן לצפות את העוגיות בשוקולד מריר מומס או להשאיר אותן ככה.
  • ניסיתי להכין זיגוג עם מיץ חמוציות כדי שייצא ורוד. זה טעים ומגניב, אבל זה יוצא דליל מדיי לא משנה כמה אבקת סוכר מוסיפים. אז אפשר להוסיף לזיגוג קצת קקאו או קפה נמס כדי לצבוע אותו.
  • אם יש לכם בעיה עם אינסטנט פודינג אפשר להחליף ב-3 כפות קורנפלור ושתי כפות סוכר וניל, אבל זה לא בדיוק אותו דבר.
  • כדי שיהיה קל לגלגל את הבצק לכדורים יפים וחלקים מומלץ להרטיב את הידיים בין כדור לכדור.
  • העוגיות נאפות מהר מאד לכן צריך לשים לב אליהן בתנור כבר לאחר 8-9 דקות ולראות מה מצבן.
ואחת לצלמת....



שנה טובה ומתוקה!  ♥

26 כבר הגיבו:

ענת אמר/ה...

מקסים!!! שנה מתוקה גם לך

Winnie אמר/ה...

ניראים מצויין
אני אוהבת מאדדדד דובשניות תוצרת בית :)
שתהיה לך ולכל משפחתך שנה מתוקה כמו הדובשניות

מור אמר/ה...

טל, התמונות - כרגיל - מהממות. שמתי לב ששוב צילמת את עצמך שוברת ביצה, אז מחיאות כפיים נוספות!
אני חושבת שטעמתי רק דובשנית אחת בחיי והיא היתה מהשקית הזאת שמוכרים בסופרים. או בשקם. זה היה דוחה ומאז החלטתי שאני לא אוהבת דובשניות. אבל שלך נראות טוב, אז אולי הגיע הזמן לתיקון.
אני רק מקווה שגם הדובשניות שלי יעשו פרצופים בעודן יושבות להן בתוך התבנית. כי אחרת זה פשוט לא שווה.

ושנה טובה (שוב)!

שמרית אמר/ה...

וואו מותק זה נראה טוב!
התמונות שלך מהממות, איזה יופי ואיזה שינוי לטובה מהתמונות שצילמת עד היום.
זה רק בזכות המצלמה או שגם איזה קורס קצר נכנס כאן לעניין?

פעם אחת הכנתי דובשניות בחיי ולא כ"כ התלהבתי, אולי בגלל שאני לא ממש אוהבת את הטעם...אבל שלך ממש עושות חשק לנסות שוב :))

אנונימי אמר/ה...

תודה על האתר המושקע והמתכונים המצויינים. ישר כח. שתהיה לך שנה טובה ומתוקה בכל התחומים.

Taltul אמר/ה...

תודה רבה לכולם!!
שתהיה לכם שנה מתוקה כמוכם!!

שמרית, יפה ששמת לב. החלפתי מצלמה וגם עברתי קורס לקראת הלימודים שמתחילים בקרוב...אז אני שמחה לראות שהוא השתלם! תודה רבה

ומור תודה על מחיאות הכפיים הנוספות, איזה כיף שאת מבינה :)

אנונימי אמר/ה...

הי טל אני דתיה ומציינת את זה כי יש פה מתכונים מחומרים זמינים ותמיד אפשרויות איך להחליף את זה לפרווה
אני נהנית מהאתר שלך לא נורמלי
ניסיתי כמה מתכונים וכולם התלהבו
המתכונים בריאים וקלים
איזה לימודים את מתחילה של אפיה?
נראהלי תצליחי בזה...יש לך כשרון פגז
בהצלחה לך
ותודה רבה שאת משתפת.(-8

Taltul אמר/ה...

אנונימית תודה רבה!
אני מסמיקה פה, ממש כיף לשמוע :)
שמחה שהייתי לך לעזר ושאת נהנת!

אפייה אני לא הולכת ללמוד, אלא עיצוב תקשורת חזותית, אבל לאפייה תמיד יהיה לי מקום בלב!

אנונימי אמר/ה...

זאת אני מהתגובה הקודמת שמי מלי
ואני מאחלת לך הרבה הצלחה(:
עם המעוף שלך זה בהחלט נשמע מקצוע מרתק...
הכנתי היום את העוגת שוקולד ודבש ואת הדובשניות (אומנם אחרי ראש השנה אבל יש עוד חגים בדרך)
יצא מהמם וחצי כבר התחסל...

Taltul אמר/ה...

היי מלי,
מקווה שאראה אותך פה הרבה!
תודה רבה על המחמאות, כיף לי לשמוע, פשוט כיף.

אשמח לראות תמונות אם יש!

יובל שם טוב Yuval Shem-Tov אמר/ה...

הדובשניות נראות מדהים!! אבל אותי מאוד מעניין איך מכינים בבית חמאת בוטנים. יש מצב שאת מגלה לי? (:

infi אמר/ה...

אוי מקסים! נרשמתי לעידכונים ותודה על הפירגון
בקישורים בצד. אנחנו מכירים מהבלוג?...

Taltul אמר/ה...

יובל ברוך הבא! את המתכון לחמאת בוטנים אני מאמינה שאעלה לכאן בקרוב, אז תיאלץ להמתין :)

ו-infi
אם מדובר בinfinity מהבלוג מתקמחים, אז היי! ברוך הבא גם אתה,כיף לראות אותך פה, לא יודעת אם אתה מכיר אותי, אבל אני חולה על הבלוג המדויק שלך!

מכללות אמר/ה...

ובכן, הדובשניות נראות ממש ממש טעימות, ורואים שהושקעה המון עבודה מחשבה ולב בעשייתם. נראה טעים מאוד. אני אוהבת. תודה טל.

אנונימי אמר/ה...

נראה מצוין!

אבל אנחנו לא אוהבים אגוזים בבית, ובמיוחד לא כשזה בתוך עוגיה רכה וטעימה! האם האגוזים הם קריטיים (כחלק מהמוצקים למשל?)

תודה!

Taltul אמר/ה...

תודה מכללות :)

אנונימי, אין בעיה לוותר את האגוזים, הם לא קריטיים ולא צריך להחליף בכלום :) פשוט להשמיט ולהמישך כרגיל

גבריאלה אמר/ה...

העוגיות נהדרות. מאד טעימות. הטעם של האגוזים לא כל כך מורגש למרות שאני בטוחה שהם עושים את שלהם בכל זאת... אני מאד אוהבת את המתכונים שלך.
דרך אגב לא היה לי בבית יין וגם לא מיץ תפוזים. חשבתי לרגע לוותר אבל לא יכולתי להתאפק אז בסוף שמתי פשוט מים ועדיין זה טעים

אנונימי אמר/ה...

זה נשמע טוב ונראה אני רוצה להכין אבל אני לא רואה את רשימת המצרכים ואופן ההכנה ..

דורין אמר/ה...

היי
רוצה להכין את המתכון אבל חסר לי סוכר חום דביק... האם אפשר להחליף בסוכר לבן? כמה לשים?
תודה!!
אגב.. אני מאוד אוהבת את הבלוג שלך והמתכונים שלך רצים אצלנו במשפחה בשמחה :-)
דורין

טל אמר/ה...

אותה כמות של סוכר לבן :)

עדי אמר/ה...

וואו נראה מעולה ורוצה להכין היום אבל אין לי מיץ תפוזים או יין
לגבי האגוזים גם אין :-( אבל שקדים קצוצים יש- הולך?

טל אמר/ה...

שקדים קצוצים הולך.
אפשר לשים מים במקום המיץ, או חלב

דורין אמר/ה...

וואו מתכון פשוט מעולה!
אני לא אוהבת דובשניות אבל אלה שהכנתי לפי המתכון שלך בהחלט אהבתי!
מתכון פשוט ואליפות כמו כל המתכונים שלך!
תודה :-)
שאלה: איך אפשר לאכסן את העוגיות? אני רוצה שישמרו כמה שיותר טוב עד יום ראשון כי אז אתן אותן בתוך מתנה לצוות הגן...

טל אמר/ה...

את העוגיות אפשר לשמור בצנצנת אטומה. הן יחזיקו מעמד יופי
תודה דורין! :)

דורין אמר/ה...

ולא במקרר?

בכיף! מגיע לך כל מילה טובה :-)

דורין

אנונימי אמר/ה...

הכנתי עכשיו ויצא מדהים. תודה רבה!!
תמשיכי לעשות דברים טובים ומשמחים (אני כבר יום שלם לא מפסיקה לעיין ולהיות מוקסמת מכל הפוסטים המתכונים הצחוקים הרישומים והתמונות.)
תודה!
נוגה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים