-->
טוען...

יום שלישי, פברואר 14, 2012

וופי היי!! בלוגלדת שנה לטולטולים

היום, ה14 לפברואר 2012, הוא יום ההולדת הראשון של טולטולים. במקרה הוא נולד ביום בו כל העולם חוגג את יום האהבה הולנטיינס דיי, ואלו מספיק סיבות לחגוג! (שימו לב ללוגו המקושט, למרות שקשה לפספס)

אזהרה פוסט ארוך ומפלצתי!


אבל נדבר על זה יותר מאוחר...

לפני הכל נתחיל בסיכום שנה.

איך הכל התחיל?

כבר לפני יותר משנה,אפילו הרבה לפני, אהבתי לצלם את הדברים שאמא שלי ואני היינו מכינות ביחד, ולהעלות לאלבום בפייסבוק שנקרא למרבה ההפתעה "אוכל".

גם אתם וגם אני זוכרים שהתמונות שלי בתחילת הדרך, היו בסדריות ולא יותר, אבל התגובות שהן גררו היו רבות ומפתיעות. כל הפידבקים עשו לי חשק עז לרכז את התמונות במקום שהוא לא פייסבוק, ואולי אפילו להוסיף מתכונים. התייעצתי עם חבר לעבודה שמקים אתרים, והוא אמר שלפתוח אתר פחות מתאים, למה שלא תפתחי בלוג?
הייתה התלבטות קשה כי לא רציתי להשתפך על המקלדת,ולהיחשף, אבל בסוף החלטתי שכן.

הוא הכיר לי את בלוגר. דברים התגלגלו, נצבעו בסגול, והפוסט הראשון עלה:





זה לא המתכון הראשון שהכנתי בחיי, הוא גם לא הכי מוצלח, אבל הוא בהחלט מעניין.




הקונספט של הבלוג היה ידוע מההתחלה.מלבד העובדה שהוא סגול, הרעיון היה להשתמש ב90% מתכונים שאני ממציאה, ליצור מתכונים קלים וזולים יחסית, ולפשט תהליכי הכנה ככל האפשר. מה אתם אומרים? הצלחתי?

עד כאן אנו באנו, ועכשיו נעבור לחמישייה הפותחת- חמשת הפוסטים שאתם הכי אהבתם לקרוא ולהכין!

במקום החמישי: 
עוגיות הנוטלה המושחתות (בלי מרגרינה כן כן!) שעזרו לי להתגבר על ימים קשים, ולכם היה טעים...



במקום הרביעי: 
טראלפחורס! כדורי ריבת חלב ביסקוויטים וקוקוס, אז הבנתי כמה קוראיי היקרים אוהבים מתכונים פשוטים. קיבלתי כל כך הרבה תודות על המתכון הזה, שהוא באמת פשוט ונהדר,ואני לא מבינה איך לא חשבו עליו קודם... ☺

במקום השלישי:
המדריך לבוחש, כיצד להכין עוגה בחושה בלי לפשל+ מתכון לעוגת שיש עסיסית.אין הרבה מה להוסיף, מדריך חשוב לכל אופה חובב או מנוסה.


במקום השני:
שבלולי הפיצה האגדיים!! זה גם הפוסט שקיבל הכי הרבה תגובות. בצק מעולה ורב תכליתי, 2 דקות הכנה, ומקבלים משהו חם ומשביע. הכנתי אותו כל כך הרבה פעמים,כך שאני בהחלט מבינה אתכם.


המתכון הזה זיכה אותי לראשונה בכבוד גדול שהוא פורסם במדור האוכל של XNET, וכן גם בבלוגים אחרים שניסו ואהבו.
בנוסף, הוא אפילו פורסם ללא אישורי בגיליון ראש 1 (תודה לאחותי חדת העין), אבל זו המחמאה הכי גדולה שכותב מתכונים יכול לקבל!

**תופים**
ובמקום הראשון!

עוגת שיש חלבה ואגוזים עסיסית.כמו שאתם אוהבים, קל, פשוט, מרשים ועסיסי.


הייתם איתי גם ברגעים בהם כשלתי ופישלתי.

איזה מתכון אתם הכי אהבתם בבלוג? אשמח לשמוע בתגובות...

השנה הזאת שעברה, הייתה שנה מלאה בהתרחשויות, הן בחיים האישיים והן בבלוג. פתיחת הבלוג בעצם דחפה אותי לעשות דברים שתמיד רציתי, ולא העזתי. לקנות לעצמי מצלמה מקצועית ולהירשם לקורס צילום היה הגשמת חלום מבחינתי. חלום נוסף, שהיה בתכנון של קיץ שעבר היה להירשם לקורס קונדיטוריה מקצועי. רגע לפני, קיבלתי הודעה שהתקבלתי ללימודי עיצוב לאחר תהליך ארוך ומפרך. החלום הזה כרגע בהשהייה כי אני עובדת על הגשמת חלום אחר, להיות מעצבת, ובינתיים לומדת כל יום משהו חדש על אפייה.

מבחינת הבלוג, חלו כמה תפניות קטנות ונחמדות. הוא הצטרף לפייסבוק, לעמוד הרשמי של טולטולים, ואליו הצטרפו 363 קוראים מתוקים ונאמנים. מזמינה אתכם להצטרף, אם אתם עדיין לא שם, לשתף בתמונות, תובנות, ושאלות.

בנוסף, הצטרפתי למדור האוכל של XNET, שם אני כותבת פוסטים, בדיוק כמו פה, ואתם מגיבים, מכינים ונהנים.

עד כאן סיכום השנה הראשון שלי. רוצה להודות לכם, על התגובות בבלוג, ועל האימיילים המפרגנים שאני מקבלת מכם, על התמונות והלייקים. תודה!

ועכשיו לנושא החם-ולנטיינ'ס  דיי!
 אני אהיה כנה אתכם, אני לא חוגגת ימי אהבה כאלה או אחרים, אני מאמינה שלאהבה אין יום, וצריך לחגוג אותה כל יום בשנה (בעעעע קלישאה). אבל ברצינות!

ואם אנחנו כבר פה במעמד זה, התרגשנו, צחקנו, בכינו, אז אני מקדישה את ולנטיינ'ס הזה לאהבה שלי לאפייה! ולכבוד העניין הכנתי וופי פאי שוקולדיים ממולאים קרם מרשמלו.

מתחילים!

רגע רגע, מה את מקשקשת? מה זה בכלל וופי פאי?

אה נכון.

וופי פאי זה משהו אמריקאי, נראה כמו אוריאו שהשמינה בחורף. מין סנדוויץ' מתוק המורכב משתי עוגיות רכות וצ'אביות שמרקמן בין עוגה לעוגיה. הטעם הקלאסי הוא עוגיות שוקולד במלית מרשמלו. ישנם טעמים רבים כמו קטיפה אדומה, דלעת, חמאת בוטנים ועוד. זה משהו שרץ ברשת בשנה האחרונה ותפס תאוצה בארץ. אני אף פעם לא טעמתי אחד אמיתי, כי מה לעשות, זה במרחק 14 שעות טיסה ממני ואני סטודנטית ענייה ומסכנה. אז החלטתי (כהרגלי) לחקור את הנושא ולהמציא מתכון שתואם את מה שממצאי המחקרים שלי גילו, ויצא מעדן, שגם אם הוא לא וופי פאי תקני, אני מאוהבת בו קשות.


וופי פאי שוקולד במלית קרם מרשמלו
עפ"י מתכון שלי
10 וופיז ענקיים, 20 וופיז קטנים (סנדוויצ'ים כפולים)

הערה לפני הכל! אם ראיתם ואם לא, הוספתי דף חדש לבלוג המכיל מידע בנוגע למשקל מדוייק של חומרי גלם והמרות שונות המבוסס על סט מידה אוניברסלי. רציתי להבהיר את הנושא כי במתכונים בבלוג נעשה שימוש בסט כזה כדי לסייע בדיוק מקסימלי. ממליצה לכל אחד מכם שאופה אפילו בצורה חובבת לרכוש סט כזה של כוסות וכפיות, זה לא ממש יקר ומאד עוזר ומונע הרבה עגמות נפש.


מה צריך?
קערה
נפה
כף מידה
כוס מידה
מטרפה/ מיקסר
מרית
כף גלידה קפיצית  קטנה/ שק זילוף/ 2 כפיות

מרכיבים:


לוופיס:
1 כוס קמח תופח (140 גר')
100 מ"ל שמן (חצי כוס)
100 מ"ל שמנת חמוצה (חצי גביע)
חצי כוס סוכר דמררה (100 גר')
1 כפית תמצית וניל
2 כפות קקאו (30 גר')
100 גר' שוקולד מריר
1 ביצה LARGE
1/4 כפית מלח

למלית קרם מרשמלו:
1 צנצנת ממרח מרשמלו (215 גר')
100 גר' שוקולד חלב
2 כפיות חלב-רק לפי הצורך

מתחילים בשמן ושמנת חמוצה יחד בקערה.



השמנת חומצית, ובערבוב יחד עם השמן יוצרת תחליב שנותן מרקם מדהים לוופיז-לכן לא לוותר על שלב זה, וגם ידנית זה עובד טוב מאד.



מוסיפים סוכר וביצה  ומערבלים עוד קצת עד שהסוכר נמס ומתקבלת תערובת אחידה.


ממסים את השוקולד במיקרוגל בפולסים של 30 שניות. הכוונה, שוברים את השוקולד לקוביות, מניחים בצלוחית קטנה שמתאימה למיקרוגל. מחממים 30 שניות, מוציאים, מערבבים.חוזרים על הפעולה עד שהשוקולד נמס. לפעמים הוא לא נמס עד הסוף, אבל לא מצריך חימום נוסף. אם תערבבו בעקשנות את השוקולד במשך כמה שניות, כל השוקולדים שלא נמסו יימסו מהחום של השוקולד שנמס (זה המשפט הכי מצחיק ששמעתי בזמן האחרון)


עכשיו בגלל שהשוקולד חם, ואנחנו לא רוצים חביתת וופי, מוסיפים חלק מהשוקולד לתערובת שלנו, מערבבים נמרצות (כדי לעשות השוואת טמפרטורות), ואז מוסיפים את שאר השוקולד וממשיכים לערבל.


מה שנשאר זה לנפות לקערה את החומרים היבשים בבת אחת: קמח תופח, קקאו ומלח.


ולערבב בעדינות, עד לקבלת בלילה שוקולדית סמיכה וחמודה.


כדי ליצור את הצורה של הוופיז, יהיה הכי נוח להשתמש בכף גלידה קפיצית. זה מה שעשיתי, אבל הבלילה מתנפחת ומתפשטת מאד באפייה אז קיבלתי מפלצות ענקיות ועוגתיות. שזה טעים מאד, אבל יכול להיות קצת יותר מדיי גדול...


ככה שאם אתם מכינים וופי פאי עם כף גלידה כזו, הקפידו להשתמש באחת קטנה, ואם אין לכם אז הנה אופציה טובה לא פחות- שקית זילוף חד פעמית. למה חד פעמית? צריך אחת שלא נחתכה (בניגוד לרב פעמית נגיד) כי הבלילה נוזלית, וכשתמלאו את השקית הבלילה תיזל במהירות וזה לא כיף.


מעמידים בצורה כזו שק זילוף בתוך צנצנת או כוס גבוהה, את שולי השק מקפלים כלפי חוץ על פיית הצנצנת או הכוס, ובאמצעות מרית מעבירים את הבלילה לשקית. מגלגלים היטב את קצוות השקית, חותכים פתח קטן ומזלפים בלילה על תבנית מרופדת בנייר אפייה בעיגולים בקוטר 3 ס"מ.


לוופיז הענקיים לקח בדיוק 10 דקות להיות מוכנים, לקטנים 5 דקות. איך יודעים אם הם מוכנים? נועצים באחד מהם קיסם, ואם הוא יבש עם פירורים לחים-זה מוכן. אם זה רטוב, עוד דקה או 2.

מלית!



בזמן שהוופיז מתקררים להם בצד, מכינים את המלית. מאד פשוט. 50 גרם מהשוקולד קוצצים דק דק דק מאד! הכי דק שאפשר- מג'ימיקס, סכין, פומפייה- מה שלא יהיה רק תקבלו שבבים קטנים  של שוקולד. את 50 הגר' הנותרים ממסים במיקרו. מערבבים את השוקולד המומס עם ממרח המרשמלו, בודקים שהתערובת לא חמה ומוסיפים את השוקולד הקצוץ.


אני קצצתי גדול מדיי. אל תעשו את זה.

המלית עשויה להיות צמיגית מאד. אם לא נח לכם, תוסיפו כפית חלב ותערבבו. אם עדיין לא נח תוסיפו עוד אחת. אל תוסיפו יותר מדיי חלב, כי אז זה יהיה ממש נוזלי ואין דרך חזרה, ואז השבבים של השוקולד גדולים מדיי, והשקית זילוף נסתמת ונוזלת מהצד השני על כל הכיריים והתבנית והרצפה ואתם בכלל לא שמים לב! ואז צריך לשטוף את כל המטבח באמצע ההכנה כי הנעליים שלכם כבר עושות קרראק קראאק בכל צעד כי הן נדבקו לעולם! ואז אתם לא יכולים לראות יותר ממרח מרשמלו בחיים! אהאהאאהאהאהאאהאהאה!

אהמ.

בקיצור, כשהמלית נוחה אך לא נוזלית מדיי, מסדרים את העוגיות בזוגות לפי התאמה בגודל, וממלאים במלית באמצעות סכין, כפית או שק זילוף.



סוגרים לסנדוויץ' וטורפים! ואז אחרי יום המלית נספגת קצת בעוגיות וזה יאמי יאמ אמיתי!


את העוגיות, אם נשאר משהו, יש להעביר לקופסא אטומה ולשמור במקרר. ניתן להקפיא ללא המילוי.


אופן ההכנה:
בקערה טורפים היטב שמנת חמוצה ושמן עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. מוסיפים סוכר וביצה ומערבלים היטב. מחממים במיקרוגל את השוקולד המריר בפולסים של 30 שניות עד שהוא נוזלי. מוסיפים חצי מכמות השוקולד המומס לתערובת בקערה, מערבבים נמרצות ומוסיפים את השאר. מערבלים עד לקבלת תערובת שוקולדית וחלקה. מנפים את הקמח התופח, המלח והקקאו בבת אחת. מערבבים ידנית בעדינות עד לקבלת בלילה סמיכה ואחידה. באמצעות כף גלידה קפיצית קטנה או שק זילוף, יוצרים תלוליות קטנות של בצק על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה במרווחים גדולים בין התלוליות. אם העוגיות גדולות-אופים כ10 דקות. אם קטנות- אופים כ5 דקות. קיסם שננעץ בעוגיה צריך לצאת יבש עם פירורים לחים, ואז יודעים שהעוגיה מוכנה. להכנה המלית- ממסים 50 גר' מהשוקולד במיקרוגל עד שהוא נוזלי ומערבבים עם ממרח המרשמלו. את שאר השוקולד קוצצים הכי דק שאפשר. מוסיפים לתערובת המרשמלו ומערבבים היטב. אם התערובת צמיגית מדיי, מוסיפים כפית חלב ומערבבים היטב עד לקבלת מרקם נח אך לא נוזלי מדיי. מסדרים את העוגיות בצמדים לפי גודל, ממלאים בקרם מרשמלו וסוגרים לסנדוויץ' מתוק. 



הערות ושדרוגים:

  • הבלילה של הוופיז מזכירה עוגה בחושה, וכדי לקבל וופיז מדהימים, תנהגו בה בעדינות כאילו אתם מכינים עוגה בחושה- מינימום ערבוב אחרי שהוספנו את הקמח.
  • אין קמח תופח? כוס אחת של קמח וכפית אחת של אבקת אפייה יעשו את העבודה, (אפילו שקמח תופח מכיל יותר מאבקת אפייה, זה יעבוד באותה צורה)
  • אין ממרח מרשמלו? מלאו את הוופיז בגנאש שוקולד, ממרח שוקולד, נוטלה, ריבת חלב, ריבה ועוד.
  • את השוקולד במלית אפשר להחליף במריר או לבן, ואפילו לערבב כמה סוגים.
  • אפיית העוגיות לוקחת בין 5-7 דקות (אם הן קטנות). הן נאפות מהר מאד לכן כדאי להיות ליד התנור ולעקוב כדי שהן לא יתייבשו או יישרפו. עוגיות גדולות נאפות תוך 10 דקות.
  • אם אין כף גלידה או שקית זילוף, ניתן ליצור תלוליות בצק באמצעות שתי כפיות כמו שמכינים עוגיות רגילות.



עד כאן, סגרנו שנה בבלוג, קינחנו בקינוח מטורף, ואני אפילו קיבלתי מקרונים מאחי האדיר הישר מפאריז.


שתדעו רק אהבה מתוקה, ותהנו מהחיים!

אוהבת המון!

טל

18 כבר הגיבו:

נחמה שובתת אמר/ה...

מזל טוב!! :) בלוג מקסים!!

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

מזל טוב ליומולדת שנה.
הבלוג שלך מקסים.
שיהיו עוד הרבה מתכונים מהנים ומפתיעים והמשיכי להנות מהעשייה הברוכה שלך.
רויטל

בישול בזול אמר/ה...

יאי מזל טוב! בלוגולדת שמח! (רגע את מאלה שאוהבים או שונאים את המילה בלוגולדת?)
את כבר יודעת שאת מהווה השראה עבורי ושאני תמיד נהנית לקרוא ולומדת המון אבל אין לי בעיה להגיד את זה שוב :)
אפשר להגיד עד 120 לבלוג? אולי עד אז הוא יהיה משודר בטלפתיה...

נטלי אמר/ה...

מזל טוב, ממש אהבתי את סיכום השנה שלך :)
הוופי פאי נראה מעולה על אף העובדה שאני לא חובבת גדולה של הקינוח הזה.

נטלי

Winnie אמר/ה...

יאוווווווו כמה שאני אוהבת עוגיות כאלה. וואפיס עם מרשמלו זה נהדררררררררררר

מזל טוב לבלוג שלך (שלי עוד מעט, ואני חוגגת לפי תאריך עברי)
שתזכי לעוד שנים של אפייה מהנה, ומתכונים מוצלחים ותמונות יפות!:)

מור אמר/ה...

מזל טוב שמח וולנטיינז שמח ופשוט המון שמחה סגולה ומאושרת!

מעולם לא אכלתי וופי פאי, אם כי קראתי עליו רבות.. אני משערת שלא תהיה ברירה, אצטרך להכין כזה מתישהו בקרוב. אהבתי, אגב, שהפוסט הראשון שלך היה עוגיות אוריאו ולכבוד השנה הכנת וופי פאי, שזה כמו האח המתוחכם שלו או משהו כזה. הכי סגירת מעגל או דמות מעגלית או משהו. לא יודעת, אף פעם לא באמת הקשבתי בשיעורי ספרות.

אז הידד לך על הבלוג ועל כל הדברים הטובים שקורים בחייך!

אה, והלוגו חגיגי ומהמם :-)

שמחה אמר/ה...

בלוג מקסים ביותר. תענוג לקבל ממך מיילים עם דברים חדשים...

LiHi =] אמר/ה...

בתור מישהי שטעמה ממקור ראשון.. ;) אני חייבת להגיד שזה טעייייים מאוד! רוצו להכין!!

בלוגולדת שמח!! ♥ ^___^

אנונימי אמר/ה...

איזה יופי מזל טוב לך וכל הכבוד!

אפרתי אמר/ה...

מ ז ל ט ו ב ! !
פוסט סיכום מעולה ומיד עושה חשק להכין את הכל את תוך הלילה...
הבלוג שלך תמיד משמח ומצחיק,
מצפה לבאות :)

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

טוב, בלוגולדת מצריך יחס מיוחד וזה אומר לא רק לקרוא מהסמארט פון ולהתענג מרחוק, כרגיל, אלא לתזז את הטוכעס ולבוא לברך, אז יקירה, הנה אני.
נכון שאני כאן עם כל פוסט , אבל הפלאפון המעאפן הזה עושה לי שביתה איטלקית ולא מרשה לי להגיב ממנו, אבל נא דעי שאני מתענגת על כל עבודותיך.
את נהדרת !
הבלוג שלך יפהפה ונעים ומזמין ומאשיר ומעשיר ומשמח צלוליטיס ולבב אנוש גם יחד , והוא בול, אבל לחלוטין בול כמו שאני אוהבת.
אני מאחלת לך שנים רבות של עשייה והצלחה ועינוג והתענגות כאחד.
מחבקת אותך ואוהבת אותך מאוד !
אריאלה

ענת אמר/ה...

מזל טוב ובלוגהולדת שמח! הרבה הצלחה והנאה בכל :)

שמרית אמר/ה...

בלוגולדת שמח :))
כיף, טעים ויפה פה.
כל פוסט שלך הוא חגיגה לעיניים ולחיך, בטוחה שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד ממך.

נשיקות
שמרית

דנה אמר/ה...

מזל טוב! בלוג מקסים... אני נהנית ממנו ואני גם אפרגן לך אצלי בהזדמנות הראשונה! תודה!

טל אמר/ה...

תודה רבה לכולכם ♥

פיתוח תוכנה אמר/ה...

נראה נורא טעים ממש עושה חשק לאכול

לימור אלבכור אמר/ה...

בלוגולדת שמח לטולטולים, האתר שלך מקסים ומהנה מאחלת לך שנה חדשה ומדהימה.

Tomata אמר/ה...

הכנתי את העוגיות לפי ההוראות, אבל בממרח עצמו נאלצתי לאלתר מחמאת בוטנים אורגנית, אבקת סוכר וגבינה (?!).

יצא חביב אם כי מאוד מוזר. אני מאשימה את המילוי. בפעם הבאה - ותהיה פעם הבאה, לא ויתרתי - אתאמץ ואגרד מאיפשהו ממרח מרשמלו.

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים