-->
טוען...

יום חמישי, ינואר 26, 2012

עוגיות קינמון ואופטימיות

הוא נגמררר, הוא נגמררר, הסמסטר נגמר!


(אז מה אם יש עוד 7 לדרך...)

ואיתו באה תחושה נפלאה של חופש, שחרור והמון אופטימיות.



בסך הכל מצב הרוח מאד חיובי היום, ולכן בא לי לשתף אתכם בעוגיות שכולן אופטימיות.



ואין משהו שמסמל אופטימיות יותר מקינמון.


וסוכר חום. ודבש. וחמאה.



ו...ניחשתם נכון! עוגיות!



כוחות נפשיים רבים נדרשו ממני כדי להימנע ולאכול את הבצק הזה לפני האפייה.



וזה השתלם, כי העוגיות יצאו מדהימות!



ואתם יודעים שאני לא אוהבת להחמיא לעצמי יותר מדיי על מתכונים שאני ממציאה, אבל הפעם אני חייבת!


אבל תצטרכו להאמין לי, כי תמונות לא מעבירות ריח. ושילוב של סוכר חום, קינמון וחמאה הוא פשוט- מה לעשות- מנצח.


העוגיות מזכירות סניקרדודלס (במראה, אני אף פעם לא הכנתי או טעמתי כאלה).
קלות ממש להכנה, ומסוכן כמה שהן ממכרות. ציפוי סוכר-קינמון בחוץ, בצק חמאתי ורך בפנים.
מי צריך יותר מזה?

עוגיות קינמון אופטימיות
עפ"י מתכון שלי
34 עוגיות (בדיוק!)


מה צריך?
קערה
צלוחית קטנה
נפה
כף
כוס מידה
מטרפה

מרכיבים:
100 גר' חמאה
1 ביצה
רבע כוס דבש
חצי כוס סוכר חום
2 כוסות קמח
חצי כפית סודה לשתייה
קורט מלח

ציפוי:
2 כפות גדושות סוכר חום
1-1.5 כפיות קינמון (לפי הטעם)

אופן ההכנה:
מחממים את החמאה במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד שהיא נמסה לחלוטין.להניח בצד. בקערה גדולה מערבבים היטב ביצה,סוכר ודבש. מוסיפים את החמאה המומסת וטורפים בזריזות עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. מנפים את הקמח,אבקת הסודה והמלח בבת אחת ומערבבים בעדינות באמצעות כף עד לקבלת בצק חלק ואחיד. הבצק יהיה קצת דביק אבל מאד נח לעבודה. בקערית קטנה מערבבים את מרכיבי הציפוי. יוצרים כדורים קטנים מהבצק ומגלגלים בתערובת הציפוי. מסדרים בתבנית מרופדת נייר אפייה במרווחים בין עוגיה לעוגיה. באמצעות גב הכף מועכים קצת כל כדור. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות למשך 10-12 דקות עד שהעוגיות זהובות אך עדיין רכות במרכז.


איך לא לפשל בעוגיות קינמון:
  • חמאה: לפני הכל להתחיל בהמסת החמאה. לחמם כל פעם 30 שניות כדי שהיא לא תישרף. בנוסף, מתחילים בהמסת החמאה כדי שהיא תתקרר ולא תגרום להיקרשות הביצה בתערובת. אם החמאה עדיין חמה מאד עדיף לתת לה כמה דקות בטמפרטורת החדר כדי שתתקרר ולא תיהרס לכם כל התערובת.
  • אפייה: העוגיות נאפות מהר מאד. לי לקח כ12 דקות. יש לבדוק את מצבן לאחר 8 דקות כדי שלא ישרפו.
  • קינמון: אני אוהבת הרבה קינמון לכן השתמשתי בכמעט שתי כפות בציפוי. שימו קינמון לפי טעמכם האישי.
  • בצק: הבצק רך מאד ונח לעבודה. מרקם כזה יתקבל אך ורק באמצעות הקפדה על עיבוד מועט ככל האפשר, ולא להתפתות להוסיף עוד קמח לבצק. אם הוא ממש לא נח אפשר להעביר אותו לקירור של שעה במקרר.



הערות ושדרוגים:
  • לא אוהבים קינמון? אפשר להחליף בקקאו או אבקת נוגט. העוגיות נהדרות גם ללא ציפוי בכלל.
  • אפשר להחליף חצי מכמות הקמח בקמח מלא.
  • ניתן להוסיף כף תמצית וניל לתערובת הנוזלית לפני הוספת הקמח.
  • הכמות של הציפוי שציינתי אמורה להספיק לכל העוגיות. אם נגמר לכם באמצע, פשוט תוסיפו עוד קצת סוכר וקינמון. וכן אפשר סוכר לבן.

בהצלחה לכל הסטודנטים במבחנים וההגשות! ולכל אלה שלא לומדים, תהנו מהחיים.

טל

18 כבר הגיבו:

אבנים שחקו מים אמר/ה...

מראה מרנין.
תצלומים מעוררי תאבון...

תודה.

אנונימי אמר/ה...

הכנתי, מתכון קל וטעים טעים, מזכיר דובשניות.תודה

טל אמר/ה...

אנונימי איזו זריזות! שמחה לשמוע, יש תמונה? :)

Winnie אמר/ה...

יש לנו בהחלט אהבה משותפת - קינמוןןןןןןןןן שתמיד מוסיף המון :)
אי אפשר לעמוד בפני מאפים עם קינמון ובטח שלא עוגיות :)
עוגיות כאלה זוללים בשניות

רק חבל לי שאת נשמעת סובלת מהלימודים. את צריכה להנות מהם!:)

The Cookie Fairy אמר/ה...

יאממממ כמה שהן נראות טעימות!
עם ציפוי החום החום המתפצפץ הזה...
קנית אותי לגמרי :)
ומזדהה לחלוטין עם האהבה לאכילת בצק... לא יכולה להפסיק לנשנש
מזל טוב לסיום הסמסטר :)

ענת אמר/ה...

תמונות מקסימות והניחוחות של הקינמון עד כאן מגיעים...
בהצלחה במבחנים :)

חיימי אמר/ה...

הי, נראה ונשמע נפלא. האם מישהו יכול להגיד לי אם הבצק יעבוד גם עם קמח ללא גלוטן ?

טל אמר/ה...

הי חיימי,
לא ניסיתי אבל לדעתי יעבוד כי יש מספיק מרכיבים שיחזיקו את הבצק שלא יתפורר.

אשמח לשמוע איך יצא!

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

באתי בגלל הקינמון ונשארתי כי העוגיות נראות נפלא ומריחות משגע:-) אהבתי את צילומי ההכנה שלך - יופי של תמונות.
רויטל

אפרתי אמר/ה...

ברכות לסיום הסמסטר,
העוגיות נראות מ-עו-לה!!
וכל הכבוד על המצאת המתכון!
::))

מיכל אמר/ה...

פעם ראשונה שאני רואה עוגיות שלא מתחילות בהקצפה של חמאה רכה. למה לא בעצם?

טל אמר/ה...

מיכל
יש מלא עוגיות שמתחילות בחמאה מומסת...ככה רציתי כדי לקבל עוגיות רכות.
את מוזמנת להקציף חמאה..:)

נדב אמר/ה...

לאחר שהכנתי את העוגיות האלה פעמיים אני רוצה לומר לך ש:
א) אני פריק של עוגיות חמאה אז פירגנתי לעצמי בכמות כפולה של חמאה והריח במטבח היה פשוט לא חוקי!
ב) הרעיון של הציפוי ממש מדהים! קריספי מבחוץ ורך בפנים.

תמשיכי להמציא לנו מתכונים נפלאים כאלה :)

אנונימי אמר/ה...

אפשר להחליף את החמאה בשמן?

טל אמר/ה...

בגלל שהחמאה מומסת אני חושבת שאפשר להחליף בקצת פחות מחצי כוס שמן
אני אישית לא ניסיתי ואני מאמינה שמרקם הבצק ישתנה, ויכן שיהיה צורך בתוספת קמח
בהצלחה

Unknown אמר/ה...

בציפוי - איך את "מדביקה" את הסוכר והקינמון ... זה מתפזר לי ואני לוחצת טיפה עם האצבעות שלי ...ומפזרת מלמעלה כמו הר קטן.

טל אמר/ה...

העוגיות לחות, אז כשמגלגלים אותן בקערה עם הציפוי זה פשוט נדבק

שני אמר/ה...

טל, זו כבר פעם שניה שאני מכינה את העוגיות האלה, הפעם עשיתי חצי עם ציפוי קנמון וחצי עם ציפוי קקאו, והם פשוט מעולות! מתכון מנצח, תודה!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים