-->
טוען...

יום ראשון, אוקטובר 23, 2011

בורקיטס - כי זה מתחרז עם צ'יקיטיטס!

איזה כיף זה שנהיה נעים בחוץ ואפשר לצאת לפיקניק ולאכול בורקיטס בצל עצי הפקאן!



מה שכן, לא כיף להיות חולה בפיקניק, ושמי שהכנתם לכבודו את הבורקיטס לא אוהב בורקיטס בכלל- עוד יותר לא כיף.


אבל לא משנה. בורקיטס הם דבר קטן ונפלא!
מרכזים בתוכם את כל הגבינות שאתם מתים להיפטר מהר, הם קטנים ומלוחים, ודברים קטנים ומלוחים זה תמיד טוב, לא?

אז בלי הרבה מילים.












כמה דגשים לגבי המתכון:

  1. הכנת הבצק דומה לבצק של שבלולי הפיצה. מתחילים בלטרוף נוזלים יחד עם שמן וחומץ לתערובת קרמית (מדהימה) ואז הוספת היבשים בבת אחת ועיבוד קצר. קל ופשוט.
  2. הבצק מכיל סודה לשתייה ואבקת אפייה. סודה לשתייה מגיבה במגע עם חומצה, ואבקת אפייה מגיבה במגע עם נוזל, ושניהם נמצאים גם בבצק. לכן יש לעבוד מהר, איך שהבצק מוכן להתחיל לרדד ולקרוץ עיגולים. אין צורך בקירור הבצק או במנוחה במקרר, הוא נפלא ונוח איך שהוא.
  3. הבצק דורש עיבוד קצר מאד, כשהפירורים הרטובים מתגבשים לכם לבצק מתחת לידיים-יש להפסיק. אתם תרגישו לבד. הבצק כל כך רך ונוח, ועיבוד יתר יהפוך אותו לקשה וסרבן.
  4. הבצק יכול להיות קצת "רטוב". אל תתפתו להוסיף לו קמח במהלך העיבוד. מה שכן, חשוב לקמח היטב את משטח העבודה ואת המערוך. מומלץ לעבוד על נייר אפייה מקומח היטב. הכי נוח.
  5. לא כדאי להפציץ את הבורקיטס במלית. היא אמורה להספיק להכל, ויכול להיות שתישארו עם קצת עודפים. הכמות שאני מילאתי את שלי? כמו בתמונה? יותר מדיי. מצאתי את עצמי אוכלת גבינות שנזלו מהבורקיטס ונאפו ונהיו גוש קראנצ'י מבעבע. בעצם זה לא דבר כזה רע...
  6. חשוב להדק טוב טוב את שולי הבצק כשסוגרים את הבורקיטס אחרת הם נפתחים באפייה והמלית בורחת. אם ממש יש חשק להשקיע, אפשר לעבור על כל אחד ואחד מהם עם מזלג וליצור שוליים מהודקים ודקורטיביים.



בורקיטס גבינות קטנטנים ומשגעים
עפ"י מתכון שלי
30 בורקיטס קטנים, 15 גדולים


מה צריך?


קערה
קערית
נפה
מערוך
כף
כפית
מטרפה
ספל מדידה מידה סטנדרטית
חותכן/רינג

לבצק:
2 כפות מיץ לימון
כף סוכר
רבע כפית מלח
חצי מיכל שמנת חמוצה (100 מ"ל)
חצי כוס שמן
רבע כוס חלב
2 וחצי כוסות קמח
חצי כפית סודה לשתייה
כפית אבקת אפייה

למלית:
125 גר' גבינה לבנה (חצי גביע)
125 גר' קוטג' (חצי גביע)
100 גר' גבינה בולגרית מפוררת (קצת פחות מחצי ריבוע)
125 גר' גבינה צפתית מפוררת (חצי עיגול)
1 חלבון ביצה
מעט פלפל שחור
רבע כפית מלח

לציפוי:
1 חלמון ביצה מעורבב עם קצת מים
שומשום

אופן ההכנה:
מערבבים בקערה את כל מרכיבי המלית מלבד החלבון המלח והפלפל. טועמים ומתבלים בהתאם למליחות הגבינות, מוסיפים את החלבון ומערבבים היטב.
בקערה מניחים שמנת,חלב,שמן,מלח,סוכר ולימון וטורפים היטב עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. מנפים את הקמח יחד עם אבקת האפייה והסודה ומוסיפים לנוזלים. לשים עד לקבלת כדור בצק אחיד ונוח,קצת רטוב, אך לא יותר מדי.
מחלקים את הבצק לשני חלקים.על משטח מקומח היטב מרדדים כל חלק לעובי של חצי ס"מ. קורצים עיגולים (השתמשתי ברינג בקוטר 8 ס"מ)
ומניחים כפית מהמלית בכל עיגול-במרכז העיגול ולא בשוליים. סוגרים את העיגולים כך שיתקבלו סהרונים. מהדקים את שולי הבצק היטב. מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ומברישים בחלמון הביצה ומפזרים מעל שומשום. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות 20 דקות עד שהמאפים מזהיבים.



הערות ושדרוגים:

  • המאפים הכי טובים ביום הכנתם. לאחר מכן ניתן לשמור במקרר כשבוע או להקפיא, ולחמם מעט בטוסטר אובן או בתנור-והם כמו חדשים.
  • אני הכנתי את הבורקיטס בגרסת המיני והשתמשתי ברינג בקוטר 8 ס"מ כדי לקרוץ את עיגולי הבצק. אם בא לכם בורקיטס יותר גדולים ונדיבים במלית, חיתכו עיגולים בקוטר גדול יותר. מניסיוני, הם יותר טעימים כשהבצק עבה, אז ייתכן שאפילו תצטרכו להכפיל כמויות ☺
  • לבורקיטס שלי לקח 20 דקות בדיוק להיות מוכנים. אם מכינים אותם גדולים זמן האפייה יתארך. הם צריכים להיות אפויים זהובים ומבעבעים מאד. בדקו אותם כבר אחרי 10 דקות בתנור ליתר ביטחון.
  • את הלימון ניתן להחליף בכף חומץ פשוט אם אין לימון בשטח.
  • יש לכם פטה? קשקבל? אין צפתית אבל יש צ'דר? מה הבעיה. תחליפו באיזו גבינה שבא לכם. רק להקפיד שיהיה איזון בין גבינות יבשות לרטובות, ולטעום לפני שמוסיפים מלח.
  • במקום שומשום אפשר לפזר פרג, קצח, שומשום שחור או מלח גס.
  • ניתן להחליף חצי מכמות הקמח בקמח מלא. זה נשמע לי נהדר! חבל שלא היה לי קמח מלא.
  • ניתן להוסיף זיתים, תירס, עגבניות מיובשות, עשבי תיבול ומה שבא.



בתאבון, צאו לטייל העולם יפהפה!


14 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

לא פייר. זה נראה הרבה יותר מדי טעים, ויש לי חולשה למאפים מלוחים!

נטלי

Winnie אמר/ה...

יאוווווווו טל - את לא יודעת כמה שאני משוגעת על המאפים האלה.
זאת הסיבה שאני בד"כ לא מכינה בבית, כי אני פשוט זוללת אותם.
וגבינות יש לי תמיד בבית....
יאוו הייתי זוללת עכשיו איזה 10 מבלי למצמץ בכלל :)

מור אמר/ה...

תראי, העניין הוא כזה. קודם את מעלה מתכון למרק עגבניות, אחר כך בורקיטס עם מלא מלא גבינות שמגעילות אותי (כפי שאת מבינה, אין לי שום בעיה לומר איכס על אוכל), ובראשן קוטג'. והרי עגבניות וקוטג' הם שני אויביי הגדולים ביותר. ביחד ולחוד. אז את מבינה.. קצת קשה לי.
עם זאת, התמונות שלך מהממות כרגיל, כל פעם קצת יותר מהפעם הקודמת. פשוט הרגשתי לעצמי קצת מטופשת לכתוב שוב ושוב "טל, התמונות שלך מהממות. טל, תעשי לי פלאש" ותו לא. שלא תחשבי שאני איזו סטוקרית תמהונית (אפילו שאני קצת כן) ;-)

עכשיו את מוכנה בבקשה להביא איזה משהו עם שוקולד, כדי שאוכל לבטא את עצמי כמו שצריך?!
באהבה רבה(!!!), מור

"תעשי לי פלאש". זה לא באמת משהו שאומרים, נכון? אני חושבת שאני צריכה ללכת לישון.

Maayan אמר/ה...

זה נראה טוב... שומרת במועדפים

בישול בזול אמר/ה...

טל תעשי לי פלש!! (מורקייק, שם שם)

הם באמת נראים טוב גם בלי קשר לאיכות הצילום. מאפים אישיים תמיד יוצאים לי קצת מצ'וקמקים, אולי בגלל שבשלב כלשהו נמאס לי לקרוץ ולהדק והעבודה שלי נהיית מפוזרת. שלך נראים מצויינים אחד אחד :)
ה בהחלט נכנס לטו דו ליסט שלי (לצערי לא בשבוע שבועיים הקרובים, אבל כשיהיה לי זמן. אעדכן כשאכין.). אה, ויכול להיות שזה יהיה במשולשים כדי שאוכל רק לחתוך את הבצק לריבועים ולא להשתמש ברינג :)

ענת אמר/ה...

נראה מעולה, תמונות מקסימות!! והניחוחות מגיעים עד לכאן...:)

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

אוהבת מאפים מלוחים עם גבינות,ביחוד שאין פה חמאה או מרגרינה זה מעולה.
תודה רויטל

Taltul אמר/ה...

תודה לכוווווווולם!

בישול, חשבתי גם לחתוך פשוט לריבועים ואז לקפל למשולשים,אבל חוש האסתטיקה והשאיפה לשלמות התגברו על הכל :) בהחלט אפשרי

מור אני מבינה.הכל גבינות וירקות בזמן האחרון. אני אתקן את זה בהקדם!

שמרית אמר/ה...

טל...תחזרי לשוקולד ובמיידי...
את ממש מגזימה...!!
מי מפרסם תמונות כ"כ קשות של בורקיטס מלא בגבינות??
ועוד לפני שבכלל אכלתי ארוחת בוקר...למה? מה עשיתי רע בחיים שזה מגיע לי??
טוב...בטח הבנת כבר שאני מאוווד אוהבת בורקיטס אז תעשי לי משלוחה של איזה 10??

פיית העוגיות אמר/ה...

אם את נצקבלת עוד פעם במישהו שלא אוהב בורקיטס- מעולה!
פשוט תעבירי אותם אליי..
זה אחד המאפים האהובים עליי,
והביצוע נראה הורסססס
הרגת אותי עכשיו... מזל שיש לי סמבוסק בשר וגבנ" במקרר P: הולכת לכרסם

אנונימי אמר/ה...

אפשר להסתדר גם בלי קוטג' במלית? פשוט לשים יותר גבינה לבנה? כי אין לי קוטג' ואין פה מכולת....

טל אמר/ה...

אנונימי
אפשר להחליף,זה יוצא קצת שונה אבל לא בעייתי.
בהצלחה

גוטי אמר/ה...

ניתן להחליף את השמנת החמוצה במשהו אחר?

טל אמר/ה...

אפשר ביוגורט או לבן / אשל

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים