-->

יום ראשון, יוני 03, 2012

גלידת שוקולד ללא ביצים, ללא מכונה ועם מלא טעם!

אני מכריזה בזאת על פתיחתה של עונת הגלידה.

קניתם גלידה לאחרונה נכון?



כי היה לכם חם, ורציתם להתרענן עם משהו טעים, וכי הקיץ הוא רק תירוץ. יופי

מתי פעם אחרונה הסתכלתם על רשימת המרכיבים של הגלידה?

סביר להניח שהמרכיב הראשון ברשימה יהיה מים. ואז סוכר. ואז גלוקוזה ואז שומן צמחי מוקשה ואז אולי קצת אבקת חלב ומלא צבעים סינטתיים וחומרי טעם וריח. אבל זו גלידה שעשויה מרכיבים טבעיים בלבד. (בטח, גם נפט זה טבעי....)

גלידה זה בטוח לא.


בהנחה שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם בן אנד ג'ריס כל יום, סביר להניח שאתם אוכלים כמות לא מבוטלת של זבל.

אז קיימת האופציה לקנות מרכיבים איכותיים, ולהכין את הגלידה בבית.

קופסת גלידה -לא איכותית ממוצעת עולה בין 18-25 ש"ח. גלידה איכותית עולה כ28 ש"ח לקופסא ממש קטנה.

חישבתי את עלות הגלידה הביתית לפי מרכיביה הפשוטים ביותר, והתוצאה היא 22.06 ש"ח, מחיר בהחלט שווה,והתוצאה מעולה וקלה, בלי ביצים, חלב מרוכז ואין צורך לערבל את הגלידה במהלך ההקפאה.

זו גלידה שאמא שלי מכינה כבר מלא זמן, כי הגלידות הפשוטות מהסופר די מגעילות אותה, ואותנו.

ההכנה של הגלידה מאד פשוטה. מבשלים תערובת של חלב, קורנפלור וסוכר,מוסיפים שוקולד, וכשהתערובת מתקררת מקפלים אליה מיכל שמנת מוקצף, ומקפיאים. זה הכל.



אני מביאה לכם את המתכון של אמא שהוכן פעמים רבות בהצלחה, יחד עם שתי אופציות משובחות ביותר לשדרוג.

גלידת שוקולד ביתית
עפ"י מתכון של אמא
כמות: כ 1.3 ליטר


מה צריך?
סיר קטן
כפית
כף
כוס מידה
מטרפה/מיקסר

מרכיבים:
240 מ"ל חלב
210 גר' סוכר לבן
1 כף תמצית וניל

להסמכה:
20 גר' קורנפלור
120 מ"ל חלב קר

200 גר' שוקולד שאוהבים שבור לקוביות
250 מ"ל שמנת מתוקה

לגלידת קוקוס טרופית:
200 גר' שוקולד לבן
50 גר' שבבי קוקוס קלויים
1-2 כפות רום אמיתי

לגלידת שוקולד משובחת:
100 גר' שוקולד מריר 60%
100 גר' שוקולד חלב
1-2 כפות ליקר שוקולד

אופן ההכנה:
בצלוחית קטנה מערבבים היטב קורנפלור ו 120 מ"ל חלב קר עד שכל הקורנפלור מוטמע בחלב ואין גושים. מניחים בסיר קטן 240 מ"ל חלב, סוכר ותמצית וניל, ומחממים עד לרתיחה. כשהנוזל בסיר רותח, מנמיכים את האש ומוסיפים בבת אחת את תערובת הקורנפלור. מערבבים בלי הפסקה עד שהתערובת מסמיכה, ומורידים מהאש. מוסיפים לתערובת הקורנפלור החמה את השוקולד ומערבבים היטב עד שהוא נמס. מתקבל מעין פודינג. מקררים אותו היטב, וכשהוא יציב וקר מוסיפים ליקר, אם רוצים, מערבבים היטב ומקפלים לתוכו קצפת ממיכל שמנת מתוקה. מעבירים לקופסא אטומה ומקפיאים למשך הלילה.





הערות ושדרוגים:

  • כשמוסיפים את הקורנפלור, צריך לעבוד ממש מהר ולערבב בלי הפסקה. כשהתערובת מסמיכה, ישר מורידים אותה מהאש כדי שלא תישרף.
  • חשוב להקפיד לקרר היטב את תערובת השוקולד לפני שמוסיפים את הקצפת כדי שהיא לא תתפרק.
  • לאחר כמה ימים-שבוע במקפיא, וזה משתנה בין אחד לשני, הגלידה יכולה להיות טיפה יותר קשה מהימים הראשונים. אם זה מפריע פשוט מעבירים אותה למעבד מזון או בלנדר וטוחנים עד למרקם של בובל'ה.
  • הערת טעם אישי: בתור אחת שלא אוהבת שוקולד לבן, התחברתי יותר למרקם של גלידת השוקולד המריר, אבל הכנו במקביל את שני הטעמים והשילוב המושלם הוא לאכול את שתיהן ביחד.
  • הגיוונים הם אינסופיים במתכון הזה-אפשר לשים איזה שוקולד שאוהבים ולהוסיף לתערובת הקרה עוגיות, אגוזים, סירופים ומה שבא.
למי שרוצה להתאמץ ולהכין גלידה אחרת
או מי שלוקח את זה יותר בקלילות


קיץ חם ומגניב לכולם!






38 כבר הגיבו:

נטלי אמר/ה...

אוף, בדיוק כשכתבתי שבא לי גלידה!
נראה כל כך טעים...

נטלי

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

מעולה.עשית לי חשק להכין :) הילדים שלי מאוד אוהבים גלידה ומלבד ימי שישי שאבא שלי מכין גלידה ביתית,בשאר ימות השבוע יש אצלנו גלידה פושטית ועכשיו אין לי תירוצים עם המתכון הנהדר שלך!
רויטל

בישול בזול אמר/ה...

נראה טעים! ינוסה בהחלט :) ניסית פעם בלי שוקולד בכלל? או שזה יצא נוזלי מדי? מעניין אותי גם הטכניקה של להוסיף את הקורנפלור רק כשהחלב רותח. בדרך כלל כשאני מכינה פודינג אני מוסיפה את הקורנפלור בתחילת הבישול, וצריך לערבב מדי פעם כדי לראות מתי הוא מתחיל להסמיך, ואז לערבב באמת רצוף לאיזה דקה. אבל מה שאת עושה כנראה חוסך את הערבובים והבדיקות תוך כדי תהליך החימום. הממ...

Winnie אמר/ה...

יאווו זאת ממש גלידה שאני אוהבת!
אצלנו אוכלים גלידה כל השנה (כולל בחורף) במיוחד בסופי שבוע.
אני אוהבת שוקולד לבן אז מוצאת חן בעיני הגרסה עם השוקולד הלבן אבל אני אחליף את הקוקוס בשקדים

מור אמר/ה...

רגע טל, ואם אני קונה בן אנד ג'ריז כל הזמן אפילו שאני לא באמת יכולה להרשות לעצמי?

ברצינות אבל, מגניב הרעיון הזה שלך. או של אמא שלך - טולטול-אמא (נשמע יותר טוב בקול מאשר בכתב). יש לזה ממש טעם ומרקם של גלידה "רגילה"?

עלמה אמר/ה...

זה נראה מעולה! אני חושבת שאנסה להכין כזה השבוע

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד לך ! פתיחה נהדרת לקראת קיץ חם.

שמרית אמר/ה...

גלידה..ההנאה הגדולה והטעימה ביותר (אצלנו בכל ימות השנה).
נראית נפלא!

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

נראה מעולה!!
מסכימה איתך לחלוטין לגבי גלידות קנויות. גם אני נוהגת להכין גלידות ביתיות בשל אותן סיבות, אבל אף פעם לא ניסיתי להכין גלידה ללא ביצים. נחמד לדעת שזה אפשרי :)

אנונימי אמר/ה...

שאלה- צריך להקציף את השמנת המתוקה לפני שמוסיפים אותה לתערובת או שמוסיפים פשוט שמנת מתוקה יש מהמיכל?

אפרת אמר/ה...

נראה ממש טעים!
איזה כיף - ינוסה בקרוב!
(חבל שאתמול מלאתי את הפריזר בגלידות פושטיות...)
קיץ שמח!

טל אמר/ה...

תודה רבה לכולם!

מור- המרקם מעט שונה, בגלידה קנויה גם מחדירים המון אוויר כדי לקבל נפח גדול ומעט חומר, והגלידה הזאת יוצאת מאד מרוכזת ביחס לקנויות. ואם את קונה בן אנד ג'ריז כל הזמן זה אומר שאת מגניבה ואני צריכה לגור במקפיא שלך.

ביזול-לא יילך בלי שוקולד, לא ניסיתי אבל ייצא קשה מדיי לטעמי, ולגבי הקורנפלור, אם מחכים שהחלב יירתח ואז מוסיפים את הקורנפלור זה קורה ממש ממש מהר וזה ממש חוסך ערבובים וזמן.

אנונימי- כן, השמנת חייבת להיות מוקצפת, זה מצויין במתכון

בהצלחה :)

מעין אמר/ה...

היי ! הייתי רוצה להכין את הגלידה בתוספת של מנטה, כמו של בן אנד ג'ריז שאני לא מוצאת על המדפים כבר הרבה זמן :(

בכל מקרה, באיזה שלב היית ממליצה לי להוסיף את התמצית ? יחד עם השוקולד או אחרי הקירור של התערובת ?

בכל מקרה ינוסה בשבוע הקרוב. כבר הרבה זמן מחפשת מתכון טוב בלי יותר מדי סיבוכים ובלי צורך במכונה !
אז תודה :P

טל אמר/ה...

הי מעין
הייתי מוסיפה את התמצית לאחר הקירור של התערובת ולפני הוספת הקצפת.

בהצלחה ואשמח לשמוע איך יצא!

אנונימי אמר/ה...

יש אפשרות להוסיף ליד המידות גם את המידה בכוסות, אין לי משקל ועד שאקנה אשמח לאכול גלידה....

טל אמר/ה...

אנונימי
בראשית האתר יש עמוד ובו כל ההמרות לכוס מידה בנפח 240 מ"ל

הדיוק מאד חשוב במתכונים אלה וגם אם משקל, אפשר למדוד בכוס מידה כזו, ולכן אני מציינת מידה מדויקת כי הכפות והכוסות שתייה שיש לכל אחד בבית שונות אחת מהשנייה.

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

טוב..אז עמדתי באתגר והכנתי את הגלידה. לא תארתי לעצמי איזה התלהבות ותשובחות אקבל פה במשפחתי. כולם אהבו. הדיווחים: טעימה מאוד,מרקם חלק ועדין,רכה ולא קרחית ופשוט משובחת.
כבר קיבלתי הזמנה לעשות עוד טעמין ותוספות מגוונות ואיסור מוחלט וגורף על קנייה גלידה מוכנה מהסופר.
תודה ענקית טל,שיחקת אותה בגדול!

Piece of Cake אמר/ה...

אני מכינה ברגעים אלה ממש ותוהה: מישהו ניסה להכניס את זה לתבניות ארטיק?

טל אמר/ה...

חתיכת עוגה P:
אתמול הכנתי שוב בתוספת כמה כפות נוטלה לשוקולד והם הוכנסו לתוך תבניות סיליקון גבוהות ועמוקות כאלה בצורת פרח (אמנם ללא מקל) אבל יצא מעולה!
איזה קטע שבדיוק שאלת

אנונימי אמר/ה...

איך יודעים שהקורנפלור ברמת הסמיכות הנכונה?

טל אמר/ה...

אנונימי
אם מקפידים להרתיח את החלב והסוכר לפני שמוסיפים את הקורנפלור זה קורה ממש מהר.
תוך כמה ערבובים מרגישים שהתערובת מתחילה להסמיך, וכשהכף משאירה סימנים על התערובת, יש להפסיק.
ככל שמבשלים את זה יותר זה נעשה יציקתי, ואנחנו לא רוצים יציקה.
כך שגם אם מבשלים את זה קצת פחות מהרצוי זה לא אסון.

אנונימי אמר/ה...

נראה נפלא. תודה על המתכון והתמונות היפות.

המתכון אומץ בחום.

נירהמ1, פורום "אוכל חלבי", ב"תפוז"

אנונימי אמר/ה...

חייב שמנת מתוקה?

טל אמר/ה...

חייבים שמנת מתוקה, אחרת תקבל גוש פודינג קשה ובלתי אפששרי לאכילה
השמנת מרככת ומאוורת את הכל והופכת את זה בעצם לגלידה

אנונימי אמר/ה...

הכנתי ויצא מעולה!!! יש איזשהי דרך להכין גלידת וניל ללא ביצים?

טל אמר/ה...

אפשר להכין את גלידת השוקולד הלבן בלי קוקוס ורום, ובשלב הרתחת החלב להוסיף מקל וניל חצוי

אנונימי אמר/ה...

אם יש לי מכונת גלידה ובא לי שהתערובת תיהיה קצת יותר אוורירית.. מתי מכניסים את העניין למכונה? והאם יש צורך בכלל?
תודה :-)

טל אמר/ה...

אממ לא ניסיתי אף פעם להכניס למכונה
פשוט הייתי מנסה להכניס את התערובת למכונה בשלב שבו מקפיאים את הגלידה במתכון ולהפעיל לפי הוראות היצרן

אנונימי אמר/ה...

לדעתך אפשר להוסיף מיץ אננס איפשהו בגלידת קוקוס שוקולד לבן? במקום חלק מהחלב או משהו?
השוקולד יצא ממש מוצלח :)

טל אמר/ה...

ואו זה נשמע ממש מגניב
אולי חצי כמות מהחלב? אני לא ניסיתי אז דווחי :)

אסתי אמר/ה...

שווה ביותר, מאז שגיליתי את המתכון זאת הגלידה שאנ י עושה כל הזמן,הבת מודיעה"אמא, הגלידה נגמרת"ואני נכנסת לכונננות על.ניסיתי רק עם שוקולד לבן,רק עם מריר, הכי אוהבים אצלי עם שוקולד חלב ומריר ביחד ושקית קליק בפנים,וכולם מאושרים.תודה לך.

אנונימי אמר/ה...

טל שלום אני מאוד רוצה להכין את הגלידה ביתית והמתכון שלך חתוך באתר האם תוכלי לתקן אותו כדי שאוכל לראות אותו בשלמותו

אנונימי אמר/ה...

לא רואים את כל המתכון אפשר לתקן?

אנונימי אמר/ה...

היי טל
תודה על המתכון שנראה מעולה!
כמה גלידה יוצאת מזה בערך? [ביחס לקופסת גלידה ממוצעת, או למספר מנות...]

טל אמר/ה...

היי
לדעתי בערך קופסת גלידה אחת

אנונימי אמר/ה...

תודה על המתכון, שני הטעמים יצאו מצויין! אם כי קצת מתוק מדי לטעמי (בעיקר הקוקוס, כנראה באשמת השוקולד הלבן..). יש רעיונות איך אפשר "לדלל" את המתיקות (אחרי שכבר קפא)? אולי להכניס בחזרה לבלנדר עם עוד קצפת, או שהמרקם יהרס?
בכל אופן תודה, אני כבר חושבת על הטעמים הבאים שאכין!

טל אמר/ה...

לאנונימית
אפשר להפחית את הכמות הסוכר וזה ידלל את המתיקות
אכן שוקולד לבן מתוק מאד

אנונימי אמר/ה...

אולי אפשר מעדן חלב במקום קורנפלור וחלק מהחלב והסוכר?

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים