-->

יום שבת, אוקטובר 15, 2011

זריז, מתוק וחגיגי - בראוניז שקדים וקפה

שוקולד!
מזמן לא דיברנו על שוקולד. מה יותר טוב מלסגור ארוחת חג דשנה עם קצת שוקולד?



כבר הספקתם להכיר את אהבתי הבלתי נגמרת לשוקולד. 
מכיוון שאנחנו בתקופת החגים (המתישההה) שבד"כ גדושה בארוחות משפחתיות עמוסות אוכל כבד ומהביל, נשיקות חיבוקים ובני משפחה שמזמן לא ראיתם, קינוח שוקולדי כבד עלול להוות בעיה.



אנשים הגיעו מכל רחבי הארץ לטעום את המטעמים שהכנתם לכבוד החג.



קינוח כבד עלול למנוע מהם את האפשרות לנהוג הביתה.



תוספת של כמה כוסות יין אדום (לא למתכון- לדודים!!)



והרבה דודים שפוכים על הספה בסלון זה לא מראה נעים.

לכן עדיף להכין קינוח מרוכז שניתן לחתוך לקוביות קטנות, וביס אחד קטן יספק את הצורך במתוק של לאחר הארוחה.

כמובן שיש לקחת בחשבון שבני משפחה מסוימים ו/או חברים לא יצליחו להתאפק ויקחו עוד ביס או שניים, אז הכינו מצעים בקרבת מקום למקרה שלא יוכלו לנהוג הביתה.

בראוניז. כמה קל להכין, כמה קשה לפשל. באמת שזה פשוט פשוט.

מערבבים כמה מרכיבים בקערה, אפייה קצרה מאד ונגמר הסיפור! אחרי שטרחתם כל כך הרבה בחגים, מגיעה לכם קוביונת טעימה ומרוכזת. אבל לפעמים זה לא הקינוח הכי חגיגי ומרשים...

עם שקדים וקפה- הוא משודרג פלאים, מתוחכם וסוחט מחמאות. בנוסף המתכון פרווה ונטול גלוטן, כך שהוא מתאים גם לפסח, שהוא עוד חג, ולכל ארוחה או אירוע משמח.

את הנגלה האחרונה לקחתי לעבודה למסיבת הפרידה שלי, והרבה המהומים היו באוויר, אנחות ומשפטים סטייל אייל שני. אז אני מבטיחה לכם שתקבלו הרבה מחמאות...



לפני שמתחילים-כמה דגשים להכנת הבראוניז:
  1. את הביצים יש להוסיף אחת אחת לתערובת, לערבב היטב ורק אז להמשיך. לא את כולן בבת אחת כדי שלא נקבל חביתה. תערובת השוקולד עדיין חמימה מהמסת השוקולד והוספת הביצים בהדרגה תקרר את התערובת לאט לאט וכך הביצים לא יתבשלו.
  2. מכיוון שהבראוניז מרוכזים מאד, ונאפים כשכבה יחסית נמוכה ודקה, נדרשת אפייה קצרה מאד! יש לבדוק את התקדמות הבראוניז בתנור כבר לאחר 8 דקות. לי לקח לאפות אותם 17 דקות והשתמשתי בתבנית חד פעמית שמידתה 30X24. שזה אומר בראוניז מאד נמוכים. ככל שהתבנית תהיה קטנה יותר זמן האפייה יתארך בהתאם, אך יש לזכור כי המרקם הסופי צריך להיות לח ופאדג'י ואנחנו לא רוצים לפספס את זה ולכן אני ממליצה לעקוב .
  3. את הבראוניז ניתן לחתוך לריבועים יפים רק לאחר קירור של לילה במקרר, וגם לאחר מכן באמצעות סכין חדה ונוחה, אחרת הם ימעכו ויתפרקו.
  4. הבראוניז אמורים לקבל קרום מבריק מאד וסדוק. זה יפהפה בעיניי! הקפדה על השלבים והטיפים שציינתי- ותקבלו בראוניז מבריקים ומושלמים.
  5. מעבר לתוספת טעם עמוק, הקפה והמלח מחדדים ומעמיקים את הטעמים. אני ממליצה להקפיד להשתמש בהם ולא לוותר.
  6. גם אם זה נראה שהבראוניז לא אפויים, אין ממה לחשוש. הם מתייצבים לאחר הקירור. אם אתם לא בטוחים הנה טיפ. קיסם רטוב לחלוטין- בראוניז לא אפויים. קיסם נקי-בראוניז יבשים. קיסם לח עם פירורים רטובים ומעט "לכלוך"- המידה הנכונה של האפייה.



מה צריך?
קערה
כף/מטרפה
כפית
כוס / ספל (מידה סטנדרטית)
תבנית אפייה
סכין


מרכיבים:
200 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות
4 ביצים
כוס ורבע סוכר
חצי כוס שקדים טחונים דק
2 כפות קורנפלור
חצי כוס שמן
רבע כפית מלח
כף אבקת נס קפה
3 כפות שקדים מולבנים פרוסים


אופן ההכנה:
מחממים את השוקולד המריר במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד שהשוקולד נמס. מערבבים את הסוכר והשוקולד היטב. מוסיפים ביצה אחר ביצה. כל פעם מוסיפים ביצה אחת ומערבבים נמרצות עד שהיא מוטמעת לחלוטין בתערובת, ורק אז מוסיפים עוד ביצה. מוסיפים שקדים טחונים, קפה נמס, שמן, מלח  וקורנפלור ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. יוצקים לתבנית משומנת ומפזרים מעל בשכבה אחידה את השקדים המולבנים. אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות בין 15-20 דקות. קיסם שמוחדר לעוגה צריך לצאת קצת "מלוכלך", כי הבראוניז צריכים להישאר לחים. לבראוניז קרום מבריק וחלק.
את הבראוניז יש לצנן לחלוטין בטמפרטורת החדר, להעביר למקרר למשך כמה שעות ואז לחתוך לקוביות באמצעות סכין חדה.



הערות ושדרוגים:

  • מי שלא אוהב קפה אין בעיה להשמיט מהמתכון.
  • את השקדים ניתן להחליף באגוז אחר לפי הטעם-פקאן,מלך ואפילו בוטנים.
  • אם מרקם פאדג' פחות אהוב עליכם ואתם מעדיפים בראוניז יותר יציבים ופחות פאדג'יים אפשר לאפות עוד 5 דקות מהזמן המומלץ.
  • את הקורנפלור אפשר להחליף באותה כמות של קמח רגיל אך אז יש להיזהר מערבוב יתר ולהוסיף אותו ממש לקראת הסוף.
  • ניתן להקפיא, ולנשנש קוביות ישר מהמקפיא. מסוכן! ראו הזהרתי.


את המתכון ניתן למצוא גם פה בליווי ערך תזונתי.

חג שמח ומתוק!


20 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

אוהבתתתתתתתתתתתתתתתתת
וממש מתאימה לי חתיכה עכשיו, למרות שהשעה מאוחרת.
מתה על בראוניז!
ואני גם חושבת שהכי כייף זה שהם רכים כאלה - יאמייייייי

אנונימי אמר/ה...

נראה טעים ופחות מושחת מהאחרים.
שאלה שתמיד רציתי לשאול.
למה מוסיפים מלח?
כמה חתיכות יצאו ממעדן זה?

נטלי אמר/ה...

יאמ יאמ יאמ!!!

Taltul אמר/ה...

תודה לכולם,
וויני זה הכי כיף שהם רכים! :)

אנונימי-מתקבלות בערך 30 קוביות קטנות.
המלח מעבר לכך שהוא מעדן את המתיקות ו"שובר" אותה, הוא מדגיש ומעמיק את הטעמים האחרים ולכן אני ממליצה לא לוותר!

שרית-ב אמר/ה...

כמה שהבראוניז שלך מגרים ומזמינים !
אהבתי !

ואפילו אוהבת מאוד , כי הם עשויים עם שמן ולא הררי חמאה שאני מתעבת .....

אשמח אם תוכלי להביא מידי פעם מתכונים על בסיס שמן .

תודה ומועדים לשמחה !

שרית-ב

מור אמר/ה...

טוב נו, נראה מעולה, כמובן. פאדג'י בדיוק כמו שצריך!
זה נכון שקשה להרוס בראוניז, אבל כשהם יוצאים טוב, הם יוצאים טוב. ונראה לי שיצא לך טוב :-)
מזלך שבמקרה הכנתי אתמול בראוניז ועכשיו יש לי קופסא (כמעט) מלאה שלהם, אחרת הייתי מאד כועסת על ההתעללות הקשה על הבוקר.

מגי גליקר אמר/ה...

נראים מעולה הבראוניז שלך, פאדג'יים עד מאוד.

מגי

Taltul אמר/ה...

מור אני כבר מחכה לראות מתכון-הם נראים מסקרנים מאד!

תודה מגי

ושרית, שמחה שאהבת, אני מאד אוהבת חמאה-אבל נמנעת משימוש מופרז בה, לכן רוב המתכונים בבלוג-בעיקר עוגות בחושות וחלק רב מהעוגיות עושים שימוש בשמן במקום חמאה...אז תשוטטי ותבלי :)

חג שמייח

שמרית אמר/ה...

מממממממ...יאמי!!
הכי טעימים שהם רכים וחמימים עם כדור גלידה ליד......
נראים נהדר, אוהבת את השקדים למעלה :)

ענבל אמר/ה...

את אומרת שתמצית קפה תתאים כאן? והפוסט מהמם כרגיללללל!!! יאמ

Taltul אמר/ה...

ענבל טוב לראות אותך!
כן תמצית קפה תתאים גם תתאים :)
תהני מחכה לתמונות!

ענת אמר/ה...

אני יכולה להשתמש בקפה מגורען?

טל אמר/ה...

ענת אפשר, מומלץ להמיס בטיפונת מים חמים ואז להוסיף

sugarcook אמר/ה...

את גאון. לא, באמת. סימנתי לי את המתכון הזה ממש מזמן ורק עכשיו, בעודי מחפשת נואשות אחר מתכון שוקולדי שמותר לי להכין (משמע: בלי חמאה), מצאתי אותו וניסיתי.
זו הפעם הראשונה שאני מכינה בראוניז עם שמן שעומדים בזכות עצמם ולא נותנים תחושה של תחליף לדבר האמיתי. גם כששיחקתי קצת עם המתכון מפאת מה שהיה בבית (רק 1/4 כוס שקדים טחונים ולא היה קורנפלור אז המרתי בקמח, במקום שקדים פרוסים פיזרתי שוקולד לבן) יצא מעולה מעולה.
תודה רבה, את נהדרת והשבת לי את האמון בבראוניז נטולי חמאה.

אנונימי אמר/ה...

נראה ממש טעים ומגניב. האם אגוזי מלך טחונים דק יעבדו היטב במקום שקדים טחונים?

טל אמר/ה...

בטח, יעבוד מעולה!!

אנונימי אמר/ה...

מה גודל התבנית?

טל אמר/ה...

תבנית חדפ בינונית מלבנית

אנונימי אמר/ה...

אם אני רוצה לשים חמאה במקום השמן, כמה לשים?

טל אמר/ה...

100 גרם חמאה במקום השמן

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים