-->
טוען...

יום חמישי, מאי 17, 2012

קיש למשקיעים ועוגת גבינה לעצלנים- שבועות בפתח

אני לא יודעת כבר כמה זמן אני מפנטזת על קיש פטריות.


כזה עם מלא פרמזן, ובצל סגול וחמאה...

ובצק שהוא בלי חמאה, מרגרינה או שמן.

מה תגידו על זה?

אז יש לנו קיש עם פטריות,פרמזן,בצל סגול, טימין..מממ...ובצק קיש ירוק. כן ירוק שאין בו חמאה או מרגרינה או שמן.

החברים בפייסבוק לא הצליחו לנחש למה הוא ירוק.
לא בזיליקום או פיסטוק או תרד.




אבוקדו! כן אבוקדו!
אני ממש אוהבת אבוקדו, כשאני אוכלת אותו אני מרגישה כאילו אני אוכלת חמאה, בגלל זה הנחתי שהוא יעבוד טוב בתוך בצק לקיש, וככה יש אחלה חלופה לפרווה. כבר הרבה זמן אני מתכננת להכין את הבצק הזה, מלאאאא זמן, ויצא ששבועות הוא תזמון מושלם עבורו.

היו לי ספקות אם זה יעבוד או לא, אבל להפתעתי הוא מתנהג די דומה לבצק שהוכן מחמאה, בהתחלה הוא פירורי, וכשמוסיפים ביצה הוא מתגבש,


כמובן שצריך לתת לו לנוח במקרר, לדקור אותו ולאפות אפייה עיוורת.


המלית ממש פשוטה, מטגנים כמה פטריות, מערבבים כמה מוצרי חלב ואופים את הקיש. והוא מדהים!






קיש פטריות, בצל סגול ופרמזן על בצק אבוקדו
עפ"י מתכון שלי
קיש בתבנית 24-26

מרכיבים:

לבצק אבוקדו:
עדכון: 14/06/12- 2 כפות מיץ לימון -אופציונאלי ראו תגובות
אבוקדו במשקל 200 גר' לפני קילוף
כפית מלח
1 ביצה
310 גר' קמח (כ2 ורבע כוסות)

לפטריות המוקפצות:
2 סלסלות פטריות שמפיניון קטנות
40 גר' חמאה
2 כפות שמן זית
1 בצל סגול גדול
2-3 ענפי טימין
פלפל שחור גרוס, מלח

לרויאל:
200 מ"ל שמנת חמוצה
50 מ"ל חלב
2 ביצים
3 כפות קמח
2 שיני שום כתושות
מלח, פלפל לפי הטעם
100 גר' פרמזן מגוררת

אופן ההכנה:
מנקים את הפטריות (אני מקלפת אותן ומקצרת את הרגל)
קוצצים 3/4 מהבצל לקוביות גסות. את החלק שנותר חותכים לטבעות ושומרים בצד. מחממים חמאה ושמן זית במחבת. כשהחמאה נמסה מוסיפים את הבצל ומטגנים עד להזהבה וריכוך.מוסיפים את הפטריות, מתבלים במלח פלפל וטימין ומטגנים עד שהפטריות זהובות.
בקערה מערבבים את כל מרכיבי הרויאל עד לקבלת תערובת חלקה- משאירים חצי מכמות הפרמזן לפיזור לפני האפייה.
לבצק-
מקלפים את האבוקדו ומועכים אותו למחית חלקה. מוסיפים קמח ומלח ומערבבים באמצעות מזלג לפירורים דקים. מוסיפים את הביצה ומערבבים את שהפירורים מתגבשים לבצק. הבצק צריך להיות נוח. אם הוא דביק מוסיפים עוד קצת קמח בהדרגה, לאבוקדו יש נטייה "לשתות" את הקמח. עוטפים את הבצק בנילון נצמד ומקררים כחצי שעה. לאחר הקירור, משטחים את הבצק על נייר אפייה מקומח ומקמחים גם את הבצק (אם הבצק ממש דביק מוסיפים קצת קמח ולשים מעט עד שהוא נוח).מרדדים בין שני ניירות אפייה לעלה בעובי חצי ס"מ. מסדרים את הבצק המרודד בתבנית קיש. מכסים בנייר אפייה ומעל מפזרים קטניות יבשות לאפייה עיוורת. אופים בתנור שחומם ל170 מעלות ל10 דקות. לאחר האפייה העיוורת, מסדרים את הפטריות המוקפצות על הבצק בצורה הרצויה ומפזרים את טבעות הבצל. מעל יוצקים את הרויאל, ומפזרים את שארית הפרמזן בשכבה אחידה..אופים בתנור החם 30-35 דקות עד שהקיש יציב וזהוב מאד. 



הערות ושדרוגים:
  • חשוב להשתמש באבוקדו רך מאד מאד ובשל, אך לא שחור. 
  • בצק האבוקדו שונה מכל בצק אחר במרקמו. יש להקפיד על הוספת הקמח בהדרגה כי זה משתנה מאבוקדו לאבוקדו.אם לאחר הוספת הביצה הבצק לא מתגבש, מוסיפים 2-3 כפות מים קרים בהדרגה.
  •  יש להקפיד לקרר אותו היטב, לרדד אותו בין שני ניירות אפייה מקומחים היטב, ולדקור לפני האפייה העיוורת.
  • עדיף להכין את מלית הפטריות מראש כדי שתתקרר לפני שמרכיבים את הקיש.
  • ניתן להחליף את השמנת החמוצה בשמנת באחוזי שומן גבוהים יותר, ולהשתמש באיזה גבינה שאוהבים במקום הפרמזן.
  • אני השארתי את הפטריות שלמות,ככה זה יותר כיף לי וזה נחתך ממש יפה. אם הפטריות ממש גדולות, חותכים לרבעים.
  • מומלץ לאכול את הקיש חמים או בטמפרטורת החדר.



ועכשיו אחרי שהשקענו בבצק, מלית, טיגונים ואפייה עיוורת, יש גם קינוח לעצלנים/ ממהרים. הבצק ממש קל להכנה- מבוסס על המתכון לשבלולי הפיצה שהם אחד המתכונים הפופלאריים ביותר בבלוג- ובגרסא המתוקה הבצק מתקבל רך יותר ועשיר יותר.

עוגת שושנים- ריקוטה ופירות יער, ריחנית, רכה ומטריפה, שכובשת בזכות המראה הביתי שלה ושילוב הצבעים. היא אמנם לא עוגת שמרים תקנית, אבל היא מנחמת ומספקת באותה מידה.



עוגת שושנים ריקוטה ופירות יער ללא שמרים
עוגה בתבנית 26-24
עפ"י מתכון שלי

מרכיבים:
350 גר' קמח (כ2 וחצי כוסות)
120 מ"ל שמן
180 מ"ל חלב
1 כף חומץ פשוט
4 וחצי כפות סוכר חום
שקיק אבקת אפייה

מלית:
250 גר' ריקוטה טבעית
125 גר' גבינה לבנה 5%
4 וחצי כפות סוכר
3 כפות קורנפלור
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל איכותית
150 גר' פירות יער

זיגוג:
כף סילאן או דבש מדוללת במעט מים.

אופן ההכנה:
בקערה מערבבים את כל מרכיבי המלית מלבד פירות היער.
טורפים בקערה אחרת: חלב, שמן וחומץ עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. מוסיפים את הסוכר ומערבבים. מנפים את הקמח יחד עם אבקת האפייה בבת אחת לתערובת  הנוזלים ומערבבים עד לקבלת בצק. הבצק צריך להיות חלק ולא דביק. מעבירים לקירור של חצי שעה עטוף בניילון נצמד. לאחר הקירור מוציאים את הבצק למשטח עבודה מקומח היטב. אם הוא דביק ושמנוני, מוסיפים עוד קצת קמח ולשים מעט. מחלקים את הבצק לשניים.מרדדים כל בצק לעלה בעובי חצי ס"מ. מורחים חצי מכמות המלית ומפזרים מעל פירות יער. מגלגלים לרולדה וחותכים לשבלולים שמנמנים. מסדרים את השבלולים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות 25 דק' עד שהמאפה זהוב. כשהמאפה חם מברישים בזיגוג.




הערות ושדרוגים:

  • ממליצה לא לוותר על הסוכר החום בבצק, הוא נותן טעם וריח מיוחדים.
  • לא לוותר על ערבוב של החומץ,החלב והשמן- זה שלב חשוב מאד ובלעדיו הבצק יתקבל יבשושי.
  • צריך לעבוד מהר ולאחר שמורחים את הגבינה, לגלגל ולחתוך במהירות כדי שהבצא לא יירטב וייקרע, לכן אני ממליצה לחלק את הבצק לשני חלקים ולא יותר, הכי נוח לעבוד עם שבלולים גדולים.
  • לאחר הקירור יכול להיות שהבצק יהיה קצת שמנוני, אם זה קורה מוסיפים קצת קמח ומעבדים קלות.
  • את הריקוטה ניתן להחליף בגבינת טוב טעם או כנען (גבינות לבנות יבשות לא מלח שמושלמות למאפים)
  • אם אין פירות יער אפשר להשתמש בדובדנים חמוצים משומרים או צימוקים /חמוציות שהושרו במים רותחים.



עד כאן, שבועות 2012.
חג שמח מתוק ולבן לכולם!


27 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

טוב, הרעיון של הבצק אבוקדו פשוט ג-א-ו-נ-י! אין, את מלכה, כבר אמרתי? :)

נטלי

אנונימי אמר/ה...

למה אין יצור בבצק של האובקדו? זה ממש מגניב! חשבתי זה שרק!

Winnie אמר/ה...

מאד מצא חן בעיני קיש הפטריות
אני לא מופתעת שהאבוקדו עובד, כי הכנתי כבר בריוש עם אבוקדו במקום חמאה.
שילוב הצבעים עם הפטריות משתלב מקסיםםםם

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

שיחקת אותה עם בצק האבוקדו - רעיון מגניב וביצוע נפלא!
ושושני הריקוטה עם פירות היער ,נראה טעים.שילוב מעולה.
והצילומים ..טוב את יודעת שאת מוכשרת :-)

חנה אמר/ה...

רעיון אדיר!

אוכל לנשמה אמר/ה...

נהדר!!! ומקורי מאד!!!
תודה
חיה

בישול בזול אמר/ה...

מגניב בטירוף!

יובל אמר/ה...

בואי נציף אותך בשאלות על הבצק המגניב הזה!
1. הוא פריך?
2. נשאר הטעם האבוקדואי שלו או שהוא לא דומיננטי?
3.למה לא חשבתי על זה על היום?!
זה פשוט כלכך מגניב!

טל אמר/ה...

יובל-הצפה בתשובות :)
1.הבצק מתקבל בין פריך לנימוח, מעולה לקיש ולקרקרים.
2.הטעם האבוקדואי די נעלם ולא נשאר ממנו זכר מלבד הצבע
3.ואללה לא יודעת :)

שמחה שאהבת

MISSPETEL אמר/ה...

אין מצב שאני לא מנסה את זה!

מגי גליקר אמר/ה...

גם בעיניי מאוד מצא חן הקיש פטריות עם הקלתית הירוקה, גם יפה וגם טעים.
וגם עוגת הגבינה נהדרת ויפה.

מגי

דנה אמר/ה...

לא זה לא ייאמן, איך חשבת על זה? אני בדיוק בענייני הפחתת מוצרי חלב וזה בא לי בול! תודה תודה תודה! ינוסה בקרוב!

שמרית אמר/ה...

מגניב, מגניב, מגניב!!!
גאוני, מקורי ונראה סוף!

arnevet אמר/ה...

הי טל!

הרעיון נראה נפלא, וניסיתי את הקיש (אפילו הזמנתי במיוחד בשבילו אבוקדו!). המילוי יצא מעולה, וטבעות הבצל שבפנים בכלל שוס. אבל הבצק יצא לי קצת גמיש מדי וגם עם טעם לוואי קצת מריר, למרות שהאבוקדו עצמו לא היה מר (בדקתי :-)) יש לך רעיון מה יכול היה להשתבש?

טל אמר/ה...

הי ארנבת,
הבצק יוצא קצת גמיש, ציינתי בהערות שהוא שונה מבצק פריך רגיל, אז זה בסדר. היה לך קשה לעבוד איתו?

ולגבי המרירות זה ממש מוזר לי! טעמת את האבוקדו לפני והוא היה בסדר? אין לי מושג ממה זה יכול להיגרם

טל אמר/ה...

אני קוראת שוב ואני רואה שכן טעמת.

אין לי מושג. אולי זה הזן של האבוקדו. היתה לו קליפה חלקה או מחוספסת?

arnevet אמר/ה...

הבצק היה ממש נוח לעבודה והגמישות אולי נבעה משכבה עבה מדי של בצק אז בפעם הבאה אני אנסה בצק דק יותר. לגבי האבוקדו - עגלגל עם קליפה מחוספסת, מזן ריד (reed).

טל אמר/ה...

ארנבת
חשבתי וחשבתי ולא הצלחתי לעלות על כל דבר יכול לגרום לטעם מר. מסקנות:
1. אולי צריך להוסיף לבצק כף או שתיים מיץ לימון כדי לסתור מרירות או טעמים אחרים
2. אולי המרירות נבעה מזה שעכשיו זה יחסית סוף עונת האבוקדואים
3. או שאת ממש רגישה לטעמי לוואי בניגוד אליי שלא הרגשתי שום טעם לוואי.

:)

arnevet אמר/ה...

תודה רבה על התשובות המעמיקות!

הרעיון למיץ לימון נשמע נפלא. אני אנסה אותו בפעם הבאה.
יכול להיות שזה קשור גם לסוף עונת האבוקדואים.
לגבי רגישות ייתר שלי - אפשרי, אבל הייתה לי הרגשה שהטעם המריר מתעצם עם הזמן וגם החצי התלונן על אותו דבר.
בקיצור - אני אדווח אחרי ניסוי חוזר...

דינה אמר/ה...

טל, לדעתי יש לך בעייה בRSS. כל פעם שאת מעדכנת פוסט הוא שולח אותו מחדש לכל המנויים שלך וזה די מציק. אולי תסתכלי ב-settings ותראי אם את יכולה לתקן את זה? קיבלתי היום את הפוסט הזה עוד פעם, למרות שהוא ישן... אולי כי עדכנת בו משהו.

טל אמר/ה...

הי דינה
אני מודעת לבעיה ומנסה לטפל בזה, אני מקווה שזה יסתדר.
תודה שעדכנת אותי כי לא ידעתי כמה זה מפריע..

סופי אמר/ה...

טל תודה על המתכון!
במקור נכנסתי לבלוג מהמלצה של חברה עם הבלוג המהמם:
vanillabean87.blogspot.com
הרעיון לבצק אבוקדו נשמע ממש יחודי! אבל קצת חששתי לעשות אותו...
אז הכנתי בצק פריך חמאתי במקום,
והוספתי גם אגוז מוסקט.
כרגע בתנור, ובטוחה שיצא מעולה :)

אנונימי אמר/ה...

היי,
הבצק האבוקדו הזה נהדר! במיוחד למישהי שיש לה חברה שאם היא מבקרת צריך משהו טבעוני,
אבל יש לך הצעות למילוי שהוא לא גבינות? משהו טבעוני טוב כזה? שיכול להשתלב עם הבצק?

טל אמר/ה...

לאנונימית,
לצערי אני לא כל כך מבינה בבישול טבעוני
אבל אולי תערובת של ירקות קלויים בתוספת רויאל משמנת סויה עם קצת קמח וטופו?
אגב, שימי לב, הבצק לא טבעוני, הוא מכיל ביצה אז תצטרכי למצוא גם לזה תחליף- טחינה אולי?

אנונימי אמר/ה...

היי!

מה הסיכוי שניסית פעם עם קמח מלא? אני ממש רוצה לנסות את הרעיון עם האבוקדו, נשמע גאוני, אבל לא יכולה קמח לבן... נראה לך כבד מדי?

טל אמר/ה...

לא ניסיתי, אבל לדעתי זה יעבוד מצויןעם קמח מלא ולא יהיה כבד, להיפך, קמח מלא דל יותר בגלוטן ועוזר לשמור על פריכות! הייתי מפחיתה רבע כוס מהכמות של הקמח כי המלא סופח נוזלים, ואם צריך מוסיפה עוד לפי הצורך

Tash אמר/ה...

הכנתי!!!!
ולהלן מסקנותיי:
א. יש קצת מרירות אבוקדית בבצק, אפילו שהוספתי טיפה מיץ לימון
ב. אין בעיה לעשות עם קמח מלא, בסופו של דבר יש הרבה מלית ביחס לבצק וזה לא כבד. א-ב-ל - זה מעלים את כל המגניבות של הבצק הירוק :(, הוא פשוט חום.

בקיצור - ענק!

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים