-->
טוען...

יום ראשון, ינואר 22, 2012

מתכון אחרון לסמסטר

תכננתי שהוא יהיה חגיגי ומטורף.




כזה קינוח שלא תשכחו לעולם.



היו אינסוף רעיונות, סקיצות ורשימות.


חלקן של עוגיות ועוגיות, חלקן של שיעורים ודגמים.



באמת שרציתי. באמת שתכננתי. ניסיתי לתמרן בין החיים, הלימודים והעבודה.



המפלצת כבר בקושי מדברת איתי. היא כועסת- אני מבינה.



המטבח מוזנח ועייף מחוסר פעילות.



והתנור מקטר בזעף כל פעם שמפעילים אותו רק כדי להכין טוסטים.



מה אני יכולה לעשות מטבחי היקר? האם תאמין לי שאומר שאין לי זמן? האם תאמין לי שאומר שאני אוכלת ביסקוויטים מצופים שוקולד כדי למלא את החסר?



אני מתגעגעת. אבל זוהי תחילתו של הסוף. עוד כמה ימים נגמר הסמסטר ואז אני אחזור, כאילו לא הלכתי לעולם. ערימות על ערימות של מטעמים, מתוקים ומלוחים ינועו כפס נע מהמטבח ישר אל פיהם של גרגרנים רעבים.

אני מבטיחה בעיקר לעצמי שלא אזניח אותך מטבח. אותך תנור. ואותך- מפלצת עוגיות שלי.

 בהחלטה של רגע, שניה לפני שהמשמרת מתחילה, ערבבתי כמה מרכיבים שתמיד טוב שיהיו בבית.

הריח המנחם של הקינמון שהתפזר מהתנור והלאה, ופיזר חיבוקים חמים בבית, ועשה לי טוב על הנשמה, שניה לפני שהלכתי לעבודה.

עוגה באמת מהירה, ממרכיבים פשוטים וזמינים, מתאים לממהרים, לרעבים, לצמאים לחום ונחמה, ולכל אחד שאוהב חורף באמת. העוגה מתקבלת עסיסית מאד בזכות השימוש ברסק תפוחים והלבן.

בלונדיז תפוחים בציפוי קראנצ'י של אגוזי מלך, שיבולת שועל וקינמון
עפ"י מתכון שלי
כ-30 ריבועים


מה צריך?
קערה
מטרפה
נפה
כף
כוס מידה

מרכיבים:
3 ביצים
1 גביע לבן/אשל (200 מ"ל)
כוס רסק תפוחים
חצי כוס שמן
3/4 כוס סוכר חום
כוס וחצי קמח מלא
כפית סודה לשתייה
קורט מלח

ל-טופינג קינמון:
3/4 כוס שיבולת שועל שלמה
3/4 כוס אגוזי מלך קצוצים גס
2 כפות סוכר חום
3 כפות שמן
3 כפות קמח מלא /רגיל
חצי כפית עד כפית קינמון (לפי הטעם)


אופן ההכנה:
בקערה קטנה מערבבים את כל מרכיבי הציפוי. אם צריך ממוללים באצבעות את המרכיבים עד ששיבולת השועל והאגוזים מצופים היטב בתערובת הקמח והקינמון.
לעוגה- יוצקים שמן לקערה. מוסיפים את הלבן וטורפים היטב. מוסיפים ביצים, רסק תפוחים וסוכר. מערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. מנפים את הקמח, הסודה והמלח לקערת הנוזלים בבת אחת. מערבבים בעדינות עד לקבלת בלילה אחידה אך קצת גושית. להימנע מערבוב יתר. יוצקים את הבלילה לתבנית מלבנית נמוכה יחסית מרופדת בנייר אפייה. מעל הבלילה מפזרים בשכבה אחידה את פירורי הקינמון. אופים בתנור שחומם מראש ל175 מעלות בין 20-25 דקות עד שקיסם יוצא יבש עם פירורים לחים עליו.



דגשים להצלחת המתכון:

  • מרקם: את הלבן יש לערבב היטב היטב עם השמן לפני שמוסיפים את הרכיבים האחרים. הלבן חומצי ובשילוב עם השמן יוצר תחליב שחשוב למרקם העוגה שמתקבלת עסיסית ואוורירית מאד.
  • רסק תפוחים ביתי: חותכים כמה תפוחים שרוצים, מניחים בסיר עם קצת סוכר (לפי מתיקות התפוחים) ומים ומבשלים עד שהתפוחים מתרככים ונמעכים בקלות. המתכון הוכן מרסק תפוחים ביתי. מומלץ בחום.
  • בלילה: מכיוון שנעשה שימוש בקמח מלא, חשוב מאד לא לוותר על ניפוי הקמח. בנוסף, לאחר הוספת הקמח, הבלילה עשויה להיראות גושית ולא אחידה. זה בסדר, לא לערבב יותר מדי. לאחר האפייה זה מסתדר.
  • אפייה: העוגה נאפית מהר מאד. גם בגלל העובדה שהיא נאפית בתבנית שטוחה ורחבה יחסית, וגם בגלל השימוש בסודה לשתייה. יש לשים לב לכך ולא לייבש את העוגה. לקח לי 20 דקות לאפות אותה, לכן בדקו אותה לאחר 10 דקות.
  • תכנון: חשוב להתחיל בהכנת ציפוי הקינמון לפני שמכינים את בלילת העוגה כדי שהעוגה לא "תחכה" לפירורים ואבקת הסודה תאבד מיעילותה. מכינים פירורים, מכינים בלילה והופ לתנור חם.
  • תבנית: ככל שהתבנית עמוקה יותר זמן האפייה ייתארך בהתאם. לא להוציא את העוגה מהתנור לפני שמוודאים שהקיסם יבש ועליו פירורים לחים. ממש כמו בראוניז. 





הערות ושדרוגים:

  • את רסק התפוחים ניתן להחליף באותה כמות של רסק מבננות מעוכות, או מחית אגסים שמכינים באותה צורה שמכינים רסק תפוחים ביתי.
  • במקום לבן או אשל ניתן להשתמש באותה כמות של ריוויון או יוגורט לבן.
  • ניתן להשתמש בקמח לבן.
  • את אגוזי המלך ניתן להחליף בפקאנים, שקדים, אגוזי לוז וכן הלאה.
  • ניתן לאפות את העוגה בתבנית מאפינס, או בתבנית עגולה בקוטר 24, אך במקרה זה זמן האפייה יתארך.
  • את העוגה יש לצנן היטב לפני החיתוך, ולאחר מכן לשמור במקרר כשבוע וחצי או להקפיא. מומלץ לחמם לפני ההגשה.


עד לסמסטר הבא.

13 כבר הגיבו:

Winnie אמר/ה...

נראה מאד מאד טעים!
כל שילוב של תפוחים עם קינמון הולך אצלי נהדר
ואני אוהבת את הקאנצ'יות של הטופינג פה.

מור אמר/ה...

הייתי לוקחת את הציפוי לבד ואוכלת אותו. את כולו. טוב, אולי גם את העוגה. או הבלונדיז. אם את מתעקשת. אני לא אומר לך לא.
אני רק לא מבינה למה את אומרת שאת אוכלת ביסקוויטים עם שוקולד בטון מתנצל, כאילו זה דבר רע, כשהרי ידוע לכל כי אין יותר טעים מביסקוויט מצופה שוקולד. ללא ספק, הלימודים בלבלו אותך.
ואפרופו זה - סוף סמסטר, אז בהצלחה במבחנים, עבודות, כל מה שנלווה לתקופה נהדרת זו :-)

אנונימי אמר/ה...

איזה מקסימה את...
כתבתי לך כבר שהתאהבתי בבלוג שלך...
ממש נהניתי לקרוא, אני לא מאוהבי הבראוניז אבל שווה לנסות, עשית לי חשק על הבוקר במקום פריכית האורז היבשה והחונקת שאכלתי עם הקפה...
תודה
בהצלחה בלימודים
נוגה

The Cookie Fairy אמר/ה...

טולטולינה- כמה שאני מבינה לליבך...
לא סתם ניתן למצוא אצלי בבלוג לאחרונה קינוחים בחמש דקות בלבד-
פשוט לא מצליחה לנשום מרוב שטובעת בעבודה...
ומתגעגעת בטירוף לבלות ימים כלילות במטבח בהכנת קינוחים מורכבים בטירוף... אוטוטו...
בכל מקרה הצלחת להתעלות על עצמך שוב
והבלונדיס נראים פשוט מעולים!
ודווקא כיף לגלות שלא צריך להשקיע חיים שלמים במטבח כדי לזכות בנשנוש מפנק במיוחד
מתה על הקריאטיביות שלך, כבר אמרתי?

מגי גליקר אמר/ה...

אנחנו פה נמתין לך בסבלנות רבה עד שתתפני :-)
הבלונדיז שלך נראים משגעים ואני הייתי אוכלת את הציפוי בכפית, כל כך טעים זה נראה.

מגי

אביגיל אמר/ה...

טולטול (כך אני קוראת לבתי בכינוי חיבה) יש אפשרות להמיר את האשל למשהו פרווה? נראה לי יופי של קינוח לארוחת חג...

טל אמר/ה...

הי אביגיל !
אפשר להחליף באותה כמות של מיץ תפוזים, או חלב סויה
אבל הכמות צריכה להיות 200 מ"ל שזה פחות מכוס (כוס מידה בד"כ מכילה 240-250 מ"ל וגביע אשל מכיל 200 מ"ל לכן זה חייב להיות באותו יחס)

אנונימי אמר/ה...

היי
מה גדול התבנית שהשתמשת בה ??
תודה,

טל אמר/ה...

השתמשתי בתבנית מלבנית 40X20

דורית אמר/ה...


אפשר שיבולת שועל של קוואקר? ומה לגבי רסק תפוחים לא ממותק? תודה

טל אמר/ה...

דורית
אפשר שיבולת שועל של קוואקר, ורסק תפוחים לא ממותק זה מעולה
בהצלחה

דורית אמר/ה...

לפי התגובות רק אני הכנתי בסוף? כשהוצאתי מהתנור קצת התאכזבתי - הבצק היה רך מדי והטופינג היה יבש וכמו חול. מיהרתי להליף קצת סילאן מהול במים. אחרי שהעוגה הצטננה הכל השתפר. כולם אכלו בהתלהבות. בגלל המרכיבים גם משביע מאוד (מה שלא מנע ממני לאכול כמה ריבועים ואחר כך ליישר, חלשת אופי שכמוני).

אנונימי אמר/ה...

הכנתי את העוגה פרווה נראית יפה מאוד.עדיין לא אכלו-כרגע אין אף אחד בבית מלבדי -תיכף אטעם.הריח ממממממ איזה ריחות הריח.תודה לך

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים