-->

יום שישי, ינואר 13, 2012

קלאסיקה-צ'יפס

אני מוצאת את עצמי בזמן האחרון מכינה עוד ועוד ועוד ועוד עוגיות.



זה הרבה יותר מהיר וקל מעוגה בחושה (כבר סיכמנו שזו העוגה שהכי קל לפשל בה)



וזה כל כך מנחם כשקר וגשום בחוץ.



ולא משנה כמה קינוחים מפונפנים אני אוכל, אני תמיד אחזור למתכונים הקלאסיים.



אז לאמריקאים יש כמה הברקות! נכון הם לרוב מרובעים, אבל עוגיות שוקולד צ'יפס זו הברקה! אבל אז הם היו חייבים למכור בסופרים דליים של 4 קילו בצק עוגיות ולהרוס הכל.



גם פאי תפוחים אמריקאי זה נחמד! אבל הם היו חייבים להפריד בין המלית והקלתית ולמכור את שתיהן בנפרד באריזות ואקום מזעזעות. או יותר גרוע. מיני פאי-שקר-תפוחים לחימום בטוסטר.



טוב, אני חושבת שהמתכון היחיד שהם לא הצליחו להרוס זה סמור'ס.



אז היום לא נדבר על סמור'ס, אלא על אחת ההברקות שאני הכי אוהבת בעולםבעולם- עוגיות שוקולד צ'יפס.
כאלה צ'ואי- גואי (אוי כמה שזה מגוכח בעברית), פריכות מבחוץ ורכות מבפנים, עם שיבולת שועל שווה כזו, מיליון שוקולדים בפנים, וזה כיף.



מושלם לערב בנות וסרטי אימה, ערב עם בן/בת הזוג מתחת לפוך עם שוקו וסרט רומנטי,





או, נגיד, כשחוזרים ספוגים בגשם קר וקריר אחרי יום ארוך, תמיד נחמד שיש עוגיות בצנצנת.



אה, והמתכון גם זול יחסית. מי שסטודנט שיגיד עני.



עני!!!!!!!!


עוגיות שוקולד צ'יפס  רכות עם שיבולת שועל
עפ"י מתכון שלי
כ-30 עוגיות גדולות ואף יותר


מה צריך?
מיקסר/מטרפה
קערה
כף/כף גלידה קפיצית
מרית
כפית
כוס מידה

מרכיבים:
100 גר' חמאה רכה
2 ביצים
חצי כוס סוכר חום
חצי כוס סוכר לבן
כפית תמצית וניל
כוס וחצי קמח
כוס שיבולת שועל שלמה
חצי כפית אבקת סודה
רבע כפית מלח
3/4 כוס שוקולד צ'יפס

אופן ההכנה:
חותכים את החמאה ומניחים בקערה. חשוב שהיא תהיה רכה אך לא מומסת. באמצעות מיקסר או מטרפה "פותחים" את החמאה וכשהיא רכה ואוורירית מוסיפים את שני סוגי הסוכר. מקרימים את הסוכר והחמאה עד שהתערובת נעשית חלקה ואחידה. מוסיפים ביצה ומערבלים עד שהיא מוטמעת היטב בתערובת ורק אז מוסיפים את הביצה הנוספת וממשיכים באותו אופן. מוסיפים תמצית וניל ושיבולת שועל. מנפים את הקמח, אבקת הסודה והמלח. מוסיפים את השוקולד צ'יפס מעל הקמח. באמצעות מרית מערבבים מעט עד לקבלת בצק רך ואחיד. באמצעות כף או כף גלידה קפיצית מניחים תלוליות בצק על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות עד שהעוגיות מזהיבות בשוליים ועדיין רכות במרכז (13-15 דקות). מומלץ לצנן על רשת עוגיות.



הערות ושדרוגים:
  • חשוב להקפיד על מרווחים בין עוגיה לעוגיה כי הן מתפשטות ומתנפחות.
  • מומלץ להשתמש בשיבולת שועל שלמה ולא קוואקר (שיבולת שועל אינסטנט להכנה מהירה) כי בשימוש איתה העוגיות יהיו קצת דייסתיות. אם אין ברירה אפשר לקלות את הקוואקר קלייה יבשה של כמה דקות בתנור.
  • טיפ על שיבולת שועל: לא לקנות בסופר! אני ממליצה ללכת לחנויות המגניבות בעיר שיש בהן מלא גרעינים, קטניות ודגנים ולקנות מליון שיבולת שועל במשקל, באיזה 4-8 שקלים לקילו שזה המון שיבולת שועל בכלום כסף.
  • דווקא במתכון הזה לא חייבים להשתמש בתמצית וניל איכותית ויקרה או בשוקולד מיליוני אחוזים של קקאו, כי הוא מיוחד בפשטותו, אבל אם ידכם משגת הרי זה משובח (המלצה לשוקולד צ'יפס מריר איכותי, זול יחסית וזמין-צ'יפס 60% של כרמית, לא צריך לרוץ לחנויות מתמחות תמצאו אותו בכל סופרמרקט).
  • אם אין סוכר חום אפשר להשתמש בלבן אך אני ממליצה בכל זאת לנסות להשיג כי זה ממש משדרג את העוגיות.ואגב, לא משנה איזה סוכר חום-דמררה או כהה ולח, שניהם טובים.
  • לעוגיות פריכות יותר יש להוסיף עוד 2-3 דקות לזמן האפייה.
  • ניתן להשתמש בכל שוקולד שרוצים, צ'יפס או רגיל קצוץ, להוסיף אגוזים, צימוקים, קינמון ועוד ועוד.
תהנו מהקור הקריר והכיפי הזה (מקווה שזה לא חד פעמי פה בארץ)



אני נפרדת מכם, (מפלצת העוגיות ואני) עד לעוגייה הבאה!


אה, אחד הדברים שכיף לעשות כשקר ונשארים בבית וכאלה, זה לראות מערכונים מצחיקים של אסי וגורי, אז בבקשה:




אני קצת מכירה את המערכון הזה בע"פ. בערך. מספיק וידויים להיום!

25 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

נראות מעולה!!!

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

התמונות מקסימות והעוגיות נראות נפלא ♥

מור אמר/ה...

מי שסטודנט שיגיד עני :-) מעולה!

את צודקת, שוקולד צ'יפס זה קלאסיקה. אין עליהן. בא לי עכשיו איזו עוגיה. נשאר משהו?

אני אמר/ה...

שאלה קטנה, יש מצב לוותר על השיבולת שועל ולהכין את המתכון ללא?

טל אמר/ה...

הי אני,
נראה לי שכן אבל במקום יהיה צורך בתוספת של חצי כוס קמח.

LiHi =] אמר/ה...

איזו כף קפיצית שווה...!!!
נראה מעולה..

"...וקמח! מלא קמחים של קמח!!"

שבוע טוב :)

אנונימי אמר/ה...

איזה סוכר חום - בהיר או כהה?

The Cookie Fairy אמר/ה...

מתה על עוגיות שוקולד צ'יפס, נראה מעולההה!
אהבתי מאוד את הגירסה שלך
ומזל שיש לי עוגיות שוקולד צ'יפס משלי
אחרת הייתי מגיעה אלייך ודורשת עוגייה לאלתר! :)

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר שיבולת שועל דקה (אינסטנט)?

שמרית אמר/ה...

מממממ...יאמי!
אלה בהחלט העוגיות שהכי מתאימות למזג האויר הזה..תני לי כמה עם כוס שוקו בצד, פוך, סרט טוב ואני מסודרת :)

ומערכונים של אסי וגורי??..לא ידעתי שאת בקטע...להיט!!!

טל אמר/ה...

אנונימי ציינתי בפוסט שאפשרי אבל מומלץ לקלות אותה קודם.ממליצה לקרוא את ההערה שלי על כך.

ושמרית ברור שאני בקטע ;-)

אנונימי אמר/ה...

תודה על התשובה,סליחה... באמת לא קראתי את ההערה על שיבולת שועל.
דווקא היום הייתי בעדן טבע מרקט והסתכלתי על שיבולת שועל עבה, בסוף לא קניתי..יש לי 2 קופ' שיבולת שועל אינסטנט.
שוב תודה על התשובה
נוגה

טל אמר/ה...

נגה אין מה להתנצל :) בשביל זה אני פה

ו-אני הוספתי הערה על סוגי הסוכר, בעיקרון אין בעיה להשתמש בסוכר דמררה או בסוכר לח. לא קריטי.

Winnie אמר/ה...

אוהבת מאד עוגיות שוקולד צ'יפס
בעצם.... לא מכירה מישהו שלא אוהב :)
הבעיה איתן רק שהן נעלמות כל הזמן.
מאד אוהבת את השילוב שלך עם שיבולת שועל

אם נעלמת עוגיה מהתמונה שלך, אז סיכויים טוביים שהצלחתי לחטוף אחת ולזלול אותה :)

אפרתי אמר/ה...

המתכון נראה מעולה! אני ממש אוהבת לדחוף שיבולת שועל לכל דבר! אם רק הייתי יודעת להפסיק אחרי עוגייה אחת...
מקסים!

אנונימי אמר/ה...

הי,
עוגיות נהדרות אלא שתערובת הבצק יצאה לי קצת פירורית ויבשה כך שבעת יצירת כדורים שמתי מעט מים על כפות הידיים. מה הסיבה ליובש לדעתך?

טל אמר/ה...

הי אנונימי, מוזר מאד.הדבר היחיד שעולה לי בראש הוא שימוש בביצים קטנות. אולי הייתי צריכה לפרט, אבל צריך להשתמש בביצים גדולות-LARGE

באיזה גודל השתמשת?

yonay אמר/ה...

מצויין. טעים. קל מאוד להכנה. נטרף מיד. עדיין לא סיימתי לשטוף ידיים וכבר צריכה להכין כמות נוספת.

אנונימי אמר/ה...

שלום,
יש לי שאלה כללית לגבי כמות חמאה במתכוני עוגיות: האם כמות החמאה משפיעה על פריכות העוגיות? מה קורה אם מפחיתים מכמות החמאה - האם מרקם העוגיה נפגע?

טל אמר/ה...

אנונימי
כמובן שזה תלוי במתכון אבל הפחתת חמאה משפיעה גם על הריכות וגם על אחידות הבצק
אם אין מספיק שומן בבצק הוא יתפרק ולא יהיה ניתן ליצור ממנו עוגיות.
בכל מקרה 100 גר' חמאה במתכון של עוגיות הוא כמות סבירה ביותר ואפילו קטנה, ואני ממליצה לא להפחית :)

אנונימי אמר/ה...

היי,
העוגיות נראות מעולות (אני בדיוק עומדת להכין אותן עכשיו) אבל חייבת רק להגיד דבר אחד - בלתי אפשרי לקרוא את המתכון הזה בטלפון! אני תמיד משתמשת באייפון כדי להסתכל על מתכונים תוך כדי ההכנה (וגם סתם כשאני מחפשת מתכון להכין), ואת המתכון הזה ניסיתי לראות גם דרך כל דפדפן שיש לי וגם דרך אפליקציית Pocket (שמאפשרת קריאה נוחה של מאמרים וכאלה) ולא משנה מה אני עושה, החלק בסגול עם המתכון פשוט מוסתר כמעט לגמרי. כשמנסים להזיז את המסך ימינה כדי לראות את הטקסט, זה פשוט עובר למתכון הבא במקום. נראה לי שבינתיים אני אשלח אותו לעצמי במייל ואקרא ככה, אבל ממש ממליצה לעשות משהו כדי שיהיה אפשר לקרוא בטלפון. :-)

טל אמר/ה...

לאנונימית עם האייפון :)
את צודקת לגמרי ואני עובדת על זה
מקווה שיתוקן בהקדם

אנונימי אמר/ה...

היי :) יש אפשרות להכין עם שמן במקום חמאה? תודה!

אנונימי אמר/ה...

הי, אשמח לדעת אם אפשר שמן במקום חמאה:)

טל אמר/ה...

פחות מומלץ
יש מתכונים לעוגיות עם שמן בבלוג

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים