-->
טוען...

יום שישי, נובמבר 18, 2011

להתחיל את הבוקר במאפין

מישהו אמר מאפין?

בוקר טוב קוראות וקוראים!

כן כן עכשיו בוקר.למרות שקצת חשוך ואפל.(לפחות היה בוקר כשהתחלתי לכתוב...)
גשם בחוץ, וקר.

אני יודעת. כל מה שבא לכם לעשות זה להוציא את המאפין הזה מהתמונה, להכין כוס תה, להתחפר בספר, ולא לצאת מהבית.

אז, למה בעצם שלא תעשו את זה?

כדי לסבר את האוזן, אני אסביר קצת על ההבדל בין מאפין לקאפקייק. הרי שניהם מאפים שבאים בתור עטרות נייר אבל יש להם שמות שונים. חייב להיות הבדל לא?

קאפקייק- כשמה כן היא. עוגה בתוך ספל. cup cake. משמע, כל עוגה בחושה שפשוט נאפתה בתוך ספלי נייר.

מאפין- מאפה מעט דחוס, מרקמו בין לחם לעוגה.

כמות המרכיבים היבשים לעומת המרכיבים בשומניים במאפינס גבוה בהרבה לעומת בעוגה בחושה ומכאן נובע ההבדל העיקרי בינהם.

ההכנה של מאפינס מאד מהירה ופשוטה. ללא הקצפות וערבולים- הכל נעשה בערבובים קצרים ואפייה קצרה גם כן.
את ההבדל נבין יותר טוב תוך כדי הכנה ! אז אני אומרת שנתחיל.

איך מתחילים? מחלקים את רשימת המרכיבים לשניים. תחילה מערבבים בקערה את כל המרכיבים היבשים שהם: 
קמח, סוכר, מלח, אבקת אפייה, סודה לשתייה, פתיתי קוקוס וסובין חיטה.


בקערה נפרדת מערבבים את החומרים הרטובים והשומניים שהם שמן, מיץ, ביצים, ושמנת חמוצה. נותנים להם ערבוב קצר, לא מטורף, ויוצקים את הרטובים לקערת היבשים.



מוסיפים את התוספות שבא לנו, במקרה זה השתמשתי בפטל שחור ומקסים.


3-4 ערבובים  ו-ז-ה-ו-! טוב אולי זה לוקח קצת יותר. פשוט מפסיקים כשאין קמח בקערה.

מתקבלת בלילה סמיכה יחסית, לא כמו של עוגה בחושה. וכאן ניתן לראות את ההבדל הראשון בין מאפין לקאפקייק. למאפינס יש בלילה סמיכה וקצת גושית.

יוצקים את הבלילה לעטרות נייר או לתבנית שקעים.

עכשיו אני רוצה להשוויץ בכף הקפיצית החדשה שלי שהייתה מושלמת להכנת המאפינס ולא לכלכתי את הסביבה בכלל! טוב בערך.


אפשר לקשט קצת, השתמשתי בשקדים מולבנים


אופים וזהו. 


מאפינס הם פתרון מעולה ומשביע שאפשר לקחת ללימודים או עבודה. להתחיל ככה את הבוקר מבחינתי זה מושלם. אפשרויות הגיוון הן אין סופיות, זה לא חייב להתחיל ולהיגמר בפטל וקוקוס.

מאפינס פטל וקוקוס
עפ"י מתכון שלי
10 מאפינס גדולים


מה צריך?
2 קערות
כוס מדידה
תבנית שקעים/עטרות נייר
כף
מרית
מומלץ-כף קפיצית

מרכיבים:
2 כוסות קמח לבן
חצי כוס פתיתי קוקוס
כוס פטל טרי או קפוא
1/3 כוס מיץ תפוזים
חצי גביע שמנת חמוצה (100מ"ל)
קורט מלח
3/4 כוס סוכר
1/3 כוס שמן
3 ביצים
2 כפות סובין חיטה
כפית סודה לשתייה
חצי כפית אבקת אפייה

קישוט (לא חובה) שקדים מולבנים פרוסים

אופן ההכנה:
בקערה אחת מערבבים: ביצים, מיץ, שמנת חמוצה ושמן. בקערה אחרת מנפים את הקמח ומערבבים עם סוכר,מלח,קוקוס, נבט חיטה, אבקת אפייה ואבקת סודה.יוצקים את תערובת הנוזלים לתערובת היבשים, מפזרים את הפטל ומערבבים בעדינות בכמה ערבובים מהירים עד לקבלת בלילה אחידה. זה בסדר אם היא קצת גושית- לא לערבב עוד. מתקבלת בלילה סמיכה יחסית וזה תקין. ממלאים תבנית שקעים מרופדת בעטרות נייר כחצי מגובה השקע. מפזרים על כל מאפין מספר שקדים פרוסים. אופים בתנור שחומם מראש ל175 מעלות כ-20 דקות עד שהמאפים זהובים ויציבים וקיסם שמוחדר למאפה יוצא נקי.



הערות ושדרוגים:

  • אני מדגישה שוב. הבלילה עשויה להיראות קצת גושית או סמיכה מדיי. אל תתפתו להוסיף נוזלים, ואל תתפתו לערבב עד שהבלילה תהיה חלקה. זה בסדר אם היא גושית, זה חלק מהעניין. המרקם של המאפינס הוא לא כמו של עוגה, הוא דחוס, ולכן ערבוב יתר יניב מאפה קשה וממש מבאס. אז לשים לב לכך.
  • אני אפיתי את המאפינס בעטרות נייר גדולות יחסית, אבל ניתן בהחלט לאפות אותם בתבנית שקעים רגילה. יתקבלו מאפינס קטנים יותר, בכמות גדולה יותר (לא יודעת כמה מאפינס יתקבלו כי לא ניסיתי בתבנית שקעים), וכמובן שזמן האפייה יתקצר בהתאם לכך ואני ממליצה לבדוק את מצבם לאחר 10 דקות בתנור.במידה ומשתמשים בתבנית,מומלץ לרפד אותה בעטרות נייר מתאימות, ככה יהיה פשוט לנקות ויהיה קל יותר לקחת אותם איתנו ללימודים או עבודה.
  • השתמשתי במיץ קלמנטינות סחוט טרי, אבל ניתן להשתמש במיץ תפוזים, תפוחים, מנדרינות, חלב או מים.
  • את השמנת החמוצה ניתן להחליף באותה כמות של יוגורט, לבן, אשל או רויון, לא משנה אחוז השומן,אבל זה חייב להיות מוצר בעל חמיצות. גבינה או חלב לא מתאימים כאן.
  • יכול להיות שהמאפינס יראו לכם ירוקים או כחולים, לא להילחץ, כשהפטל נפצע והמיץ שלו משתחרר ומתערבב עם הבלילה, היא יכולה להיראות ירוקה או כחולה, וזה בסדר. קצת חייזרי אבל בסדר.
  • סובין החיטה הוא תוספת נהדרת למאפה, והופכת אותו למשביע ממש. אם אין, פשוט להשמיט.ניתן להחליף חצי מכמות הקמח בקמח מלא.
  • אם אתם לא אוהבים קוקוס, אפשר להחליף באותה כמות של אגוזים או שקדים טחונים, או בחצי כוס קמח.
  • ניתן להוסיף שוקולד צ'יפס, אגוזים קצוצים ומה שבא.רק חשוב להוסיף אותם לקמח ולערבב היטב כדי שלא ישקעו בתחתית.
  • את הפטל ניתן להחליף בפירות יער אחרים, קפואים או טריים, או פירות הדר חתוכים לקוביות, אגסים או תפוחים, ואפילו תותים אם יש לכם 100 שקלים מיותרים לקילו תותים. (מישהו אמר מחאת התות?)
  • את המאפינס יש לשמור בקירור,סגורים היטב בקופסא אטומה, או לחילופין להקפיא וכל פעם להפשיר את הכמות שרוצים.נשמרים כשבוע וחצי במקרר, וכחודש במקפיא.
ניתן למצוא את הערך התזונתי של המתכון פה


בקיצור, במקום לקחת איזה חטיף "אנרגיה" שקר כלשהו, או להזריק סוכר וזבל ישר לוריד, ארגנו לעצמכם מאפינס, תוך חצי שעה הם כבר אפויים. אפשר להקפיא ולשלוף מתי שרוצים, ותאמינו לי שזה עדיף על כל ג'אנק תעשייתי אחר.

ואם מאפינס זה מגניב אבל בא לכם רעיון לארוחות בוקר אחרות-
גרנולה עשירה וטעימה-ללא שמן
מוזלי תפוז-וניל
אחלה פנקייקס שבעולם
מאפינס תפוגזר
שבלולי פיצה מנצחים
בורקיטס גבינות
חטיפי אנרג'י אמיתיים

יאללה ביי!

אז...מי מכין לי תה?

8 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

מאד מאד מתאים לי מאפינס כזה עכשיו, למרות שכבר כמעט צהרים :)
מעצבן שאני לא יכולה להכין כי אף אחד לא אוהב אצלי קוקוס (משפחה מוזרה)
אבל אני אוהבתתתתתתתתתתת
והשילוב טעמים הוא יופי :)

אגב - אני כן מקציפה מאפינס כי יותר קל לי.

שבת שלום (עם הרבה גשמי ברכה!)

carma30 אמר/ה...

אני בהחלט מחסידי המאפינס, יש משהו מקסים בעוגות הקטנות האלו, שלא לדבר על מהירות ההכנה והאפייה. נראה טעים,שילוב מוצלח.תודה!

מור אמר/ה...

ווהו, משהו עם סוכר שאני יכולה להגיב עליו!
נראה מעולה, טל. קוקוס, פטל, שקדים.. הכל טוב. מאד. יש מצב שעם קמח מלא, כפי שהצעת בהערות, ואולי קצת פחות סוכר המאפינס אפילו יכולים לעבור כבריאים :-)

פיית העוגיות אמר/ה...

אבל כל מה שמתחשק לי זה להכין כוס תה, לבהות בטלויזיה...
וכמו שאמרת- להוציא את המאפין הזה מהתמונה!
הרי הכל הרבה יותר טעים כשאתה לא צריך לעבוד בשבילו...
במיוחד כשזה נראה כל כך טעים...
אהבתי מאוד את השילוב של קוקוס ופטל, נראה נפלא

נטלי אמר/ה...

נראים מושלמים, וכל כך מתאימים לחורף, ליד איזה כוס תה או משהו.

שמרית אמר/ה...

אני לא מתכוונת לעבוד אפילו שזה רק 5 דק' הכנה ועוד קצת אפייה...
תכיני לי תה ופוך אני באה :)))

עלמה אמר/ה...

אוי זה נראה מושלם!

ההיא אמר/ה...

זה המתכון הקבוע שלי למאפינס. מסתבר שבמקום מיץ אפשר לשפוך יין לבן.
פטל זו הגדרה רחבה לפירות מיובשים-הלהיט התורן הוא תות מיובש.

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים