-->
טוען...

יום שלישי, ינואר 17, 2012

וגם קצת מלח, בשביל האיזון

אוהבים עוגיות מלוחות?
בטח שכן. מי לא?





מכירים את אלה ש"לא אוהבים מתוקים"?



שתמיד כשמציעים להם שוקולד אז הם מסרבים בטענה שהם לא אוכלים מתוק?



אנשים? הלו? האם אנחנו חיים באותו יקום?



מה לעשות הם קיימים שם, יצורים לא ברורים שכאלה. שבמקרה חולים על מלח.איך טולטולית כמוני, קמה כל בוקר לעולם שכזה, בו מתקיימים יצורים הסולדים ממתוק לצידם של חובבי מתוקים מושבעים. הו עולם אכזר.



שלא תבינו אותי לא נכון, אני חולת מלח לא קטנה בעצמי (בעיקר אחרי שאכלתי יותר מדי סוכר)



ואני, כמו האנשים הנורמלים שאוהבים מתוק וכמו אלה ש"לא", חולה על מאפים מלוחים. 



אז אז אז, העוגיות הבאות הוכנו במסגרת התקפת העוגיות שפוקדת את הבלוג בחודשים האחרונים, מכמה סיבות.

  1. כי הייתי צריכה לאפות משהו למישהו שלא אוהב מתוקים (רק לי יהיה בנזוג שלא אוהב מתוק בכלל).
  2.  הייתי צריכה לאזן את כל הסוכר בחיי (למרבה ההפתעה זה משפיע לרעה על מערכת הקשב והריכוז הלא-יציבה-גם-ככה-שלי).
  3. כי זה טעים. בטירוף. 
  4. אפיתי גם מתוק. רק בשביל האיזון, אתם יודעים.
עוגיות מלוחות. כעכים פשוטים כאלה וטעימים. אפשר למצוא אותם בשווקים, או בסופר בשקיות הנוסטלגיות של עבאדי (שהתחיל מבסטה בשוק...). טעים, מלוח, ממכר!

אממה? מכיל מרגרינה, שמרים, סודות ועניינים. 

אני מביאה לכם את המתכון של אמא שלי לכעכים מלוחים אותו שדרגתי עם קצת קמח מלא שתורם לפריכות. ההכנה פשוטה שלא תאמינו. העוגיות אגב, לא מחזיקות יותר מיום.

והסוד? מים רותחים ומיץ לימון.

המים הרותחים נותנים לבצק מרקם כמו של בצק רבוך (בערך), והלימון מגבש את המרכיבים ויוצר מרקם פריך ומושלם.

יאללה למתכון!



כעכים מלוחים עם שומשום וקמח מלא
עפ"י מתכון של אמא
כ-40 כעכים קטנים



מה צריך?

קערה
נפה
כף
סכין
כוס מידה

מרכיבים:
1 ו 3/4 כוס קמח לבן
1 כוס קמח מלא
3 כפות שומשום
כוס שמן קנולה (או כל שמן נייטרלי אחר)
כוס מים רותחים
2 כפות מיץ לימון
כפית גדושה מלח גס

אופן ההכנה:
מנפים לקערה את הקמחים. מוסיפים מלח, שומשום, מיץ לימון ושמן. יוצקים מעל הכל את המים הרותחים ומערבבים בכף עד לקבלת גוש בצק (זהירות זה חם!). כשהבצק מתגבש עוברים ללישה ידנית, לשים שתיים-שלוש דקות עד לקבלת בצק אחיד וגמיש. אם הבצק שמנוני או מתפרק, ניתן להוסיף עוד קצת קמח בהדרגה עד לקבלת מרקם נוח אך יש לזכור הבצק לא צריך להיות יבש. בוצעים כמות קטנה מהבצק כל פעם ומגלגלים לנקניק קטן, ומחברים את שני קצוותיו לכעך. מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים 20-25  בתנור שחומם מראש ל180 מעלות, דקות עד שהכעכים זהובים למראה ופריכים.



הערות ושדרוגים:
  • זמן האפייה נראה קצת ארוך אבל לכעכים לוקח יחסית הרבה זמן להגיע למרקם פריך. חשוב לאפות אותם עד שהם זהובים מאד בתחתית, אחרת הם מתרככים לאחר הקירור. אם אתם אוהבים אותם קצת רכים אפשר לאפות פחות זמן אבל בכל מקרה יש לעקוב אחרי מצבם לאחר 10 דקות כדי שלא יישרפו.והתנור שלי קצת עגלה.
  • כמות הקמח שמצויינת במתכון אמורה להספיק, אבל אם הבצק שמנוני מדיי ניתן להוסיף קצת קמח וללוש עד שמתקבל בצק נוח לעבודה אך לא יבש.
  • חשוב להקפיד על שימוש במים רותחים רותחים.
  • את מיץ הלימון אפשר להחליף בשתי כפות חומץ.
  • מומלץ להשתמש במלח גס ולא מלח דק כי הוא מוסיף קראנץ' נחמד לכעכים והמליחות שלו יותר מודגשת.
  • ניתן להוסיף לכעכים יחד עם הקמח תבלינים כמו זעתר, רוזמרין, פרג, קצח, ומה שאתה אוהבים.
לערך התזונתי של המתכון כנסו לפה

 אל תשכחו-לא להגזים עם המלח! ☺

עד כאן, הייתי טולטולים.

22 כבר הגיבו:

אנונימי אמר/ה...

הו האיזון...
כמה סומסום בדיוק? (הוא לא רשום ברשימת המרכיבים)
תודה
שלי

אנונימי אמר/ה...

בוקר טוב
נעשיתי מכורה לבלוג המקסים שלך...
ותודה לויני על ההפניה.
המתכון מזכיר לי עוגיות עבדי אבל שם הנוזלים הם בירה לבנה במקום מים רותחים.
הרעיון עם המלח גס נהדר,לא חשבתי על זה, איישם את זה במהרה
תודה ושיהיה לך יום נפלא
נוגה

טל אמר/ה...

תודה נגה :) ספרי לי איך יצא

ואנונימי תודה על ההערה!הוספתי את השומשום לרשימת המרכיבים :)

אנונימי אמר/ה...

נראה מצוין.
למה לא מחזיק יותר מיום?

טל אמר/ה...

מרוב שזה טעים זה מחוסל ביום אחד :)

Winnie אמר/ה...

אוהבת מאד עוגיות כאלה.
ודווקא בגלל שאני אוהבת עוגיות מתוקות, אני צריכה תמיד שיהיו גם מלוחות בבית - כדי לאכול אותם בין העוגיות המתוקות :)

מוצא חן בעיני השימוש בקמח מלא!

אנונימי אמר/ה...

אני מבינה שזה ללא שום חומר מתפיח.ללא אבקת אפיה?
אין טעות?

טל אמר/ה...

נכון אין צורך בחומרי תפיחה, זה מה שיוצר מרקם פריך.

The Cookie Fairy אמר/ה...

אני לא עושה אפליות באוכל
ומוכנה להקדיש את תשומת לבי המלאה
לכל המתוקים באשר הם, וגם למלוחים...
שאף אחד לא יישאר בודד...
העוגיות שלך נראות בעלות פוטנציאל התמכרות גבוה ביותר!

SomebodyElse אמר/ה...

הכנתי היום ויצא לגמרי נהדר.
לצערי, הכנתי רק חצי כמות. עכשיו אני קצת מצטערת על זה (:

carma30 אמר/ה...

בדיוק כאלו הייתי צריכה :-) תודה! ינוסה בקרוב מאוד

שירי אמר/ה...

אני כל כך נהנית למצוא אצלך בבלוג מתכונים טעימים משמן (לא פשוט למצוא בימינו:)

העבאדי האילו יצאו נפלא
אני הייתי חייבת לתת לזה כמה דקות במקרר כדי שאוכל לעצב...

תודה!

חנה'לה אמר/ה...

הכנתי היום, לא הוספתי עוד קמח ללישה.. הבצק נראה משומן מדי, אבל היה אפשר לעבוד עימו.. אפיתי, ועל נייר אפיה היו כמה תלוליות קטנות של שמן.. היה מאד טעים, אבל הרבה שמן לדעתי. בפעם הבאה אנסה פחות שמן..
בבצק נראה בפנים דחוס.. ככה זה? המים הרותחים ליכדו כל החומרים לכעין בצק דחוס אבל רך וטעים מאד.
אנסה שוב..ממש טעים לזלול. האם אפשר לשים מים מהברז? למה דווקא רותחים? תודה על שיתוף מתכון. בלוג יפה יש לך

טל אמר/ה...

הי חנהלה

הבצק לא צריך להיות משומן, פעם הבאה תוסיפי עוד קמח (כמו שציינתי בהערות)
חשוב להקפיד על מים רותחים ולא מים מהברז כי הם נותנים לבצק כמו חצי בישול כזה, כמו מעין בצק רבוך, וזה תורם למרקם הפריך.

את יכולה לנסות להפחית את השמן, והבצק דחוס כי אין בו חומרי תפיחה, ככה הוא לא מתפורר.

שמחה שאהבת :)

גבריאלה אמר/ה...

הכעכים האלה מושלמים. יצא לי להכין אותם כבר פעמיים. אי אפשר להפסיק לאכול אותם.
כמה שאני מאושרת על המתכונים של העוגיות ללא חמאה/שמן שאת מפרסמת. אליפות!!!

idit shitrit אמר/ה...

הי,
אפשר להכין את כל המתכון רק עם קמח לבן?
עדית

טל אמר/ה...

גבריאלה
אין בעיה
פשוט משתמשים רק בקמח לבן

אנונימי אמר/ה...

היי
האם אפשר להשתמש רק בקמח מלא ?

אנונימי אמר/ה...

היי,
קודם כל תודה רבה על המתכון הוא נהדר :)
הכנתי את העוגיות הטעם יצא מעולה רק שהם מבפנים יצאו לי קצת רכות ולא פריכות כמו הבחוץ
חשוב לי לציין שהשתמשתי רק בקמח מלא יכול להיות שזה קשור לזה ?
ואם לא מה את מציעה שאעשה פעם הבאה שזה יהיה פריך ואפוי טוב גם מבפנים (אפיתי אותם יותר מהזמן המצוין עד שראיתי שהן הזהיבו מלמטה .)

natali dashti אמר/ה...

עשינו היום כמות כפולה, שליש קמח לבן תופח, שני שליש קמח כוסמין, ובערך חצי מכמות השמן.
ושמן קוקוס במקום קנולה!! (מצאנו בחנות טבע שמן קוקוס שאין לו טעם בכלל!! של כלום!! של חברת אגס* )
עשינו חלק עם שומשום חלק עם קצח וחלק עם ספירולינה D: יצא מהמםםםםםםםם!!!
**לא יכולה להפסיק לאכול אותן **
המתכון הכי מדויק ופשוט שיש. תודה לך!!

מירי אמר/ה...

בצק מעולה. העוגיות מאד זהות לעבאדי המקורי. תודה רבה!

ruth yefet אמר/ה...

לא הבנתי כמה קמח ,קילו + קמח מלא ?
אני כבר רוצה להכין,אם אפשר דחוף .תודה רבה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים