-->
טוען...

יום חמישי, דצמבר 22, 2011

פנקייקס נוטלה לחנוכה +סקירת סופגניות קלה

אז חנוכה וזה




אז, היי לכם!
אני יודעת אני יודעת, פרסמתי לא מזמן פוסט ואני בכלל אמורה לעשות שיעורים.
תתבעו אותי!



בא לי פוסט לחנוכה.

טוב, חייבים איזה סיפור קטן. אבל הוא יהיה קצר.




כשהייתי בתיכון עבדתי במקדונלדס.
כל מה שיש לי להגיד ממרום גילי בבגרות רבה- איכ.



עבדתי אי שם במטבח מאחורה והייתי חוזרת הביתה מריחה כאילו טיגנו אותי בשמן עמוק. לא סתם שמן- שמן מכונות מעופש ומטונף.



מסיבה כלשהי, אני לא כל כך אוהבת לטגן הרבה. זה מבלגן, זה מטנף, זה מסריח, וזה בעיקר משמין.

אבל היי חנוכה, מה לא נכין כלום? טוב טוב נכין! נשמין! אבל בקטנה. לא חייבים להטביע בשמן עמוק בצקים כדי שזה יהיה מאכל לחנוכה.
גם פנקייקס שמטוגנים במחבת מתאימים לחנוכה. אז יאללה למתכון. 

מיני פנקייקס נוטלה
עפ"י מתכון שלי
25-30 מיני פנקייקס

מתכון פשוט, קל, מרכיבים יחסית זמינים, צ'יק צ'ק וזה מוכן.


מה צריך?
קערה
מטרפה
כף
נפה
מחבת

מרכיבים:
3 כפות גדושות ממרח נוטלה
1 ביצה
1 כוס קמח לבן
רבע כפית מלח
חצי כפית אבקת סודה לשתייה
3/4 כוס חלב (ניתן להשתמש לחילופין באותה כמו של שמנת חמוצה או גבינת שמנת)
1 כף סוכר
רבע כוס שוקולד צ'יפס מריר- לא חובה

שמן/חמאה לשימון המחבת

לקישוט: אבקת סוכר

אופן ההכנה:
בקערה טורפים היטב חלב, ביצה, מלח סוכר ונוטלה עד לקבלת תערובת חלקה שנראית כמו שוקו. מנפים לקערת התערובת את הקמח ואבקת הסודה. מערבבים בעדינות כמה ערבובים קצרים, עד שמתקבלת בלילה סמיכה, וקצת גושית. משמנים מחבת ומחממים אותה היטב. כשהיא חמה, יוצקים למחבת כמות של כף בלילה (כף אחת=פנקייק אחד)  לקבלת פנקייקס קטנים. מחכים שיופיעו בועות גדולות על גבי הפנקייקס והופכים. מטגנים עוד חצי דקה-דקה ומוציאים לצלחת מרופדת בנייר סופג. אם רוצים ניתן לפזר מעט שוקולד צ'יפס על הפנקייקס בזמן שהם במחבת.


איך להצליח עם פנקייקס:
  1. לערבב מעט מאד! זה ממש כמו עוגה בחושה. גם אם נראה שיש גושים לא לערבב עוד, זה מסתדר בטיגון. מערבבים הרבה- אוכלים קרשים.
  2. לנפות היטב את הקמח-לא לוותר.
  3. לחמם היטב את המחבת ולשים לב שהפנקייקס לא נשרפים. להפוך כשמופיעות בועות גדולות ולא לשכוח שבגלל שהם קטנים הם מוכנים מהר מאד.
  4. לא לשים יותר מדיי כפות בלילה במחבת, במיוחד אם מדובר במחבת קטנה, כי אז הבלילה מתפשטת ומתקבל פנקייק אחד גדול שזה גם טוב.




הערות ושדרוגים:
  • אפשר להמיר לפרווה בשימוש במים או חלב סויה במקום חלב רגיל ולהחליף את הנוטלה בכל ממרח שוקולד אחר.
  • למרקם עשיר יותר ניתן להוסיף עוד מלא כפות נוטלה (סתם, כמה שאוהבים. מקסימום עוד 2 כפות) ולהחליף את החלב בשמנת חמוצה או גבינת שמנת באחוזי שומן לפי הטעם.
  • ניתן לטגן כפנקייקס גדולים/רגילים, אבל מומלץ להכפיל כמויות.
  • הפנקייקס לא ממש מתוקים, ואפשר להוסיף עוד סוכר לפי הטעם.
  • לפנקייקס יש מרקם שמזכיר קצת רולדת מגבת עסיסית, וזה תלוי בכמות הנוטלה שמוסיפים, וכמובן ששימוש בחלב לעומת שימוש בשמנת חמוצה יניב מרקם אחר. הכי טובים ביום הכנתם. ניתן לסגור היטב בכלי אטום ולאכסן במקרר וניתן גם להקפיא למשך כחודש. לאחר חימום קצר במיקרו- בובהל'ה.



פינת ההמלצה לחג

מתכון לסופגניות קלאסיות  שנוסה בשתי גרסאות:

גרסא אפויה הניבה לחמניות רכות להפליא, מתקתקות ונפלאות. המלצה- להשמיט את הברנדי וקליפת התפוז,להשתמש בשמרים יבשים,ולהבריש בחמאה מומסת לאחר האפייה בעודן חמות.


מאותו בצק אמא שלי הכינה דונאטס בציפוי גנאש שלושה שוקולדים- מדהים.



בצק מומלץ בהחלט- רך, טעים, קל להכנה ונוח לעבודה.

המלצה נוספת היא פוסט מקסים מהבלוג בישול בזול. אם לא ידעתם איזה ציפוי להכין לסופגניות שלכם- הנה התשובה. גם יפה, גם חגיגי, גם מחושב כלכלי ובעיקר מחאתי.


אז שיהיה לכם חנוכה שמח ומואר!

12 כבר הגיבו:

The Cookie Fairy אמר/ה...

יאממממ- פנקייקס נוטלה!
איזה שילוב טעמים נפלא
ובהחלט לא צריך יותר מזה בחנוכה
נראה יופי!

Winnie אמר/ה...

חייבת להגיד שפנקייק שוקולד נשמע מאדדדדדדדדדדדד מעניין
אנחנו לא אוכלים נוטלה, אבל זה לא משנה כל כך למתכון
וואייייי עשית לי ממש חשק עכשיו

שהיה לך חג שמח ומתוקקקקקקקקקקק

מור אמר/ה...

נראה רע רע רע (קצת שכנוע עצמי, מה קרה).
אבל מה את עושה פה, לכי להכין שיעורים! (סתם, נראה לך? בחיים לא תשמעי משהו כזה ממני..)

מיקור חוץ אמר/ה...

נהייתי ממש רעב

שמרית אמר/ה...

איזה כיף וטעים לך!
נראה מעולה, טעים, מתוק וכ"כ שונהה מכל הסופגניות והלביבות.
יאמי!!

בדק בית – ליקויי בניה אמר/ה...

מדהים

בדק בית – ביקורת מבנים אמר/ה...

אני רעב , נקודה

ביקורת מבנים אמר/ה...

אני לא רעב - הפכתי להיות מת מרעב

בישול בזול אמר/ה...

נראה מעולה כהרגלך :)
זה אולי יישמע קצת מצחיק (או מבחיל. אני בהחלט משאירה מקום למבחיל) אבל אנחנו עושים אפטר פארטי חנוכה בשבוע הבא ומכינים סופגניות ביתיות, אז תודה על ההמלצה למתכון, ותודה גם על ההמלצה לפוסט שלי :) מאוד שימח אותי בחג :)

פרילנס אמר/ה...

מעניין אם זה טעים

pastaeveryday אמר/ה...

גם אני רוצה פאנקייק נוטלה!! ואוו!

ליקויי בניה אמר/ה...

נראה מעניין

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים