-->

יום שבת, דצמבר 03, 2011

מתקפת הקוקוס


בואו יש עוגיות. יהיה מגניב.



יש לי קטע עם קוקוס בזמן האחרון! משתדלת לתקוע אותו בכל שייק שאני שותה (איפה הימים בהם הייתי מקפידה על שייק בשבוע...) מאפה, או עוגיה.

הקוקוס נתקע לאחרונה במאפינס המגניבים שנהנתי לטחון כל בוקר בלימודים.
אבל זה משום מה לא סיפק את החשק העז שיש לי לקוקוס.
אני לא יודעת איך אפשר לא לאהוב את הפרי הטרופי המגניב מגניב הזה, בעיקר כשהוא טרי ומרענן.

טוב אני יכולה להבין את אלה שבילדותם המילה קוקוס אמרה דבר אחד-עוגיות מגעילות של פסח,יציקות קוקוס מתוקות להחליא, לפעמים מצופות בצימקאו שפשוט מוציאות לקוקוס שם רע. 

לעניין!

מכיוון שזמן הוא מצרך יקר מאד בימים אלה עבורי, איכשהו הצלחתי לאפות השבוע עוגיות. התנור כבר צעק הצילו מרוב חוסר שימוש ואני הייתי צריכה את הריפוי בעיסוק שלי.

אז אפיתי.

עוגיות מהירות וקלות, שגם מספקות את המפלצת, גם מספקות את הצורך שלי לאפות, וככה גם יש צנצנת עוגיות מלאה בבית שזה דבר שתמיד עושה טוב על הלב.

אז אין לי הרבה זמן! מתחילים??

המתכון פשוט מאד, ובאמצעות הקפדה על הדגשים הבאים אין סיכוי שתפשלו.

אז מתחילים בחמאה רכה בקערה.
כבר טוב, נכון?


חשוב שהיא תהיה רכה כדי שנוכל להקרים אותה יחד עם סוכר. חמאה קרה=פירורי חמאה על כל הארונות במטבח.
מתחילים בלהקציף אותה לבד, כשהיא מתחילה להתמסר מוסיפים את הסוכר ומערבלים עד שהוא נמס לחלוטין ואז מוסיפים ביצה אחר ביצה.

מומלץ להשתמש במיקסר-עומד או ידני, פשוט יותר נוח ואז לא נורא אם החמאה לא ממש רכה. אם אין מיקסר ועובדים עם מטרפה ידנית (אפשרי בהחלט ומפתח שרירים מסוימים) אבל אז החמאה חייבת להיות רכה רכה.


מוסיפים כל פעם ביצה אחת ומערבלים עד שהיא מוטמעת היטב, אחרת התערובת תתחיל להתפרק. פשוט מערבלים עד שלא רואים יותר הבדלי צבע בתערובת והיא קרמית ואחידה. מוסיפים עוד ביצה וממשיכים באותו אופן.


עכשיו מוסיפים את החומרים היבשים והמרכיב העיקרי-קוקוס טחון


נותנים כמה ערבובים קצרים ומהירים עד לקבלת בצק אחיד וחלק, אפילו לא צריך ללוש, כמה קיפולים עם מרית גדולה והוא מוכן. מכיוון שמדובר בבצק פריך יש להימנע מעיבוד יתר. הבצק רך מאד ונעים.


כדי לקבל עוגיות יפות ואסתטיות, אפשרות נחמדה היא להעביר את הבצק לשק זילוף עם צנתר כוכב גדול ולזלף עוגיות ארוכות או עגולות על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה. זה יפה נקי ונוח. אם אין, פשוט מניחים תלוליות בצק קטנות באמצעות כפיות.


כדי לשמור על הצורה היפה של העוגיות בזמן האפייה (כי הן קצת מתפשטות), מומלץ להעביר את התבנית להקפאה לכמה דקות לפני האפייה. אפשר לשים את התבנית בהקפאה בזמן שהתנור מתחמם, וכשהוא חם פשוט להעביר את התבנית ישר מהמקפיא לתנור.

מה שנשאר זה לאפות את העוגיות בתנור שחומם מראש ל170 מעלות עד שהן מזהיבות בשוליים ומעט רכות במרכז, ולהשתגע מהריח הקוקוסי-חמאתי שמתפזר בבית ומחמם אותו. בערך 12-15 דקות. לאחר הקירור הן מקבלות מרקם פריך ומושלם.

עוגיות חמאה וקוקוס מופלאות
עפ"י מתכון שלי
כ30 עוגיות


מה צריך?
קערה
מיקסר/מטרפה
מרית
כוס מדידה
שק זילוף
צנתר כוכב גדול


מרכיבים:
100 גרם חמאה
3/4 כוס פתיתי קוקוס טחון
כוס וחצי קמח לבן
3/4 כוס סוכר לבן
2 ביצים

אופן ההכנה:
חותכים את החמאה לקוביות ומניחים בקערה. חשוב שהחמאה תהיה רכה. באמצעות מיקסר/מטרפה מתחילים להקציף את החמאה. מוסיפים את הסוכר ומערבלים עד שהוא נמס לחלוטין. מוסיפים ביצה ומערבלים היטב ואז עוד ביצה. מערבלים עד לקבלת תערובת קרמית.
מוסיפים את הקמח והקוקוס ומערבבים ידנית בעדינות עד לקבלת בצק אחיד רך וחלק. מעבירים את הבצק לשק זילוף עם צנתר כוכב רחב ומזלפים עוגיות. אם אין, ניתן לעשות זאת באמצעות כפית. אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות עד שהעוגיות מזהיבות בשוליים ועדיין רכות במרכז, הן מתייצבות לאחר הצינון.

הערות ושדרוגים:
  • לא נורא אם אין שק זילוף. כמו שציינתי, ניתן ליצור תלוליות בצק קטנות באמצעות כפיות, או לקרר את הבצק כחצי שעה וליצור כדורים קטנים מהבצק.
  • העוגיות נאפות די מהר, לכן יש לבדוק את מצבן כבר לאחר 8 דקות בערך. 
  • שדרוג נחמד לעוגיות זה להמס 50 גרם שוקולד מריר ולזלף פסים דקים על העוגיות. אפשר גם להמס 100 גרם שוקולד ולטבול חצי מכל עוגיה בשוקולד, נהדר אם יש לכם עודף זמן.קוקוס ושוקולד זה שילוב נהדר! ואם עשיתם זאת, אל תשכחו להעביר אלי את העוגיות המצופות.
  • לא אוהבים קוקוס? לכו מפה! ואתם יכולים להחליף בכל אגוז אחר טחון דק-שקדים,מלך,לוז,פקאן, בוטנים ועוד.
  • העוגיות נשמרות כשבועיים בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר. נאכלות הרבה לפני.
את המתכון ניתן לקרוא פה בליווי ערך תזונתי.



אז תכינו עוגיות ותהנו!
יאללה ביי

11 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

עוד מאתמול כשפרסמת את התמונה נהיה לי חשק לעוגיות כאלה עם הקפה, ועכשיו זה לגמרי גדל. נראות מעולות ממש!

מור אמר/ה...

או לה לה, נשמע ונראה מעולה!
זה כמעט חרוז, מה שכתבתי, אבל זה לא. אז לא חשוב.
רואה, טל? ככה אני אוהבת אותך - כשאת מעלה מלא מתכונים של עוגיות :-)

Winnie אמר/ה...

טוב, שאת מכינה עוד נגלה בבקשה תשלחי לי חצי לפחות :)
אני היחידה במשפחה המורחבת שאוהבת קוקוס, כל השאר לא מוכנים אפילו לשמוע את המילה.
את הפרי אני לא אוהבת, אבל פתיתי קוקוס ממש כן. ואני אשמח ביותרררררררר לעוגיות קוקוס עם חמאה
יאמייייייייייייי

בישול בזול אמר/ה...

נראה טעים! נראה לי שחברי לעבודה הולכים להפוך לשפני ניסיון קוקוסיים בקרוב :)

אוהבת לאפות 1 אמר/ה...

הולכת כעת להכין,אני מכינה כמות אחת עם קוקוס ועוד אחת עם בוטנים קלויים וקצוצים דק דק.

שמרית אמר/ה...

טעיייייים!!!
זהו!
ועשיתי לך לייקים, גם כי אני אוהבת אותך אבל בעיקר כי את מצלמת מדהים לדעתי :)
בהצלחה!

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

יופי של עוגיות. אני אוהבת קוקוס בכל מצב. והמתכון שלך נראה קליל וכיפי.
רויטל

The Cookie Fairy אמר/ה...

יש לי וידוי מביך.
אני אוהבת את יציקות הקוקוס הנוראיות של פסח
במיוחד כשהן מצופות בצימקאו הדוחה.
המרקם מזעזע אותי, האיכות מחרידה אותי,
אני לא מבינה למה לעזאזל יציקות כאלה כל כך פופולריות
אבל כנראה ש דווקא הפליאה הזאת גורמת לי לאהוב לנשנש אותן :)
בכל מקרה אין ספק שמעדיפה את העוגיות שלך.

דורית אמר/ה...

אני ממליצה להוסיף גרידת לימון, מוסיף מאוד. יצא מעולה.

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר להחליף את החמאה במחמאה? תודה רבה לך

טל אמר/ה...

כן אפשר להחליף במחמאה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים