-->

יום ראשון, מאי 27, 2012

כששבועות נגמר, תאכלו עוגת תפוחים בקרמל

אני לא אשקר.
אם תשימו מולי עוגת גבינה עכשיו- אני אוכל אותה.

למרות שביומיים (אני מתכוונת שבועיים) האחרונים אני מפוטמת היטב במאכלי חלב, החל מקישים ירקרקים, ועוגות גבינה קרות ואפויות שלהן הייתי נסיינית (או עבד) נאמנה, אני עדיין, לא אתנגד לעוגת גבינה. בעיקר אם היא אפויה ודחוסה.

מה לעשות, עוגות גבינה הן העוגות האהובות עליי, ומאפים חלביים, בעיקר שמרים ומלוחים הם הז'אנר החביב עליי, ולכן שבועות הוא ה- חג וממנו לא נמאס לי.

אז אכלנו מלא פיצה ופסטה וגבינות


והפיצה הייתה גולת הכותרת בעיניי (כמובן)

וקינחנו בעוגת גבינה מהממת, שסתם, אילתרתי לה קישוט קטן וצנוע



אבל אם אתם מאלה שאכלו רק חלבי כל החג, נמאס לכם מגבינות ואתם משתוקקים לאיזה סטייק או עוגת תפוחים, אתם יקיריי, בשבילכם אני פה.

העוגה הוכנה לכבוד יום ההולדת המשותף של הוריי שחל לפני 10 ימים בדיוק, וכפי שזכור או לא זכור לכם משנה שעברה, הם מאד מאד אוהבים עוגות תפוחים.

אז עוגות תפוחים הן לא האהובות עליי. לא יודעת להסביר למה. אבל אחרי העוגה הזו, אני חושבת שאני מתחילה להתאהב.



קרמל,חמאה,סוכר חום, קינמון, תפוחים, תכלס מה יכול להיות רע?

אז בישלתי תפוחים בסירופ קינמון


את התפוחים סידרתי בתבנית עם הצד החתוך כלפי מעלה



הוספתי חמאה וסילאן ובישלתי עד שקיבלתי קרמל זהוב ומבעבע


ואותו יצקתי על התפוחים שחיכו בסבלנות


מה שנשאר זה לערבב את הבלילה שהיא ממש פשוטה


 ולפזר אותה בעדינות מעל התפוחים


אופים, מקררים, הופכים, חותכים- והפתעה!
עוגה רכה ועסיסית, ומעל נשפכת לה שכבת פודינג קרמלי מתקתק ותפוחים חמצמצים.


עוגת פודינג תפוחים בקרמל הפוכה
עפ"י מתכון שלי
עוגה בתבנית 26-28



מה צריך?
קערה
נפה
כף/מטרפה
כוס מידה
תבנית מתפרקת 26/28 מרופדת בנייר אפייה בתחתית

מרכיבים:

3 תפוחים גדולים קלופים, חצויים לאורך ונקיים מליבה.

סירופ:
240 מ"ל מים (1 כוס)
חצי כוס סוכר חום (90 גר')
2 כפות מיץ לימון
1 כפית קינמון/מקל קינמון

לקרמל:
50 גר' חמאה
2 כפות סילאן\ דבש

לעוגה:
200 מ"ל שמנת חמוצה (1 גביע)
4 ביצים L
180 מ"ל שמן (3/4 כוס)
1 כפית קינמון
כוס סוכר חום לח (190 גר')
כוס וחצי קמח (210 גר')
קורט מלח
כפית וחצי אבקת אפייה


אופן ההכנה:
מניחים את מרכיבי הסירופ בסיר קטן ומערבבים עד שהסוכר נמס. מביאים לרתיחה, וכשהנוזל רותח מוסיפים את התפוחים ומבשלים כמה דקות עד שהתפוחים מתרככים וסופגים את הסירופ אך לא יותר מדיי. מוציאים את התפוחים ומשאירים את הסירופ בסיר. מסדרים בתבנית המרופדת בנייר אפייה בתחתית כשהצד החתוך של התפוחים כלפי מעלה. לסיר מוסיפים את החמאה והסילאן ומערבבים עד שהחמאה נמסה. מבשלים עוד כמה דקות עד שהקרמל מסמיך ומבעבע מאד. יוצקים את הקרמל על התפוחים בתבנית. בקערה אחרת מניחים ביצים, שמן, שמנת חמוצה, סוכר וקינמון ומערבבים היטב. מנפים לתערובת את הקמח, אבקת האפייה והמלח ומערבבים בעדינות עד לקבלת בלילה אחידה. את הבלילה יוצקים בעדינות על התפוחים ומיישרים באמצעות מרית. אופים את העוגה בתנור שחומם מראש ל175 מעלות כ-30 דק' עד שפני העוגה יציבים וזהובים מאד. כשהעוגה קרה, הופכים על צלחת, וחותכים.

הערות ושדרוגים:
  • כשמבשלים את התפוחים בסירופ, צריך להקפיד ולבדוק באמצעות נעיצת סכין שהם לא רכים מדיי, כי הם צריכים עוד להיאפות ולהתרכך בתנור.
  • חשוב לרפד את התחתית של התבנית בנייר אפייה כדי שלא יהיו פאדיחות כשתנסו להפוך אותה והכל יידבק לתבנית. לא נעים.
  • כדי שהעוגה תיהפך בצורה טובה, צריך לקרר אותה למשך כמה שעות טובות במקרר,אחרת היא מתפרקת.
  • העוגה מאד עסיסית, ובשכבה העליונה היא רטובה ומלאה קרמל. חשוב לא לאפות יותר מדיי כדי לא לפגוע במרקם המיוחד. ממליצה לבדוק את מצבה לאחר 20 דקות באמצעות קיסם כי היא נאפית יחסית מהר (כמובן שאיש איש ותנורו)
  • חשוב להקפיד על שימוש בסוכר חום כדי לקבל עוגה לחה וזהובה.
  • ממליצה להשתמש בתפוחים יחסית חמוצים שיאזנו את המתיקות של כל שאר המרכיבים.
  • את התפוחים ניתן להחליף באגסים, נקטרינות, שזיפים או כל פרי חמוץ שעולה על דעתכם.



היא לא הכי יפה, אבל היא ממש טעימה.

יאללה ביי!

OFF

שני דברים לא קשורים אבל סתם נחמדים:

1) מזמינה אתכם להיכנס לאתר הלא-כל-כך חדש של הצילומים שלי, לא רק צילומי אוכל.. :)

2) עליתי לחצי הגמר של תחרות הפטיפורים של מנטקה ולמרות שאני לא הכי אוהבת לדחוף לאנשים שיצביעו לי, אני ממש רוצה לזכות בקורס קונדיטוריה. אז אם אתם חושבים שמגיע לי, כנסו לקישור הזה והצביעו למתכון מס' 6, והנה תמונה שלו בגדול כדי שלא תוכלו לפספס-




8 כבר הגיבו:

מור אמר/ה...

צדקת, היא באמת מוצאת חן בעיני :-)
ולא הכי יפה? אר יו קידינג מי? היא מהממת. יש לה יופי פנימי וחיצוני.
אני רוצה כזאת, יחד עם עוגת הקוקוס-לימון. תודה. בברכה.

The Cookie Fairy אמר/ה...

נום נום נום, העגוה שלך נראית מעולההההה!
ממש לא הייתי מתנגדת לזלול אותה
גם אחרי מיליון עוגות גבינה...
חוצמזה שאפו על הצילומים! יצאו לך מעולים :)

Winnie אמר/ה...

אנחנו דווקא מאד מאד אוהבים עוגות תפוחים
ושילוב של חמצמצות התפוחים עם מתיקות הקרמל נשמע מצויין!

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

העוגה נראת עסיסית וטעימה.
אני אוהבת עוגות תפוחים בייחוד את הריח שמתפשט בבית כשהן בתנור.
בהצלחה בתחרות:)

rachel אמר/ה...

הצבעתי בהצלחה מגיע לך

אפרת אמר/ה...

העוגה דווקא יפהפיה! וממש לא אכלתי מספיק בחג אז אשמח לחתיכה ממש קטנטנה! שיהיה סופשבוע מתוק ::))

אנונימי אמר/ה...

היי, היא נראת ונשמעת מעולה במיוחד לשבת קרירה מתחת לפוך.
אני ממש רוצה להכין אך יש לי שאלה
בעלי קצת קפדן (בצורה מחפירה!!)
יכוך להיות שהעוגה תרגיש לו- לא כל כך אפויה
בגלל הקרמל?

תודה

טל אמר/ה...

לאנונימית,
אממ, יש מצב שבעלך יחשוב שהעוגה לא אפויה..לאפות אותה יותר פשוט ייבש אז מה שאני מציעה זה לשמן את התבנית היטב ולפזר עליה מעט סוכר, בתחתית התבנית לשים רק את התפוחים בלי הקרמל, ומעל לשפוך את הבלילה. לאפות עד שהעוגה מוכנה, וכשהיא מצטננת להפוך אותה ואז לצקת את הקרמל שנשאר בסיר

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים