-->

יום ראשון, אפריל 22, 2012

לא עוד מתכון לקבב-קאפקייקס לימון ותותים

אז יום העצמאות וזה.
כל הרשת מלאה במתכונים לעל-האש, קבבים ושאר ירקות.

ומה בגזרת המתוקים?



או בשביל זה אני פה.

בגלל שעל-האש זה כבד מכביד ואימתני, קינוח שכבות מפונפן לא מתאים לי.

משהו חמצמץ וקליל? דווקא זורם.

נגיד קאפקייקס עם תות ולימון? לא מתוקים מדיי וחמצמצים במידה? סבבה הולך.

לימון ותותים הם שילוב מעולה, שלא נדבר על פוטוגני להפליא. 
לאחרונה קיבלנו הרבה לימונים שגדלים לאנשים שיש להם חצר מגניבה בבית, שהם לימונים נהדרים, גולמיים, עסיסיים ומלאי מיץ ריחני, ואני פשוט לא הצלחתי להחליט מה לעשות איתם.




כמו כן, מאז תחילת עונת התותים כל פעם שסלסלת התותים ניצבה בפניי, חשבתי מה אני הולכת לעשות איתה (תוך כדי אכילת תות) עד שכל התותים נגמרו ואני לא מצאתי רעיון. את הסלסלה האחרונה החבאתי בתחתית המקרר מאחורי מלא ירקות ירוקים ובריאים כך שלא יתקרבו אליהם, עד שהחלטתי על קאפקייקס.

התקבל מתכון פשוט להפליא-ממש 5 דקות הכנה, והחלק הקשה במתכון הוא לחתוך את התותים. התוצאה-קאפקייקס עסיסיים, ורדרדים ועדינים. 


קאפקייקס תות-לימון
עפ"י מתכון שלי
18-20 קאפקייקס


מה צריך?
קערה
תבנית שקעים
עטרות נייר
מטרפה
כפית
סכין

מרכיבים:
280 גר' קמח לבן (2 כוסות)
160 גר' סוכר לבן (3/4 כוס)
180 מ"ל שמן (3/4 כוס)
100 מ"ל מיץ לימון טרי (לימון אחד בינוני)
קורט מלח
3 ביצים L
כפית וחצי אבקת אפייה
סלסלת תותים קטנה (אפשר יותר ואפשר פחות)

אופן ההכנה:
מנקים את התותים מהעוקץ, שוטפים היטב וחותכים לקוביות קטנות. מניחים בקערה: סוכר, מיץ לימון, שמן וביצים ובאמצעות מטרפה טורפים היטב עד שכל המרכיבים מתאחדים.מוסיפים את קוביות התות ומערבבים. מנפים יחד את הקמח עם אבקת האפייה והמלח ומוסיפים בבת אחת לתערובת התותים. מערבבים בכמה ערבובים מהירים עד לקבלת בלילה אחידה, לא נורא אם נשארים קצת גושים. מרפדים תבנית שקעים בעטרות נייר. ממלאים כל שקע עד 3/4 מגובהו בבלילה. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות 18-20 דקות, עד שפני הקאפקייקס מעט זהובים וקיסם שמוכנס לעוגה יוצא נקי.



הערות ושדרוגים:

  • לאחר הוספת הקמח צריך לערבב כמה שפחות כדי לא לפגוע במרקם הקאפקייקס שהם מאד עסיסיים.
  • מי שאוהב יכול להוסיף גרידת לימון מלימון אחד-אני אישית לא אוהבת.
  • אין חובה להשתמש בתותים מוצקים ויפים-להיפך, דווקא התותים הרכים והבשלים מוסיפים למתכון מתיקות וצבע.
  • אם אין תותים אפשר להחליף בכל פרי אדום קפוא או טרי-פטל, דובדבנים, חמוציות ועוד.
  • התוצאה לא מאד מתוקה, מי שאוהב יותר מתוק מוזמן להוסיף עוד רבע כוס סוכר- או לקשט בקצפת ממותקת או ציפוי אחר מתוק כמו ריבה.
  • ניתן לאפות כעוגה, אך זמן האפייה מתארך לכחצי שעה.
  • את הקאפקייקס מומלץ לשמור במקרר.


יום עצמאות שמח!

14 כבר הגיבו:

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

ממ..טעים. שילוב נהדר בין לימון לתותים. אוהבת:)

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

תענוג צרוף את וכל מה שאת עושה.
הצילומים שלך ובכלל הכל- סופר ביג לייק.
חיבוק גדול גדול.
אריאלה

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

אהבתי את השילוב בין התותים ללימון, נראה טעים ביותר.
גם הצילומים מדהימים

נסלישיליפוז15-רותי אמר/ה...

זה נראה נפלא, יקירה!
מצטלם נהדר, את צודקת !
השילוב של הטעמים מקסים בעיניי,
בטוחה שטעימים בטרוף,
תודה,
רותי :-)

Winnie אמר/ה...

יופי של שילוב טעמים - תות לימון!
נהדר - אני מאד מאד אוהבת, במיוחד ש"גיליתי" את התותים השנה :)
וזה בהחלט קינוח טוב לאלה שאוכלים הרבה מהמנגל
שיהיה יום עצמאות שמח!

שמרית אמר/ה...

יופי, עכשיו אני צריכה לחפש תותים או פטל או דובדבנים..או אותך..שתכיני לי את הקאפקייקס המעלפים האלה!

שילוב נהדר של טעמים וצבעים, פשוט מושלם!

Racheli אמר/ה...

מדהים .
החלפתי תותים באוכמניות. ללקק את האצבעות . חלק הוספתי פיצפוצי שוקולד מעל .

מתכון מנצח . תודה

פומפס

keren אמר/ה...

הכנתי! יצא מדהים!
תודה על המתכון,

אנונימי אמר/ה...

הכנתי, יצא מדהים!
תודה על המתכון,
קרן

אפרת אמר/ה...

יאמי ביותר!!
איזה כיף, יש לי כמה תותים במקרר...

טל אמר/ה...

תודה רבה לכולם!

אנונימי אמר/ה...

אפיתי את זה היום, ויצא מעולה!!! אומנם אני חושבת שקצת הפרזתי עם כמות התותים, אבל עדיין... טעים, טעים!!!! מתכון מעולה, פעם הבאה אני הולכת להכין עם פרי אחר....

רחלי אמר/ה...

טל, המתכונים שלך מנצחים. הכנתי שוב ויצא מושלם. ועוד פרווה... ישר כח.

סמאח אמר/ה...

לא מופעים אצלי את ה מרכבים

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים