-->

יום חמישי, נובמבר 10, 2011

סלט ירוק חמוץ מתוק- סלט ירוק עם תפוחים ובטטות


כל מה שיש לי להגיד זה אהההההההההההההעעאעאעאעאעאעאעאעההההההההההההה!




הרבה זמן לא עדכנתי, נכון?
ואני רוצה להנות מהספק שקצת,טיפה התגעגעתם אליי.

אזזז, מכיוון שאני לומדת עכשיו אני מרגישה בעיקר שאין לי חיים.

חזרתי כמה שנים אחורה לתקופה אינטנסיבית של גזירה וציור קווים ועיגולים. אבל היי, אף אחד לא אמר לי לכי, תלמדי עיצוב.זה מגניב. בחרתי בזה בעצמי. וזה לא מגניב.

אבל אני לא מתלוננת! יש גם רגעי הנאה פה ושם, כשאנשים מיוזעים נדחקים עליי עם שקיות הניילון האינסופיות שלהם באוטובוס, או כשהתיקייה הענקית שלי פוגעת בטור שלם של אנשים בעודי מפלסת את דרכי אל אוויר עזריאלי הצח ובזמן שהדלתות נסגרות אני מספיקה לראות את השפתיים הזועפות מסננות לעברי איזו קללה טובה על הבוקר.

רגעים של קסם.

אחח תודה לכם אלי האוטובוס, על הרפורמה בגוש דן.

בכל מקרה, הסטודנט הישראלי המצוי הוא:

א. בכיין (ראו את ההקדמה הנ"ל)
ב. עני
ג. רעב

מה עושה סטודנט ישראלי מצוי בסוף יום לימודים? בא הביתה, בוכה על מר גורלו, הופך את כיסיו, ומכין סלט עם בטטות.

טוב. אז ניסיתי לחשב את עלות הסלט והסתבכתי. אולי זה בגלל שכל היום שאפתי עיסת נייר וטושים כנגד רצוני? לא משנה.כנראה שיש סיבה לזה שהלכתי ללמוד עיצוב, ולא נגיד מתמטיקה או פיזיקה גרעינית.
בקיצור, זה יוצא יחסית זול! מתקבלת מנה גדולה שמספיקה לכ3 אנשים רעבים.  אני אשמח אם בישול בזול תעשה לי מחווה ותחשב את עלות הסלט. אם לא אז פשוט תצטרכו לסמוך עליי.

באמת שמדובר בסלט פשוט להכנה, שהוא גם ארוחתי ומשביע, ומגוון את אפרוריות שגרת האוכל היומיומית.

נתחיל? נתחיל.

סלט ירוק עם בטטות ותפוחים
עפ"י מתכון שלי
כ3 מנות עיקריות או 5 מנות ראשונות



מה צריך?
קערה גדולה
קרש חיתוך
מחבת פסים
סכין חדה
שייקר לרוטב/צנצנת קטנה

לסלט
2 בטטות בינוניות-קטנות
תפוח ירוק קטן
ראש חסה עגולה (חסה אמריקאית)
4 כפות שמן קנולה
כפית רוזמרין יבש
חצי כפית פלפל שחור גרוס
כפית מלח גס

לרוטב
4-5 כפות שמן זית
2-3 כפות חומץ או מיץ לימון
כפית  גדושה דבש
כפית חרדל דיזון חלק
חצי כפית שום גבישי
רבע כפית פלפל שחור גרוס
רבע כפית מלח

אופן ההכנה:
פורסים את הבטטות לפרוסות דקות של כ 1 ס"מ.מערבבים בקערה יחד עם: שמן קנולה, רוזמרין, מלח גס ופלפל שחור. יש לוודא שכל הבטטות מצופות היטב ובאופן אחיד בשמן ובתבלינים. מחממים מחבת פסים. כשהיא חמה-לוהטת מסדרים את פרוסות הבטטות במחבת וצולים היטב מכל צד עד שהן מתרככות. אם המחבת נראית יבשה אפשר להוסיף קצת שמן. ניתן לבדוק זאת באמצעות מזלג או הופעת פסים חרוכים על הבטטה.מנקים את התפוח מליבתו. חוצים את התפוח לחצי וכל חצי פורסים לפרוסות דקות-ירחים. חותכים את החסה לרצועות דקות. מנערים בצנצנת את כל מרכיבי הרוטב עד שהוא חלק וקרמי. מערבבים בקערה את החסה, התפוחים והבטטות ויוצקים מעל את הרוטב.

הערות ושדרוגים:

  • לא משנה איזה חומץ יש לכם, בלסמי או פושטי זה לא משנה, אפשר להשתמש גם במיץ לימון.
  • את הבטטות יש לסדר בשכבה אחידה, וייתכן שתצטרכו לעשות את זה בכמה נאגלות. הכי טוב לסדר אותן אחת אחת כמו בתמונה וכך הן נצלות בצורה הכי טובה ואחידה.




לא צריך לרצוח את הבטטות,צולים אותן עד שהן מתרככות, מופיעים עליהן פסים נאים אבל אנחנו לא רוצים לשרוף אותן.אפשר לתקוע בהן מזלג ולראות-אם הבטטה מתמסרת והמזלג מחליק, הוציאו אותה מהמחבת. אם יש עדיין התנגדות, תנו לזה עוד קצת.









  • רוטב טוב הוא רוטב מנוער. לא מעורבב. באמת. אם מערבבים את כל מרכיבי הרוטב בכף, זה יוצא רוטב, אבל זה לא אותו דבר כמו שמנערים לו את הצורה בתוך כלי אטום.


אז מה עם יש לי שייקר מגניב עם מיליון מתכונים לוינגרט. אז מה
אז לא חייבים שייקר, אפשר להשתמש גם בצנצנת הדבש הריקה מראש השנה שרחצתם ושמתם בארון של הכוסות (כן אני יודעת שהיא שם!!). זה מעולה. למה? כי אם מכינים הכל מראש אבל לא רוצים לקבל סמרטוטי חסה עצובים, מאכסנים את הרוטב במקרר בתוך צנצנת אטומה ואת מרכיבי הסלט בנפרד, וכשרוצים לאכול מאחדים בינהם! וככה אם נשאר רוטב, קל לשמור אותו במקרר בלי בלאגנים. תתחילו לחשוב סטודנטי, טוב?! ואגב, לא חייבים להוסיף את כל הרוטב בבת אחת, זה גם תלוי בגודל החסה, יכול להיות שהוא אפילו לא יספיק אם תשתמשו בחסה גדולה מספיק. אבל רוטב לסלט ירוק תמיד מוסיפים בהדרגה, מוסיפים קצת ומערבבים עד שכל העלים נעטפים ברוטב. אם זה לא מספיק מוסיפים עוד קצת, ועוד לפי הצורך.שלא יהיה יותר רוטב מסלט ואז תקבלו סמרטוטים צפים במים חומים. וזה לא נעים. באמת.
  • תפוח. תפוח ירוק זה הכי טעים בעולם וכל מי שאומר אחרת אני לא רוצה להיות חברה שלו. אם אתם בעניין של תפוחים קמחיים או רכים, אז לכו מפה.סתם.כל תפוח יתאים! או שזיף, אם תמצאו. אם אין, משמשים מיובשים וחמוציות יעשו את העבודה.
  • אפשר להוסיף אגוזים או שקדים מולבנים לסלט. זה נהדר, ואם הם לא קלויים זה מקפיץ את הערך התזונתי שלו בכמה רמות.
  • לא אוהבים בטטות? פלפלים במגוון צבעים, חצילים, גזר, בצל סגול, קישואים, פטריות-פשוט להכין כמו הבטטות. זמן ההכנה יתארך או יתקצר בהתאם לירק.


כמה שהוא מרשים ויפה.

טוב ברשותכם, אני חוזרת לעיסת הנייר שלי, ומי ייתן שלא נדע ביקורות פלצניות על אמנות מופשטת!! (יה רייט, על מי אני עובדת?)

שלכם לעד, טל הבטטה.

9 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

מאדדדדדד מוצא חן בעיני!
אני חולת בטטות, ואוכלת אותן בכל צורה.
אבל עם תפוח עוד לא ניסיתי.
חסה חתוכה בד"כ יש בבית, כך שאני מתכוונת להכין את זה
תודהההההההההה

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

מהמממת !
זה מה שאת !
אני מתענגת על כל פוסט שלך. הצילומים שלך הולכים ומשתפרים (ועוד בהתחלה את יודעת שאהבתי אותם).
קבלי ח"ח
אני מאוד אוהבת בטטות בכל צורה ותיבול, אז מאמצת במיידית.
נשיקות וחיבוקים הוד מוכשרותך.

אוהבת לאפות 1 אמר/ה...

מדהים,כמה שזה טעים!!! הבטטה משדרגת את הסלט לא להאמין

נטלי אמר/ה...

לגמרי מזדהה עם עניין הסטודנטיאליות. איך בא לי שיגמר כבר :)
והסלט נראה מעולההה בתור ארוחת צהריים קלילה באוניברסיטה במקום סנדוויץ' דוחה בקפיטריה. אח, אין כמו אוניברסיטת תל אביב. אה, בעצם יש.

שמרית אמר/ה...

אם זה מה שסטודנטים אוכלים ממש לא אכפת לי לחזור אל ספסל הלימודים ;-)
נראה נהדר, בריא וטעים.

חוץ מזה שהתגעגעתי לפירסומים שלך אז טוב שחזרת :-))

אנונימי אמר/ה...

נראה מעולה!! רק תגידי,יש דרך אחרת לצלות את הבטטות פשוט אין לי מחבת פסים.. אה,ועוד שאלה,אפשר בלי חרדל כי אני ממש(!!!) שונאת חרדל,דרך אגב,אני מכורה לאתר ,יש פתרון?

טל אמר/ה...

אפשר פשוט לאפות את הבטטות בתנור עד שהן מתרככות (באותו אופן רק במקום לסדר במחבת, לסדר בתבנית ולאפות ב200 מעלות)
ואפשר לוותר על החרדל בלי שום בעיה.
ובקשר להתמכרות-אין לי איך לעזור לך :)

אנונימי אמר/ה...

בנוגע לאפיית הבטטות: זה אולי הולך בסלט, כמו אנטיפסטי, אבל מתכון לעניים זה כבר לא יהיה, יש לך מושג כמה תשלמי על החשמל לחמם תנור שלם כדי לרכך שתי בטטות קטנטנות?? זה בערך כמו להפעיל את כיפת ברזל בשביל יתוש. אלא אם מנצלים את ההזדמנות לאפות עוד משהו זריז על הדרך, אם כבר חיממנו את התנור...

רינת פולק אמר/ה...

עשיתי את הסלט יצא מדהים, הוספתי גם קשיו מסוכר, משדרג ברמות!!
טעים!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים