-->
טוען...

יום שני, דצמבר 19, 2011

על שפיות, וידוי ועוגיות גרנולה

שפיות. אני מרגישה שזה מצרך כל כך נדיר בימינו.




זמן, גם זמן.



הקשר בין שפיות לזמן הוא הדוק ובלתי מופרד. ככל שיש לאדם פחות ופחות זמן, כך סביר להניח, הוא יאבד את שפיותו מהר יותר.



למשל יתחיל לתקשר עם חתולים, יאכל מלא חמצוצים קולה ב2 בלילה, ועוד שטויות כאלה ואחרות.



בעקבות החוסר איזון בחיי בזמן האחרון, ומפאת כמות הזמן המעטה שאני יכולה להקדיש לאפייה (ששומרת על שפיותי מכל משמר) הכנתי הפעם מתכון שפוי מאוזן ובריא יחסית. בגלל כל הסיבות שפירטתי למעלה- עוגיות גרנולה מקמח מלא.



יש לנו שפיות, יש לנו גרנולה, מה קשור וידויים?

או, אז ככה.



החלטתי להמתיק את העוגיות בממרח תמרים. חלקכם יאמרו נהדר, חלקכם יאמרו אוי ואבוי מה נורא.



אז יש לי וידוי. אני לא אוהבת תמרים.(ובננות, ושרימפס, וגויאבה, סברס, זיתים, שניצל)  תמיד חשבתי שתמר דומה בצורה הזויה מדיי לג'וק, ואני לא מוכנה לאכול ג'וקים, לא בעודי חיה ונושמת. (סליחה מראש לכל חובבי התמרים או הג'וקים)

אבל בזמן האחרון אני מתחילה לאהוב ממרח תמרים. תמר בצורתו הממרחית הוא די טעים, מתוק, ואפילו מזכיר לי קצת קרמל. 
העולם התהפך? חזירים עפו? או שמא, חס וחלילה, התבגרתי?





תמרים זה לא כזה אוכל של מבוגרים? שאבות וסבתות אוהבים לאכול? לבצוע תמר צהוב מהאשכול להגיד כמה שהוא עסיסי?

אני לא מצליחה להכריע את השאלה הקיומית שלי בנוגע לתמרים, אז אני מניחה שפשוט אני אוכל עוד עוגיה ואחשוב על זה.



אה ומתכון כמובן.

מיני עוגיות גרנולה מקמח מלא
עפ"י מתכון שלי
כ50 עוגיות קטנטנות


מה צריך?
כוס מדידה
קערה
מטרפה
כפית
מרית

מרכיבים:
2 כוסות גרנולה כזאת או כזאת
1 כוס קמח מלא
2 ביצים
1/3 כוס שמן
3/4 כוס ממרח תמרים
חצי כפית סודה לשתייה
קורט מלח
חצי כוס תוספות (לא חובה) אני השתמשתי בחמוציות, צימוקים ושקדים מולבנים.

אופן ההכנה:
שוברים את הביצים לקערה ומוסיפים את ממרח התמרים. אם ממרח התמרים קצת צמיגי ניתן לחמם מעט במיקרוגל עד שהוא מתרכך. טורפים יחד עם הביצים עד לקבלת תערובת חלקה.יש לטרוף במהירות אך לא יותר מדיי כדי לא להכניס הרבה אוויר לתערובת. מוסיפים את השמן ומערבבים היטב. מוסיפים את הגרנולה והתוספות, מנפים את הקמח יחד עם המלח ואבקת הסודה ומערבבים בעדינות עד לקבלת בצק אחיד וחלק. יוצרים כדורים קטנים מהתערובת ומסדרים בתבנית במרווחים שווים. מועכים קצת כל כדור כי העוגיות לא ממש משנות את צורתן באפייה וזה עוזר לקבלת עוגייה אפויה בצורה טובה. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות 10-12 דקות עד שהעוגיות זהובות בשוליים וקצת רכות במרכז.

מדובר בעוגיות ממש קלות להכנה, ממרכיבים זמינים והתוצאה נהדרת, ממכרת ויחסית בריאה.

הערות ושדרוגים:

  • ניתן להמתיק את העוגיות בכך שמחליפים את ממרח התמרים באותה כמות של סוכר לבן או חום, או בדבש או סילאן, יש לקחת בחשבון שהעוגיות לא מתוקות מדיי ובשימוש בסוכר לבן או דבש יכולות להתקבלת עוגיות יותר מתוקות.
  • העוגיות פריכות מבחוץ ורכות מבפנים ונאפות מהר יחסית. אם רוצים עוגיות פריכות יותר אופים עוד 2-3 דקות נוספות.
  • ניתן להחליף את הקמח המלא באותה כמות של קמח לבן.
  • אני השתמשתי בגרנולה ביתית שאני מכינה בעצמי והיא ממותקת מעט. אם משתמשים בגרנולה קנויה צריך לטעום אותה לפני ולוודא שכמות ממרח התמרים היא בהתאם כדי שלא ייצא מתוק מדי או לא מתוק בכלל.ברשימת המרכיבים מצורפים שני מתכונים להכנת גרנולה ביתית, מומלץ בחום.
  • אני אפיתי את העוגיות קטנטנות, כלומר כמות של כפית בצק בכל פעם. ניתן לאפות את העוגיות בגודל רגיל וזמן האפייה יתארך בדקה או שתיים. יתקבלו כ25 עוגיות נאות.
  • כדי שהעוגיות ייאפו בצורה טובה, יש ליצור כדורים קטנים מהבצק ולשטח אותם מעט כי העוגיות לא מתפשטות או משנות ממש את צורתן במהלך האפייה.
  • ניתן לגוון לחלוטין בתוספות לעוגיות כמו אגוזים, שוקולד צ'יפס, פירות יבשים, קינמון ועוד והכל ביחס למה שיש בגרנולה שמשתמשים בה להכנת העוגיות.



נראה מה למפלצת העוגיות יש להגיד הפעם. הא!

8 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

נראה ממש יאמי! וגם אני התחלתי לאהוב ממרח תמרים רק בשנתיים האחרונות. תמרים אני עדיין לא יכולה לסבול וגם לא הם מזכירים ג'וקים ברררררר....

Winnie אמר/ה...

אוהבת מאדדדדדדדדדדד תמרים, וכמובן שגם ממרח תמרים
לא קשור לגיל, זה קשור לשפיות חחחחחח

העוגיות נראות נהדר, ואני מוכנה לזלול אותן בכל רגע :)

מור אמר/ה...

אז אני נקרעת בין רצוני לומר "אוי ואבוי מה נורא" לבין העובדה שהעוגיות שלך נראות ממש טוב (אבל אולי זה פשוט קשור לזה שאת מצלמת מהמם. למעשה היתלת בי בעזרת כשרון הצילום שלך. ערמומית אחת).
ממרח תמרים? אוף. ועוד הוספת צימוקים? have you no shame, woman?
קשה לי איתך, טל. אני ממש מבולבלת, כולי בסערת רגשות פה, לא יודעת איך להגיב לעוגיות האלה. אני מאד כועסת. או שלא, אני לא יודעת. סערת רגשות, איי טל יו!

שמרית אמר/ה...

ממרח תמרים..הכי טעים שיש, במיוחד בעוגיות מגולגלות :)

תמר יבש גם לי מזכיר ג'וק...אבל על הצהוב אני לא מוותרת..כמה שהוא עסיסי וטעים ;-))

העוגיות נראות נהדר..מזל שיש לך זמן לצלם כ"כ יפה!

בישול בזול אמר/ה...

היי! איפה הבננה, השרימפס והגויאבה והסברס והזיתים והשניצל??
מאוכזבת :(
אהבתי את מה שכתבת ואיך שריווחת את זה עם תמונות. זה הכריח אותי לקרוא במקצב מואט ושירי שכזה.

ואני רשמית נעלבתי בשביל הג'וקים ולא התמרים. סתם ככה בשביל האיזון :)

טל אמר/ה...

תודה לכולםםםםם

חחחחחח ביזול, זה ממוקם לא נכון!! אני קוראת את זה עכשיו וזה כל כך מצחיק!! אז אני אעביר את זה למקום הנכון בפוסט ואז תביני ולא תיעלבי...

ומור!את יכולה במקום צימוקים לשים בננה מיובשת נגיד? ושוקולד צ'יפס? נגיד? ואז זה לא כזה נורא נכון? אם תפנימי כמוני שממרח תמרים זה הקרמל של הטבע הכל יהיה טוב. :)

חג שמח לכולם

פתיחת עסק אמר/ה...

נראה טעים

גבריאלה אמר/ה...

הכנתי מגרנולה ביתית... מבחינת הטעם יצא מעולה. מבחינת המרקם לא יצאו שמנמנות כמו שלך. העיסה שלי לא הייתה מאד מוצקה והעוגיות התפשטו ויצאו דקות יחסית ומן הסתם יותר קראנצ'יות משלך, שזה דווקא טוב מבחינתי. אני מאד אהבתי
שוב תודה רבה על המתכונים הנהדרים, אין לי ספק שאמשיך לנסות גם אחרים

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים