-->
טוען...

יום שלישי, מרץ 13, 2012

על קרקרים והרהורים

לא ידעתי על מה לכתוב קודם.



על זה שאני מתנצלת שלא אפיתי השנה אזני המן?



ועל זה שלא שלחתי משלוחי מנות?



אה רגע, אני לא מתנצלת.



על זה שפורים, החג שאני הכי אוהבת בעולם,פשוט חלף כלא היה, ואני שכחתי להתחפש?
על זה שאני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה אפיתי?



או על המצב בדרום?



פרופורציה. וכל מילה נוספת מיותרת.



קרקרים שגורמים לחשוב.
עפ"י מתכון שלי
כ-50 קרקרים


מה צריך?
קערה
נפה
כף
כוס מידה

מרכיבים:
240 מ"ל מים רותחים (כוס)
120 מ"ל שמן זית (חצי כוס)
120 מ"ל שמן קנולה (חצי כוס)
560 גר' קמח לבן (4 כוסות)
50 גר' גרעיני חמניה
1 כפית חומץ
1 כפית מלח גס
1 כפית גדושה פפריקה מתוקה
קורט פלפל שחור גרוס גס
קורט צ'ילי גרוס

אופן ההכנה:
מנפים לקערה את הקמח. מוסיפים את המלח, התבלינים והגרעינים. מוסיפים שמן, חומץ ומעל הכל יוצקים את המים הרותחים. מערבבים תחילה בכף, עד שהבצק מתחיל להתגבש. בודקים שהוא לא חם מדיי, ולשים ידנית כ-2 דקות. אמור להתקבל בצק חלק ומבריק. אם הוא שמנוני מדיי או מתפרק, מוסיפים עוד קצת קמח- כרבע כוס בכל פעם, עד לקבלת מרקם אחיד ונוח לעבודה. שומרים את הבצק במקרר לשעה. לאחר הקירור מחלקים את הבצק לשני חלקים. על משטח עבודה מקומח היטב, מקמחים את הבצק ומרדדים לעלה בעובי 1 ס"מ. באמצעות גלגלת פיצה או סכין, חותכים רצועות. מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ20 דקות עד שהקרקרים מזהיבים.חוזרים על אותה פעולה עם שארית הבצק.

הערות ושדרוגים:
  • זמן האפייה המומלץ נע בסביבות ה-20 דקות. קרקרים שישארו פריכים גם לאחר שיתקררו צריכים להיאפות 20 דקות ואפילו קצת יותר עד שצבעם יהיה זהוב חום. קרקרים פריכים על גבול הרכים ייאפו 15 דקות.
  • רוב הסיכויים שתצטרכו להוסיף עוד קמח, פשוט להוסיף כל פעם קצת וללוש עד שמתקבל בצק נוח לעבודה.
  • את גרעיני החמניה ניתן להחליף באגוזים מכל הסוגים, גרעיני דלעת, פרג, שומשום ועוד.
  • אם אין שמן זית ניתן להשתמש בשמן קנולה בלבד.
  • התבלינים הם בגדר המלצה, ניתן להוסיף או להשמיט לפי הטעם.


.לתושבי הדרום, אני רוצה לחזק את ידיכם ולשלוח אליכם חיבוק חזק

12 כבר הגיבו:

לימור אלבכור אמר/ה...

טל, נגעת לליבי, ליבנו בהחלט עם תושבי הדרום. מחזקת את ידם ומאחלת להם שהמצב יסתדר בימים הקרובים.

Winnie אמר/ה...

אוףףףף לא קיבלתי מייל על הרשומה.

זה בדיוק מה שאני צריכה עכשיו!! אחרי כל המתוקים שהכנתי לפורים.
ובאמת אין שום מאפה מלוח בבית. רק שהבטחתי לא לאפות יותר (חוץ מחלות) עד פסח

חייבת להכין קרקרים מלוחים כאלה מיד אחרי פסח. אני תמיד אוהבת לנשנש קרקרים כאלה.

עלמה אמר/ה...

הם יצאו כל כך יפיייים!

vanilachip אמר/ה...

תודה, הכנתי ויצאו ממש טובים!
הכנתי עם 2 כוסות קמח רגיל ו-2 כוסות קמח מלא והבצק יצא מצויין. אפילו לא הייתי צריכה להוסיף קמח. הברשתי אותם בטיפה ביצה טרופה ובזקתי קצת מלח מעל.
מה שכן, הייתי ממליצה לרדד קצת יותר דק, לכיוון החצי ס"מ, היות והקרקרים יצאו קצת עבים ולקח להם די הרבה זמן להיאפות. נראה לי שאם יהיו טיפה יותר דקים האפייה תהיה אחידה יותר.

אנונימי אמר/ה...

האם אפשר במקום הקמח הלבן להשתמש בקמח שיפון ומלא?

טל אמר/ה...

הי אנונימי
לדעתי אין שום בעיה להחליף את הקמחים :)
בהצלחה ואשמח לשמוע איך יצא

אנונימי אמר/ה...

החלפתי את הקמחים, שמתי זעתר במקום הפפריקה ויצא מעולה!! לדעתי אפשר להוסיף עוד קצת מלח לאוהבי המלוח
תודה

ענת אמר/ה...

טל, נראה מעולה!
חובבת המלוחים :)

אליה אמר/ה...

הכנתי ויצא מצוין!!! תוהה - האם יש דרך להוריד קצת את כמויות השמן?

טל אמר/ה...

היי אליה
שמחה לשמוע שאהבת!
את יכולה לנסות פעם הבאה להפחית ל3\4 ולראות אם זה עובד
אולי זה יצא טוב אני לא ניסיתי..
אין דרך אחרת להפחית את השמן במתכון הזה.

אנונימי אמר/ה...

חזרתי אחרי ערב בנות כדי להגיד שיצא מצוין, עשיתי עם קמח מלא ושומשום.

קצר תשבוחות.
תודה רבה
א'

Tash אמר/ה...

יוצא מצוין.
החלפתי חצי בקמח מלא וזה עובד יופי.
לא היה לי זמן, אז לא החזקתי בקירור - יצא יופי. ואני מרדדת ישר על נייר האפייה - פחות בלאגן והבצק כ"כ נוח לעבודה שאין בעיה להפוך אותו ולרדד. :)

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים