-->
טוען...

יום שבת, מרץ 24, 2012

מנקים מדפים ומכינים פסטה.

פסטה היא מאכל משמים, משביע, מנחם, מופלא.


כזה שהוא כמעט חסר מאמץ.


מוכן ברגע, מחמם, מחייה נפשות, מבריא.

קשה לי להיזכר מתי אי פעם סרבתי לפסטה טובה.



 אני לא אשכח, שפעם בתקופת התיכון התמימה והטובה, באחד משיטוטיי חסרי התקנה ברחובות תל אביב, פקדנו, חברתי ואני מסעדה מגניבה ומוזרה בקינג ג'ורג'. כמובן שחשקנו בפסטה, כמו כל פעם אחרת בה שוטטנו בתל אביב. היה לנו תחביב כזה, שנזנח קצת היום, לאכול פסטות מגניבות בכל מקום אפשרי. (אמרנו שנחזור לשם וזה מעולם לא קרה..)


ואני כהרגלי, בחורה החלטית מאוד, לא הצלחתי להחליט בין רוזה לשמנת פטריות. בתפריט הציץ הכותר "לפסטת השף שאל את המלצר", וכמובן שהתשובה פתרה לי את כל הצרות בחיים באותו הרגע- רוזה עם פטריות. אושר גדול.


אני לא יודעת למה אני מספרת לכם את זה, אבל אתן לכם מתכון לפסטה זולה וטעימה ותסלחו לי?


כזאת שעוזרת לכם במלא דברים! כמו טיפול ברעב,


חיסול שאריות חמץ לקראת פסח


מתכון מזווה זול ומגניב



מספיק טוב?



פסטה ברוטב קישואים ולימון
2-3 מנות 
עפ"י מתכון שלי


מה צריך?
סיר גדול /סיר לפסטה
כף רחבה/ כף עץ
מחבת גדולה
סכין
קרש חיתוך


מרכיבים:
3 כפות שמן זית
2-3 שיני שום גדולות (לפי הטעם)
3 קישואים גדולים ומוצקים
250 גר' פסטה (חצי חבילה, מומלץ ספגטי)
2 כפות עשבי תיבול יבשים או טריים קצוצים (בזיליקום, אורגנו, פטרוזיליה)
מעט צ'ילי גרוס
מעט פלפל שחור גרוס
3/4 כפית מלח (או לפי הטעם)
3 כפות מיץ לימון
מצקת ממי הבישול של הפסטה

אופן ההכנה:
מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן. שומרים מצקת ממי הבישול. את הפסטה מסננים ושומרים בצד. פורסים שום לפרוסות דקות. את הקישואים חוצים לאורכם, כל חצי פורסים לפרוסות דקות כך שיתקבלו חצאי ירח. מחממים שמן במחבת. כשהוא חם מוסיפים את השום ומאדים 2-3 דקות, לא צריך לטגן יותר מדיי. מוסיפים את הקישואים, פלפל שחור וצ'ילי ומאדים עוד 3 דקות. כשהקישואים מתחילים להתרכך, מוסיפים את עשבי התיבול, מערבבים ויוצקים את מיץ הלימון, מי הבישול של הפסטה והמלח. מערבבים ומביאים את הנוזלים לרתיחה, הרוטב צריך להסמיך קצת. מכבים את האש ומערבבים היטב עם הפסטה.

הערות  (אין שדרוגים! לא רוצים פסטה בלימון וקישואים? תכינו משהו אחר!)

  • אז איך לעזאזל עושים שהפסטה תצליח? ככה. מרתיחים בסיר גדול מלא מים (עד שהוא כמעט מלא..) כשהמים רותחים מוסיפים כפית גדושה מלח ומעט שמן.מבשלים ומערבבים עד שהפסטה מתרככת אבל לא יותר מדיי. איך יודעים? מוציאים אטרייה אחת מהסיר הרותח, כן כן, וטועמים אותה! אם היא עושה 'קרראפץץ' זה עוד לא מוכן. ואם יש לה מרקם של רכיכה, באסה פישלתם. רכיכות זה פויה. אבל אתם סטודנטים עניים ותאכלו הכל.
  • את הרוטב לא צריך לבשל יותר מדיי, במיוחד לאחר שמוסיפים את מיץ הלימון שגם לו יש תכונות מבשלות משלו. צריך להקפיד שהקישואים יישארו קצת ירוקים ואז אתם יודעים שהכל בסדר. אם הם נראים כמו מלפפונים חמוצים זה קצת באסה, אבל לא סוף העולם. אל תשכחו שאתם סטודנטים עניים ותאכלו הכל.
  • מגישים חם חם עם מלא פטה מגוררת מעל (או צפתית, או בולגרית, אחותי טוענת שעם קוטג' זה טעים ואני מאמינה לה)
  • בגלל שמדובר במתכון של תבשיל ולא מאפה, אין צורך בדיוק מקסימלי והרוב נעוץ בטעמכם האישי ואם אתם אוהבים יותר שום/מיץ לימון/עשבי תיבול, מוזמנים להוסיף או להחסיר לפי הטעם.


8 כבר הגיבו:

מור אמר/ה...

טוב די, מתי את עושה לי קורס צילום?

שמרית אמר/ה...

אוהבת פסטה, אוהבת חיסול חמץ ואוהבת קישואים ולימון...
מנה נהדרת..והתמונות..WOW!

Winnie אמר/ה...

מאד אהבתי את השילוב שלך!
רוטב קישואים, לימון ועשבי תיבול - זה פשוט שילוב נהדררררררררר לדעתי

קלעת ממש לטעם שלי
מאד מאד אוהבת

הדס אמר/ה...

אין דבר יותר משמח את הלב (והבטן) מלחפש משהו טעים לארוחת ערב, ולמצוא מתכון שבו כל המצרכים נמצאים כרגע אצלך במטבח. זהו רגע של אושר עילאי ומזוקק.

אוכל לנשמה אמר/ה...

תמונות מופלאות.. ומבטיחות.
תודה
חיה

אפרת אמר/ה...

נראה מ-עו-לה!!!
תמונות יפהפיות
יאמי!

מתנות ליום הולדת אמר/ה...

עושה חשק לאכול

אנונימי אמר/ה...

כדאי מאד לגרד את קליפת הלימון בפומפיה הדקה ולהוסיף את הגרידה בשלב הטיגון/ערבוב לחיזוק הטאץ' הלימוני - המנה יוצאת הרבה פחות משעממת.

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים