-->
טוען...

יום חמישי, מאי 03, 2012

מעשה בעוגיית שוקולד צ'יפס עצומה


כל פוסט שמתחיל בעוגיית שוקולד צ'יפס ענקית חייב להיגמר טוב נכון?
אז זהו, שכן


אז המתכון הבא, אם לא הבנתם מהתמונה הוא לקוקילידה ביתית מגניבה וטעימה.
המתכון, באמת, בחיי פשוט פשוט. פישטתי אותו כל כך שאפילו לא צריך מיקסר.

זה נבע כמובן משיקולי עצלות מטורפים, אבל גם מההחלטה לפרסם מתכון לגלידה שכל אחד יוכל להכין בבית באמצעים הפשוטים ביותר- קערה, מטרפה, תנור/אובן ומקפיא. בסיסי, לא?

אז איך הכל התחיל?
כפנטזיונרית שאני, או כמו שכמה מחבריי מכנים אותי "ילדה בת 6", אני כבר המון זמן רוצה להכין עוגיית שוקולד צ'יפס ענקית. ואני מגלגלת שוב ושוב את המתכון בראש. כמה חמאה? כמה ביצים? עם M&M'S? לעשות שתיים ולמלא בקרם מרשמלו?

לא הצלחתי לשים את האצבע על הדבר שיגרום למתכון הזה להיות מיוחד.

בוקר אחד אפרורי ומשעמם בעבודה, בעודי משרטטת סקיצות לשיעורי בית מטופשים, בהבלחה של רגע, קפץ לי למוח הרעיון : קסטה של גלידת וניל עם עוגיית שוקוצ'יפס ענקית.

או תודה. סוף סוף !
הכל היה ידוע מראש-העוגייה תהייה שחמחמה,רכה וצ'ואית לכן היא צריכה שתי ביצים, וחמאה מומסת, כדי לחסוך זמן של הקרמת חמאה עם סוכר. מפשטים תהליכים וזה.



אפילו בלי מטרפה! אתם קולטים?



המצרכים הנ"ל עוזרים לנו לוודא שהעוגיה תצא רכה מהתנור. הבלילה צריכה להיות רכה אך לא נוזלית, כדי שיהיה קל לשטח אותה בתבנית. אני יודעת שזה קשה, אבל אל תאכלו את הבצק בעודו נמרח בתבנית, זה מפתה אבל אח"כ אין קוקילידה. באמת.

כשהבצק יוצא מהתנור, והוא נאפה יחסית מהר, ישר חותכים אותו כי כשהוא מתקרר כבר יותר קשה לחתוך אותו בלי להרוס. רצוי לבחור מראש תבנית, ולהתאים את הבצק לגודל שלה. מיישרים את השוליים. אוכלים את השוליים. ניגשים להכנת הגלידה.אני, אגב, השתמשתי בתבנית מוארכת כמו אינגליש קייק, רק שמנה יותר. משהו כמו 30X 10- ס"מ.

להכנת הגלידה, ואני אפילו מתביישת לקרוא לזה מתכון, נזדקק רק ל4 מרכיבים. מכיוון שרציתי גלידה יציבה, המתכון של גלידת הוניל שלי הוא אמנם טעים, מאד, אבל היא רכה מדיי, והמתכון ממש מורכב. אז בבקשה, תודו לי אחר כך.

מחממים שוקולד לבן עד להמסה. כשהוא מתקרר קצת מערבבים היטב ובמהירות עם גביע שמנת חמוצה.

 בקערה נפרדת יוצקים מיכל שמנת מתוקה ומקציפים עם שתי כפות סוכר. אני יודעת אתם אומרים לעצמכם שהבטחתי בלי מיקסר, תקראו לי לא נורמלית אבל במיוחד בשביל זה הקצפתי את השמנת ידנית, עם מטרפה, כמו שעשו לפני 50 100 שנה. אז לא-צריך-מיקסר. וזה אחלה ספורט, להקציף דברים עם מטרפה, שתדעו.
מקפלים לקצפת את תערובת השוקולד, וזהו. יש גלידה.


החמיצות של השמנת החמוצה מאזנת את המתיקות של השוקולד הלבן והכבדות של השמנת המתוקה, ומתקבלת גלידה מרעננת ומעולה.וכמו כן יציבה מספיק לקוקילידה, אבל לא קשה וקרחית. השתמשתי בשמנת חמוצה 9 אחוז ויצא מעולה. ככל שיהיו בה יותר אחוזי שומן כך זה יהיה משובח יותר.

את הקערה של קרם השוקולד הלבן שומרים בקירור עד שהעוגייה מתקררת. כשהעוגייה מספיק צוננת, מסדרים אותה בתבנית שבחרנו בשכבה הדוקה, מעליה יוצקים את קרם השוקולד הלבן,


ומעל מסדרים את העוגייה הנוספת בעדינות, בלי ללחוץ.



מקפיאים ללילה, וזוללים בהנאה. אה וזה גם מתאים לשבועות.


קוקילידה שוקוצ'יפס וגלידת שוקולד לבן
עפ"י מתכון שלי
כ-12 מנות

מה צריך?
קערה
מטרפה
תבנית תנור
תבנית מלבנית
כף
כפית
כוס מידה


מרכיבים:


לעוגיה:
190 גר' סוכר חום רך (1 כוס)
210 גר' קמח לבן (כוס וחצי)
2 ביצים L
100 גר' חמאה מומסת
קורט מלח
1 כפית אבקת אפייה
100 גר' שוקולד מריר קצוץ/שוקולד צ'יפס מריר

לגלידת השוקולד הלבן:
250 מ"ל שמנת מתוקה
2 כפות סוכר
200 מ"ל שמנת חמוצה
100 גר' שוקולד לבן

אופן ההכנה:
מערבבים בקערה: חמאה מומסת, סוכר חום, מלח וביצים עד לקבלת תערובת אחידה. מנפים יחד אבקת אפייה וקמח ומוסיפים לתערובת יחד עם השוקולד. מערבבים עד לאיחוד החומרים ולקבלת בצק עוגיות רך. משטחים בתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה באמצעות מרית או פאלטה. אפשר להרטיב קצת את המרית כדי שיהיה נח למרוח בשכבה אחידה ככל האפשר. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות 10-12 דק' עד שהעוגייה תופחת, מזהיבה מאד אך נשארת רכה. ניתן לבדוק עם קיסם. בעוד העוגיה חמה, חותכים לגודל הרצוי (בהתאם לתבנית שבחרנו) את העוגייה לשני חלקים שווים, ומיישרים את השוליים. בזמן שהעוגייה מתקררת, ממסים שוקולד לבן במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד שהוא נמס. מחכים שיתקרר קצת ומערבבים נמרצות עם גביע שמנת חמוצה. בקערה נפרדת מקציפים שמנת מתוקה לקצפת רכה יחד עם שתי כפות סוכר.מאחדים את שתי התערובות לקבלת קרם חלק. כשהעוגייה מצטננת, מסדרים חצי אחד בתחתית תבנית. מהדקים היטב לתחתית. מעל יוצקים את קרם השוקולד הלבן. מכסים בשכבה נוספת של עוגייה בעדינות. אוטמים היטב באמצעות נייר כסף/ניילון נצמד ומקפיאים למשך הלילה. כשהקוקילידה קפואה, חותכים לחתיכות בגודל הרצוי. אין צורך להפשיר לפני החיתוך אבל אם מתקשים, ניתן להמתין חמש דקות, ולטבול את הסכין במים חמים.



לא לשכוח לאכול יפה.


הערות ושדרוגים:
  • את השוקולד הן בעוגיות והן בגלידה אפשר להחליף באיזה טעם שאוהבים.
  • אם אתם לא חובבי גלידה (עופו מפה!), אפשר סתם להכין עוגיית  שוקולד צ'יפס ענקית , או מלא עוגיות בגודל נורמלי.
  • חשוב לכסות את הקוקילידה היטב כדי שלא תספוג ריחות לא נעימים של מקפיא.
  • אם מכינים רק את הגלידה,יכול להיות שצריך להפשיר אותה 5-10 דקות לפני האכילה. אם היא נשמרה הרבה זמן במקפיא, הכי טוב להוציא חתיכות ממנה ולרסק במעבד מזון ולאכול על המקום. תנסו.
  • כשבוחרים תבנית עדיף לחתוך את הבצק בדיוק בגודל שלה בגלל שקרם השוקולד נוזלי מאד לפני ההקפאה,ובתבנית מתאימה אין סיכוי שהוא יזול לצדדים. מקסימום מחלקים לכמה תבניות קטנות.
  • אם אתם פסיכים כמוני ומקציפים שמנת ידנית-אל תילחצו-ממש לא צריך קצפת יציבה וקשה. קצפת רכה ואוורירית זה מספיק.את הסוכר מוסיפים בהדרגה, בפעמיים.
  • אם משתמשים בשוקולד קצוץ-עדיף לקצוץ אותו הכי קטן שאפשר אחרת כשכל העסק קפוא זה עלול לגרום לשברים לא אסתטיים. אם השתמשת בשוקוצ'יפס- אשריכם.


19 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

אוף, בא לי.

עלמה אמר/ה...

מצטרפת לנטלי. בא לי וזה מבאס אותי, כי אין לי. אכלתי גלידה הבוקר וכבר בא לי שוב. מה יהיה עם הקיץ הזה?

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

נראה טעים....

סו גולדיאן אמר/ה...

נראה ממש טעים. אהבתי במיוחד את "מיישרים את השוליים. אוכלים את השוליים." אגב, לפני 50 שנה דווקא כן היו מיקסרים. אולי לפני מאה שנה לא היו.

Winnie אמר/ה...

זה נראה ממש מעולהההההההה
צריך להכין ולשמור קבוע מנות כאלה בפריזר
באמת פינוק נהדר
במיוחד שזה עם שוקולד לבן!!!

טל אמר/ה...

תודה לכולם!
נטלי-יאללה בואי P:

עלמה אם התחלת את הבוקר בגלידה אז בטח היה לך יום מעולה! זה החלום שלי שכל יום יתחיל ככה

וסו- תודה על התיקון..לא חקרתי מספיק הפעם P:

מור אמר/ה...

אמנם עדיין כואבת לי הבטן מכל הגלידה שאכלתי אתמול, אבל לחלוטין הייתי מסכימה לטעום חתיכת קסטה כזאת עכשיו. לטובת המדע וזה. אם כי קשה לי קצת עם כל עניין השמנת החמוצה, שהיא סוג של לאב צ'יילד של יוגורט וגבינה מבחינתי, ועל כן מחוץ לתחום. אבל זו רק אני, ואת כבר יודעת שאין צורך להתייחס אלי ולגחמותיי.
אה, ולגמרי מסכימה עם סו - אין ספק ש"אוכלים את השוליים" זה השלב הכי חשוב בהכנה. שמחה שהקפדת עליו :-)

אפרת אמר/ה...

יווו- טל! זה נראה פשוט גן עדן, והמתכון של הגלידה נפלא ויאומץ! סופשבוע שימשי :)

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

יא..איך מתאים לי כזה ריבוע. בעצם כל התבנית. נראה מדהים וטעים בטירוף.
שיחקת אותה עם מתכון הגלידה..אני חייבת לנסות.
תודה וסוף שבוע טעים ונעים
רויטל

טל אמר/ה...

תודה כולם!

ומור את ממש מקולקלת! שמנת חמוצה זה כמו גבינה ויוגורט?

אני חייבת לעשות לך תיקון איכשהו! אין מה להשוות

ליאת אמר/ה...

מדהים, אנסה את המתכון

ענבל אמר/ה...

לדעתי, אם נתחתן יהיה לי ממש טוב. תכיני לי כל היום עוגיות שוקולד צ'יפס ממולאות בגלידה. תשקלי את זה.
ובנימה מעט פחות מלחיצה- זה נראה מושלםםםםם

אנונימי אמר/ה...

אחד הדברים שיצליחו לשבור לי דיאטה! נראה מדהים!! איזה עוד טעמים היית מוסיפה במקום שוקולד לבן/מריר?

טל אמר/ה...

ענבל, את כל כך צודקת. עוגיות שוקולד צ'יפס הן ה-דבר!

ואנונימי במקום שוקולד לבן? מה עם ממרח חלבה, חמאת בוטנים, ממרח נוגט, נוטלה, הכל ביחד או לבחור טעם אחד ולהתמקד בו, והאפשרויות אינסופיות! (כמובן שזה אמור להיות 100 גר' מאחד הממרחים שציינתי במקום 100 גר' שוקולד לבן מומס..)

צ'יפס בלוג אמר/ה...

אחד הדברים המגרים ביותר שראיתי לאחרונה. למה אני בדיאטה למה??

שמרית אמר/ה...

אחחח....אם היה לי שקל על כל פעם שהתחשק לי לאכול גלידה...
פינוק קטן וממכר שחייב להיות בכל מקפיא באופן קבוע!

The Cookie Fairy אמר/ה...

יאמממממיייי זה נראה הורסססס!
איך פספסתי את הפלא הזה?
נראה ממכר קשותתת
שאפו על הרעיון המגניב :)

אנונימי אמר/ה...

טלטול היקרה
כתבתי תגובה שלמה, ונמחקה שלי.. אופפפ...
אז כתבתי שהתלהבתי קשות! כמובן מכיוון שאני מתה על קוקילידה..
הכנתי את עוגיית השוקולד צ'יפס ממתכון שלי שאני יודעת שהוא מתכון מנצח .. (סורי..)
ואת כל ההוראות + הגלידה הכנתי לפי מה שכתבת..
היה מ ד ה י ם !!!
הכנתי אתמול בערב, והיום במסיבת יום ההולדת ה 82 של חמי היא נטרפה!!!
הצעה לשדרוג הגלידה- להוסיף גרידת לימון (לפעם הבאה שלי..)
תודה רבה!
דקלה

Larissa Yunusov אמר/ה...

היי טל,

מתכון מוצלח ביותר, הכנתי את הקוקילידה ונרשמה התלהבות מכולם!!!
ממש אהבתי את הרעיון של הגלידה המהירה, והביצוע כל כך פשוט.

תודה
לריסה

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים