-->

יום ראשון, יוני 24, 2012

כשקיץ וחם אוכלים עוגה לבנה מושלמת


כשקיץ, ובחוץ חם, אני רוצה שהתנור יפעל כמה שפחות, אבל עדיין, חייבת איזה קינוח או שניים.
מצד אחד, יש מלא דברים שאפשר להכין ללא אפייה, כמו גלידה למשל. הרים של גלידה! ופאדג'! גבעות של פאדג'!
למרבה הבאסה, זה ממש משמין לאכול כל הזמן גלידה ופאדג'.
התנור בעצמו כל הזמן רוטן, מקטר ומרעיש. אם אני רומזת לו בעדינות שחם לי, ומפעילה את המזגן, הוא מתעצבן ועושה קצר. ואם אני בכל זאת מצליחה לאפות, אז הוא עושה שביתה איטלקית ואופה רק צד אחד. אני מבינה שהוא כבר זקן וקשה לו, אבל נשארו לו כמה שנים עד לפנסיה ולכן אני אנצל אותו עד תום (אל תדאגו , יש לו קרן פנסיה).

אז הגענו לפשרה.
אני אכין מתכונים מהירים שלא דורשים הרבה אפייה, והוא יבצע את עבודתו כמו שצריך, ואז שנינו ננוח במזגן, ונאכל עוגה לבנה ומושלמת.




את המתכון הבא אפשר לגוון בכל כך הרבה אופנים. מתכון לעוגה בחושה, פשוטה להכנה, לבנה ועסיסית שאוהבת גיוונים, וגם שלמה עם עצמה כמו שהיא.
ועכשיו עם פירות הקיץ הנהדרים שמבשילים בקלות בגלל שכל כך חם, אפשר לקבל אחלה עוגות.



צירפתי שתי אופציות נהדרות לגיוון- דובדבנים בליקר, או קקאו ונוגט. הכמות מספיקה לשתי עוגות אינגליש קייק רגילות כך שאפשר להכין אחת כזו ואחת כזו. זה גם מה שאני עשיתי וכך כולם יצאו מרוצים.

עוגה לבנה מושלמת
עפ"י מתכון שלי
מספיק לשתי תבניות אינגליש קייק רגילות
מרכיבים:


לעוגה:
4 ביצים גדולות
180 מ"ל  שמן
קורט מלח
1 שקיק אבקת אפייה
200 מ"ל שמנת חמוצה
350 גר' קמח מנופה
50 גר' אבקת שקדים
120 מ"ל חלב
260 גר' סוכר

לגיוונים: (כל גיוון מספיק לתבנית אינגליש קייק אחת)

דובדבנים בליקר
200 גר' דובדבנים מגולענים (משקל לאחר גלעון)
2 כפות ליקר גרנד מרינייה או כל ליקר אחר
2 כפות סוכר

קקאו -נוגט
3 כפות אבקת נוגט
3 כפות קקאו
1 שקיק סוכר וניל

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל175 מעלות. מרפדים שתי תבניות אינגליש קייק בנייר אפייה.
לגיוונים:
דובדבנים בליקר: מערבבים בקערה את הדובדבנים, הליקר והסוכר ומשהים בצד להגרת נוזלים.
קקאו-נוגט: בקערה קטנה מערבבים היטב את כל המרכיבים.

בקערה מניחים ביצים שלמות ומקציפים במהירות גבוהה. כשמתחילות להופיע בועות מוסיפים את הסוכר בהדרגה תוך כדי הקצפה עד לקבלת תערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים את השמן בזרם דק תוך כדי ערבול עד שהוא מוטמע לחלוטין. יוצקים חלב ושמנת חמוצה, וממשיכים לערבל העדינות.מוסיפים לקערה עם תערובת הביצים את הקמח, המלח אבקת השקדים ואבקת האפייה. מערבים בעדינות עד לקבלת בלילה אחידה- יש להימנע מערבוב יתר.מחלקים את הבלילה לשני חלקים שווים.
לעוגת דובדבנים: יוצקים מחצית מבלילת העוגה בתבנית, מפזרים מעל את הדובדבנים עם נוזליהם ומכסים במחצית הבלילה הנותרת.
לעוגת קקאו-נוגט: יוצקים שליש מכמות הבלילה, מפזרים מעל חצי מכמות תערובת הקקאו-נוגט, מעל עוד שליש בלילה ותערובת הקקאו, ולבסוף מכסים ביתרה.

אופים בתנור החם למשך 30-35 דקות עד שקיסם יוצא יבש עם פירורים לחים עליו. מומלץ לבדוק את מצב העוגה מוקדם יותר, כי זה משתנה בין תנור לתנור.



הערות ושדרוגים:
·         ניתן לאפות את העוגה גם ללא כל תוספת.
·         העוגה אוהבת גיוונים.ניתן להתפרע בתוספות של פירות, ריבות, ממרחים ועוד.  אם מוסיפים מרכיבים כמו אגוזים או שוקולד צ'יפס, מומלץ לערבב אותם עם הקמח ואבקת האפייה כדי שלא ישקעו ויישרפו.
·         חשוב לערבב מעט ככל האפשר ובעדינות לאחר הוספת הקמח כדי לא לפגוע במרקם העוגה.
·         זמן האפייה המצויין הוא בגדר המלצה, חשוב לבדוק ולעקוב אחר מצבה של העוגה בתנור שלכם לפי היכרותכם איתו.אני אגלה לכם סוד, בגלל שהתנור שלי קצת עגלה ועושה הרבה בעיות, אני אף פעם לא אופה עוגה לפי הזמן המצויין במתכון, אני פשוט עוקבת אחריה בתנור, כל תנור מתנהג אחרת.
·    אם העוגה מכילה פירות, יש לשמור בקופסא אטומה במקרר. אם לא, ניתן לשמור בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר.
קיץ שפוי וזורם,
טל

19 כבר הגיבו:

אלכס אמר/ה...

אין לי אבקת נוגט , אבל יש לי מחית נוגט. רציתי לדעת כמה לשים אני אני רוצה להשתמש במחית (אם זה אפשרי בכלל)?

טל אמר/ה...

אלכס,
זה אפשרי,
השימוש יהיה קצת שונה
הייתי מערבבת שתי כפות מחית נוגט יחד עם הקקאו וסוכר הוניל, יוצקת את כל בלילת העוגה בתבנית ומעל מפזרת תלוליות של תערובת הנוגט ובאמצעות שיפוד או מזלג, יוצרת דוגמת שיש בעדינות.

קרן אמר/ה...

שלום,
האם אפשר לותר על אבקת השקדים?, במידה ולא במה אפשר להמיר אותה?
תודה רבה
קרן

טל אמר/ה...

קרן,
אפשר להחליף באותה כמות של קמח, אך לא להשמיט.

אנונימי אמר/ה...

שלום טל,

האם ניתן להמיר את הקמח הרגיל במלא?
אם כן, האם צריך לשנות משהו או שהכל נשאר כמות שהוא?

תודה רבה, העוגות נראות מדהים!!!

אנונימי אמר/ה...

שלום טל

איך אפשר לעשות את העוגה הנ" לפרווה במקום שמנת חמוצה? אודה על תשובה
גילה

טל אמר/ה...

גילה,
במקום שמנת חמוצה ניצן לשים שמנת פרווה או חלב קוקוס באותה כמות +כף מיץ לימון בשביל החומציות.

אנונימי,
לא ניסיתי אבל לדעתי אפשר להשתמש בקמח מלא. קמח מלא דל בגלוטן ולכן מתאים לעוגות, אבל סופח נוזלים לכן הייתי מפחיתה 60 גר' מכמות הקמח המקורית.

טעמים שרואים מכאן אמר/ה...

תמונות יפייפיות!!!
מדהים איך החום הזה מוריד לכולם את החשק לאפות, אבל רובנו עדיין לא מוותרים על התענוג. כנראה שיש דברים שאפילו החום לא יכול לקלקל.
העוגה נראית פשוט מצויינת!!

מור אמר/ה...

אני מזמינה אחת עם נוגט. או בלי כלום.
לא, יודעת מה? אחת עם נוגט ואחת בלי כלום. אחת ואחת. שתיים בסך הכל. תודה. בברכה. שלום.

Winnie אמר/ה...

עוגה מצויינת!
במיוחד עם שילוב של פירות העונה - כך לפחות אני מכינה כבר כמה שנים
היא רכה, עסיסית וטובה

שרית אמר/ה...

ניתן להשתמש בדובדבנים משומרים?

טל אמר/ה...

שרית
בהחלט אפשר להשתמש בדובדבנים משומרים
רק חשוב לסנן אותם היטב מהסירופ כי הם יגירו עוד נוזלים עם הסוכר והליקר

שמרית אמר/ה...

ההסדר שלך עם התנור לא מספיק טוב, את צריכה לשפר אותו.
נסי את ההצעה הבאה-
את מכינה דברים קלים ומהירים שלא דורשים זמן אפייה ממושך, הוא אופה אותם כמו שצריך ואני טועמת ונהנית מעוגה מושלמת ליד הקפה (או בלעדיו..אני לא קטנונית ;-))

rayula אמר/ה...

היי. אפשר להחליף את דובדבנים בקוביות פרי העונה כגון אפרסק או נקטרינה? תודה

טל אמר/ה...

כן כמובן שאפשר! :)

דניה אמר/ה...

גם לי יש מתכון של אמא שלי לבחושה קלאסית שאוהבת גיוונים, הבנים שלי אוהבים אותה נטורל, כמו פסטה בלי כלום ככה הם מבקשים עוגת וניל בלי תוספות...

אנונימי אמר/ה...

שלום,
היכן אפשר לקנות אבקת נוגט?
תודה רבה עך הכאתר המקסים,
נעה

טל אמר/ה...

הי נעה,
אבקת נוגט אפשר למצוא בחנויות מתמחות לאפייה כמו לגעת באוכל, ספייסס, מר קייק וכו'...

אנונימי אמר/ה...

הי טל,
הכנתי את העוגה ליומולדת של הבת (היא מסרבת לעוגות שוקולד), היא גם אסרה על כל תוספת (נגיד של שוקולדצ'יפס) העוגה יצאה טעימה ובמקומות שפגשה גם את הקרם אז אפילו מעניינת :) אני מקווה להכין אותה שוב עם תוספות ומשוחררת מאיסורים. תודה על המתכון המצויין.
תמר

הוסף רשומת תגובה

כשאתם מגיבים, זה כיף חיים