-->

יום חמישי, אוקטובר 06, 2011

עוגיות שוקולד צ'יפס מזויפות או:עוגיות טחינה לפרצוף - ללא גלוטן



עוגיות טחינה לפרצוף!
למה לפרצוף? ככה!


אז נכון שהן נראות כמו עוגיות שוקולד צ'יפס סטנדרטיות? 

אז זהו. הן לא.

עם כל אהבתי לעוגות גבינה, שוקולד, טראפלס וקרמל, יש לי אהבה גדולה לעוגיות. אני סוג של מפלצת עוגיות קטנה וזדונית.
אני תמיד אוהבת שיש בבית צנצנת עוגיות מלאה (למחצה).
זה גם כיף, זה גם פוטוגני, וזה כזה מרתה סטוארט!

אז העוגיות הבאות הולכות להפיל אתכם מהכסא מרוב הפתעה! טוב אולי לא להפיל, אולי להזיז קלות. או לפחות להפיל לכם את הלסת!

 כי :

1) אין בהן גלוטן! מוהאהאה (וכמות ממש קטנה של קמח)

2) אין בהם חמאה או מרגרינה! 

3) המרכיב העיקרי בהן הוא: טחינה! טא-טם! גולמית! משומשום מלא!

4) הן נראות בדיוק כמו עוגיות שוקולד צ'יפס רגילות, וטעימות אותו דבר אם לא יותר.

5) הן בריאות, משביעות ומזינות! (אבל לא דיאטטיות)


מתחילים עם מלא טחינה גולמית מתקתקה, ומעט שמן


טחינה גולמית היא דבר מאוד פוטוגני. מצטלמת ממש יפה אני חייבת לציין. נראית פה קצת כמו מכתש, לא?


כשמערבבים טחינה עם שמן, מקבלים תערובת קרמית מדהימה, שמזכירה לי קצת חמאה מוקצפת עם סוכר.
.

יחד עם ביצה ו"קצת" סוכר



מוסיפים תוספות כמובן. אי אפשר בלי תוספות.אה וקמח. נטול גלוטן. כן כן.והטעם של הטחינה לא ממש מורגש, מאד עדין, וגם אם אתם לא אוהבים טחינה, את העוגיות האלה תאהבו.


ומקבלים בצק עוגיות מדהים שנראה בדיוק כמו בצק עוגיות שוקולד צ'יפס כאלה אמיתיות מחמאה וגלוטן ודברים!

כזה!


ואז אופים. ואז אוכלים. ואז זה חם. אווע!

אבל טעים. 

כיף. עוגיות זה כיף.

כמה דגשים על הכנת המתכון:

1) יש לחמם את התנור מראש.

2) המתכון פשוט ואין איפה לטעות, פשוט מערבבים כמה חומרים בקערה ואופים. גם מערבוב יתר אין מה לדאוג, אין גלוטן בקמח. עוגיות קשות יתקבלו רק מאפיית יתר.

3) את העוגיות יש לסדר בתבנית במרווחים די גדולים כי הן מתפשטות באפייה. ניתן לעשות זאת באמצעות שתי כפות (הכמות המומלצת היא בערך חצי כף גדושה). ממלאים כף אחת בכמות הרצויה ובאמצעות הכף השנייה (או כפית שכבר לכלכנו) מורידים את הבלילה לתבנית מהכף.אם הבצק קצת לא נוח לעבודה, או שבא לכם לכדרר ממנו כדורים ואז לאפות, קירור של שעה במקרר יעזור.

4) אפייה של 10 דקות תניב עוגיות פריכות מבחוץ ורכות ולעיסות מבפנים, שוליים זהובים ומרכז בהיר ורך. אפייה של 12-13 דקות תניב עוגיות זהובות ופריכות יותר.

5) הבצק יכול להיות קצת שמנוני. אם הוא שמנוני מדיי מוסיפים קמח לפי הצורך עד שמתקבל מרקם יציב ונוח לעבודה.
עוגיות טחינה ושוקולד צ'יפס ללא גלוטן 

עפ"י מתכון שלי
24-26 עוגיות


מה צריך?
קערה
מטרפה
כף
כפית
כוס/ ספל (מידה סטנדרטית)
מרכיבים:

חצי כוס טחינה גולמית משומשום מלא
3/4 כוס סוכר 
כף תמצית וניל
1 ביצה
50 גר' חלבה מפוררת
חצי כוס שוקולד צ'יפס מריר
4-5 כפות קורנפלור / קמח תפו"א/ קמח רגיל  (ייתכן ויהיה צורך בעוד קורנפלור מעבר לכמות המצויינת כאן-ראו הערה למטה)

 *** במידת הצורך: 1/3 כוס שמן קנולה

אופן ההכנה:

מערבבים בקערה את הטחינה והשמן עד לקבלת תערובת קרמית וחלקה. מוסיפים את הביצה, וטורפים עד שהביצה מוטמעת בתערובת. מוסיפים תמצית וניל, סוכר, חלבה מפוררת ושוקולד צ'יפס ומערבבים היטב. מנפים את הקורנפלור לקערה עם התערובת ומערבבים יחד עד לקבלת בצק רך ונוח. באמצעות כפיות יוצרים תלוליות של בצק על גבי תבנית מרופדת נייר אפייה. בין תלולית לתלולית יש להקפיד על מרווחים כי העוגיות מתפשטות. אופים את העוגיות בתנור שחומם מראש ל170 מעלות, 10 דקות לעוגיות קריספיות מסביב ורכות מבפנים, או 12 דקות לעוגיות פריכות וקראנצ'יות יותר.


אפשר לתת אותן לילדים ולהגיד להם: כן בטח בטח! יש בזה מלא חמאה ודברים לא בריאים! ובעצם לגרום להם לאכול טחינה מלאה בסידן ומגנזיום! מוהאהאהא 


הערות ושדרוגים:

עדכון 07/04/2013:
בעקבות הרבה הערות קוראים לגבי המתכון הזה, שהבצק מתקבל מאד שמנוני, אני מציעה להכין את הבצק בלי השמן ולהוסיף אותו רק במידת הצורך, מכיוון שהטחינה שמנונית מספיק. אם הבצק יתקבל יבש מידיי או פירורי- להוסיף כף אחת של שמן ולהמשיך לפי הצורך. אם הוא מתקבל נוזלי מידיי או שמנוני- להוסיף כף קמח ולהמשיך.

  • לאוהבי המתוק:3/4  כוס סוכר. לחובבי הפחות: חצי כוס סוכר. (חום, לבן, דבש סילאן, מייפל...מה שיש)
  • יש לכם טחינה משומשום ריק? (לא מלא כאילו דא?) תשתמשו בה. זה סבבה לגמרי.
  • שונאים טחינה? חמאת בוטנים, חמאת שקדים, חמאת אגוזים (עדיף ביתית, אבל אני יודעת שאני מגזימה (: ) שימו לב- אם מחליפים בחמאת בוטנים/ שקדים/אגוזים ממותקת-יש להפחית בכמות הסוכר כדי שלא יהיה מתוק מדי.
  • את הקורנפלור אפשר להחליף בכל קמח אחר בהתאם לרגישות כמו קמח תפו"א, או קמח קונדיטור. ואם אין לכם בעיה עם גלוטן-קמח רגיל.
  • תוספות שעוגיות טחינה אוהבות: תמרים קצוצים, צימוקים, אגוזים קצוצים...
  • את הסוכר אפשר להחליף באותה כמות של תחליף סוכר.


אהבתם את הרעיון של עוגיות הטחינה אבל בא לכם משהו קצת אחר? נסו את אלה

עד לעוגיה הבאה...

31 כבר הגיבו:

מגי גליקר אמר/ה...

לקח לי דקותיים להבין שעוגיות טחינה לפרצוף זה דווקא טוב :-) (הגיל, הגיל...) הן נראות מאוד מרשימות ואני בטוחה שגם טעימות, גם השילוב של טחינה, שוקולד וחלבה נשמע לי קטלני עד מאוד.
הן גם מאוד פוטוגניות העוגיות שלך.

שנה וחתימה טובה,

מגי

Winnie אמר/ה...

כן, גם אני מאד אוהבת את השילוב של חלבה ושוקולד (טחינה וסוכר/דבש זה כמו חלבה) - זה אחד השילובים הטעימים.

מה שעוד מצא חן בעיני, זה דווקא שהעוגיות דקות! זה בהחלט שונה מעוגיות אחרות, וזה גם נראה יפה.

גמר חתימה טובה!! :)

מור אמר/ה...

בעודי קוראת את הפוסט כבר תכננתי את התגובה שלי, משהו בסגנון של "העוגיות נראות מגניבות והכל, אבל איי דונט דו טחינה וחלבה". ואז ראיתי שאפשר להשתמש בחמאת בוטנים במקום, אז.. שכחי מזה. חמאת בוטנים איי דו דו. אה, ושומשום ריק? מצחיק :-)

אבל עזבי שטויות, את שמת לב שטבלת הרשיז קוקיז אנד קרים הפכה להיות הכותרת שלך?!

Taltul אמר/ה...

תודה לכולם :)
ומור הייתה לי הרגשה שאת אנטי טחינה.
אז חמאת בוטנים זה בשבילך :)

וכן מור אני שמתי לב! מה קורה כאן? עוגיות זדוניות וקרם רשע מנסים להשתלט לי על הבלוג?

ד"א זוכרת שדיברנו על קורנפלקס צ'ורוס? אז יש מאותה חברה קורנפלקס בטעם וופל אמריקאי עם מייפל שזה בצורת וופלים קטנטנים וזה ממש טעים!

סתם רציתי שתדעי.

מור אמר/ה...

דווקא את הקורנפלקס הזה אני מכירה (סוף סוף)!! אכלתי אותו לא מעט כשהייתי קטנה. אולי זה מסביר למה היום אני נראית כמו שאני נראית.

בישול בזול אמר/ה...

אווו אני גם הולכת לנסות בגרסת חמאת הבוטנים (יש סביבי יותר מדי אלרגים לשומשום). והכותרת באמת חדשה נכון? זה לא שהיא שם כבר חודשיים ופשוט לא שמתי לב נכון? אם כך תתחדשי, זה מאוד מתאים וחמוד :)

Taltul אמר/ה...

חחח כן בישול, היא חדשה
היא לא שם שבועיים P: תודה רבה ☺

ומוזר שיש סביבך הרבה אלרגיים לשומשום ולא לחמאת בוטנים. זה לא כזאת אלרגיה מוזרה ולא נפוצה?

שמרית אמר/ה...

אוהבת עוגיות לפרצוף (במובן התיאורטי כן?..) במיוחד שהן מכילות חלבה (או טחינה/דבש וכד'...שזה חלבה בהפוכה).
נראות נהדר!!
והעיצוב החדש מ-ש-ג-ע-!

Taltul אמר/ה...

תודה שמרית, אני מקווה שבאמת מדובר במובן התיאורטי כי נראה לי עוגיות על הפרצוף עושות קצת חצ'קונים וזה..

P:

לימודי תזונה אמר/ה...

השילוב בין חלבה לבין שוקולד, הוא פשוט אלוהי. אני מאוד מאוד אוהבת המרקם של העוגיות האלה ספציפית. והם טעימות תמיד גם סתם ככה וגם עם קפה.

קריני אמר/ה...

היוש:-)
אתמול גיליתי את הבלוג המקסים שלך וישר רצתי לנסות ולהכין את העוגיות האלה שישר תפסו לי את העין.
(וכבר תיכננתי ליום שישי להכין לביבות בטטה וכרישה:))
אבל...
העוגיות יצאו מלאות בשמן בצורה מפחידה
והן יצאו ממש... מכוערות!
מה לא עשיתי טוב? :-(
אולי בגלל ששמתי סוכר נוזלי במקום רגיל? ואחרי שעשיתי את העוגיות שאלתי את עצמי, בשביל מה לשים גם שמן? הרי הטחינה היא מלאה בשמן. סתם כי זה מעניין אותי...


אקפוץ לפה בזמן הקרוב!!!

Taltul אמר/ה...

הי קריני! ברוכה הבאה!
דבר ראשון, מצטערת לשמוע שהעוגיות לא הצליחו.
זה ממש מוזר..אני מניחה שהתכוונת לסוכר חום דביק ורך כשאת אומרת נוזלי?
לא אמורה להיות איתו בעיה.
הדבר היחיד שעולה בראשי הוא חוסר דיוק בכמויות.
איך מדדת? אולי שמת מעט קמח? באיזה קמח השתמשת? ויש לך תמונה? זה יעזור לי מאד.

קריני אמר/ה...

האמת שכל העיסה עצמה הייתה כולה שמן (מלא נוזלים של שמן...)
ולפני שסידרתי אותם בתבנית "סחטתי" אותם ובכל זאת כל האפייה יצא מלא שמן. העוגיות היו בתנור מעל 20 דקות ורק התחתית נהייתה חומה ולמעלה נשאר צבע רגיל.
הייתי צריכה לצלם את זה בתנור, הרגשתי שאני מכינה חצילים עם שמן חחח
(ומעולם לא נגעתי בחצילים חח)
העוגיות שלך יצאו מושלמות!

אולי נעשה עוד ניסוי מחר:-)

Taltul אמר/ה...

זה מאד מוזר! אולי תפחיתי את השמן לכף או שתיים ותראי מה יוצא, כנראה שהטחינה שהשתמשת בה מאד שומנית.
אולי גם החלבה מאד שומנית.
השתמשת בטחינה משומשום מלא?

ואם את רואה שהבלילה מאוד שומנית או נוזלית אפשר להוסיף קצת קמח עד שמגיעים למרקם הנכון.

קרין אמר/ה...

כן, השתמשתי בטחינה משומשום מלא.
אולי, אני יעשה עוד ניסיון:-)

אנונימי אמר/ה...

הי,
קצת מאכזב, יצאה לי עיסה שמנונית מאוד שבתנור הפכה למעין עוגיית פיצה שמנונית. בקיצור, נזרק לפח. לא השתמשתי בטחינה רגילה אך לא נראה לי שיש קשר. הכמויות בטוח לפי המתכון אז מה יכולה להיות הבעיה? איך יצאו לך כאלה עוגיות מושלמות?

טל אמר/ה...

אנונימי, מצטערת לשמוע על האכזבה :\
זה ממש מוזר ואין לי מושג למה זה קרה. יכול להיות שהבצק היה שמנוני מדי והיה צריך להוסיף עוד קמח?

אני עשיתי את העוגיות בדיוק לפי מה שמפורט בפוסט...

באיזה קמח השתמשת?

אנונימי אמר/ה...

לא השתמשתי בקמח, לפי המתכון השתמשתי בקורנפלור

טל אמר/ה...

כן, זו הייתה הכוונה בשאלה, קורנפלור זה סוג של קמח.פשוט בהערות ציינתי שאפשר להחליף בקמח אחר.

אני אוסיף ברשימת הרכיבים שיתכן שיהיה צורך בעוד קורנפלור עד שמגיעים למרקם הרצוי, זה משתנה מיד ליד.

מצטערת מאד על האכזבה :(

אנונימי אמר/ה...

תודה, אולי אנסה שוב גם עם פחות שמן.
וגם שאלה: האם גודל הביצים בעוגיות שלך בכלל חשוב? האם על הביצים להיות תמיד בטמפרטורת החדר?

טל אמר/ה...

הי,
אם תנסי מקווה שייצא טוב ואשמח לשמוע אם הצליח :)
לגבי הביצים, אני משתמשת תמיד בגודל L
אני חושבת שזה גודל סטנדרטי, לא יצא לי להיתקל בביצים קטנות יותר, אבל אולי כדאי שאתחיל לציין את הגודל ברשימת המרכיבים.
לגבי טמפרטורת הביצים, תמיד זה ישר מהמקרר, במתכונים שלי אין לזה חשיבות בד"כ ואם יש אני בטוח אציין :)

Roritem אמר/ה...

היי:)
מתכון מעולה- יצאו מאוד טעימות אבל בגלל שבהתחלה הן קצת הגירו שמן ולאור התגובות הוספתי עוד קמח (קונדיטור) שגרם לעוגיות ממש ממש להתפורר... זה לא פוגע בטעם אבל המרקם מבאס קצת... מה לדעתך כדאי לעשות? להוסיף ביצה? פחות שמן? קמח אחר- אולי תפוחי אדמה?
תודה רבה!:)

טל אמר/ה...

יכול להיות שהן התפוררו בגלל השימוש בקמח קונדיטור..
אני הכנתי אותן עם קמח תפוח אדמה והן היו מאד "מאוחדות" כלומר בצק דביק ולא מתפורר גם לאחר האפייה.
הבצק היה פירורי גם לפני האפייה? אם כן יכול להיות שהיה צורך בכף מים כדי לאחד את כל התערובת.
קמח קונדיטור יש רק אחד או שיש כמה סוגים? אני לא כל כך בקיאה בהרכבים של קמחים ייעודיים לאפייה שמכילים תערובות ללא גלוטן, אז אשמח לדעת אם יש לך מושג

Roritem אמר/ה...

:) תודה על התגובה.
היה קצת פירורי לפני האפיה אבל מעכתי כל עוגיה ביד לפני ששמתי בתנור אז זה "נאסף" קצת...החום ]ורר את זה חזרה. אנסה עם קמח תפוחי אדמה ונראה מה ישתנה...:)
חוצמזה קמח קונדיטור הוא הקמח המסובסד (היחיד כיום)- יש בו (לדעתי) קמח תירס דק ומעט סוכר...

Roritem אמר/ה...

אוקיי ניסיון 2 צלח :)עוד לא טעמנו אבל הן נראות מעולה ובמרקם הנכון.
כל מה שעשיתי (מעבר ללהחליף לקמח תפוחי אדמה) היה שהטחינה הגולמית היתה קרה המהקרר ובגלל שהתערובת עמדה קצת בחום והטחינה החלה להתחמם- שמתי בפריזר ל10 דקות. השמן של הטחינה נאסף טוב וכל הבלילה התמצקה באורח פלא :)
תודה רבה על המתכון והעזרה :)

טל אמר/ה...

רעיון גאוני להקפיא אותן לפני האפייה! ועוד בחום הזה-איך לא חשבתי על זה בעצמי?
שמחה שיצא טוב ושאהבת :):)

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על המתכון- המרקם לפני האפייה קצת מבאס- מאוד שמנוני על אף הוספת עוד קמח והפחתת שמן... אדווח איך ייצא.

אנונימי אמר/ה...

באופו כללי- הבלוג הזה מקסים מקסים ותודה על המתכונים.
את המתכון הזה ניסיתי כבר 4 פעמים (לא התייאשתי כי הוא קל ביותר והחומרים מעולים-אני אוהבת את השילוב)- הבצק כל כך שמנוני- כאילו טובע בשלולית שמן. ואם מוסיפים יותר קמח זה לא אותו מרקם של בצק כמו בתמונות שכאן וגם העוגיות קשות ולא יוצאות כמו בתמונות. בטוח שלא מפוספס משהו במתכון?
מה לא עשיתי- ניסיתי כבר עם 2 סוגי טחינה משומשום מלא, אני עובדת לפי כוסות מידה מדוייקות, יותר קמח, פחות קמח, רגיל, קורנפלור, תפ"א- וזה לא יוצא אותו הדבר כמו שנראה פה בתמונות...
הטעם- נפלא כי החומרים טובים- מה כבר יכול להיות רע.
המרקם-להגיע למרקם הבצק והעוגיות כמו פה בבלוג- בלתי אפשרי מבחינתי לפי המתכון הזה וחבל- כי הוא מה זה פשוט.

טל אמר/ה...

לאנונימית
היי :)
יכול להיות שמשהו התפספס במתכון, כי לא רק את אומרת שזה קרה לי
וזה ממש מוזר כי המתכון מובא לפה בדיוק כמו שאני הכנתי אותו
אני מצטערת על עוגמת הנפש, ועל האכזבה
מה שכן קוראת אחת סיפרה לי שהיא קיררה את הבצק לפני האפייה(או אפילו הקפיאה) וזה עזר והמרקם היה נהדר
אולי פשוט צריך לוותר על השמן ולהשתמש רק בטחינה
אני חושבת שאוסיף על כך הערה שאת השמן להוסיף רק במידת הצורך, ושוב מתנצלת ומתבאסת איתך.

Zohar Carmi אמר/ה...

גם לי יצאו תלוליות מוזרות טובלות בשלוליות שמן. עבדתי עם קמח תפוחי אדמה. הוספתי ביצה כי בלעדיה לא היה מצב לקרוא לזה בצק או אפילו עיסה. מצטערת, אבל המתכון הזה לא עושה לי שכל וחבל שניסיתי :-( התבזבזו לי חומרי גלם שופרא דשופרא.

F.E. אמר/ה...

היי, לצערי מצטרפת למאוכזבי המתכון... עקבתי אחרי ההוראות באדיקות, לא הוספתי שמן בתחילה ואז רק קצת, הקפאתי לפני... והעוגיות יצאו לא טובות. לא דומות כלל לתיאור ולתמונה שכאן בבלוג, יצאו שטוחות לגמרי ומתפרקות. עם כ"כ הרבה תגובות דומות כנראה משהו שם לא עובד נכון. אשמח לעזרתך!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים