-->

יום שני, נובמבר 21, 2011

מפלצת העוגיות מכה שנית

מפלצת העוגיות מכה שנית-והפעם היא מושחתת במיוחד.



עוגיות עוגיות,הו עוגיות.



אז אני מנסה. באמת שאני מנסה.

למרות שהמטבח קורץ לי, קורא לי לבוא. אני באמת משתדלת.
אבל היא שם! תמיד שם! מפלצת העוגיות הזאת.


גורמת להכל להיראות כל כך מפתה, הרבה יותר מפתה מסתם נגיד שיעורי בית.
יושבת לי על הכתף ומוודאת שלא אשכח את החשק הבלתי פוסק שלי לעוגיות.


מה אני יכולה לעשות כשהיא כזאת רעה ואגואיסטית וכל מה שיש לה להגיד לי זה 'חמאה' 'שוקולד' 'בוטנים'


הרבה פעמים אני מצליחה לאטום את האוזניים ולגרום לה לחשוב שאני לא שומעת אותה.


אבל זה קשה, כי אני בעצם כן שומעת אותה מכרסמת לי ליד האזניים את העוגיות שאני הכי אוהבת.


אז אני נשברת ומכינה עוגיות.


ומשתדלת שהן יהיו מושחתות כדי שהיא תסתום כבר ותעזוב אותי בשקט.


ואז שתינו יכולות להירגע, ואני יכולה לחזור לשיעורים.



עוגיות מושחתות של חמאת בוטנים ושני שוקולדים
עפ"י מתכון שלי ושל המפלצת שלי
כ20 עוגיות גדולות

מדובר בעוגיות ממש פשוטות להכנה, אבל הן מושחתות ומספקות כל צורך בעוגיה.נשמרות די הרבה זמן אבל לא מחזיקות מעמד כי אף אחד לא עומד בפניהן.



מה צריך?
קערה
כוס
כפית
כף
מטרפה
רשת לצינון עוגיות-מומלץ

מרכיבים:
כוס חמאת בוטנים טבעית
30 גר' חמאה רכה
1 ביצה
חצי כוס סוכר
כף גדושה דבש
כוס קמח לבן
חצי כפית סודה לשתייה
קורט מלח
100 גר' שוקולד מריר קצוץ לקוביות קטנות
100 גר' שוקולד לבן קצוץ לקוביות קטנות

אופן ההכנה:
חותכים את החמאה לקוביות ומניחים בקערה. באמצעות מטרפה "פותחים" וטורפים את החמאה עד שהיא מגיעה למרקם חלק. מוסיפים את חמאת הבוטנים וטורפים יחד עם החמאה.מוסיפים את הסוכר והדבש ומערבבים. מוסיפים את הביצה וטורפים היטב עד לקבלת תערובת חלקה. בקערה נפרדת מנפים את הקמח ומערבבים יחד עם המלח הסודה והשוקולדים הקצוצים. מוסיפים את התערובת היבשה בבת אחת לתערובת הרטובה ומאחדים עד לקבלת בצק חלק. הבצק קצת מתפורר וזה בסדר גמור. יוצרים כדורים באמצעות כף או הידיים ומסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה במרחקים גדולים בין עוגיה לעוגיה כי הן קצת מתפשטות.מועכים קצת כל כדור. אם הבצק לא נוח, ניתן להרטיב את הידיים ואז יותר קל לגלגל לכדורים. אופים בתנור שחומם מראש ל175 מעלות 10-12 דקות עד שהעוגיות זהובות בשוליים ורכות מעט במרכז. מומלץ לצנן על רשת לעוגיות.


הערות ושדרוגים:

  • אני השתמשתי בחמאת בוטנים ביתית שהיא קצת גרגירית, לא מתוקה בכלל, ומרקמה והרכבה שונים מן הסתם מחמאת בוטנים קנויה, ולכן בשימוש עם חמאת בוטנים קנויה ייתכן שיהיה הבדל במרקם הסופי של העוגיות או במראה שלהן, אבל זה רק יכול להוסיף ולא לגרוע.ניתן אגב להשתמש בחמאת בוטנים חלקה או עם שבבים, אבל אם משתמשים בחמאת בוטנים מתוקה יש להפחית את הסוכר.

  • מומלץ לצנן את העוגיות על רשת לאחר האפייה כדי שלא יזיעו בתחתית ויישארו פריכות וטעימות. אם אין רשת לעוגיות אפשר לאלתר מרשת של תנור שמעמידים על שתי כוסות.

  • אפשר להשתמש באיזה שוקולד שאוהבים,שוקולד חלב יהיה פה מצוין גם, ולא חייבים לקצוץ שוקולד אפשר להשתמש בשוקולד צ'יפס באותה כמות.
  • חשוב להשתמש בחמאה רכה, כך יהיה יותר קל לטרוף אותה ולאחד אותה עם חמאת הבוטנים. אם לא הספקתם לרכך אותה מראש, חימום קצר מאד של כמה שניות במיקרו ירכך אותה למדה הרצויה,אך לא להשתמש בחמאה מומסת.
  • העוגיות נאפות יחסית מהר, אז ממליצה לבדוק את מצבן לאחר 8 דקות. בנוסף, הן נשארות טיפה רכות במרכז ופריכות בשוליים. אפשר לאפות עוד 2 דקות כדי לקבל עוגיות פריכות לגמרי אבל להיזהר לא לשרוף אותן.



חייבים לזכור שבכולנו מסתתרת מפלצת עוגיות קטנה, בין אם היא אוהבת עוגיות מלוחות או מתוקות, והיא מתפרצת לפעמים, אין מה לעשות. ומדי פעם זה לא כזה נורא להיכנע לה...



16 כבר הגיבו:

מור אמר/ה...

את צוחקת עלי? מה זה הדבר הזה ואיך אני עושה שהוא יהיה אצלי? ידעת איך לפצות אותי על כל הירקות והגבינות שהסתובבו פה לאחרונה, אה?
עוגיות. חמאת בוטנים. שוקולד. זה כל מה שאני צריכה. התמונה האחרונה לפני המתכון עצמו, אגב? מהממת. פשוט מאד.

אה, ונדמה לי או שעשית את הטריק (המבורך) של להוסיף שוקולד צ'יפס מעל כל עוגיה, בנוסף לשוקולד שהכנסת לבצק עצמו?

הו טל, את נהדרת. ואני מאוהבת במפלצת העוגיות שלך.

נטלי אמר/ה...

iLove

אני כל כך אוהבת את השילוב הזה... רוע לב של אמצע הלילה!

לימור אלבכור אמר/ה...

פשוט נראה מעולה, כל הכבוד, כלום עבודה ועוגייה מדהימה. ושאפו על התמונות, יפהפייות.

קריני אמר/ה...

חבל שאי אפשר לאכול דרך המסך!!!!!!!!!

אנונימי אמר/ה...

נראה ממש טעים!
תודה על המתכון.

אפשר בבקשה הסבר לאיך עושים צורה יפה כל כך של העוגיות??

שמרית אמר/ה...

למרות שאני לא מתה על עוגיות שוקולד צ'יפס בא לי פשוט לקום ולהכין אותן.
התמונות שלך עושות חשק!

Winnie אמר/ה...

They look great, and I wish I could eat some right nowwwwwwwww
I'm typing in English as I'm in Zurich and using the hotel's computer
Winnie

מגי גליקר אמר/ה...

מתה על העוגיות שלך, לצערי אף אחד לא אוהב אצלי את השילוב המופלא בעיניי של חמאת בוטנים ושוקולד (ואני לא אוכלת מתוק, אחרת הייתי מאמצת במיידית משום שהעוגיות שלך מהממות.

שבת שלום,

מגי

אלון אמר/ה...

מממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממ.


מממ.

טל אמר/ה...

תודה רבה לכולם :)
צורה יפה לעוגיות מקבלים משימוש בכף גלידה קפיצית

אנונימי אמר/ה...

טל,
ראיתי את המתכון, המקלדת התמלאה ריר... דפסתי, באתי הביתה והכנתי מלאן עוגיות 100ממות כאלו.
יצא לי מלאן כי עשיתי אותן קטנות ואלגנטיות כמו שהבן שלי אומר, הבעיה: חיסלתי כמעט הכל לבד.ביום וחצי.
לילדים נתתי בקמצנות... (אני לא אמא רעה, אני בהריון!)
זה היה חלומי!! לולא הייתי יודעת שאני מסוגלת להתאפק הייתי מכינה במיידי עוד נאגלה, אבל אני לא....

פרילנסרים אמר/ה...

אחלה פצפוצי שוקולד

פרילנסר אמר/ה...

טעים מאוד

ליקויי בניה אמר/ה...

נראה טוב

פיתוח תוכנה אמר/ה...

שבבי שוקולד מגרים

יעל אמר/ה...

הבלוג שלך מושלם... ממש אהבתי! גם את תמונות שאת מצלמת.. מושלם מושלם מושלם!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים