-->

יום שישי, דצמבר 30, 2011

על נוגט אגוזים וטמטום חושים

אז היום נדבר על פרלינה.



רבים יסכימו איתי שנוגט אגוזים (פרלינה) זה אחד הדברים הטעימים ביותר שקיימים על פני האדמה.
מה זה בעצם?



שקדים/ אגוזי לוז קלויים גרוסים או שלמים מעורבבים עם קרמל חם. לאחר שהקרמל מתקשה, התערובת נשברת ונטחנת לאבקה שהיא אבקת הנוגט. כשמוסיפים לאבקה זו שמן, היא הופכת למחית נוגט נפלאה וממכרת.



אני מדי פעם גונבת כפית מהתערובת המדהימה הזאת שיושבת לי במקרר דרך קבע.



יש משהו מסוכן וממכר באבקת נוגט שהיא חומר גלם יקר ומשמין וטעים וטעים וטעים.


אז לשם הנצחתם של אגוזי הלוז בליבי הקט ואות תודה על כך שהם טעימים החלטתי להכין עוגיות אגוזי לוז. ולא מספיק, לאחר האפייה מילאתי אותם בקרם נוגט, אם כבר אז כבר.



שנייה, חושבת על תירוץ שמצדיק את העוגיות האלה מעבר ל"סתם בא לי", אה כן שנה חדשה וזה, אלה עוגיות לכבוד השנה החדשה! כן! קצת שכנוע עצמי מה קרה....



 יאמ יאמ יאמ!

והאמת שזה שווה את הטרחה. אז נכון שצריך לטחון אגוזים ונכון שצריך לקנות חומר גלם קצת יקר, אבל זה כל כך טעים. וזה גם פרווה! ובזכות המילוי היוקרתי, הפרווה בכלל לא מורגש.


וזהו.

עוגיות אגוזי לוז ממולאות קרם נוגט
עפ"י מתכון שלי
כ20 עוגיות סנדוויץ' (כפולות)



מה צריך?
קערה
מטרפה
מג'ימיקס/פטיש שניצלים
כף/כפית

מרכיבים:
כוס אגוזי לוז שלמים טבעיים
כוס וחצי קמח
3/4 כוס סוכר חום
1 ביצה
חצי כוס שמן
קורט מלח
כף תמצית וניל אמיתית/ כפית מחית וניל

מילוי:
5 כפות אבקת נוגט
2 כפות שמן

אופן ההכנה:
טוחנים את האגוזים במעבד מזון או מרסקים באמצעות פטיש לשניצלים. שומרים בצד.
בקערה טורפים היטב את הביצה והסוכר עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את השמן ומערבבבים היטב. מוסיפים את האגוזים, וניל ומלח ומערבבים. מנפים את הקמח בבת אחת ומערבבים עד לקבלת בצק אחיד וקצת דביק. מעבירים לקירור עטוף היטב בניילון נצמד למשך כשעה. לאחר הקירור יוצרים כדורים קטנים מהבצק (בכמות של כפית) ומשטחים אותם היטב בין כפות הידיים.מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות בין 10-15 דקות. עד שהעוגיות זהובות בשוליים ובתחתית. מערבבים את מרכיבי המילוי ומורחים מילוי על עוגיה אחת וסוגרים לסנדוויץ' באמצעות עוגיה נוספת. שומרים בצנצנת אטומה.






כמה דגשים לגבי המתכון:
  • ברשימת המרכיבים מצויין שיש להשתמש באגוזים שלמים ולטחון אותם לבד.נכון שאפשר לקנות אגוזים טחונים, אבל כאשר קונים אגוזים טחונים וזה בעיקר לגבי אגוזי לוז, הם מתחמצנים מהר מאד ומקבלים קצת טעם מעופש ולא נעים, ובאגוזי לוז טעם הלוואי הזה מורגש מאד, לכן מומלץ לקנות אגוזי לוז טבעיים אותם שומרים במקרר או בהקפאה ולטחון לפי הצורך. למרות שיש לי מג'ימיקס טחנתי את האגוזים ידנית עם פטיש שניצלים, כי זה אפשרי ופחות מלכלך ומרעיש.ולא נורא אם נשארים צ'אנקים של אגוזים, זה כל היופי.
  • הבצק לא מכיל חמאה ולכן מרקמו שונה מעט והעוגיות יותר קראנצ'יות אבל אם אופים אותן יותר מדיי הן עשויות להתקבל קשות, לכן עדיף להכין אותן קטנות ודקות כי הן מתנפחות קצת באפייה, ולהקפיד לא לאפות אותן יותר מדיי. כמות של כפית בצק מספיקה. מכדררים לכדור, ומשטחים היטב בין שתי כפות הידיים ומסדרים בתבנית.
  • חשוב מאד לא לעבד את הבצק הרבה לאחר הוספת הקמח אלא ממש רק כמה ערבובים עד שהקמח מוטמע בתערובת.קירור הבצק גם כן חשוב מאד אחרת כמעט בלתי אפשרי לעבוד איתו.
  • אם רוצים את העוגיות קצת רכות אופים בין 8-10 דקות. אם רוצים אותן יותר קראנצ'יות 12-15 דקות.


הערות ושדרוגים:
  • את אגוזי הלוז ניתן להחליף בכל אגוז אחר כמו פקאן, מלך, שקדים, ואפילו לערבב בין כמה סוגי אגוזים.
  • אם אין אבקת נוגט, לא נורא פשוט מלאו את העוגיות בממרח נוטלה או כל ממרח שוקולד אגוזים אחר.
  • אם בכל זאת בא לכם עוגיות חמאתיות, את השמן ניתן להחליף ב100 גר' חמאה מומסת.
  • לעוגיות רכות יותר ניתן לנפות יחד עם הקמח חצי כפית סודה לשתייה.
  • העוגיות מחזיקות כשבוע וחצי בצנצנת אטומה, אם נשאר משהו.

להית' ושתהיה לכם שנה אזרחית מתוקה ועשירה כנוגט אגוזים!

18 כבר הגיבו:

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

איזה יופי של עוגיות.שילוב מושלם הכנת כאן .

The Cookie Fairy אמר/ה...

יאממ זה נראה טעיםםםםם!
מתה על נוגט
והעוגיות נראה נפלאאא

מור אמר/ה...

אמנם כבר הרבה זמן שאין לי אבקת נוגט בבית, אבל אין ספק שכשהיתה קופסא, הייתי לוקחת כפית, מרימה את המכסה ועושה את מה שצריך היה לעשות.. לגמרי איתך בעניין הזה.

העוגיות נראות מעולה, אהבתי מאד את הגודל (קוטן?) שלהן. אח, אגוזי לוז. דבר נפלא.

שירי אמר/ה...

הגעתי דרך YNET
איזה יופי של בלוג:)
כל כך הרבה זמן אני מחפשת מתכון לעוגיות טעימות עם שמן (ולא חמאה)
איזה כיף!
תודה

בישול בזול אמר/ה...

נראה חמוד וטעים! איפה קונים פרלינה? חנויות אפייה מתמחות? או שיש סופרים שגם מחזיקים את זה?

Winnie אמר/ה...

אני גם מאד מאד אוהבת נוגט, וצריכה להחביא את האבקה אחרת פשוט אוכלים אותה כמו שהיא :)
העוגיות נראות מעולות, ואצלי הן יחזקו כמה דקות בלבד :)

טל אמר/ה...

תודה רבה לכולם!
ובישול, כן אני מצאתי רק בחנויות מתמחות ולא נתקלתי בזה בסופרים. זה מגיע גם כממרח וגם כאבקה, תקני אבקה כי מאבקה אפשר להכין ממרח ואז את מרוויחה שני מוצרים D:

נטלי אמר/ה...

מהממות. כמה שאני אוהבת עוגיות כאלה :)

נטלי

ענבל אמר/ה...

וואו וואו וואו את כזאת נהדרת!
האגוזים היחידים שאני מוכנה לאכול זה אגוזי לוז אז זה מזה בא לי בטוב :)
הצילומים שלך כל כך יפים ואת בכלל !!

QA אמר/ה...

כל כך בא לי לנשנש עוגייה

פרילאנס אמר/ה...

איזה יופי של עוגיות

ענת אמר/ה...

yyy....זה נראה טעים !!!!
:)

ביקורת מבנים אמר/ה...

ב-2 מילים : " כוכב עליון "

alex gersh אמר/ה...

יש לי בבית מחית פרלינה ולא אבקה, רציתי לדעת אם מה כדאי לערבב אותה בכדי ליצור מילוי טעים?
חשבתי על שוקולד מריר מומס,
אבל אני לא יודעת אם זה יתייצב מספיק, ולא ינזל וגם את היחס בכמויות.

טל אמר/ה...

המחית ממש דלילה?
המחיות שראיתי בחנויות המתמחות תמיד כאלה מוצקות
אולי לערבב עם חמאה מומסת?
או להכין גנאש שוקולד מריר עם פרלינה (יאמ יאמ יאמ)

אנונימי אמר/ה...

לא חסר אבקת אפיה?

נראה נפלא

טל אמר/ה...

אנונימי
לא חסר אבל כתבתי בהערות שאפשר להוסיף אם רוצים לקבל עוגיות רכות
בלי אבקת אפייה מתקבלות עוגיות פריכות (חשוב להכין אותן דקות ככל האפשר)

אנונימי אמר/ה...

הכנתי עכשיו את העוגיות. הן יצאו פשוט מעולות!!
הריח משגע. והטעם עוד יותר.
השתמשתי בקמח מלא 70 אחוז של על המשקל והפחתתי סוכר לחצי כוס. יוצא מדהים.
ודבר מוזר - הבצק יצא לי מאוד לא דביק, ולא היה צריך לקרר בכלל... לא שאני מתלוננת :)
אז תודה רבה!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים