-->

יום ראשון, יוני 17, 2012

חם וגם

חם לי, אני עייפה, עסוקה, ובעיקר חם לי. ואני שונאת את הקיץ!

בכלל לא בא לי לאכול!



בימים כאלה אני בעיקר מאלתרת באוכל, וזוללת בעיקר סלטים מרעננים עם מלא ירקות.

זה מזכיר לי את הפסטה הזאת שהבטחתי לפרסם לא מזמן בפייסבוק.



אני יודעת, יש שם מרכיבים שיראו לכם מוזר, אבל בבישול אני אוהבת להשתמש בפטריות מיובשות שיש להן ארומה מאד מרוכזת שמעשירה בשניה כל תבשיל מהיר. לגבי הבצל,לא הכי סקסי (או מיי גד! זה גס), אבל טוב שיהיה במזווה. 

אז בלי הרבה דיבורים

פסטה ברוטב ברוקולי וכרובית קליל וארומטי
עפ"י מתכון שלי
2-3 מנות



מרכיבים:
חצי חבילת פסטה רחבה (למשל פטוצ'יני)
300 גר' פרחי כרובית וברוקולי (אני השתמשתי בסנפרוסט, קצת פחות מחצי חבילה)
2 כפות בזיליקום קצוץ/מיובש
1 כפית אורגנו מיובש/טרי קצוץ
1 שן שום פרוסה
3 כפות שמן זית
פלפל ומלח
רבע כוס נוזלים (מי בישול הפסטה/יין לבן/ ציר כלשהו/ סתם מים
4-5 פטריות שמפיניון מיובשות
1-2 כפות שבבי בצל מיובש

אופן ההכנה:
משרים את פרחי הכרובית והברוקולי במים רותחים עד לריכוך.אם מדובר בירקות טריים ולא קפואים, מבשלים אותם קצת עד לריכוך. אם הפרחים ממש גדולים מומלץ לחצות.
מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן. אם משתמשים במי בישול הפסטה, שומרים רבע כוס מהם. מסננים את הפסטה ושומרים בצד. בסיר מחממים שמן זית. כשהוא חם מוסיפים את השום הפרוס ומטגנים כ 2 דקות. מוסיפים את פרחי הכרובית והברוקולי וממשיכים לבשל תוך כדי ערבוב עוד 2-3 דקות. מתבלים בעשבי התיבול, פלפל ומלח. מוסיפים את הנוזלים, הפטריות והבצל המיובשים, וממשיכים לבשל עוד4-5 דקות עד לספיגת הנוזלים, אבל לא לאדות אותם לגמרי. חשוב לוודא שהפטריות והבצל יספגו את הנוזלים ויתרככו היטב.אם נראה שחסרים נוזלים, אפשר להוסיף קצת בהדרגה. מוסיפים את הפסטה ומערבבים היטב עד שכל הפסטה עטופה ברוטב. 







הערות ושדרוגים:

  • אם אתם חוששים שהפטריות לא יתבשלו היטב, אפשר להשרות אותם ברבע כוס מים רותחים ואז להשתמש במי ההשריה לרוטב. עשיר מאד.
  • לא חובה להשתמש בבצל מיובש, ניתן לטגן עם השום רבע בצל טרי.
  • אפשר להשתמש בכל פטרייה מיובשת. אם זה שיטאקי חייבים להשרות. אם לא-כמה פטריות טריות פרוסות.
  • ניתן לגוון בעשבי התיבול לפי הטעם.
  • מומלץ להגיש עם פטה או בולגרית מפוררת מעל.
  • הרגישו חופשי להוסיף ירקות או קטניות- לדעתי אפונה  או פולי סויה ירוקים ישתלבו נהדר. אפילו פול.

בתאבון וקיץ קל



3 כבר הגיבו:

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

פסטה זה המאכל המושלם לקיץ.
נראה מתכון קליל שמתאים מאוד למזג האויר שתוקף אותנו לאחרונה

Winnie אמר/ה...

יופי של סלט לימים האלה
והוא גם בדיוק לטעמי :)

רויטל - המערוך המקפץ אמר/ה...

מתאים לי מאוד! יופי של טעמים ובעיקר לא כבד ומעיק בחום הזה.
אני אוהבת להוסיף קוביות קטנות של גבינה בולגרית ואז יש לי חלבון מלא :)
תודה על המתכון הקליל והטעים
רויטל

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים